Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE „CONSTRUIRE HALA – FABRICA DE VOPSELE SI IMPREJMUIRE” SC APRIL 91 SRL

                    

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr.   din .04.2018

....

 

Ca urmare a solicitării depuse de SC APRIL 91 SRL, cu sediul in jud. Brasov, mun. Brasov, str. Bobilna, nr.2, pentru proiectul „CONSTRUIRE HALA – FABRICA DE VOPSELE SI IMPREJMUIRE” propus a fi realizat in jud. Brasov, com. Prejmer, sat Prejmer, str. Bruxelles, nr. 57, conform certificatului de urbanism  nr. /, eliberat de Primaria Municipiului Brasov, înregistrata la APM Brasov cu nr. 2414 din data de 13.02.2018 (solicitare inregistrata electronic cu nr.  din),  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarilor depuse sub nr. 4012/08.03.2018, nr. 4102/09.03.2018,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedintei Comisiei de Analiză Tehnică din 26.03.2018, că proiectul „CONSTRUIRE HALA – FABRICA DE VOPSELE SI IMPREJMUIRE” propus a fi realizat in jud. Brasov, com. Prejmer, sat Prejmer, str. Bruxelles, nr. 57, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

    a) proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, la pct. 6, alin. a) Tratarea produselor intermediare si obtinerea produselor chimice, altele decat cele prevazute in anexa nr. 1, coroborat cu pct. 11, alin. c) statii pentru epurarea apelor uzate altele decat cele prevazute in anexa nr. 1;

    b) titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

    c) lipsa observatiilor din partea publicului interesat;

    d) in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

           

            1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului : prin proiect se propune construirea unei hale cu structura metalica, cu suprafata construita de 1 076,34 mp si regimul de inaltime P, destinata fabricarii de vopsele lavabile. Terenul cu suprafata de 5816,00 mp se afla in proprietatea societatii HIER IST SRL cu drept de superficie pe o perioada de 99 ani pentru societatea APRIL 91 SRL conform extras CF nr. 101896.

Hala va cuprinde urmatoarele compartimente:

 

Depozit produse finite                               S = 192,93 mp

Spatiu productie                                         S = 490,93 mp

Laborator                                                      S =10,50 mp

SAS                                                              S = 1,65 mp

GS                                                                 S = 2,10 mp

Vestiar                                                          S = 6,50 mp

Materii prime                                                S = 293,89 mp

Spatiu tehnic (electrice)                            S = 9,17 mp

Camera compresoare                                S = 9,17 mp

Camera centrala termica                           S = 18,17 mp

Statie de epurare ape uzate                     S = 15 mp

 

Hala de productie va fi dotata cu urmatoarele utilaje si aparaturi:

  • 3 bazine de stocare rasina in capacitate de 10.000 l/ bucata
  • 1 bazin de stocare apa – prevazut cu filtru - de 10.000 litri
  • 1 tanc de cantarire electronic automatizat de 2.000 litri capacitate – pentru materiile prime lichide
  • 3 buncare de 10 m3 capacitate prevazute cu elevatoare de alimentare pentru stocare pulberi
  • 1 buncar de 10 m3 capacitate prevazut cu elevatoar de alimentare pentru stocare nisip de quart
  • 2 buncara de 3 m3 capacitate prevazute cu elevatoare de alimentare pentru stocare nisip de quart
  • 2 tancuri de cantarire electronic automatizat de 2m3 capacitate – pentru materiile prime solide – pulberi/nisip de quart
  • 2 mori de 40 L capacitate
  • Compresor de putere 7.5 kw
  • Pompa de vid cu putere de 7.5 kw
  • Dispersere ( mixer ) 1500 L – 2 bucati
  • Dispersere de 3000L – 3 bucati
  • Dispersere de 3000L – 1 bucati
  • Disperser de 2000 L – 1 bucata
  • Filtru pentru vopsea
  • 1 sistem de umplut si dozat lavabile
  • 1 sistem de umplut si dozat tencuiala
  • Pompe de lichide, snecuri, tubulaturi
  • Panou de comanda si control
  • Aparatura de laborator.

 

Procesul tehnologic de obtinere de vopsele lavabile si tencuieli decorative consta in dozarea si amestecarea materiilor prime si auxiliare (rasina, apa, calcite, pigmenti, aditivi) urmata de omogenizarea produsului finit. Rasina este o dispersie apoasa a unui copolimer pe baza de ester al acidului acrilic și stiren, fara continut de compusi organici volatili.

Capacitatea totala de productie este de 10.000 l produs finit/ zi, ceea ce reprezinta aproximativ 14.000 kg/ zi.

Pentru tratarea apelor uzate in statia de epurare se folosesc sulfat feric si var pulbere: sulfat feric = 8 kg/zi; var pulbere = 6 kg /zi.

Flux tehnologic:

Apa si rasina din tancurile de stocare, cu ajutorul unor pompe, ajung in tancul intermediar R4 unde se face si o cantarire al acestora. Din acest tanc, solutia ajunge gravimetic in disperserele de 1500L.

Pulberea din tancurile de stocare, ajunge prin sistemul de snecuri in tancurile F4.Prin tubulatura sub actiunea vidului, aceste pulberi ajung tot in disperserele de 1500 L.

In aceste dispersere de 1500 L are loc omogenizarea materiilor prime. Din dispersere, vopseaua sau baza pentru tencuiala, trece prin una din cele doua mori cu discuri, cu rol de a omogeniza mai bine produsul. Din mori, vopseaua este trecuta in disperserele de 3000 l, unde are loc omogenizarea a doua sarje si apoi, in instalatia de filtrare si umplere. Baza de tencuiala ajunge in disperserele de 2000 l, respective 3000 l unde se adauga nisipul de quart. Dupa omogenizare rezulta tencuiala care urmeaza a fi ambalata. Înainte ca vopseaua să fie ambalata, aceasta este supusa unor analize specific de laborator.

Întregul flux tehnologic se gestionează computerizat de la panoul de control.

Vopseaua preparata este ambalata in recipiente din material plastic si apoi este transportata in depozitul de materii finite. Procesul de ambalare este semiautomat.

Alimentarea cu apa: – din reteaua centralizata administrata de catre SC Aqua Service SRL, printr-un bransament cu lungimea de 10 m. In caminul de bransare, pe conducta de alimentare se va monta un apometru pentru contorizarea volumului de apa prelevat.

Evacuarea apelor uzate:

Apele uzate menajere vor fi colectate printr-o retea exterioara de canalizare, cu descarcarea in reteaua de canalizare existenta pe str. Bruxelles, administrata de Parcul Industrial Prejmer.

Apele uzate tehnologice vor fi descarcate in reteaua de canalzare a Parcului Industrial Prejmer, dupa ce sunt epurate intr-o statie de epurare cu treapta mecano-chimica.

Apele pluviale provenite de pe constructie si parcare vor fi colectate prin retele de canalizare, cu descarcare in colectorul pluvial al Parcului Industrial, existent pe str. Bruxelles.

Statia de epurare mecano-chimica cuprinde urmatoarele echipamente cu caracteristici tehnice:

  • Debit maxim epurat Q zi max = 5,0 mc/zi;
  • Bazin din beton de stocare – omogenizare, cu capacitatea de V = 7.0 mc;
  • Electropompa submersibila cu Q = 4,0 mc/h, H = 15 mCA, P = 1,0 kw;
  • Decantor cilindric vertical din PAFSIN cu V = 4,0 mc (Dn = 1,6 m si h = 3,3 m), cu fund tronconic, echipat cu electrocompresor mobil pentru furnizare aer cu Q = 350 l/min, H = 9 bar si P = 2,2 kw;
  • pH-metru prevazut cu dispozitiv de spalare automata a senzorului, amplasat in decantorul cilindric;
  • rezervor cilindric vertical pentru prepararea sol. De sulfat feric, cu V = 135 litri, echipat cu agitator mecanic cu elice;
  • rezervor preparare/stocare lapte de var cu V = 135 litri, echipat cu agitator mecanic cu elice;
  • instalatie dozare coagulant cu Q = 120 l/h, H = 40 mCA, P = 0,37 kw;
  • bazin concentrator de namol cu V = 7,0 mc (Dn = 1,96 m si H = 2,3 m);
  • electropompa submersibila cu Q = 4 mc/h, H = 10 mCA, P = 0,7kw, ce pompeaza namolul spre instalatia de deshidratare;
  • instalatie pentru dezhidratare namol cu 3 saci cu capacitatea de Q = 3-4 mc/zi; levigatul rezultat este recirculat spre decantor primar;

Namolul deshidratat ( cca. 30% S.U.) in cantitate de cca. 0,026 mc/zi, este transportat la firme de profil spre eliminare (incinerare);

Pe conducta de admisie ape uzate la decantorul vertical, PE Dn 32 mm se va amplasa un debitmetru electromagnetic, pentru contorizarea volumului de apa uzata ce urmeaza sa fie tratata.

Apele epurate sunt descarcate in canalizarea Parcului ind. Prejmer si vor incadra in limitele de calitate maxim admise conform HG nr. 188/2002, cu modificarile si completarile ulterioare – NTPA 002.

Solutiile de alimentare cu apa si evacuare a apelor uzate se realizeaza conform avizului de principiu favorabil nr. 98/18.10.2016 emis de SC Aqua Service SRL  si Aviz de gospodarire a apelor nr.17/02.02.2018 emis de SGA Brasov.

Alimentarea cu gaze naturale: se va face din reteaua centralizata de alimentare cu gaz metan, existenta in zona.

Alimentarea cu energie electrică;  se va face din reteaua centralizata de alimentare cu energie electrica, existenta in zona.

Lucrarile de organizare de santier:  

Organizarea de șantier se va desfășura in incinta amplasamentului, intr-o zona delimitata, cu imprejmuire provizorie;

In interiorul zonei imprejmuite vor fi amplasate toate elementele necesare: baraca tip container; banc de lucru 1,00 x 5,00 m; targa mortar 1,50 x 4,00 m; tablou electric de OS; toaletă ecologică; platforma cu spalator.

Toate activitățile necesare executării lucrărilor se vor desfășura în interiorul amplasamentului

Lucrările de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei:- Refacerea amplasamentului se va face prin nivelarea solului vegetal și amenajarea cu vegetație și pavaj, astfel incat terenul sa fie adus la starea initiala. La interiorul proprietatii, perimetral vor fi prevazute spatii verzi, pe circa 50% din suprafata totala a terenului.

b) cumularea cu alte proiecte – nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului/ exploatare a investitiei vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate cu care beneficiarul are contract;

Deseurile menajere vor fi colectate selectiv in containere si vor fi preluate de catre firme specializate pe baza de contract de salubritate incheiat intre parti pentru a fi depozitate la depozitul ecologic.

Deseurile industrial vor fi colectate si eliminate prin firme specializate.

Deseul de namol tehnologic, provenit de la statia de epurare, va fi preluat de catre o firma specializata cu care se va incheia contract, in vederea eliminarii.

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort:

- pe perioada derularii lucrarilor de constructie hala si montari utilaje, substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale imisiilor stabilite de Lg. nr. 104/2011, iar nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017;

- in perioada functionari acestor utilaje: valori de emisie se vor incadra in limitele valorilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare, coroborat cu valorile limita stabilite Lg. nr. 104/2011;

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile de constructie si de montare utilaje vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente.

 

            2. Localizarea proiectelor:.

2.1. utilizarea existenta a terenului - terenul cu suprafata de 5816,00 mp este situat in intravilanul localitatii Prejmer, in perimetrul Parcului Industrial Prejmer, str. Bruxelles nr. 57, avand folosinta actuala de teren de constructii, cu destinatia actuala de „zona pentru mica industrie si prestari servicii” conform PUZ aprobat cu HCL nr. 9/2006 si Hotararea nr. 15/2008, in conformitate cu  C.U. nr. 152 din 07.12.2016 eliberat de Primaria Comunei Prejmer. Vecinatati: prorietati private si str. Bruxelles.

        2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

       2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite: – pensiunea este amplasata in zona limitrofa padurii, fara sa afecteze terenurile impadurite;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu e cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite:- nu este cazul;

h) ariile dens populate: - nu este cazul;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica: - nu este cazul.

 

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate – masurile prevazute prin proiect vor asigura protectia factorului de mediu si protectia factorului uman;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – prin proiect au fost prevazute masurile necesare astfel incat, in perioada de aplicare a proiectului sa nu existe impact asupra factorilor de mediu;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor propuse prin proiect;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  1. proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se vor respecta conditiile prevazute in Aviz de gospodarire a apelor nr. 17/02.02.2018 emis de SGA Brasov, respectiv:
  • Se interzice evacuarea apelor uzate neepurate sau insuficient epurate in apele de suprafata, rigole stradale sau in stratul freatic prin puturi filtrante, atat pe perioada executarii lucrarilor cat si dupa punerea in functiune a acestora;
  • Statia de epurare va fi echipata cu vas prelevare probe ape epurate.
  1. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate; vor fi evacuate ritmic.
  2. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate;
  3. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma derulării lucrărilor propuse;
  4. Pe amplasament nu se vor depozita carburanți, alimentarea utilajelor se va realiza la stațiile de carburanți;
  5. În cazul poluării accidentale a solului cu produse petroliere şi uleiuri minerale de la vehiculele grele şi echipamentele mobile se va proceda imediat la decopertarea solului contaminat, stocarea lui în saci, tratarea de către firme autorizate, depozitarea în depozite de deşeuri autorizate;
  6. În cazul unor poluării accidentale proiectantul si constructorul raspund in solidar;
  7. Se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării lucrarilor;
  8. Se vor restrânge la minim suprafeţele ocupate de organizarea de şantier;
  9. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  1. Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10009/2017. Se vor respecta  de asemenea prevederile Ord. MS nr.119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei;
  2. Utilajele şi mijloacele de transport folosite la executarea lucrărilor trebuie să corespundă cerinţelor tehnice ale nivelului acustic.
  3. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  4. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  5. În timpul executării lucrărilor, constructorul va soluţiona reclamaţiile şi sesizările apărute din vină proprie datorate nerespectării legislaţiei de mediu. Constructorul va avea în vedere ca execuţia lucrării sau nu creeze blocaje ale căilor de acces particulare sau căilor învecinate amplasamentului;
  6. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, a drumurilor de acces, etc. revine în totalitate titularului de proiect.

   

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

           

La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Dupa intocmirea procesului-verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor de realizare a proiectului, societatea va solicita si obtine autorizatie de mediu.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor decizie se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale proiectului.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării dezvoltare.

   

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

      Sorin HORNOIU

         

 

 

 

 

SERVICIUL A.A.A.,

Daniela BIRAU

                                                                                    

 INTOCMIT,                                                                                               

 Consilier Simona PASCU