Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE „Construire locuinte colective, imprejmuire, parcaje si organizare de santier”

                    

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr.   din 11.2018

....

 

Ca urmare a solicitării depuse de PREDA BOGDAN, cu domiciliul in jud. Brasov, oras Ghimbav, str. Zambilei, nr. 3 mun. Brasov, str. Vlad Tepes, nr. 21, ap. 1, pentru proiectul „Construire locuinte colective, imprejmuire, parcaje si organizare de santier”, propus a fi realizat in jud. Brasov, mun. Brasov, str. Nicolae Pop, f.n., conform certificatului de urbanism nr. 3627/14.12.2016, cu valabilitate prelungita pan ala data de 13.12.2018, eliberat de Primaria Municipiului Brasov, înregistrata la APM Brasov cu nr. 13410 din data de 23.08.2017,  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarilor depuse sub nr. 2292/09.02.2018 si nr. 16030/11.10.2018 (inregistrare electronica nr.967/23.08.2017),

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedintei Comisiei de Analiză Tehnică din 15.10.2018, că proiectul „Construire locuinte colective, imprejmuire, parcaje si organizare de santier”, propus a fi realizat in jud. Brasov, mun. Brasov, str. Nicolae Pop, f.n., nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

    a) proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, la pct. 10, lit. b) proiecte de dezvoltare urbana, inclusiv constructia centrelor comerciale si a parcarilor auto;

    b) titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

    c) lipsa observatiilor din partea publicului interesat;

    d) in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

            1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului: -prin proiect se propune construirea a doua locuinţe colective cu regim de inaltime S+ P+3E si suprafata construita de 1016,80 mp, pe un teren in suprafata de 2968,00 mp aflat in proprietate privata a lui Ghinet Leonard si Banciu Ciprian conform CF 108973, nr. cad. nr. 108973, cu imuternicire pentru Preda Bogdan de a obtine avizele necesare implementarii planului.

Ansamblul propus are un număr de 48 apartamente: 10 garsoniere, 30 apartamente de 2 camere, 8 apartamente de 3 camere. Accesul in cladire se face printr-un hol unde se regaseste o scara care deserveste toate cele 3 niveluri superioare.

Se vor amenaja 49 locuri parcare supraterane, amenajate cu dale inierbate.

Indici urbanistici:

P.O.T.  propus = 34.26%

C.U.T. propus = 1,37

P.O.T.  maxim = 40%

C.U.T. maxim = 1,4

Regimul de  aliniere:

  • 18 m fata de axul strazii Nicolae Pop si 20 m fata de magistrala de gaz.
  • retragere fata de limita laterala Nordica este de 10,60 m.
  • retragere fata de limita laterala Sudica este de 7,80 m.
  • retragere fata de limita posterioara (Vestica) este de 6,50 m.

Accesul auto si pietonal la amplasament se face din din strada Nicolae Pop și se continuă pe drumul de incintă până la imobilul propus.

 

Alimentarea cu apa: se va realiza printr-o retea noua de conducte ce se va racorda la conducta de distributie HDPE de 110 mm existenta pe strada Nicolae Pop. Conducta noua de apa si bransamentul de apa se vor executa din polietilena de inalta densitate (HDPE). Bransamentul se va realiza cu conducte HDPE De 63 mm amplasat intr-un camin de record echipat cu aparat de contorizare montat intre doua vane de inchidere / deschidere.

Evacuarea apelor uzate menajere: se va face printr-o conducta noua de canalizare in colectorul de canalizare menajera Dn 500 mm existent pe strada Wilhelm Moress. Extinderea retelei de canalizare va fi facuta cu conducte PVC-KG de 315 mm in lungime de cca. 500m.

Caminele de vizitare aferente bransamentelor de apa-canal se vor amplasa la o distanta de 1,0 m de limita proprietatii in interiorul incintei.

Apele pluviale conventional curate de pe acoperisul constructiilor vor fi colectate prin jgheaburi si burlane si deversate in reteaua de canalizare pluviala conventional curata, realizata din conducte PVC-KG de 200-250 mm si deversate intr-un bazin de retinere si infiltrare.

Apele pluviale de pe caile de circulatie si parcari vor fi colectate prin rigole pluviale si retea de canalizare pluviala realizata din conducte PVC-KG de 315 mm, epurate printr-un separator de hidrocarburi si nisip cu Q= 40l/s, iar apoi deversate in bazin de retentie si infiltrare. Bazinul va fi prevazut cu faguri de polietilena si va avea un volum de 136,25 mc.

Pentru solutiile de alimentare cu apa, evacuare a apelor uzate menajere si pluviale beneficiarul a obtinut Aviz de Gospodarire a Apelor nr. 169/11.08.2017 emis de SGA Brasov si Aviz de principiu favorabil nr. 812/10.05.2017 emis de SC COMPANIA APA BRASOV.

Dupa finalizarea extinderii retelelor de apa-canal, acestea vor fi predate domeniului public si in administrarea SC COMPANIA APA Brasov.

Cheltuielile pentru realizarea retelelor de apa, canalizare, retele electrice si de modernizare a drumurilor vor fi sunt suportate in întregime de investitor.

Instalaţii termice

Producerea agentului termic si a apei calde menajere se va realiza cu ajutorul unor centrale termice cu tiraj fortat, alimentate cu gaz metan, cu putere termica nominala de 24 kW fiecare, montate in bucataria fiecarui apartament.

SNTGN „Transgaz” SA Medias a emis Aviz favorabil nr. 42516/1485/23.08.2018 si a impus respectarea distantei de 20 m intre conducta de transport gaze Dn 500 Ghimvav-Brasov si cladirile proiectate.

Alimentarea cu energie electrica se va face din reteaua centralizata.

Lucrari necesare organizarii de santier: se va realiza în incinta proprietăii, cu împrejmuire provizorie unde vor fi amplasate:

- gard din plasa metalica sudatah= 2,0 m ce cuprinde tot perimetrul;

- o baraca pentru vestiar muncitori, dotata cu extinctor;

- 1 toaleta ecologica;

- un punct de curatare a pneurilor de noroi la punctul de acces in santier;

- un punct de prim ajutor dotat cu trusa sanitara;

- un pichet de incendiu dotat corespunzator;

- la varf de activitate vor fi in santier 10 muncitori;

- perioada de desfasurare a activitatii va fi de 36 luni de la inceperea lucrarilor;

- toate locurile cu risc de accidente vor fi imprejmuite si semnalizate corespunzator;

Lucrările de refacere a amplasamentului:

După finalizarea lucrarilor se va reface terenul afectat de săpăturile pentru fundație și de organizarea de șantier, aducându-se la starea inițiala. Spatiile verzi din jurul construcţiilor cu suprafata de 456 mp, vor fi amenajate cu gazon decorativ, plantaţii florale si arbuşti. Se propun plantaţii inalte amplasate la limita proprietaţii, in zona perimetrala terenului.

b) cumularea cu alte proiecte – nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in urma desfasurarii lucrarilor prevazute prin proiect (deşeurile de ambalaje  de hârtie şi carton, materiale plastice, lemn; deşeurile metalice de fier şi oţel, amestecurile  metalice) si deseurile municipale amestecate vor fi stocate selectiv, pe suprafete special amenajate si vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate, dupa caz;

- pământul excavat rezultat din săpăturile pentru fundaţiile constructiilor, va fi utilizat ca material de umplutură pentru sistematizarea pe verticală a terenului, amenajarea terasamentelor şi amenajarea infrastructurii, iar pamantul in exces va fi transportat si depozitat in zone cu deficit de sol;

- deseurile generate dupa punerea in functiune a investitiei (deseurile municipale amestecate, deseuri de ambalaje, etc.) vor fi colectate/stocate selectiv in europubele etanse,  depozitate pe o platforma gospodareasca impermeabila, închisa, amenajata pe latura sudica-vestică  a terenului la nivelul solului si vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort

- pe perioada derularii lucrarilor de construire: emisiile sunt generate de utilajele de executie/transport; substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011, iar nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de STAS 10.009/88 si Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei;

- in perioada functionarii: apele uzate menajere vor fi evacuate in retelele de canalizare aflate in curs de executie, a caror indicatori se vor incadra in limitele valorilor stabilite in NTPA 002/2002, aprobate cu HG 188/2002 modificata si completata cu HG nr. 352/2005, iar incalzirea apartamentelor se va realiza cu ajutorul centralelor termice alimentate cu gaz metan, cu puterea de 24 kW, a caror valori de emisie se vor incadra in limitele valorilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare;

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile de construire vor fi asigurate cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect sunt luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident.

 

 

2. Localizarea proiectelor:

2.1. utilizarea existenta a terenului:-

Terenul este situat in intravilanul municipiului Brasov, cu folosinta actuala de teren arabil, si destinatia stabilita prin PUZ aprobat cu HCL 820/2007 de “zona locuintelor colective, partial zona de protective magistrala gaz cu interdictie de construire”, conform C.U. nr. 3627/14.12.2016 cu valabilitate prelungita pan ala data de 13.12.2018, emis de Primaria Municipiului Brasov si PUD aprobat cu HCL528/26.09.2018.

Zona studiata se afla in partea nordica a localitatii Brasov, in apropierea Centrului de agrement ”Paradisul Acvatic”.

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite – prin proiect au fost estimate emisiile de oxizi de azot in perioada de functionare a imobilelor, respectiv 101,85 kg/an;

h) ariile dens populate: – nu este cazul;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica – nu este cazul.

           

            3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate – masurile prevazute prin proiect vor asigura protectia factorilor de mediu si protectia factorului uman;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – prin proiect au fost prevazute toate masurile necesare astfel incat, in perioada de aplicare a proiectului sa nu existe impact asupra factorilor de mediu

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor prevazute de proiect;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  1. proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. Se vor respecta conditiile prevazute in Aviz de gospodarire a apelor nr. 65/02.04.2018 emis de SGA Brasov, respectiv:
  • Se interzice evacuarea apelor uzate neepurate sau insuficient epurate in apele de suprafata, rigole stradale sau in stratul freatic prin puturi filtrante, atat pe perioada executarii lucrarilor cat si dupa punerea in functiune a acestora;
  • Orice modificare de soluţie faţã de cea avizatã duce la obţinerea unui nou aviz de gospodãrire a  apelor, în caz contrar, avizul emis este considerat nul;
  1. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate; vor fi evacuate ritmic.
  2. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma derulării lucrărilor propuse;
  3. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate;
  4. Pe amplasament nu se vor depozita carburanți, alimentarea utilajelor se va realiza la stațiile de carburanți;
  5. În cazul poluării accidentale a solului cu produse petroliere şi uleiuri minerale de la vehiculele grele şi echipamentele mobile se va proceda imediat la decopertarea solului contaminat, stocarea lui în saci, tratarea de către firme autorizate, depozitarea în depozite de deşeuri autorizate;
  6. În cazul unor poluării accidentale proiectantul si constructorul raspund in solidar;
  7. Se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării lucrarilor;
  8. Se vor restrânge la minim suprafeţele ocupate de organizarea de şantier;
  9. Pamantul rezultat in urma excavarii va fi preluat de o firma specializata;
  10. Se vor lua urmatoarele masuri de reducere a NO2 si NOx:
  • se vor adopta măsuri de control al emisiilor provenite de la instalațiile de ardere (ex: centrale termice cu arzator cu NOx scazut, centrale cu convectie, etc.);
  • se vor adopta pe cat posibil tehnologii verzi de producere a energiei din surse regenerabile pentru generarea curentului electric, producerea de apă calda, etc. (energia solară, energia apei, energia geotermică, etc.);
  • se vor evita eliminarea emisiilor la nivelul de respiraţie prin realizarea coşurilor de evacuare/dispersie conform cerinţelor OM 462/1993, ţinând seama de:
    • efectele pe scurtă durată ale emisiilor provenite din instalaţii (sarcină integrală a instalaţiei şi condiţiile cele mai defavorabile de emisie şi combustibil);
    • condiţiile meteorologice de dispersie favorabile (amplasare în care vânturile sunt canalizate, prezintă direcţie predominantă);
    • existenţa unor obstacole în apropierea coşului (clădiri, vegetaţie);
  1. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei sau a soluţiilor speciale care măresc eficienţa apei în fixarea prafului la:  stropirea căilor de acces în şantier, a zonei de descărcare a materialelor de construcţie.
  • minimizarea, prin realizarea pe amplasament numai a lucrărilor strict necesare în ceea ce priveşte  activităţile generatoare de praf : ex. tăierea, măcinarea, şlefuirea, căderi de material, spargerea betonului, etc.
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea/spalarea rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  • oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  1. Utilajele şi mijloacele de transport folosite la executarea lucrărilor trebuie să corespundă cerinţelor tehnice ale nivelului acustic.
  2. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  3. În timpul executării lucrărilor, constructorul va soluţiona reclamaţiile şi sesizările apărute din vină proprie datorate nerespectării legislaţiei de mediu. Constructorul va avea în vedere ca execuţia lucrării sau nu creeze blocaje ale căilor de acces particulare sau căilor învecinate amplasamentului;
  4. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  5. Se va respecta programul de lucru impus de Primarie in concordanta cu programul de odihna a locuitorilor din zona, in conformitate cu Legea nr. 61/1991 cu modificarile si completarile ulterioare, privind linistea publica, pe toata perioada de executie a lucrarilor de construire;
  6. Darea in functiune a locuintelor se va face numai dupa bransarea acestora la sistemul hidroedilitar;
  7. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  8. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, a drumurilor de acces, etc. revine în totalitate titularului de proiect.

   

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

           Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

 

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor decizie se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, în condiţiile în care nu intervin modificări ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării dezvoltare.

   

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

 

 

 

                                                         DIRECTOR EXECUTIV,

                                                                Ciprian BANCILA

                                                                                   

                          

 

 

 

 

                                                                                                                  SEFSERVICIU A.A.A.,

                                                                                                                        Daniela BIRAU

 

 

INTOCMIT: 

Consilier Simona PASCU