Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE „CONSTRUIRE PLATFORMA DE DEPOZITARE SI GOSPODARIRE A GUNOIULUI DE GRAJD” Primar TIMIS DANUT- IOAN pentru COMUNA SOARS

 

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. 455 din 18.09.2018

....

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de Primar TIMIS DANUT- IOAN pentru COMUNA SOARS, cu sediul in jud. Brasov, com. Soars, sat Soars, nr. 111, înregistrată la APM Brasov cu nr. 9944 din data de 21.06.2018, în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

si ca urmare a completarilor depuse la dosar sub nr. 12617/08.08.2018 si nr.13500/29.08.2018 (solicitare inregistrata electronic sub nr. 435/12.06.2018),

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 03.09.2018, că proiectul „CONSTRUIRE PLATFORMA DE DEPOZITARE SI GOSPODARIRE A GUNOIULUI DE GRAJD” propus a fi realizat judetul Brasov, com. Soars, sat Soars, f.n., amplasament identificat prin extras CF nr. 101383, nr. cad. 101383, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.  

    Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

  1. proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, la pct. 1, lit. a) proiecte pentru restructurarea exploatatiilor agricole;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  4. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

  1. Caracteristicile proiectului:

                a) dimensiunea si conceptia intregului proiect : - prin proiect se propune construirea unei platforme comunale pentru depozitarea gunoiului de grajd in conditii de siguranta pe perioada de interdictie a imprastierii acestuia, pe un teren in suprafaţa de 2056 mp, aflat în proprietatea al Comunei Șoarș (CF nr.101383- Soars și nr.cad. 101383 - pentru asigurarea managementului gunoiului de grajd, generat de către grupul țintă - 200 de fermieri mici și mijlocii din comuna Șoarș - satele Șoarș, Rodbav, Felmer, Bărcuț, Selistrat care împreună dețin un număr de 3134 U.V.M. (bovine, cabaline, porcine, ovine, caprine).

S-au propus ca obiective de investiții următoarele componente:

  • o platformă de formă dreptunghiulară cu pereţi pe 3 laturi (fără latura frontală) având L x l = 35 x 10 m şi înălţimea pereţilor de 3 m, cu o capacitate de stocare de cca. 2100 tone/an de gunoi de grajd si perioada de stocare de cca. 6 luni;
  • Bazin de stocare (bazin levigat) - semiîngropat din beton armat, cu rolul de a colecta efluenţii și precipitaţiile;
  • Sistem de colectare și transport a levigatului;
  • Sistem de colectare și transport a apelor de precipitații;
  • Drum de acces în incinta platformei de depozitare;
  • Împrejmuire perimetrală a platformei, realizată cu gard din plase metalice şi stâlpi metalici;
  • 2 puţuri forate (amonte-aval de platformă) pentru monitorizarea calității apelor subterane;
  • Cabină cu o încăpere pentru personal pază şi administrator platformă.

Echiparea şi dotarea specifică funcţiunii propuse

Echipamentele necesare sistemului de manipulare şi aplicare a gunoiului de grajd compostat pe terenurile agricole şi incluse în acest proiect sunt după cum urmează:

  • încărcător frontal: 1 bucată;
  • tractor: 1 bucată;
  • remorcă agricolă basculabila: 2 bucăţi;
  • remorcă cisternă vidanjabila: 1 bucată;
  • maşină de împrăştiat gunoi: 1 bucată.
  • unelte suplimentare: lopeţi, furci, perii și roabă.

Platformă betonată de formă dreptunghiulară: 

Platforma betonată are dimensiunile 35 m x 20 m si este înconjurată pe trei laturi cu pereti din beton cu înaltimea de 3,0 m, fiind prevazută cu un canal colector pe marginea liberă şi o placă pe sol.

Platforma betonată este prevazută cu 3 pereţi pe contur, un canal colector pe marginea liberă şi o placă pe sol.

Toate elementele structurale ale platformei sunt realizate din beton armat. Suprafeţele interioare ale pereţilor şi pardoselii platformei şi ai canalului de colectare a fracţiei lichide sunt protejate prin aplicarea unei substanţe hidroizolante pentru a împiedica infiltraţiile în sol a fracţiei lichide provenite din gunoiul de grajd.

Platforma de beton şi straturile de fundare ale acesteia vor avea o pantă de 2% spre canalul de scurgere marginal pentru a impiedica băltirea lichidelor.

Pe lângă pereţii platformei se va realiza un trotuar din beton de 1.20 m latime, cu o pantă de 6% spre exterior.

Bazin de stocare (bazin levigat)

Bazinul este amplasat lângă platforma de colectare a dejecțiilor şi are rolul de a prelua lichidul care se scurge de pe platformă, provenit din gunoi şi din precipitaţii.

Bazinul semiîngropat va fi construit din beton armat, cu rolul de a colecta efluenţii şi precipitaţiile.

Bazinul are formă paralelipipedică, fiind neacoperit. Adâncimea este de 2,35 m, iar dimensiunile interioare sunt de 3m x 10m. Pereţii au grosime variabilă de la 20 cm la partea superioară, la 25cm la bază. Radierul bazinului are dimensiunile în plan de 3.40m x 10.80m şi grosimea de 30cm.

Pereţii şi radierul bazinului se vor hidroizola atât pe partea interioară, cât şi pe partea exterioară. Hidroizolaţia de pe exteriorul pereţilor va fi protejată cu o membrană din PEID cu crampoane.

Pe unul dintre pereţi se prevăd trepte din armătura încastrate în beton. Pe marginea superioara a bazinului se va construi o balustrada metalica de protectie. Bazinul este dotat cu o bază pentru poma submersibila alimentata cu curent electric.

Pe lângă pereţii bazinului se va realiza un trotur din beton de 1m lăţime şi cu o pantă de 0.5% spre exterior. Vidanjarea bazinului  se va realiza ori de cate ori va fi necesar.

Sistemul de colectare şi transport a levigatului este format din:

  • Rigola din beton cu grătar din dale de beton, aşezată între drumul din incintă şi platforma de depozitare. Rigola este carosabilă, are o lăţime totală de 90 cm şi o adâncime iniţiala la radier de 30 cm. Rigola are pantă spre rigola de descărcare în bazinul de levigat;   
  • Rigola cu aceeasi structură ca cea anterioară, ce traversează drumul din incintă şi descarcă apa infestată cu levigat în bazinul de levigat. 

Sistemul de colectare si transport a apelor de precipitatii este format din:

  • canal cu secţiune trapezoidală cu descărcare în două  bazine de dispersie a apei pluviale.
  • Canalul este consolidat mecanic cu dale din beton.
  • Rigola carosabilă ce traversează drumul de acces şi descarcă apa din precipitatii.  

Lucrări de drumuri

Accesul utilajelor în incinta platformei se va face pe un drum din beton cu lățimea de 4m și o pantă transversală de 2% către rigola de colectare a levigatului și a bazinului de retenție. De la poarta obiectivului și până în drumul de exploatare, în limitele cadastrale ale amplasamentului se va construi un drum de legatură din balast și piatră spartă cu lățimea de 4m. Reabilitarea drumului de exploatare intră in sarcina Primăriei Șoarș.

Împrejmuirea

Împrejmuire cu gard din plasă de sârmă cu stâlpi de oţel pe întreg perimetrul ce delimitează suprafaţa necesară amenajării platformei comunale.

Incinta platformei va fi împrejmuită cu gard alcătuit din panouri gard zincate, cu înălţimea de 1,84 m montate pe stâlpi din ţeavă metalică zincată. Stâlpii vor avea fundaţie din beton, iar panoul de gard va fi îngropat în pământ pe adâncimea de 20 cm.

Bazinul de levigat va fi împrejmuit cu acelaşi tip de gard pentru a se evita accesul neautorizat la bazinul deschis. Împrejmuirea va avea poartă pentru personal.

Se va construi o poartă în două canaturi cu deschiderea de 4 m pentru accesul autovehiculelor, precum şi o poartă pentru personal cu deschiderea de 90 cm.

Cabina tip container pentru administratorul şi paznicul platformei se va amplasa pe o platforma betonata cu suprafata de cca. 15 mp.

Se vor amplasa toaleta ecologică si 3 containere pentru deseuri nepericuloase (sticlă, plastic/metal şi hârtie/carton) si un container cu capac cu capacitatea de 1,1 mc pentru colectarea eventualelor deşeuri periculoase (cutii vopsea, recipienţi, ulei uzat, etc.).

 

Monitorizarea sistematica a impactului potential de poluare a mediului subteran din incinta platformei se va face prin construirea a două puţuri foraje de monitorizare executate in sistem uscat, F1 amonte (coltul sud-vestic) si F2 aval (coltul nord-estic) cu adancimea de cca. 10 m, echipate cu capac de acces din PVC pe o protectie metalica sau PVC suprateran fixat pe o placa de beton.

Coloana de protecție și capacul acesteia vor fi protejate anticoroziv prin vopsire cu vopsea de culoare roșie. Pe coloana de protecție se va inscripționa numărul piezometrului (P1 sau P2).

Alimentarea cu apă:

Etapa de construcţie: Pe perioada execuţiei lucrărilor, apa potabilă pentru muncitori se va asigura de către constructor, îmbuteliată în recipienţi de plastic.

Etapa de exploatare: din sistemul comercial.

Alimentarea cu energie electrică: generator electric cu combustibil lichid, iar iluminatul este asigurat cu ajutorul unui panou solar montat pe un stalp.         

Lucrarile de organizare de santier: se vor desfasura in interiorul incintei detinute de titular;

Lucrările de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei:

La finalizarea investiţiei sunt necesare următoarele lucrări pentru refacerea amplasamentului:

  • volumul de pământ excavat pentru realizarea platformei se va depozita temporar pe terenul alăturat iar după finalizarea lucrărilor se va nivela şi se va semăna iarbă;
  • cofrajele pentru pereţii platformei se utilizeaza la 10 cicluri de turnare dupa care se depreciază și se evacueaza ca și deşeu;
  • deşeurile de materiale de construcţie vor fi eliminate de către firma constructoare;
  • perimetral amplasamentul analizat va fi împrejmuit cu o perdea forestieră.

Amplasamentul va fi împrejmuit pentru a preveni accesul neautorizat şi vor fi impuse măsuri generale de siguranţă.

In exteriorul incintei se va planta o perdea de puieţi de arbuşti (salcâmi).

Pe suprafaţa liberă din incintă precum şi pe zona din exteriorul incintei limitate de perdeaua de salcâmi, s-a prevăzut însămânţarea cu gazon.

b) cumularea cu alte proiecte existe si/sau aprobate – nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii – nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de execuţie a proiectului vor fi valorificate/eliminate cu societăţi autorizate;

Etapa de exploatare: Deşeurile pentru care s-a construit platfoma de depozitare şi management se încadrează la  Codul 02 01 06 -  dejecţii animaliere (materii fecale, urină, inclusiv resturi de paie) colectate separat şi tratate în afara incintei.

Dejecţii solide, reprezentate de materii fecale şi resturi organice - paie, resturi de coceni, pleava, resturi de buruieni si de leguminoase, nutreturi depreciate.

Dejectii semifluide (pastoase), obţinute prin colectarea materialului rezultat din spălarea grajdurilor folosind cantităţi mici de apă (în proportie de 1/2-1/3 dejecţii faţă de apă) sau colectate de la bateriile de crestere a pasărilor, dejecţii care au un continut de substanţă uscată de max. 15%.

e) poluarea si alte efecte negative – În perioada derulării lucrărilor de construire/amenajare, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele de execuţie/transport. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta  de asemenea, prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei si notificare - asistenta de specialitate nr. 1088/A/14.06.2018 emisa de DSPJ Brasov, in special cu privire la respectarea distantelor minime fata de teritoriile protejate.

f) riscule de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice– terenul studiat se afla la cca. 500 m de malul drept al paraului Felmer si nu se afla in zona inundabila in conformitate cu Avizul de gospodarire a apelor nr.183/07.08.2018;

g) riscurile pentru sanatatea umana – nu este cazul;

2. Amplasarea proiectelor:.

a) utilizarea actuala si aprobata a terenurilor - terenul studiat este situat in  jud. Brasov, com. Soars, în intravilanul localităţii Soars, cu destinatia actuala conform PUG aprobat cu HCL nr. 17/2000, terenuri agricole - faneata, in conformitate cu  certificatul de urbanism  nr. 17 din 2000  emis de Consiliul Judetean Brasov;

Accesul în amplasament se face prin intermediul unui drum de exploatare agricolă existent, racordat la DJ 104D.

Terenul este situat în intravilanul localităţii Șoarş, pe amplasamentul fostului CAP, având următoarele vecinătăţi:

  • La Nord -  teren proprietate comuna Șoarș, pe care se află amplasat un grajd;
  • La  Nord-Vest – drum de exploatare agricolă;
  • La Est -   teren proprietate comuna Șoarș, pe care se află amplasat un gater;
  • La Sud -  teren proprietate comuna Șoarș.

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si subteranulul acetuia – nu este cazul;

c)  capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

ii) zonele costiere si mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane si forestiere – nu este cazul;

iv) rezervatii si  parcuri naturale – proiectul se va implementa partial in aria de protectie speciala avifaunistica ROSPA0099 Podisul Hartibaciului;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei in vigoare: zone Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice; zonele prevazute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul si marirea zonelor de protectie sanitara si hidrogiologica – nu este cazul;

vi) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevazute de  legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri- nu este cazul

vii) zone cu densitate mare a populatiei nu este cazul;

viii) peisajele si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

 

3. Tipurile si caracteristicile impactului potential:

a) importanta si extinderea spatiala a impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  Distanța de la limita amplasamentului până la zonele locuite ale localității Drăguș este de peste 1590 m, iar față de râul Drăguș de cca 185 m;

b) natura impactului -  nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea si complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  propuse prin proiect ;

f) debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate -  nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului - Lucrările pentru protecţia mediului sunt alcătuite din piezometre, perdea de protecţie din arbori, însămânţare.

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele: ok

  1. proiectul propus intră sub incidenţa art.28 din O.U.G. nr.57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, deoarece proiectul se va implementa partial in aria de protectie speciala avifaunistica ROSPA0099 Podisul Hartibaciului;
  2. cu privire la implementarea proiectului, a fost emis punctele de vedere nr.9944/26.06.2018 si nr. 9944/ 03.09.2018 intocmite de Biroul CFM din cadrul APM Brasov;
  3. conform memoriului de prezentare, realizarea proiectului nu releva impact negativ semnificativ asupra obiectivelor de conservare a ariei naturale protejate ROSPA0099 Podisul Hartibaciului;
  4. titularul a obtinut avizul favorabil nr. 229/19.07.2018 emis de administratorul ariei naturale protejate: Societatea „Progresul Silvic” – SIBIU, pentru realizarea proiectului;
  5. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare conform Ord. nr. 19/2010, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea efect negativ semnificativ asupra ariei naturale protejate ROSPA0099 Podisul Hartibaciului.

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Se vor respecta prevederile OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobata prin Legea nr. 49/2011, cu  modificările si completările ulterioare, precum si prevederile OUG nr. 195/2005 cu modificările ulterioare, aprobate prin Legea nr. 154/2006 – Cap VIII – Conservarea biodiversitatii si arii naturale, inclusiv conditiile stipulate in avizul favorabil al administratorului ariei naturale protejate implicate;
  3. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  4. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  5. Pe platforma de dejectii este interzisă colectarea, stocarea şi/sau valorificarea altor categorii de deşeuri codificate conform Anexei 2 a HG nr. 856/2002, aceasta platforma fiind destinata strict stocarii gunoiului de grajd;
  6. Se vor respecta condiţiile impuse prin Avizul de Gospodărire a Apelor nr. nr.183/07.08.2018, emis de SGA Braşov;
  7. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate; vor fi evacuate ritmic.
  8. Se vor lua masuri pentru evitarea poluării solului prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma lucrărilor;
  9. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate.
  10. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
    • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
    • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
    • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
    • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  11. Se va asigura delimitarea zonei de lucru pentru a preveni/minimiza distrugerea suprafeţelor invecinate, distrugerea suprafetelor vegetale, iar terenul afectat temporar de lucrări va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  12. Antreprenorul va delimita zona de lucru pentru a preveni/minimiza distrugerea suprafeţelor vegetale;
  13. Realizarea lucrarilor se va face din aproape in aproape pentru a diminua disturbarea elementelor de biodiversitate;
  14. Dotarea punctelor de lucru cu materiale de interventie absorbante in cazul deversarii accidentale de produse petroliere (carburanți);
  15. Nu se va afecta vegetația forestieră/arbustivă/erbacee din vecinătatea amplasamentului care poate fi utilizată ca loc de hrănire/adăpost de către păsări şi mamifere mici; Suprafețele afectate temporar de organizarea de șantier vor fi refăcute și redate folosințelor inițiale;
  16. Lucările de construcție se vor  desfășura pe cât posibil astfel încât să se evite interferenţa cu sezonul de reproducere al speciilor de păsări, în special cuibaritul de primăvară şi perioadele de împerechere ale păsărilor de pădure;
  17. Folosirea utilajelor adecvate,dotate cu sisteme de retinere a poluantilor si cu atenuatori de zgomot, care să respecte normele de poluare în vigoare, pentru a evita perturbarea speciilor rare sau periclitate în cazul în care ar fi confirmată prezenţa acestora;
  18. La sfarsitul lucrarilor, terenul din zona limitrofă va fi refacut astfel incat vegetatia caracteristica zonei sa se poata reinstala pe terenurile afectate de sapaturi;
  19. Se interzic următoarele:
  • orice formă de recoltare, capturare, ucidere, distrugere sau vătămare a exemplarelor aflate în mediul lor natural, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;
  • perturbarea intenţionată în cursul perioadei de reproducere, de creştere, de hibernare si de migraţie;
  • deteriorarea, distrugerea si/sau culegerea intenţionată a cuiburilor si/sau ouălor din natură;
  • deteriorarea şi/sau distrugerea locurilor de reproducere ori de odihnă;
  • recoltarea florilor şi a fructelor, culegerea, tăierea, dezrădăcinarea sau distrugerea cu intenţie a acestor plante în habitatele lor naturale, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;
  • deţinerea, transportul, comerţul sau schimburile în orice scop ale exemplarelor luate din natură, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;
  1. Se vor restrânge la minim suprafeţele ocupate de organizarea de şantier;
  2. Santierul, drumurile de acces provizoriu, drumurile tehnologice şi toate suprafeţele a căror înveliş vegetal a fost afectat, vor fi re-naturate adecvat şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  3. Se va limita în timp execuţia investiţiei şi se vor lua toate măsurile necesare privind nivelul de zgomot, astfel încât acesta să nu depaşească valoarea prevazută de STAS 10.009/1988;
  4. Se vor lua toate masurile necesare in vederea limitarii degajarii vaporilor de amoniac si de hidrogen sulfurat, rezultat in urma depozitarii gunoiului de grajd;
  5. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, a drumurilor de acces, etc. revine în totalitate titularului de proiect;
  6. Beneficiarul are obligaţia să încheie contracte ferme de furnizare  a dejectiilor fermentate cu fermieri agricoli pentru intreaga cantitate de dejectii stocate si fermentate;
  7. Conform Ord. MMGA nr. 242/2005 titularul are obligația să realizeze monitorizarea calitãţii freaticului, dupa realizarea celor 2 foraje de observatie, amplasate amonte si aval pe directia de curgere a acviferului freatic;
  8. Beneficiarul va realiza si va respecta Planul de management al dejectiilor şi deşeurilor, în concordanţã cu prevederile legale în vigoare:
  • O.M. nr. 296/2005 privind aprobarea Programului cadru de acţiune tehnic pentru elaborarea programelor de acţiune în zone vulnerabile la poluarea cu nitraţi din surse agricole;
  • O.M. nr. 242/2005 pentru aprobarea organizării Sistemului naţional de monitoring integrat al solului, de supraveghere, control şi decizii pentru reducerea aportului de poluanţi proveniţi din surse agricole şi de management al reziduurilor organice provenite din zootehnie în zone vulnerabile şi potenţial vulnerabile la poluare cu nitraţi;
  • H.G. nr. 964/2000 privind aprobarea Planului de acţiune pentru protecţia apelor împotriva poluării cu nitraţi proveniţi din surse agricole, cu modificările şi completările ulterioare;
  • OUG nr. 47/2005 privind reglementari de neutralizare a deseurilor de origine animala;
  • O.M. nr. 942/2016 privind aprobarea Codului de bune practici in ferma;
  • O.M. nr. 990/1809/2015 privind aprobarea Codului de bune practici agricole;
  1. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, a drumurilor de acces, etc. revine în totalitate titularului de proiect.

 

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

            Dupa intocmirea procesului-verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor de realizare a proiectului, aveţi obligaţia de a solicita şi obţine autorizaţie de mediu, dupa caz.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

  

 

DIRECTOR EXECUTIV,

    Ciprian BANCILA                                                                                        

                                                                                                                                 

 

 

SEF SERVICIU A.A.A,  

                                                                                                       Daniela BIRAU

                                                                                                      

            

           

 INTOCMIT:

 consilier Simona PASCU

 

  1. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  2. Se vor respecta prevederile Legii nr. 61/1991, cu modificările ulterioare, privind sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice;
  3. Antreprenorul va delimita zona de lucru pentru a preveni/minimiza distrugerea suprafeţelor vegetale;
  4. Dotarea punctelor de lucru cu materiale de interventie absorbante in cazul deversarii accidentale de produse petroliere (carburanți);
  5. Nu se va afecta vegetația forestieră/arbustivă/erbacee din vecinătatea amplasamentului care poate fi utilizată ca loc de hrănire/adăpost de către păsări şi mamifere mici; Suprafețele afectate temporar de organizarea de șantier vor fi refăcute și redate folosințelor inițiale;
  6. Lucările de construcție se vor  desfășura pe cât posibil astfel încât să se evite interferenţa cu sezonul de reproducere al speciilor de păsări, în special cuibaritul de primăvară şi perioadele de împerechere ale păsărilor de pădure;
  7.  Folosirea utilajelor adecvate,dotate cu sisteme de retinere a poluantilor si cu atenuatori de zgomot, care să respecte normele de poluare în vigoare, pentru a evita perturbarea speciilor rare sau periclitate în cazul în care ar fi confirmată prezenţa acestora;
  8. Se interzic următoarele:
  • orice formă de recoltare, capturare, ucidere, distrugere sau vătămare a exemplarelor aflate în mediul lor natural, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;
  • perturbarea intenţionată în cursul perioadei de reproducere, de creştere, de hibernare si de migraţie;
  • deteriorarea, distrugerea si/sau culegerea intenţionată a cuiburilor si/sau ouălor din natură;
  • deteriorarea şi/sau distrugerea locurilor de reproducere ori de odihnă;
  • recoltarea florilor şi a fructelor, culegerea, tăierea, dezrădăcinarea sau distrugerea cu intenţie a acestor plante în habitatele lor naturale, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;
  • deţinerea, transportul, comerţul sau schimburile în orice scop ale exemplarelor luate din natură, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;
  • efectuarea oricaror modificari ale constructiilor si instalatiilor tehnologice sau utilizarea lor fara documentatie elaborata si avizata conform reglemenatrilor in vigoare;
  1. Suprafețele afectate temporar de organizarea de șantier vor fi refăcute și redate folosințelor inițiale, astfel incat sa se asigure revegetalizarea naturala a acestora;
  2. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, a drumurilor de acces, etc. revine în totalitate titularului de proiect.