Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE „Construire hala depozitare, cladire de birouri P+1, cladirea poarta P, alei, parcaje, platforme si imprejmuire” SC NEDLAND SRL

 

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. număr din 05.06.2018

....

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC NEDLAND SRL, cu sediul in str.Stejarilor, nr.8, sat.Cristian, com.Cristian, jud.Brasov, ...., înregistrată la APM Brasov cu nr. 19580/07.12.2017,  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarilor depuse la dosar sub nr.971/17.01.2018, nr.1329/26.01.2018, nr.7615/10.05.2018 si nr8087/17.05.2018

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 14.05.2018, că proiectul „Construire hala depozitare, cladire de birouri P+1, cladirea poarta P, alei, parcaje, platforme si imprejmuire” propus a fi realizat in judetul Brasov, mun.Fagaras, str.Negoiu, nr.136, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.  

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

  • proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, la pct. 10, lit. a) proiecte de dezvoltare a unitatilor/zonelor industriale;
  • titularul a mediatizat in presa locala si APM Brasov pe pagina web atat solicitarea de obtinere a acordului de mediu, cat si decizia de continuare a procedurii privind emiterea aprobarii de dezvoltare a proiectului;
  • lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  • in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:    

 1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului :

Situatia existenta:

Terenul in suprafata de 28107 mp pe care se va realiza investitia , este teren proprietate, cu folosinta actuala de teren pentru constructii industriale. Accesul in incinta se realizeaza din str. Negoiu prin drumul de exploatare DE 877/1/2.

Situatia propusa:

Se doreste construirea unei hale de depozitare, cladire de birouri P+1, cladire poarta P, alei, parcaje, platforme si imprejmuire.

Se propune:

  • Cabina poarta, in regim de inaltime parter ce va avea urmatoarele functiuni:

Birou, hol, loc odihna, spatiu I.T. grup sanitar si spatiu depozitare.

  • Cladire birouri, in regim de inaltime P+E care va avea urmatoarele functiuni:

Parter: receptie, magazie, birouri, spatiu odihna, spatiu servit masa, vestiar barbati, vestiar femei, spatiu centrala termica, hol cu casa scarii;

Etaj: birouri, hol, birou, sala de conferinte, spatiu I.T. arhiva, spatiu servit masa, grup sanitar femei, grup sanitar barbati, oficiu;

  • Hala depozitare, in suprafata de 4675 mp.

Se vor amenaja: 10 locuri parcare pentru autoturisme si 10 locuri parcare pentru TIR-uri.

 

Alimentarea cu apă potabilă: Se va realiza  prin bransare la conducta de apa PEHD Dn 160 mm existenta pe str. Nehoiu, prin realizarea unei extinderi conform aviz nr. 2657/12.12.2017 eliberat de S.C. Apa Canal S.A. Sibiu.

Extinderea se va realiza  cu conducte PEHD Dn 63 mm in lungime de 86 m.

Caminul de bransare va fi executat la limita proprietatii si va fi prevazut cu apometrul si vana de linie.

Reteaua de distributie apa din incinta va fi realizata din conducte PEHD Dn 32 mm in lungime totala de 100 m si vor alimenta cu apa cabina poarta si cladirea de birouri.

Necesarul de apa zilnic :

- pentru consum igienico-sanitar: V max. = 1,32mc/zi;      V med. =1,10 mc/zi;      Qs orar max. = 0,154 mc/h.

Evacuarea apelor uzate:

 Apele uzate menajere provenite de la grupurile sanitare de la cladirea de birouri si cladirea cabina poarta, vor fi colectate printr-o retea de canalizare realizata din conducte PVC Dn 160-250 mm in lungime totala de 200,0 m, conduse intr-un camin de pompare echipat cu pompa tocator DTR 300 Pentax cu Q=50 l/s H=18 m, de unde vor fi pompate printr-o conducta PEHD Dn 250 mm in lungime de 702 m pana in caminul de canalizare de pe strada Nehoiu, confor aviz 12974/23.04.2018 eliberat de Primaria Mun. Fagaras.

Conducta de refulare PEHD Dn 110 mm va traversa proprietatile private a:  S.C. Monida S.R.L. conform acordului nr. 159/11.04.2018 si S.C. Natural Ingredients R&D S.R.L. conform acod nr. 316/20.04.2018.

Primaria Municipiului Fagaras a obtinut aviz de gospodarire a apelor exceptional nr. 293/14.11.2017 pentru “ Extindere retea canalizare in Mun. Fagaras, str. Salcamului si str. Hurezului”, retea de canalizare in care va fi integrat caminul de racord in care se va racorda S.C. Nedland S.R.L.

Volume de apa uzate menajere, zilnic evacuate:

V max. = 1,32 mc/zi; Vmed. = 1,10  mc/zi; Qs orar max. = 0,154  mc/h

Apele pluviale (conventional curate) colectate de pe acoperisul cladirilor vor fi colectate prin scocuri si burlane si vor fi deversate pe spatiul verde. Q pl=82,90 l/s

Apele pluviale potential impurificate provenind de pe suprafata platformelor betonate si a zonei de parcare vor fi colectate prin rgole pluviale perimetrale trecute printr-un separator de hidrocarburi tip SWOB25 si descarcate in colectorul de canalizare pluvial al S.C. Dof Sicot S.R.L. Fagaras conform acord nr. 333/12.04.2018 incheiat intre parti. Qpl=104,04 l/s .

 Statii si instalatii de epurare si depozitarea deseurilor:

Separator de hidrocarburi :

- Pentru epurarea apelor pluviale potential impurificate se foloseste separatorul de hidrocarburi tip TSWOB25 avand urmatoarele caracteristici : volum total – 7500,0 litri din care volum trapa namol – 2250,0 litri, capacitate depozitare lichide usoare 1463,0 litri.

Solutiile de alimentare cu apa si evacuarea apelor uzate menajere/pluviale au fost aprobate prin avizul de amplasament  nr. 2657/12.12.2017 emis de SC APA-CANAL SA SIBIU si aviz de gospodarire a apelor nr.104/09.05.2018 emisa de SGA Brasov;

Alimentarea cu energie electrică  -este asigurata prin racordarea la reteaua existenta;

Lucrarile de organizare de santier: in vederea inceperii executarii lucrarilor, prin proiect s-au prevazut urmatoarele:

- amplasarea unei baraci pentru vestiar muncitori;

- wc ecologic.

- toate locurile cu risc de accidente vor fi imprejmuite si semnalizate corespunzator existand persoana specializata pentru aceasta activitate.

- va fi amenajat un punct de prim ajutor dotat cu trusa sanitara.

- containere pentru colectarea selectiva a deseurilor rezultate de pe santier;

Lucrările de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei: după terminarea lucrărilor , terenul afectat de lucrari va fi adus la starea initiala. Vor fi îndepărtate deșeurile depozitate în urma executării lucrărilor de construcții.

b) cumularea cu alte proiecte –nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri –nu este cazul.

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort –

În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord.  MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

2. Localizarea proiectelor:.

2.1. utilizarea existenta a terenului - terenul studiat este situat in  jud. Brasov, mun.Fagaras, str.Negoiu, nr.136, cu folosinta actuala „teren pentru constructii industriale” si destinatia: subzona mixta M2, care cuprinde functiuni de interes general si public, diverse categorii de activitati comerciale, servicii, productie si depozitare cu conditia de a nu fi poluante, in conformitate cu  C.U.   nr. 162 din 29.112017  emis de Primaria Fagaras;

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite – nu este cazul;

h) ariile dens populate –  nu este cazul;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica – nu este cazul;

            3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul ;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – impact redus;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  propuse prin proiect ;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  1. proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate; vor fi evacuate ritmic.
  5. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate.
  6. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  1. utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  2.  pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  3. minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  4. se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  5.  curatarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  1. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect.
  2. Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  3. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  4. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  5. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Dupa intocmirea procesului verbal de constatare a respectarii tutoror conditiilor de realizarii a proiectului, aveti obligatia de a solicita si obtine autorizatia de mediu, dupa caz.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov  se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Conform prevederilor ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

   

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

    Ciprian BANCILA                                                                                      

                                                                                                         SEF SERVICIU A.A.A,  

                                                                                                  Daniela BIRAU

 

 

                    

 

                                                              

             INTOCMIT:

consilier Costel BUCATARU