Back

Decizia etapei de incadrare „Construire pensiune și anexă – Etapa I Construire Anexă” MORARU LAURA RODICA

Ministerul Mediului

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

AGENŢIA PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI BRAȘOV

 

Decizia etapei de incadrare

Proiect

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de MORARU LAURA RODICA cu domiciliul în jud. Constanța, municipiul Constanța, str. Aleea Nalbei, nr. 17, bl. L 110, sc. B, etaj 4, ap.38,  înregistrată la APM Brașov cu 14051 din 06.09.2018, în baza:

  • Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, aprobata cu cu modificǎri și completǎri prin Legea nr. 49/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;

și ca urmare a completărilor depuse la dosar cu nr. 2734/13.02.2019 autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 01.04.2019, că proiectul Construire pensiune și anexă – Etapa I Construire Anexă”, propus a fi amplasat în în jud. Brașov, intravilanul Comunei Vama Buzăului, satul Vama Buzăului, zona Urlătoarea - în zonă pentru turism și agrement, nr. FN, identificat prin C.F. 100777, nr. Cad. 100777, conform C.U. nr. 22 din 04.09.2017, termen de valabilitate 04.09.2019, emis de Primăria Comunei Vama Buzăului, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului, nu se supune evaluarii adecvate si nu se supune evaluarii impactului asupra corpurilor de apa.  

 

    Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1.  proiectul nu se încadreaza în anexele I și II la Legea nr. 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului.

 

II. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării  adecvate, sunt următoarele:

 

  • Proiectul se implementează în situl de importanță comunitară ROSCI0038 Ciucaș, dar totuși in intravilanul comunei Vama Buzăului, zona Urlătoarea - în zonă de turism și agrement, nr. F.N., conform C.U. nr. 22 din 04.09.2017, termen de valabilitate 04.09.2019, emis de Primăria Comunei Vama Buzăului, imobil identificat prin CF 100777, nr. Cad. 100777;
  • În urma analizării memoriului de prezentare, prin punctul de vedere nr. 2394/20.03.2019, Agenția Națională pentru Arii Naturale Protejate a concluzionat că proiectul “Construire pensiune și anexă” – Etapa I Construire Anexă”, propus a fi amplasat în jud. Brașov, intravilanul Comunei Vama Buzăului, satul Vama Buzăului, zona Urlătoarea - în zonă pentru turism și agrement, conform C.U. nr. 22 din 04.09.2017, termen de valabilitate 04.09.2019, emis de Primăria Comunei Vama Buzăului,  nu este susceptibil  să influențeze negativ starea de conservare a speciilor și a habitatelor pentru care a fost constituită aria naturală protejată ROSCI0038 Ciucaș.

 

  • În urma parcurgerii listei de control pentru etapa de încadrare și a analizării memoriului de prezentare de către APM Brașov, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra integrității sitului de importanță comunitară ROSCI, din următoarele considerente:

 

  • Proiectul nu include acţiuni de construcţie, funcţionare şi dezafectare care să ducă la modificări fizice în situl de importanță comunitară ROSCI0038 Ciucaș (topografie, utilizarea terenului, modificări ale cursurilor de râuri, etc.)
  • Proiectul nu implică utilizarea, stocarea, transportul, manipularea sau producerea de substanţe sau materiale care ar putea afecta speciile şi/sau habitatele pentru care situl de importanță comunitară ROSCI0038 Ciucaș a fost  desemnat.
  • Nu se vor produce deşeuri solide în timpul construcţiei, funcţionării sau dezafectării care ar putea afecta speciile şi/sau habitatele pentru care situl de importanță comunitară ROSCI0038 Ciucaș a fost  desemnat.
  • Pe amplasamentul proiectului şi în imediata apropiere nu există habitate naturale şi/sau specii sălbatice de interes comunitar ce pot fi afectate de implementarea acestuia.
  • Implementarea proiectului nu afectează direct sau indirect zonele de hrănire /reproducere /migraţie.
  • Proiectul propus nu provoacă o deteriorare semnificativă sau o pierdere totală a unui(unor) habitat(e) natural(e) şi nu duce la o izolare reproductivă a unei specii de interes comunitar sau a speciilor tipice care intră în compoziţia unui habitat de interes comunitar.
  • Proiectul nu implică utilizarea resurselor de care depinde diversitatea biologică (exploatarea apelor de suprafaţă şi subterane, activităţile extractive de suprafaţă de sol, argilă, nisip, pietriş, defrişarea, inundarea terenurilor, pescuit, vânătoare, colectarea plantelor).
  • Pentru proiectul în cauză, Agenția Națională pentru Arii Naturale Protejate a emis avizul favorabil nr.     .......... din ...........

 

  1. Caracteristicile proiectului:

            a) dimensiunea și conceptia întregului proiect:

Situația juridică

Terenul pe care se va construi se află în județul Brașov, comuna Vama Buzăului, zona Urlătoarea - în zonă de turism și agrement, nr. F.N., conform C.U. nr. 22 din 04.09.2017, termen de valabilitate 04.09.2019, emis de Primăria Comunei Vama Buzăului, imobil identificat prin CF 100777, nr. Cad. 100777, proprietari Moraru Marian și soția Moraru Laura Rodica. Terenul este inclus în situl de importanță comunitară ROSCI0038 Ciucaș și este inscris în evidențele Primăriei Comunei Vama Buzăului, Registrul Agricol – tip 2, volum 06, poziția 35. Categoria de folosință a terenului este fâneață intravilan.

Soluția propusă

La solicitarea beneficiarului, se dorește prima etapă  - Construire anexă, regim de înălțime Sp+P+M, care se încadrează într-un dreptunghi de 21,49m x 15,175m, orientat cu latura lungă la râul Buzău, situat la nord-est de teren. Pensiunea se va construi într-o etapă ulterioară. Terenul studiat are formă aproximativ patrulateră, cu colțurile situate în cele patru puncte cardinale, rezultând cele patru laturi situate, NE, SE,SV, NV.

Accesul pe teren se face din partea nordică, din drumul turistic care duce la Cascada Urlătoarea și este parte a ariei naturale protejate de interes comunitar ROSCI0038 Ciucaş (Ord. MMDD 1964/2007).

Retragerile de la limitele terenului sunt:

  • 10,255m NE;
  • 3,53m SE;
  • 84,45m SV;
  • 33,475m NV;

Funcționalitate

Accesul în anexă se face pe latura sud-vestică. Este vorba atât de accesul auto (în garaj), cât și de accesul pietonal. Din vestibul există o legătură directă și cu garajul. Accesul la mansardă se face din camera de zi, în directă legătură cu vestibulul. Din garaj, prin scara de coborâre, se accede la spațiul tehnic ce cuprinde boilerul, centrala pe lemne și depozitul de lemne. Camera centralei are o intrare și dinspre latura NE a clădirii. Ieșirile pe terase se fac din garaj (terasa nordică) și din bucătărie, camera de zi (pe terasa sudică). La dormitorul de la parter se ajunge din camera de zi prin intermediul unui coridor care face legatura cu bucătăria și baia.

Construcția  ANEXĂ va cuprinde:

  • la parter:

vestibul=6,71 mp; garaj= 34,85 mp; wc=2,06 mp; sala de training personal=35,16 mp; coridor=4,20 mp; bucătărie=23,81mp; vestiar=18,19 mp; grup sanitar personal=8,40 mp; debara= 3,77 mp; 2 terase.

  • la mansardă:
  • Hol=5,46mp; podest=4,25mp; spălătorie=5,61 mp; birou contabil= 28,71 mp; grup sanitar contabil=6,28 mp; arhiva=5,60mp;
  • Birou administrator=25,47mp; grup sanitar administrator=5,64 mp, debara=4,80 mp;
  • Atelier=19,05mp; grup sanitar= 5,62 mp; depozit= 8,08 mp; 2 balcoane;
  • la subsol:

Spațiu tehnic boiler=27,90 mp; spațiu tehnic centrală pe lemne=18,20mp; depozit lemne=6,37 mp

 Compoziție volumetrică și încadrare în context

S-a încercat o apropiere de contextul carpato-danubiano-pontic în ceea ce privește volumetria- proporția și panta acoperișului pe de o parte, raportul de plin-gol în ceea ce privește plastica fațadei, chiar încadrarea în dreptunghiul de aur - și cromatic, folosirea albului zidăriei ca un contrast la tuciuriul învelitorii care se apropie de culoarea, textura elementelor de lemn ale balustrăzilor.

Structura de rezistență

Structura de rezistență este formată din pereți portanți de zidărie de cărămidă cu sâmburi de beton armat, fundații continue sub ziduri, centuri din beton armat deasupra subsolului parțial, parterului și sub învelitoarea mansardei și șarpanta de lemn la mansardă.

Împrejmuiri și porți

Împrejmuirea va fi din stâlpi de lemn cu scânduri de lemn/împletituri nuiele/sârmă ghimpată. Stâlpii de lemn vor fi tratați cu smoală la contactul cu pământul și vor fi ancorați la 1,10 m în pământ.

Toată lemnăria se va trata ignifug și antiseptic.

Măsuri pentru prevenirea și stingerea incendiilor

Construcția se incadrează în gradul IV rezistență la foc.

Materialul lemnos se va trata cu soluție diasil în trei straturi.

Utilități

Alimentarea  cu apă si electricitatea se va face de la rețelele existente în zonă.

Apele uzate se vor colecta și se vor dirija la bazinul vidanjabil proiectat.

Apele meteorice sunt colectate și dirijate la rigolă.

Indici caracteristici construcției

Suprafața construită = 203,64 mp

Suprafața construită desfășurată= 380,28mp

Suprafața utilă=263,99 mp.

POT propus=2,96  %

CUT propus=0.05

Înălțimea maximă a clădirii este de 9,50 m.

Înălțimea la streașină a clădirii este de 2,50 m.

Clădirea proiectată se incadrează in categoria de importanță "D"-redusă.

Alimentarea cu apă potabilă se va face prin branșament la rețeaua cu apă potabilă a comunei Vama Buzăului. Evacuarea apelor uzate menajere se va face într-un bazin betonat etanș vidanjabil. Acesta se va vidanja de o unitate autorizată, iar apele uzate se vor descărca în cea mai apropiată stație de epurare conformă.

Bransamentul la rețeaua cu apă potabilă a comunei Vama Buzăului și evacuarea apelor uzate menajere într-un bazin betonat etanș vidanjabil reprezintă soluțiile avizate de către autoritățiile cu competențe în domeniu.

Organizarea de șantier  va fi situată în zona de implementare a proiectului fără fi afectate alte terenuri limitrofe.

b) cumularea cu alte proiecte existe și/sau aprobate –  nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversitatii – nu este cazul;

d) productia de deșeuri – deșeurile de orice natură vor fi stocate selectiv în spații special destinate și predate către societăți specializate autorizate;

e) poluarea și alte efecte negative –

În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generării de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita pentru imisii stabilite de Lg. nr. 104/2011 si STAS 12574/1987 si in valorile limita pentru emisii stabilite de Ord. nr. 462/1993 al MAPM, actualizat 2016;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei, actualizat 2018.

 

f) riscul de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform informațiilor științifice – nu este cazul;

g) riscurile pentru sănătatea umanănu este cazul;

 

2. Amplasarea proiectelor:.

a) utilizarea actuala și aprobata a terenurilor

Amplasamentul investitiei este situat în intravilanul Comunei Vama Buzăului, satul Vama Buzăului, zona Urlătoarea - in zonă pentru turism și agrement, nr. FN, CF 100777, nr. Cad. 100777, conform C.U. nr. 22 din 04.09.2017, termen de valabilitate 04.09.2019, emis de Primăria Comunei Vama Buzăului .

Locația proiectului in intravilanul localității reiese și din extrasul de Carte Funciară nr. 100777 Vama Buzăului actualizat, anexat la documentația depusă la APM Brașov.

 

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zona și subteranulul acestuia – nu este cazul;

c) capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala următoarelor zone:

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane și forestiere – nu este cazul;

iv) rezervatii și parcuri naturale – nu este cazul;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: zone Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei salbatice; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul și marirea zonelor de protectie sanitara și hidrogiologica – proiectul se implementează în perimetrul sitului de importanță comunitară ROSCI0038 Ciucaș, parte integrantă a rețelei Natura 2000 în România;

vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute de legislatia nationala și la nivelul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se considera ca exista astfel de cazuri- nu este cazul;

vii) zone cu densitate mare a populatiei – nu este cazul;

viii) peisajele și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potential:

a) importanta și extinderea spatiala a impactului: aria geografica și numarul persoanelor afectate – nu este cazul;

b) natura impactului - nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea și complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrărilor propuse prin proiect ;

f) debutul, durata, frecventa și reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrărilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate - nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul;

 

III. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii

impactului asupra corpurilor de apa:

 

  • Pentru proiectul “Construire pensiune și anexă” – Etapa I Construire Anexă” titular Moraru Laura Rodica, a fost emis de Primăria Vama Buzăului avizul favorabil pentru alimentare cu apă potabilă nr. 3283-r /06.07.2017, aviz care este valabil și pentru emiterea autorizației de construire/desființare.
  • Totodată pentru proiectul în cauză a fost emis de către Administrația Bazinală de Apă Buzău-Ialomița acordul nr. 12127/D.I./25.07.2017 pentru soluția de evacuare a apelor uzate menajere și in care au fost impuse unele condiții de realizare a proiectului care să nu contravină prevederilor Legii Apelor nr. 107/1996, cu modificările și completările ulterioare.
  • Prin adresa nr. 4397/28.03.2019, Administrația Bazinală de Apă Buzău-Ialomiță a comunicat APM Brașov menținerea punctului de vedere referitor la  acordul nr. 12127/D.I./25.07.2017, precum și faptul că proiectul nu va avea impact asupra corpurilor de apă , prin urmare nefiind necesară elaborarea studiului de evaluare a impactului asupra corpurilor de apă.

Condiții de realizare a proiectului impuse în acordul Administrației Bazinală de Apă Buzău-Ialomița nr. 12127/D.I./25.07.2017

  • Alimentare cu apă potabilă se va face din rețeaua de alimentare cu apă a comunei Vama Buzăului conform avizului 3283-r /06.07.2017, emis de către Comuna Vama Buzăului
  • Apele uzate menajere rezultate vor fi evacuate într-un bazin betonat etanș vidanjabil. Acesta se va vidanja de o unitate autorizată, iar apele uzate se vor descărca în cea mai apropiată stație de epurare conformă.
  • Suprafața de teren cu cota naturală mai mică de 812mdMN, situată pe latura de est din vecinătatea râului Buzău, este inundabilă.Conform Legii Apelor nr. 107/1996, cu modificările și completările ulterioare, în acestă zonă este interzisă amplasarea de construcții de orice fel. Se pot executa construcții pe terenul din cadrul CF 100777, nr. cad. 100777, cu cota peste 812 mdMN.
  • Nu se vor executa construcții de orice fel în zona de protecție a râului Buzău, care este o bandă cu lățimea de 15 m de-a lungul acestuia.
  • În cazul în care soluția privind alimentarea cu apă sau evacuarea apelor uzate se va modifica, beneficiarul trebuie să obțină act de reglementare emis de către autoritatea de gospodărire a apelor, conform prevederilor Legii Apelor nr. 107/1996, cu modificările și completările ulterioare.

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Se vor respecta prevederile OUG 57/2007 , privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, aprobata cu cu modificǎri și completǎri prin Legea nr. 49/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;
  3. Pe tot parcursul execuție lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  4. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  5. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  6. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumului de acces, etc. revine în totalitate titularului de proiect;
  7. Se va respecta programul de lucru impus de Consiliul Județean Brașov în concordanta cu programul de odihna a locuitorilor din zona în conformitate cu Legea nr. 61/1991 cu modificarile și completarile ulterioare, privind linistea publica, pe toata perioada de execuție a lucrărilor de construire;
  8. Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se vor lua măsuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa;
  9. Deșeurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale și stradale;
  10. Se va evita depozitarea necontrolata a deșeurilor rezultate;
  11. Se va asigura salubrizarea zonei și mentinerea curateniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizarii lucrărilor;
  12. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor și a deșeurilor rezultate în urma implementarii proiectului;
  13. Vor fi luate măsuri pentru limitarea vibratiilor produse de sapatura prin utilizarea de tehnologii performante de execuție și de fundare, în vederea încadrarii valorilor parametrilor vibratiilor în limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;
  14. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor), reparatiile mijloacelor de transport/utilajelor se vor executa doar la societati autorizate.
  15. În vederea menținerii calității aerului, în parametri optimi, în zona amplasamentului, se vor respecta următoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului în cantitatile, frecventa și proportiile necesare, în zona de lucru, la sfarșitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrărilor, s-a îndepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activităților generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua măsuri de acoperire, îngradire, închidere a stocurilor de materiale de constructie sau deșeuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea rotilor vehiculelor care ies de pe șantier;
  1. Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate în stationare, în zona șantierului;
  2. Respectarea duratei de execuție a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  3. În cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  4. Nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate în emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada execuției lucrărilor cat și dupa aceasta;
  5. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările și completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil și de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  6. Se vor alege trasee optime din punct de vedere al protectiei mediului, pentru deplasarea vehiculelor care transporta materiale de constructie care pot elibera în atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va face pe cat posibil cu vehicule dotate cu prelate;
  7.  Transportul materialelor și transportul utilajelor grele se va realiza pe traseele stabilite, astfel încat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona;
  8.  Titularul proiectului raspunde pentru refacerea zonelor afectate de implementarea proiectului;
  9. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  10.  Organizarea de șantier va respecta obligatoriu măsurile specifice pentru reducerea şi/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sănătăţii umane și mediului înconjurător. Se vor avea în vedere:

• împrejmuirea corespunzătoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc;

• organizarea de șantier se va realiza astfel încât impactului generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;

• organizarea de șantier va fi amenajată astfel încât să asigure facilităţile de bază conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările și completările ulterioare (alimentarea cu energie electrică, alimentarea cu apă pentru asigurarea necesităţilor igienico–sanitare, facilităţi pentru depozitarea temporară a materialelor, facilităţi pentru personal (baracă birou, vestiare muncitori, punct prim ajutor, toaleta ecologică), împrejmuire cu gard din panouri metalice pentru protecţia organizării de șantier și a vecinătăţilor), după caz;

• întreţinerea corespunzătoare a utilajelor/mijloacelor de transport utilizate în lucrările de construcţii în vederea evitării scurgerilor de combustibili și uleiuri uzate pe sol/apă și de alte substanţe toxice și periculoase;

• se interzice stocarea temporară și depozitarea carburanţilor și substanţelor periculoase în zona aferenta amplasamentului;

• în perioada de execuție a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor și a utilajelor utilizate;

• este interzisă părăsirea incintei organizării de șantier cu roţile autovehiculelor şi/sau caroseria murdară;

 

25) Se interzic următoarele:

a) orice formă de recoltare, capturare, ucidere, distrugere sau vătămare a exemplarelor aflate în mediul lor natural, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;

b) perturbarea intenţionată în cursul perioadei de reproducere, de creştere, de hibernare si de migraţie;

c) deteriorarea, distrugerea si/sau culegerea intenţionată a cuiburilor si/sau ouălor din natură;

d) deteriorarea şi/sau distrugerea locurilor de reproducere ori de odihnă;

e) recoltarea florilor şi a fructelor, culegerea, tăierea, dezrădăcinarea sau distrugerea cu intenţie a acestor plante în habitatele lor naturale, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;

     f) deţinerea, transportul, comerţul sau schimburile în orice scop ale exemplarelor luate din natură, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;

 

În conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările și completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum și asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările și completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului și a publicului revine titularului proiectului”.

 

          Conform prevederilor Legii nr. 292/2018 :

 - anexa 5, art. 43, alin. (3) la finalizarea proiectelor publice si private care au facut obiectul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, autoritatea competenta pentru protectia mediului care a parcurs procedura verifica respectarea prevederilor deciziei etapei de incadrare;

 - anexa 5, art. 43 alin. (4) procesul - verbal intocmit in situatia prevazuta la alin. (3) se anexeaza si face parte integranta din procesul - verbal de receptie la terminarea lucrarilor.

 - anexa 5, art. 34, alin. (1) titularul de proiect are obligația de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, acordului de mediu și anterior emiterii aprobarii de dezvoltare;

 - anexa 5, art. 34, alin (2) notificarea prevazuta la alin. (1), insotita de raportul de verificare intocmit in conformitate cu prevederile art. 20 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 292/2018 de catre verificatorul de proiecte atestat in conditiile legii pentru cerinta esentiala D) igiena, sanatate si mediu inconjurator prevazuta la art. 3 din Ordinul ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice nr. 2264/2018 sau dupa caz de punctul de vedere al autoritatii competente emitente a aprobarii de dezvoltare conform art. 20 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 292/2018, se depune în termen de 10 zile de la data aparitiei necesitatii modificarii/extinderii;

 - art. 18, alin. (13 ) in cazul in care una dintre deciziile prevazute la alin. (8) si (9) nu se emite in termen de 5 ani de la emiterea acordului de mediu, titularul proiectului este obligat sa se adreseze autoritatii de mediu emitente in vederea confirmarii faptului ca acordul de mediu nu este depasit .

 

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului, de evaluare adecvata si de evaluare asupra corpurilor de apa.     

           Pentru legalitatea si autenticitatea documentelor depuse la dosar se face raspunzator titularul proiectului.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuției lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov se sanctioneaza conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar in situatia cand intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifica conditiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul  proiectului are obligatia de a notifica autoritatea competenta emitenta.

            Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.                                      

 

 

                                              

DIRECTOR EXECUTIV,

Ciprian BĂNCILĂ

                                     

                                                              

 

 

             SERVICIUL A.A.A,                                                                  ȘEF BIROU C.F.M.,

             Daniela BIRĂU                                                                          Sorin Hornoiu

    

      

     

 

                                                                                              

             ÎNTOCMIT:                                                                               ÎNTOCMIT:

  Consilier Costel BUCATARU                                            Consilier Viorel MAREAN