Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE „CONSTRUIRE PLATFORMĂ COMUNALĂ DE DEPOZITARE ȘI GOSPODĂRIRE A GUNOIULUI DE GRAJD ÎN COMUNA JIBERT, JUDEȚUL BRAȘOV” , titular COMUNA JIBERT

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect

....

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de COMUNA JIBERT prin reprezentant legal Primar BOIERIU DAN-IANCU cu sediul in jud. Brasov, com. Jibert, sat Jibert, str. Principală nr. 29, înregistrată la APM Brasov cu nr. 12074 din 02.08.2018, în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

si ca urmare a completarilor depuse la dosar sub nr. 14889/26.09.2018 si nr.................  

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 01.10.2018, că proiectul „CONSTRUIRE PLATFORMĂ COMUNALĂ DE DEPOZITARE ȘI GOSPODĂRIRE A GUNOIULUI DE GRAJD ÎN COMUNA JIBERT, JUDEȚUL BRAȘOV”, propus a fi amplasat în jud. Brașov, com. Jibert, sat Jibert, sector extravilan identificat prin CF 103866 nr. cad 103866, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.  

    Justificarea prezentei decizii:

 

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

  1. proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, la pct. 1, lit. a) proiecte pentru restructurarea exploatatiilor agricole;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  4. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

  1. Caracteristicile proiectului:

            a) dimensiunea si conceptia intregului proiect : - prin proiect se propune construirea unei platforme comunale pentru depozitarea gunoiului de grajd, pe un teren in suprafaţa de 3506 mp, aflat în proprietatea al Comunei Jibert (CF nr.103866- Jibert și nr.cad. 103866 - pentru asigurarea managementului gunoiului de grajd, generat de către grupul țintă - 324 de fermieri mici și mijlocii din comuna Jibert - satele Jibert, Dacia, Lovnic, Grânari și Văleni, care împreună dețin un număr de 6958 U.V.M. (bovine, cabaline, porcine, ovine, caprine).

Pentru realizarea platformei comunale de depozitare a gunoiului de grajd s-au propus ca obiective de investiții următoarele componente:

  • O platformă de formă dreptunghiulară cu pereţi pe 3 laturi (fără latura frontală) având L x l = 40 x 20 m şi înălţimea pereţilor de 3 m, cu o capacitate de stocare de cca 2000 t/an de gunoi de grajd;
  • Bazin de stocare (bazin levigat) - semiîngropat din beton armat, cu rolul de a colecta efluenţii și precipitaţiile;
  • Sistem de colectare și transport a levigatului;
  • Sistem de colectare și transport a apelor de precipitații;
  • Drum de acces în incinta platformei de depozitare;
  • Împrejmuire perimetrală a platformei, realizată cu gard din plase metalice şi stâlpi metalici;
  • 2 puţuri forate (amonte-aval de platformă) pentru monitorizarea calității apelor subterane;
  • Cabină cu o încăpere pentru personal pază şi administrator platformă.

 

Echiparea şi dotarea specifică funcţiunii propuse

Echipamentele necesare sistemului de manipulare şi aplicare a gunoiului de grajd compostat pe terenurile agricole şi incluse în acest proiect sunt după cum urmează:

  • încărcător frontal: 1 bucată;
  • tractor: 1 bucată;
  • remorcă agricolă: 2 bucăţi;
  • remorcă cisternă vidanjă: 1 bucată;
  • maşină de împrăştiat gunoi: 1 bucată.
  • unelte suplimentare: lopeţi, furci, perii și roabă.

Platformă betonată de formă dreptunghiulară:

Platforma va fi înconjurată de pereţi pe 3 laturi (fără latura frontală) avand L x l = 40 x 20m şi înălţimea de 3 m, cu o capacitate de stocare de cca 2000 t/an de gunoi de grajd.

Platforma este înconjurată pe trei laturi cu pereti din beton cu înaltimea de 3,0 m.

Platforma betonată este prevazută cu 3 pereţi pe contur, un canal colector pe marginea liberă şi o placă pe sol.

Peretele pe direcţia longitudinală are lungimea de 40 m, ceilalți doi pereți au lungimea de 20 m. De la cota 0.00, înălţimea pereților este de 3.00m, iar grosimea lor este de 20cm. Ei sunt fundaţi pe un bloc cu lăţime de 1,80m şi adâncime de 50cm. Pereţii şi fundaţiile lor sunt construiţi cu beton clasa C25/30.

Pe platformă se vor trasa rosturi de dilataţie din 6 în 6m. Se va lăsa rost de turnare între pereţii transversali şi peretele longitudinal, rosturi ce vor fi colmatate cu material hidroizolant, mastic bituminos.

Toate elementele structurale ale platformei sunt realizate din beton armat. Suprafeţele interioare ale pereţilor şi pardoselii platformei şi ai canalului de colectare a fracţiei lichide sunt protejate prin aplicarea unei substanţe hidroizolante pentru a împiedica infiltraţiile în sol a fracţiei lichide provenite din gunoiul de grajd.

După săpătură, sub fundaţii şi sub platformă se va realiza o pernă din balast de grosime 40cm, compactată la un grad de compactare, Proctor de 95%. Mai departe se va turna un strat de beton de egalizare gros de 10cm sub fundatii, respectiv 10cm sub placă. Betonul de egalizare de sub placă va fi armat cu o plasă φ6x100x100. Este important a se asigura integritatea acestui strat de egalizare pentru că de el depinde integritatea hidroizolaţiei. Clasa de beton folosită pentru betonul de egalizare este C8/10 sub fundaţii, respectiv C12/15 sub platformă. Între stratul de beton de egalizare şi placa pe sol se prevede o hidroizolaţie bituminoasă lipită la cald, în două straturi, care va impiedica scurgerile levigatului de pe ptaformă prin eventualele fisuri aparute în beton.

Platforma de beton şi straturile de fundare ale acesteia vor avea o pantă de 2% spre canalul de scurgere marginal pentru a impiedica băltirea lichidelor.

Pe lângă pereţii platformei se va realiza un trotuar din beton de 1.20m latime şi 20cm grosime C16/20 , cu rosturi  la 1 m umplute cu mastic bituminos, cu o pantă de 6% spre exterior. Aceasta va împiedica apele meteorice să pătrundă la fundaţa pereţilor platformei.

Bazin de stocare (bazin levigat)

Bazinul este semiîngropat din beton armat, cu rolul de a colecta efluenţii şi precipitaţiile. Acesta va fi dimensionat pentru a se asigura o capacitate de stocare pe o perioadă de 30 de zile a fracţiei lichide rezultate pe platformă, golirea bazinului putându-se efectua ori câte ori este necesar, cu vidanja. Bazinul are un volum total de 63,00 mc.

Bazinul este amplasat lângă platforma de colectare a dejecțiilor şi are rolul de a prelua lichidul care se scurge de pe platformă, provenit din gunoi şi din precipitaţii.

Bazinul are formă paralelipipedică, fiind neacoperit. Adâncimea este de 2,10 m, iar dimensiunile interioare sunt de 3m x 10m. Pereţii au grosime variabilă de la 20 cm la partea superioară, la 25cm la bază.

După săpătură, sub radier se va realiza o pernă de balast de 30cm, compactat la un grad de compactare Proctor de 95%. Mai departe se va turna un strat de beton de egalizare gros de 10cm, armat cu o plasa de armatura φ6x100x100. Clasa de beton folosită pentru betonul de egalizare este C12/15. E important ca stratul de beton de egalizare să fie rigid pentru a asigura integritatea de pe exteriorul radierului bazinului. Pereţii şi radierul bazinului se vor hidroizola atât pe partea interioară, cât şi pe partea exterioară. Hidroizolaţia de pe exteriorul pereţilor va fi protejată cu o membrană din PEID cu crampoane.

Bazinul este dotat cu o bază pentru pompă într-unul dintre colțuri. Pe unul dintre pereţi se prevăd trepte din armătura încastrate în beton.

Pentru că nu este acoperit, bazinul va fi împrejmuit cu un parapet din structură metalică.

La rostul de turnare dintre radier şi pereţi se va pune o bandă de etanşare a rostului înaltă de 150 mm.

Pe lângă pereţii bazinului se va realiza un trotur din beton C16/20 de 1m lăţime şi cu o pantă de 0.5% spre exterior.

Sistemul de colectare şi transport a levigatului

Sistemul de colectare şi transport a levigatului este format din:

  • Rigola din beton cu grătar din dale de beton, aşezată între drumul din incintă şi platforma de depozitare. Rigola este carosabilă, are o lăţime totală de 90 cm şi o adâncime iniţiala la radier de 30 cm. Rigola are pantă spre rigola de descărcare în bazinul de levigat   Capacitatea şi panta rigolei sunt calculate astfel încât să poată prelua intensitatea ploii de calcul specifică zonei la o frecvenţă 1 la 10 ani.
  • Rigola cu aceeasi structură ca cea anterioară, ce traversează drumul din incintă şi descarcă apa infestată cu levigat în bazinul de levigat. 

Canalul de scurgere este amplasat de-a lungul laturii neîmprejmuite a platformei betonate. Este construit din pereţi şi radier din beton armat, având o adâncime variabilă, astfel încât să asigure scurgerea apelor colectate către bazinul de colectare.

Pereţii au o grosime de 25cm şi se armează cu plasă sudată φ8x100x100. Radierul are grosimea de 30cm. Lăţimea interioară a canalului este de 28cm iar adâncimea este variabilă. La partea superioară, pereţii canalului sunt prevăzuţi cu nişte umeri. Pe aceştia se sprijină placuţele carosabile din beton armat prefabricate, cu o grosime de 10cm. Clasa betonului folosită este C25/30. Pentru stratul de beton de egalizare se foloseşte clasa C8/10.

  • Fundarea canalului se face pe un strat de beton de egalizare de 5cm.
  • Rostul dintre canalul de scurgere şi platforma betonată se va etanşa perfect.

Sistemul de colectare si transport a apelor de precipitatii este format din:

  • canal cu secţiune trapezoidală cu lăţimea bazei mici de 0,30 m, înălţimea minimă 0,30 şpanta taluzelor de 1:1. Canalul are descărcare în două  bazine de dispersie a apei pluviale.

Canalul este consolidat mecanic cu dale din beton C16/20 turnate pe loc cu grosimea de 8 cm. Dalele de beton de pe taluz precum şi radierul vor fi pozate pe un strat drenant din nisip cu grosimea de 5cm.

  • Rigola carosabilă cu structura ca cea anterioară ce traversează drumul de acces şi descarcă apa din precipitatii.  

Lucrări de drumuri

Accesul utilajelor în incinta platformei se va face pe un drum din beton cu lățimea de 4m și o pantă transversală de 2% către rigola de colectare a levigatului și a bazinului de retenție. De la poarta obiectivului și până în drumul de exploatare, în limitele cadastrale ale amplasamentului se va construi un drum de legatură din balast și piatră spartă cu lățimea de 4m. Reabilitarea drumului de exploatare intră în sarcina Primăriei Jibert.

Platformele rutiere pentru containere materiale inerte şi periculoase şi cabina administraţie/pază vor avea aceeaşi structură ca şi drumul din incintă.

• 3 (trei) boxe destinate colectării celor trei categorii de materiale inerte (sticlă, plastic/metal şi hârtie/carton) ajunse accidental în gunoiul de grajd.

Împrejmuirea

Împrejmuire cu gard din plasă de sârmă cu stâlpi de oţel pe întreg perimetrul ce delimitează suprafaţa necesară amenajării platformei comunale.

Incinta va fi împrejmuită pentru a nu permite accesul persoanelor neatorizate. Împrejmuirea se va realiza cu gard alcătuit din panouri gard zincate, cu înălţimea de 1,84 m montate pe stâlpi din ţeavă metalică zincată rectangulară 60 mm x 60 mm, cu grosimea de 3 mm cu echidistanţa de 2,50m.  Stâlpii vor avea fundaţie din beton, iar panoul de gard va fi îngropat în pământ pe adâncimea de 20 cm.

Se va construi o poartă în două canaturi cu deschiderea de 4m pentru accesul autovehiculelor, precum şi o poartă pentru personal cu deschiderea de 90 cm.

Bazinul de levigat va fi împrejmuit cu acelaşi tip de gard pentru a se evita accesul neautorizat la bazinul deschis. Împrejmuirea va avea poartă pentru personal.

Lucrări pentru protecţia mediului:

Lucrările pentru protecţia mediului sunt alcătuite din:

  • piezometre;
  • perdea de protecţie din arbori;
  • însămânţare.

Piezometre

Supravegherea comportamentului în timp, pe care operarea platformei îl va avea asupra pânzei freatice, se va face prin construirea a două puţuri forate de monitorizare a apelor subterane.

Execuţia forajului aferent primului piezometru se va realiza până se interceptează stratul de apă şi se obţine o coloană de apă de cca. 2 metri, fără a se depăşi adâncimea prevăzuta în listele de cantităţi.  În situaţia în care apa freatică nu este interceptată până la adâncimea prevăzuta, forajul va fi oprit, iar acest fapt va fi notificat investitorului pentru decizii ulterioare.

Puţurile se vor amplasa conform Planului general de situaţie. Puţul martor de unde se vor analiza probele de apă freatică neafectată de platformă este situat în amontele direcţiei de curgere a apei freatice, pe nivelul superior al platformei.  Puţul din avalul direcţiei de curgere a apei freatice va constitui sursa de recoltare a probelor de apă freatică ce ar putea fi afectată de o funcţionare defectuoasă a platformei.

Puţul de monitorizare este alcătuit din două conducte din PVC cu diametrul de 160mm, una superioară neperforată şi una perforată ce pătrunde în stratul freatic. Conducta neperforată porneşte de la 0,50m  deasupra terenului şi coboară până la adâncimea de -2.00m.

Coloana de PVC va fi protejată cu o coloană metalică cu diametrul de 7 țoli, pozată la circa -1,30m și va avea o elevație cu 20cm mai mare față de coloana de tubare. Coloana metalică va fi prevăzută la partea superioară cu un capac metalic de protecție, iar la partea inferioară va fi cimentată.

Coloana de protecție și capacul acesteia vor fi protejate anticoroziv prin vopsire cu vopsea de culoare roșie. Pe coloana de protecție se va inscripționa numărul piezometrului (P1 sau P2).

Activarea piezometrelor se va face prin extragerea a 2-3 volume de apă și curățarea de eventualul pietriș, nisip pătruns în coloana definitivă. După activare se va recolta o probă de apă pentru care se va face o analiză chimică inclusiv conținutul de nitrați și nitriți.

Filtrul pozat în jurul conductei perforate din PVC este alcătuit din pietriş margaritar cu granulaţia de 4-8mm şi are diametrul exterior de 210mm.

Pentru izolarea filtrului invers, spaţiul dintre pereţii forajului şi conducta PVC neperforată, va fi umplut cu bentonită între cotele -1,00 şi - 2,00m.

La suprafaţă, puţul va fi ancorat într-o placă din beton cu dimensiunile în plan de 1,50 x 1,50m şi grosimea de 15 cm. 

Perdea de protecţie din arbori

Pentru realizarea lucrărilor de protecţia mediului, în exteriorul incintei se va planta o perdea de puieţi de arbuşti (salcâmi).

Însămânțare

Pe suprafaţa liberă din incintă precum şi pe zona din exteriorul incintei limitate de perdeaua de salcâmi, s-a prevăzut însămânţarea cu gazon.

Cabină pentru administratorul şi paznicul platformei ce asigură dotările necesare pentru desfăşurarea activităţii în condiţii optime.

Container cu capac de 1.1 mc pentru colectarea eventualelor deşeuri periculoase (cutii vopsea, recipienţi, ulei uzat etc.), ajunse accidental în gunoiul de grajd depozitat pe platformă.

Alimentarea cu apă

Etapa de construcţie:          Pe perioada execuţiei lucrărilor, apa potabilă pentru muncitori se va asigura de către constructor, îmbuteliată în recipienţi de plastic.

Etapa de exploatare:          În recipienți de plastic pentru consum și toaletă ecologică.

Asigurarea agentului termic:     Generator electric.

Alimentarea cu energie electrică:        Generator electric 

           

Lucrarile de organizare de santier: se vor desfasura in interiorul incintei detinute de titular;

b) cumularea cu alte proiecte existe si/sau aprobate – nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii – nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de execuţie a proiectului vor fi valorificate/eliminate cu societăţi autorizate;

e) poluarea si alte efecte negative – În perioada derulării lucrărilor de construire/amenajare, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele de execuţie/transport. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta  de asemenea, prevederile Ord. MS nr. 119/2014 - actualizat 2018, privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei si notificare - asistenta de specialitate emisa de DSPJ Brasov, in special cu privire la respectarea distantelor minime fata de zonele populate.

f) riscule de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice– terenul studiat nu se afla in zona inundabila in conformitate cu Avizul de gospodarire a apelor nr.221/20.09.2018;

g) riscurile pentru sanatatea umana – nu este cazul;

 

2. Amplasarea proiectelor:.

a) utilizarea actuala si aprobata a terenurilor

Lucrările propuse a se realiza sunt amplasate în extravilanul comunei Jibert, suprafața terenului fiind de 3506 mp. Dreptul de proprietate aparține Comunei Jibert.

Destinația actuală a terenurilor pe care se va amplasa investiția propusă este de terenuri agricole – fâneață. Terenul se află situat în sitului Natura 2000 ROSPA0099 Podișul Hârtibaciului.

Terenul este situat în extravilanul localităţii Jibert, amplasamentul, având următoarele vecinătăţi:

  • La Nord:        teren proprietate comuna Jibert;
  • La  Vest:        drum de exploatare agricolă;
  • La Est:                       teren proprietate privată;
  • La Sud           :           teren proprietate comuna Jibert.

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si subteranulul acetuia – nu este cazul;

c)  capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

ii) zonele costiere si mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane si forestiere – nu este cazul;

iv) rezervatii si  parcuri naturale – proiectul se va implementa in aria de protectie speciala avifaunistica ROSPA0099 Podisul Hartibaciului;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei in vigoare: zone Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice; zonele prevazute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul si marirea zonelor de protectie sanitara si hidrogiologica – nu este cazul;

vi) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevazute de  legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri- nu este cazul;

vii) zone cu densitate mare a populatiei:- nu este cazul;

viii) peisajele si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

3. Tipurile si caracteristicile impactului potential:

a) importanta si extinderea spatiala a impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate: – nu este cazul

b) natura impactului -  nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea si complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  propuse prin proiect ;

f) debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate -  nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului - Lucrările pentru protecţia mediului sunt alcătuite din piezometre, perdea de protecţie din arbori, însămânţare.

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele: proiectul propus intră sub incidenţa art.28 din O.U.G. nr.57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, deoarece proiectul se va implementa partial in aria de protectie speciala avifaunistica ROSPA0099 Podisul Hartibaciului;

  1. cu privire la implementarea proiectului, a fost emis punctele de vedere nr.12074/08.08.2018 si nr. 12074/ 01.10.2018 intocmite de Biroul CFM din cadrul APM Brasov;
  2. conform memoriului de prezentare, realizarea proiectului nu releva impact negativ semnificativ asupra obiectivelor de conservare a ariei naturale protejate ROSPA0099 Podisul Hartibaciului;
  3. titularul a obtinut avizul favorabil nr. 277/28.08.2018 emis de administratorul ariei naturale protejate: Societatea „Progresul Silvic” – SIBIU, pentru realizarea proiectului;
  4. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare conform Ord. nr. 19/2010, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea efect negativ semnificativ asupra ariei naturale protejate ROSPA0099 Podisul Hartibaciului.

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Se vor respecta prevederile OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobata prin Legea nr. 49/2011, cu modificările si completările ulterioare, precum si prevederile OUG nr. 195/2005 cu modificările ulterioare, aprobate prin Legea nr. 154/2006 – Cap VIII – Conservarea biodiversitatii si arii naturale, inclusiv conditiile stipulate in avizul favorabil al administratorului ariei naturale protejate implicate;.
  3. Se vor respecta conditiile impuse prin actele de reglementare ale unor terte autoritati implicate in procedura, inclusiv condițiile stipulate in avizul favorabil al  administratorului ariei naturale protejate implicate
  4. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  5. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  6. Pe platforma de dejectii este interzisă colectarea, stocarea şi/sau valorificarea altor categorii de deşeuri codificate conform Anexei 2 a HG nr. 856/2002, aceasta platforma fiind destinata strict stocarii gunoiului de grajd;
  7. Se vor respecta condiţiile impuse prin Avizul de Gospodărire a Apelor nr. 221/20.09.2018, emis de SGA Braşov;
  8. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate; vor fi evacuate ritmic.
  9. Se vor lua masuri pentru evitarea poluării solului prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma lucrărilor;
  10. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate.
  11. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
    • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
    • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
    • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
    • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  12. Se va asigura delimitarea zonei de lucru pentru a preveni/minimiza distrugerea suprafeţelor invecinate, distrugerea suprafetelor vegetale, iar terenul afectat temporar de lucrări va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  13. Antreprenorul va delimita zona de lucru pentru a preveni/minimiza distrugerea suprafeţelor vegetale;
  14. In perioada de implementare a proiectului se vor respecta urmatoarele condiții pentru protectia biodiversitații:
  • Realizarea lucrărilor se va efectua în conformitate cu cele consemnate în memoriu tehnic (organizarile de santier, depozitele de materiale, zonele de depozitare a deseurilor se vor face in afara ariei protejate); se interzice afectarea suprafețelor din vecinătate sau a altor suprafețe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  • Se recomandă stropirea zonei de lucru cand aceasta se impune pentru a preintampina ridicarea prafului in atmosfera; Realizarea lucrarilor se va face din aproape in aproape pentru a diminua disturbarea elementelor de biodiversitate.
  • Dotarea punctelor de lucru cu materiale de interventie absorbante in cazul deversarii accidentale de produse petroliere (carburanți);
  • Nu se va afecta vegetația forestieră/arbustivă/erbacee din vecinătatea amplasamentului care poate fi utilizată ca loc de hrănire/adăpost de către păsări şi mamifere mici; Suprafețele afectate temporar de organizarea de șantier vor fi refăcute și redate folosințelor inițiale;
  • Lucrările de construcție se vor  desfășura pe cât posibil astfel încât să se evite interferenţa cu sezonul de reproducere al speciilor de păsări, în special cuibaritul de primăvară şi perioadele de împerechere ale păsărilor de pădure;
  • Folosirea utilajelor adecvate,dotate cu sisteme de retinere a poluantilor si cu atenuatori de zgomot, care să respecte normele de poluare în vigoare, pentru a evita perturbarea speciilor rare sau periclitate în cazul în care ar fi confirmată prezenţa acestora;
  • La sfarsitul lucrarilor de constructie terenul din zona limitrofa drumului va fi refacut astfel incat vegetatia caracteristica zonei sa se poata reinstala pe terenurile afectate de sapaturi .
  • Se interzic următoarele:

a) orice formă de recoltare, capturare, ucidere, distrugere sau vătămare a exemplarelor aflate în mediul lor natural, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;

b) perturbarea intenţionată în cursul perioadei de reproducere, de creştere, de hibernare si de migraţie;

c) deteriorarea, distrugerea si/sau culegerea intenţionată a cuiburilor si/sau ouălor din natură;

d) deteriorarea şi/sau distrugerea locurilor de reproducere ori de odihnă;

e) recoltarea florilor şi a fructelor, culegerea, tăierea, dezrădăcinarea sau distrugerea cu intenţie a acestor plante în habitatele lor naturale, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;

     f) deţinerea, transportul, comerţul sau schimburile în orice scop ale exemplarelor luate din natură, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;

 

  1. Se vor restrânge la minim suprafeţele ocupate de organizarea de şantier;
  2. Santierul, drumurile de acces provizoriu, drumurile tehnologice şi toate suprafeţele a căror înveliş vegetal a fost afectat, vor fi re-naturate adecvat şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  3. Se va limita în timp execuţia investiţiei şi se vor lua toate măsurile necesare privind nivelul de zgomot, astfel încât acesta să nu depaşească valoarea prevazută de SR 10.009/2017;
  4. Se vor lua toate masurile necesare in vederea limitarii degajarii vaporilor de amoniac si de hidrogen sulfurat, rezultat in urma depozitarii gunoiului de grajd;
  5. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, a drumurilor de acces, etc. revine în totalitate titularului de proiect;
  6. Beneficiarul are obligaţia să încheie contracte ferme de furnizare  a dejectiilor fermentate cu fermieri agricoli pentru intreaga cantitate de dejectii stocate si fermentate;
  7. Conform Ord. MMGA nr. 242/2005 titularul are obligația să realizeze monitorizarea calitãţii freaticului, dupa realizarea celor 2 foraje de observatie, amplasate amonte si aval pe directia de curgere a acviferului freatic;
  8. Beneficiarul va realiza si va respecta Planul de management al dejectiilor şi deşeurilor, în concordanţã cu prevederile legale în vigoare:
  • O.M. nr. 296/2005 privind aprobarea Programului cadru de acţiune tehnic pentru elaborarea programelor de acţiune în zone vulnerabile la poluarea cu nitraţi din surse agricole;
  • O.M. nr. 242/2005 pentru aprobarea organizării Sistemului naţional de monitoring integrat al solului, de supraveghere, control şi decizii pentru reducerea aportului de poluanţi proveniţi din surse agricole şi de management al reziduurilor organice provenite din zootehnie în zone vulnerabile şi potenţial vulnerabile la poluare cu nitraţi;
  • H.G. nr. 964/2000 privind aprobarea Planului de acţiune pentru protecţia apelor împotriva poluării cu nitraţi proveniţi din surse agricole, cu modificările şi completările ulterioare;
  • OUG nr. 47/2005 privind reglementari de neutralizare a deseurilor de origine animala;
  • O.M. nr. 942/2016 privind aprobarea Codului de bune practici in ferma;
  • O.M. nr. 990/1809/2015 privind aprobarea Codului de bune practici agricole;
  1. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, a drumurilor de acces, etc. revine în totalitate titularului de proiect.

           

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

            Dupa intocmirea procesului-verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor de realizare a proiectului, aveţi obligaţia de a solicita şi obţine autorizaţie de mediu, dupa caz.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ciprian BĂNCILĂ

 

 

 

 

 

                                                                

ȘEF SERVICIU A.A.A.,                                                                           ȘEF BIROU C.F.M.,

   Daniela BIRĂU                                                                                      Sorin HORNOIU

 

 

 

 

                                                                                                        

                                                                                                                  

            INTOCMIT:                                                                                           INTOCMIT:

Consilier Daniela LUNGU                                                             Consilier Viorel MAREAN