Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE “Construire service auto cu locuinta de serviciu si birouri, imprejmuire” ICE TEAM SRL

                                      

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

Agenţia pentru Protecţia Mediului Brașov

 

DECIZIA  ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr.           din             2018

 

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de  ICE TEAM SRL ,  cu sediul in Jud.Brasov,com. Prejmer, str. Mare, nr. 659,   inregistrata la APM Brasov cu nr. electronic 95  din 28.02.2018 si nr.3279 din 28.02.2018, in baza:        

  • Hotararii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, cu modificarile si completarile si ulterioare;
  •  Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobata prin Legea nr.49/2011,

si ca urmare a completarilor depuse la dosar sub nr. 4208/12.03.2018;

autoritatea competenta pentru protectia mediului APM Brasov decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica, din data de 19.03.2018, ca proiectul “Construire service auto cu locuinta de serviciu si birouri, imprejmuire” , propus a se implementa in Jud.Brasov, Mun. Brasov, str.Narciselor, f.n., in conformitate cu C.U. nr. 1078 din 25.05.2017, valabil pana la 24.05.2018  emis de Primaria Municipiului Brasov, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate

 

            Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

  1. proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, pct. 10. a) proiecte de dezvoltare unitatilor/zonelor industriale;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  4. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

           

1. Caracteristicile proiectului:

            a) marimea proiectului:  

Proiectul prevede realizarea  urmatorului obiectiv:

            O constructie  tip hala cu functiunea de service auto, birouri si imprejmuire. cu regim de inaltime P+Ep.

            Zona de birouri  va fi  dezvoltata pe doua nivele si este separata de spatiul de service auto. Accesul in spatiul de service se face direct din exterior si  din zona de birouri, printr-un hol ce leaga birourile de zona de receptie.

Din punct de vedere functional constructia este compusa din:

La parter :

Sala compresoare/centrala termica S=27,44mp, vestiar S=5,82mp, grup sanitar S=8,00mp,

hala-service S=280,91mp in zona de birouri se regasesc: casa scarii S=9,83mp, 2grup sanitar S=2,00 mp, si S=1,98mp,birou-1-S=11,31mp, birou-2-S=7,82mp, birou-3-S=7,62mp, hol S=9,35mp,

sala asteptare S=46,52mp

Sconstruit parter   = 447.71 mp

Sutil parter             = 429.97 mp

La etaj :

casa scarii S=9,83mp, grup sanitar S=3,14 mp, birou-4- S=11,70 mp, birou-5- S=13,04mp,

birou-6- S=13,24mp, sala de mese S=40,85mp, hol S=16,15mp, balcon-1 S=4,37 mp,

balcon-2 S=8,82 mp,

Sconstruit etaj      = 116.08 mp              

Sutil etaj               = 107.95 mp

In zona de birouri vor fi 15 persoane.

 

            Activitatea care se va desfasura in service va fi de reparatii mecanice si electrice ale autoturismelor. Aceste reparatii sunt de tip mecanica si diagnoza care se realizeza cu evelatoare cu 2 coloane si 4 coloane, testere motor, echipamente pentru aer conditionat, scule si dispoziteve mici deasemnea va mai face si service roti care care consta in: dejantat/ jantat,reglare directie,echilibrare roti  cu dotari specifice. Nu se realizeaza tinichigerie/vopsitorie sau spalatorie auto.

 

  3.2 Justificarea necesităţii proiectului :

 

Proiectul propus are ca scop realizarea unei constructii pe terenul existent proprietatea  societatii, care sa aiba un proces tehnologic viabil,  din punct de vedere economic, constituind o dezvoltare a firmei beneficiare a acestui proiect. Investiile facute si care se vor realiza ca urmare a implementarii proiectului au ca scop pe langa factorul ecomonic si imbunatatirea substantiala a mediului si sanatatii populatiei din aceasta zona.

 

a) mărimea proiectului :

- proiectul se va realiza pe un teren cu suprafata de 3.500 mp, proprietate, arabil, intravilan

- terenul este  conform PUZ aprobat cu HCL 636/2013 cu destinatie de “ zona mica industrie   hale depozitare prestarie servicii si productie”si zona “D” de impozitare;

  • acesul in zona se face din strada Harmanului dupa care pe strada Narciselor.

 

b) materialele utilizate pentru construirea proiectului :

Funcţie de caracteristicile sistemului cosntructiv, proiectul se va realiza din materiale clasice caracteristice unei constructii cu functiunea de hala -service:

  • fundaţii izolate sub stalpi, fundatii continuu sub ziduri,  stalpi si grinzi metalice, pereti exteriori din panouri metalice cu spuma poliuretanica, sarpanta metalica, invelitori din panouri metalice cu spuma poliuretanica.

 

c) racordarea la utilităţile existente :

  • alimentarea cu apă rece se realizează din reţeaua de apa prin intermediul unui camin

de apometru; se propune extinderea retelei de apa cu o conducta din PEID Dn160 mm,

conform Avizului de Apa  nr. 1436 /04.07.2017;

  • apa caldă se asigură din centrala termică proprie cu un boiler ;
  • evacuarea  apelor menajere se propune sa se realizeze in reteaua de canalizare menajera a IUS cu aprobarea acesteia din 23.02.2018; 
  • încălzirea spaţiilor se face cu o centrala termica ce functioneaza cu ulei uzat;

 Locatia se propune  sa se racordeze la reteaua de apa prin intermediul  unui  bransament

de apa din PEID Dn 40mm si a unui camin in care se monteaza un apometru in vederea

contorizarii consumului de apa .

Extinderea retelei de apa potabila cat si racordul la reteaua de canalizare menajera a IUS

vor constitui obiectul unui alt proiect.

 

Evacuarea apelor meteorice  de pe platforma carosabila se face dupa cum urmeaza:

Apele pluviale colectate de pe platforma se vor colecta de guri de scurgere, retea de rigole, vor fi trecute prin separator de hidrocarburi echipat cu filtru dublu de coalescenta si descarcate dupa preepurare in canalizarea pluviala a strazii.

 

După terminarea lucrărilor de construcţii se vor reface zonele a caror înveliş vegetal a fost afectat, prin însămânţări de iarbă, prin nivelarea terenului, acesta aducându-se în starea iniţială pentru a nu cauza mediului înconjurător, iar eventualele deşeuri rezultate din activitatea de construcţie se vor transporta de societati autorizatei .

Lucrări necesare organizării de şantier: nu este cazul, pe amplasament exista  deja utilitati si  infrastructura necesara implementarii proiectului.

 

Pe tot parcursul derulării lucrărilor de execuţie se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse pe toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare.

La executarea lucrărilor se vor respecta toate măsurile de protecţie a muncii prevăzute în legislaţia în vigoare în special din « Regulamentul privind protecţia şi igiena muncii în construcţii » ediţia 1993 ; Legea Protecţiei Muncii Nr. 90/1996 ; « Norme generale de protecţie a muncii » ediţia 1996, precum şi « Norme specifice de protecţie a muncii pentru diferite categorii de lucrări »

Constructorul va delimita zona de lucru restrângând la minimul posibil suprafaţa ocupată de organizarea de şantier, pentru a preveni/minimiza distrugerea suprafaţelor vegetale;

Autovehiculele care vor transporta materialele de construcţie nu vor circula decât pe drumurile de acces existente, minimizând astfel impactul acustic si eliminarea de noxe.

Utilajele folosite pe timpul execuţiei proiectului nu vor fi reparate pe şantier, evitându-se astfel poluarea accidentală a mediului.

Deşeurile provenite de la materialele de construcţie vor fi depozitate selectiv pe suprafeţe impermeabile ( folie de polietilena, dacă este cazul ) şi transportate, pe cheltuiala beneficiarului, de către agenţi economici specializaţi, în locurile amenajate de către primăria orasului Brasov.

Deşeurile menajere rezultate ulterior se vor colecta în pubele şi , în urma unui contract ce se va încheia cu o firmă de salubritate, vor fi trasnportate la rampa ecologica zonala.

 

b) cumularea cu alte proiecte –nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri –

    Deşeurile rezultate în faza de constructie vor fi colectate selectiv şi vor fi evacuate ritmic de către firme specializate. Evacuarea deşeurilor menajere se va realiza prin contract cu o firmă de salubritate.

 

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort –

APA:Nu exista riscuri de afectare a calitatii apei. Prin proiect se propune separator de hidrocarburi echipat cu filtru dublu de coalescenta  pentru evacuarea tuturor apelor meterice de pe platforma, astfel se realizeaza o protectie asupra apelor de suprafata si subterane.

 

AER: Numai în faza de construcţie vor exista zgomote care însă nu vor depăşi 50 db conform STAS 10.009/1988, şi emisii poluante nesemnificative, produse de intensificarea traficului.

 

 

  ZGOMOTUL ŞI VIBRAŢII:

Protecţia aşezărilor umane şi a altor obiective de interes public:

            Terenul pe care se va realiza investitia se află în intravilanul localitatii. Intr-o zona industriala.

Cea mai apropiată locuinţă se găseşte la cca. 500 m, în spre est (cartierul Triaj).

 

În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

 

2. Localizarea proiectelor: - proiectul se va realiza pe un teren cu suprafata de 3.500 mp, proprietate, arabil, intravilan

- terenul este  conform PUZ aprobat cu HCL 636/2013 cu destinatie de “ zona mica industrie   hale depozitare prestarie servicii si productie”si zona “D” de impozitare;

  • acesul in zona se face din strada Harmanului dupa care pe strada Narciselor.

 

2.1. utilizarea existenta a terenului 

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite - nu este cazul

h) ariile dens populate- nu este cazul.

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica – nu este cazul;

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate – nu este cazul;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – impact redus;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  propuse prin proiect ;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  • proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;     

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  5. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  6. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect;
  7. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate; vor fi evacuate ritmic;
  8. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor), reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate;
  9. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea/spalarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  1. Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  2. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  3. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  4. Respectarea Legii nr. 61/1991 republicata pentru sanctionarea faptelor de incalcare a unor norme de convetuire sociala a ordinii si linistii publice.
  5. Vor fi luate  măsuri pentru limitarea vibratiilor  produse de sapatura   prin  utilizarea  de  tehnologii performante  de executie și  de fundare, în vederea  incadrarii valorilor parametrilor vibratiilor in limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;
  6. Materialul rezultat in urma demolarii se va depozita nu mai mult de 3 ani pe amplasament: se interzice depozitarea in gramezi a deseurilor rezultate din demolare
  7. Se vor lua măsuri și se vor realiza, dacă este cazul,  lucrări (ziduri) de sprijin pentru evitarea alunecărilor/surpărilor de teren;
  8. Se vor raporta la APM Brasov, pe toata perioada de derulare a proiectului, cantitatile    de deseuri rezultate in urma demolarii, conform HG 856/2002;

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de

evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov  se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului in conditiile in care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Prezenta decizie poate fi contestata, in conformitate cu prevederile HG nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

    Sorin HORNOIU                                                               

                                                                                               SERVICIUL A.A.A.,  

                                                                                                Daniela BIRĂU

 

 

INTOCMIT: Consilier

Liliana BARBU