Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE Construire locuinte colective SC CONCIDAL CONSTRUCT SRL

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

PROIECT

 

 

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de  SC CONCIDAL CONSTRUCT SRL, cu sediul in jud. Brasov, municipiul Brasov, str. Bulevardul 15 Noiembrie, nr. 82, bl. C25, ap. 12, înregistrată la APM Brasov cu nr. 14594 din 12.09.2017, in baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarii documentatiei cu nr. 16823 din 18.10.2017, nr. 16963 din 20.10.2017 si nr. 17185 din 25.10.2017, (solicitare electronica cu nr. 1257/11.09.2017) autoritatea competenta pentru protectia mediului Brasov decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedințelor Comisiei de Analiza Tehnica, din data de 20.10.2017, ca proiectul Construire locuinte colective: Obiectiv 1 (etapa I)- Construire imobil nr. 1 locuinte colective; Obiectiv 2 (etapa II) – Construire imobil nr. 2 locuinte colective ” propus a fi amplasat în municipiul Brașov, str. Liviu Rebreanu, nr. 1- 3; 5, 7, județul Brașov, (C.U. nr. 1674 din 27.07.2017 emis de Primaria Municipiului Brasov), nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

            Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

  1. proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului  in Anexa 2, la  pct. 10, lit. b) proiecte de dezvoltare urbană, inclusiv construcţia centrelor comerciale şi a parcărilor auto;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului

   Proiectul constă în construirea a doua imobile cu regim de inaltime P+2+R pe un  teren in suprafata totala de 3246 mp, executate in doua etape distincte, cate o locuinta colectiva cu un numar de 16 apartamente in fiecare etapa dupa cum urmeaza:

Parter: 2 apartamente cu 2 camere, 2 apartamente cu 3 camere, uscatorie, casa scarii, zona parcare biciclete;

Etaj 1: 5 apartamente cu 2 camere

Etaj 2: 5 apartamente cu 2 camere

Etaj 3: 2 apartamente cu 3 camere

Modernizarea circulatiei

Amplasamentul studiat este situat la intersectia strazilor Popasu Ioan, respectiv Liviu Rebreanu. Accesul se face atat din strada Popasu Ioan cat si din strada Liviu Rebreanu.

ASIGURAREA CU UTILITĂȚI:

Alimentarea cu apa-  cu un debit de 1,93 l/s, se va face din conducta HDPE 110 mm existent pe str. Liviu Rebreanu, conform avizului de principiu favorabil nr. 1936/24.08.2017 emis de Compania Apa Brasov S.A, printr-un bransament HDPE De 63 mm cu lungimile:

  • Etapa I, Obiectivul 1 – lungime bransament L= 6,6 m
  • Etapa II, Obiectivul 2 – lungime bransament L= 7m

Pentru masurarea consumului de apa, pe fiecare conducta de bransament se vor monta contoare de apa multijet cu mecanism semiuscat Qn= 6 mc/h, Dn 32 mm.

Pe reteaua de distributie apa se vor monta doi hidranti supraterani Dn 80 mm cu alimentare din reteaua de apa potabila.

Apele uzate menajere:  vor fi colectate prin retele de canalizare din tuburi  PVC-KG Dn 110 – 200 mm prin intermediul  a 18 camine de canalizare tip monobloc Dn 1000 mm cu descarcare in colectorul stradal Dn 300 mm  existent pe str. Ioan Popasu, conform avizului de principiu favorabil nr. 1936/24.08.2017 emis de Compania Apa Brasov SA, astfel:

- racord canalizare menajera  PVC-KG Dn 110 mm, L = 63,34 m;

- racord canalizare menajera  PVC -KG Dn 200 mm, L = 182,3 m;

Lungime totala canalizare menajera L= 245,64 m

Apele pluviale:

Apele pluviale conventional curate  provenite de pe constructie si terasale cladirilor vor fi colectate printr-un sistem de guri de scurgere  de terasa, coloane de scurgere  si racorduri din PVC - KG  Dn 125 mm cu o lungime de L = 25,17 m si PVC –KG Dn 160 mm cu o lungime de L= 11,45 m si descarcate in colectorul stradal, conform aviz nr. 1936/              24.08.2017 emis de Compania Apa Brasov SA.

Apele pluviale posibil impurificate de pe zonele carosabile si a zonelor de parcare vor fi colectate printr-un sistem de rigole stradale si guri de scurgere cu sifon, dupa care vor fi dirijate  prin intermediul unei conducte PVC –KG Dn 160 mm cu lungimea de L = 12,6 m si a unei conducte PVC =KG Dn 200 mm cu lungimea de L= 98,97 m in separatorul de hidrocarburi cu filtru de coalescenta tip Oleopator  C-NS 15, Q=15 l/s, capacitate totala 2530 l, capacitate depozitare lichide usoare 464 l, capacitate trapa de namol 1500 l, de unde se deverseaza in colectorul stradal, conform aviz nr. 1936/24.08.2017 emis de Compania Apa Brasov SA.

Soluțiile de alimentare cu apă și evacuare ape uzate menajere și evacuare ape pluviale sunt conform  avizului nr. 1936 din 24.08.2017 emis de  Compania Apa Brasov SA și Avizului de gospodărire a apelor nr. 235/12.10.2017 emis de SGA Brașov.

Alimentare cu energie termică este asigurată de centralele termice, alimentate cu gaz metan, pentru fiecare apartament în parte.

Organizarea de santier:

Imprejmuirea santierului pe perioada executiei se va face prin intermediul unui gard metalic amovibil, avand caracter provizoriu.

Dotari aferente organizarii de santier: cladire administrativa, depozit de materiale, dotari pt. PSI, cabina portar;

b) cumularea cu alte proiecte – nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului (deseuri din constructii) vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort –

În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele si mijloacele de transport utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele si mijloacele de transport utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

2. Localizarea proiectelor:

2.1. utilizarea existenta a terenului: terenul studiat este situat in intravilanul mun. Brasov cu folosință actuală- teren de 3246 mp; are destinația conform PUZ la data prezentei- ZL- zona locuintelor individuale, semicolective si colective cu regim de inaltime redus si functiuni complementare partial afectata de zona de protectie a colectorului „I”; in conformitate cu  C.U. nr. 1674 din 27.07.2017  emis de Primaria  Municipiului Brasov;

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite – in aglomerarea Brasov este depasita valoarea limita pentru NO 2 conform prevederilor legale in vigoare ( Lg 104/2011; OM nr. 1206/2015);

-prin proiect au fost estimate emisiile de oxizi de azot in perioada de functionare a constructiei, respectiv:

Emisia totala = 4770 g/an;

h) ariile dens populate:

     Vecinatati:

-Latura Nord –Vest: proprietate privata;

-Latura Sud – Vest: strada Popasul Ioan;

-Latura Sud – Est: strada Liviu Rebreanu;

-Latura Nord: proprietate privata

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – impact redus;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor de constructii;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

-proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

-proiectul propus nu necesita parcurgerea etapelor  procedurii de evaluare adecvata.

            Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005, aprobată prin Legea nr. 265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Se vor respecta conditiile din Avizul de Gospodarire a Apelor nr. 235 din 12.10.2017 respectiv:
  • Se interzice evacuarea de ape uzate neepurate sau insuficient epurate in apele de suprafata, rigole stradale sau in stratul freatic prin puturi filtrante, atat pe perioada executarii constructiilor cat si dupa punerea in functiune a acestora;
  • Nu se vor depozita si/sau arunca deseuri de orice fel pe malurile cursurilor de apa sau in albia acestora, atat pe perioada executarii constructiilor cat si dupa punerea in functiune a acestora.
  1. Deşeurile rezultate pe parcursul derulării lucrărilor de execuție vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;
  2. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate pe parcursul execuției lucrărilor;
  3. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  4. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  5. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  6. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  7. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect.
  8. Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se  vor lua masuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa.
  9. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • folosirea de perdele de protectie pentru acoperirea cladirilor aflate in constructie;
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de

constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;

  • curatarea/spalarea rotilor vehiculelor care ies de pe santier;

 

  • oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  1. Se vor lua urmatoarele masuri de reducere a NO2 si NOx:
  • se vor adopta măsuri de control al emisiilor provenite de la instalațiile de ardere (ex: centrale termice cu arzator cu NOx scazut, centrale cu convectie, etc.);
  • se vor adopta pe cat posibil tehnologii verzi de producere a energiei din surse regenerabile pentru generarea curentului electric, producerea de apă calda, etc. (energia solară, energia apei, energia geotermică, etc.);
  • se vor evita eliminarea emisiilor la nivelul de respiraţie prin realizarea coşurilor de evacuare/dispersie conform cerinţelor OM 462/1993, ţinând seama de:
  • efectele pe scurtă durată ale emisiilor provenite din instalaţii (sarcină integrală a instalaţiei şi condiţiile cele mai defavorabile de emisie şi combustibil);
  • condiţiile meteorologice de dispersie favorabile (amplasare în care vânturile sunt canalizate, prezintă direcţie predominantă);
  • existenţa unor obstacole în apropierea coşului (clădiri, vegetaţie).
  1. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  2. Vor fi luate  măsuri pentru limitarea vibratiilor  produse de sapatura   prin  utilizarea  de  tehnologii performante  de executie și  de fundare, în vederea  incadrarii valorilor parametrilor vibratiilor in limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;
  3. Se vor lua măsuri și se vor realiza, dacă este cazul,  lucrări (ziduri) de sprijin pentru evitarea alunecărilor/surpărilor de teren;
  4. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea fiecarei etape a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov atrage după sine suspendarea şi/sau anularea acesteia, după caz, conform prevederilor legale.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor OM 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Prezenta decizie poate fi contestata, in conformitate cu prevederile HG nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

    Sorin HORNOIU                   

 

                                                                  

                                                                                                    SERVICIUL A.A.A,  

                                                                                          Alexandrina VASILE

                                                                                                     

   INTOCMIT:

Cons.  Ana-Maria PATRASCU