Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE „CONSTRUIREA UNEI PLATFORME COMUNALE DE DEPOZITARE SI GOSPODARIRE A GUNOIULUI DE GRAJD IN COMUNA BOD” , titular COMUNA BOD

 

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr.  din 03.09.2018

....

 

 Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de COMUNA BOD, cu sediul jud. Brasov, com. Bod, sat Bod, str. Scolii, nr. 139, înregistrată la APM Brasov cu nr. 9113 din data de 07.06.2018, în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

si ca urmare a completarilor depuse la dosar sub nr. 11122/11.07.2018 si nr.14701/20.09.2018 (solicitare inregistrata electronic sub nr. 425/08.06.2018),

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 24.09.2018, că proiectul „CONSTRUIREA UNEI PLATFORME COMUNALE DE DEPOZITARE SI GOSPODARIRE A GUNOIULUI DE GRAJD IN COMUNA BOD” propus a fi realizat in judetul Brasov, com. Bod, sat Bod, str. Ariusdului (DCL 164), f.n., nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.  

    Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

  1. proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, la pct. 1, lit. a) proiecte pentru restructurarea exploatatiilor agricole;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  4. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

  1. Caracteristicile proiectului:

                a) dimensiunea si conceptia intregului proiect: - prin proiect se propune construirea unei platforme comunale de depozitare a gunoiului de grajd pe un teren in suprafaţa de 10000 mp, aflat în proprietatea Comunei Bod in conformitate cu extras CF nr. 105738-Bod, nr. cad. 105738, pentru asigurarea managementului gunoiului de grajd generat de către fermierii mici și mijlocii din comuna Bod, care dețin mai putin de 100 U.V.M. (bovine, cabaline, ovine, caprine).

Investiţia propusă se realizează în cadrul proiectului „Controlul Integrat al Poluării cu Nutrienţi”, având drept scop implementarea măsurilor necesare pentru îndeplinirea cerinţelor Directivei Nitraţi a UE.

Suprafaţa totală împrejmuită a platformei (platformă betonată gunoi, drum incinta+platforme, bazin stocare fracție lichidă, containere pentru depozitarea deseurilor ajunse accidental în gunoiul de grajd,container pentru materiale periculoase, cabina personal administrativ, etc) va fi de aproximativ 2.236 mp.

S-au propus ca obiective de investiții următoarele componente:

  • platformă betonata de formă rectangulară cu pereţi de beton pe 3 laturi (fără latura frontală) având l x l = 32 m x 28 m şi înălţimea pereţilor de 3 m,
  • bazin de stocare (bazin levigat) - semiîngropat din beton armat, cu rolul de a colecta efluenţii și precipitaţiile;
  • sistem de colectare și transport a levigatului;
  • sistem de colectare și transport a apelor de precipitații;
  • sistematizare verticala;
  • împrejmuire perimetrală a platformei, realizată cu gard din plase metalice şi stâlpi metalici;
  • 2 puţuri forate (amonte-aval de platformă) pentru monitorizarea calității apelor subterane;
  • cabină cu o încăpere pentru personal administrativ;
  • platforma depozitare deseuri.

Echiparea şi dotarea specifică funcţiunii propuse:

Echipamentele necesare sistemului de manipulare şi aplicare a gunoiului de grajd (set utilaje de transport fără montaj):

  • Tractor: 1 bucată;
  • Remorcă cu doua axe: 2 bucăţi;
  • Incarcator frontal: 1 bucată;
  • Maşină de împrăştiat gunoi: 1 bucată;
  • Cisterna vidanja 1 bucata;

Platformă betonată de formă rectangulară:

Platforma betonată cu o capacitate de depozitare de cca. 2688 mc/an de gunoi de grajd si perioada de stocare de cca. 6 luni. Platforma are dimensiunile 32 m x 28 m si este înconjurată pe trei laturi cu pereti din beton cu înaltimea de 3,0 m, fiind prevazută cu un canal colector pe marginea liberă. Construcţia va fi descoperită şi nu are pereți despărțitori.

Toate elementele structurale ale platformei sunt realizate din beton armat, hidroizolat.

Bazin de stocare (bazin levigat):

Bazinul cu o capacitate de stocare este 84 mc si dimensiunile 8 m x 7 m, este amplasat lângă platforma de colectare a deşeurilor şi are rolul de a prelua lichidul care se scurge de pe platformă, provenit din gunoi şi din precipitaţii. Acesta este construit din beton armat, semiîngropat si este dimensionat pentru a se asigura o capacitate de stocare pe o perioadă de 30 de zile a fracţiei lichide rezultate pe platformă, golirea bazinului se va realiza prin vidanjare. Bazinul neacoperit, va fi prevăzut cu o balustradă din oţel galvanizat de protectie, cu înălţimea de 1,20 m, montată deasupra pereţilor din beton armat. 

Pereţii şi radierul bazinului se vor hidroizola atât pe partea interioară, cât şi pe partea exterioară. Bazinul va fi dotat cu sistem de pompare pentru evacuarea apelor pluviale.

Sistemul de colectare şi transport a levigatului: Pe toată lungimea părţii frontale, între radierul platformei şi drum, este prevăzuta o rigola carosabilă de colectare a efluentului, de formă rectangulară din beton armat, acoperita cu un grătar de beton armat. Suprafeţele interioare a pereţilor şi pardoselii platformei, dar şi a canalului de colectare a fracţiei lichide sunt protejate prin aplicarea unei substanţe hidroizolante.

Sistemul de colectare si transport a apelor de precipitatii: Rigola carosabilă frontala din incinta va fi realizata din beton armat cu o lungime de 32,60 ml, lăţime de 0,88 m şi o pantă de minim 0,5%. Aceasta va prelua apele de pe drumul din incintă, platformele de manevra şi de pe platforma de depozitare a gunoiului de grajd, şi se va descarca în bazinul colector (bazin de retentie a apei pluviale) printr-o conducta PVC cu panta de minim 0,5%.

Sistematizare verticala cuprinde următoarele: drum şi platforma utilaje, amenajare acces

Drumul din incinta va avea o lungime 32,20 m şi o lăţime de 5,0 m. Platforma destinata utilajelor va avea lungimea de 32,20 m şi lăţimea de 16,11 m.

Drumul si platformele pentru utilaje vor avea pantă unică de 2,0% înspre rigola carosabilă din incinta.

Atât drumul cât şi platformele pentru utilaje vor fi încadrate cu borduri carosabile aşezate pe o fundaţie de beton.

Accesul la platforma de gunoi din drumul pietruit existent se va realiza cu raze de racordare R=15m atât la intrare cât şi la ieşire, va avea o lungime L=10,00 si o latime l= 9,50.

Împrejmuire

Împrejmuirea cu gard din plasă de sârmă cu stâlpi de oţel se va realiza pe întreg perimetrul ce delimitează suprafaţa necesară a amenajării platformei comunale cu lungime de cca. 183 ml. Gardul proiectat va fi alcătuit dintr-un soclu din beton armat de cca 30 cm lăţime şi panouri de plasă zincată montate pe stâlpi metalici cu o înalţime de 1,80 m.

La intrarea şi la ieşirea din incintă au fost prevăzute porţi (acces auto+ acces pietonal) ce asigură deschiderea necesară accesului utilajelor pentru desfăşurarea activităţilor de manipulare şi transport a gunoiului de grajd.

Pentru încadrarea peisagistică se va realiza o perdea vegetală în jurul platformei comunale, folosindu-se specii care se pot adapta condițiilor staționale și de vegetație specifice.

Accesul personalului de deservire la bazin se face pe o poartă cu sistem de încuiere, pentru a preveni accesul persoanelor neautorizate.

Cabină personal administrativ va fi o constructie modulara, amplasata pe o platforma betonata si va servi atât ca adăpost, dar şi ca birou pentru administratorul platformei. Cabina va avea asigurată apa necesară prin dotarea cu un rezervor de cca. 500 litri. Pe aceeasi platforma se vor amplasa toaleta ecologica, un container cu capac, cu capacitate de circa 1 mc, pentru colectarea eventualelor deşeuri periculoase (cutii vopsea, recipienţi, ulei uzat etc.) si trei containere cu capacitate de 1100l destinate colectării selective a deseurilor nepericuloase (sticlă, metal şi plastic/carton) ajunse accidental în corpul gunoiului de grajd.

Iluminatul exterior va fi asigurat cu ajutorul a 4 stâlpi de iluminat racordați la un generator electric.

Piezometre

Monitorizarea sistematica a impactului potential de poluare a mediului subteran din incinta platformei se va face prin construirea a două foraje de monitorizare executate in sistem uscat, FP1 amonte (coltul nord-estic) si FP2 aval (coltul sud-vestic) cu adancimea de cca. 15 m, echipate cu capac de acces din PVC pe o protectie metalica sau PVC suprateran fixat pe o placa de beton.

Alimentarea cu apă:

Amplasamentul nu va fi racordat la sistem de alimentare cu apă. Apa necesară pe amplasamament va fi asigurată dintr-un rezervor suprateran (cca. 500 litri), rezervor alimentat din sursă externă, cu ajutorul unei cisterne. Pentru personalul care deservește platforma se va asigura apă potabilă îmbuteliată, din sistemul comercial.

Alimentarea cu energie electrică: va fi asigurata cu ajutorul unui generator electric cu combustibil lichid.

Lucrarile de organizare de santier: se vor desfasura in interiorul incintei detinute de titular;

Organizarea de șantier va cuprinde containere transportabile tip vagon pentru activități adminsitrative și utilizate ca spații de depozitare, toalete ecologice, depozit suprateran pentru produse petroliere care va conține butoaie metalice pentru depozitarea combustibililor si a lubrifianților, spațiu de parcare a utilajelor care vor fi utilizate la realizarea investiției, spații de depozitare a deșeurilor menajere și tehnologice, spații pentru stocarea temporară a materiilor prime

Lucrările de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei: după terminarea lucrărilor, terenul afectat de lucrari va fi adus la starea initiala, prin nivelarea solului și înierbare. Vor fi îndepărtate deșeurile depozitate în urma executării lucrărilor de construcții.

Se va realiza o perdea vegetală în jurul platformei comunale, folosindu-se specii adaptabile condițiilor staționale și de vegetație specifice. Pe zonele neconstruite din amplasament s-a prevăzut amenajarea unui spaţiu  verde  cu însămânţare

b) cumularea cu alte proiecte existe si/sau aprobate – nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii – nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de execuţie a proiectului vor fi colectate pe categorii si vor fi valorificate/eliminate de catre operatorii autorizaţi;

Etapa de exploatare: Deşeurile pentru care s-a construit platfoma de depozitare şi management se încadrează la  Codul 02 01 06 -  dejecţii animaliere (materii fecale, urină, inclusiv resturi de paie) colectate separat şi tratate în afara incintei.

Dejecţiile solide animaliere vor fi colectate pe un pat de uscare special amenajat, iar dejecţiile lichide vor fi colectate şi stocate temporar în bazinul vidanjabil, până la momentul când vor putea fi utilizate în agricultură pe terenurile agricole pentru care societatea a încheiat contracte de împrăştiere, cu respectarea Codului de bune practici agricole pentru protecţia apelor împotriva poluării cu nitraţi din surse agricole.

Transportul şi împrăştierea pe terenurile agricole vor fi înregistrate şi evidenţiate în Registrul de transport deşeuri animaliere al fermei, conform legislaţiei în domeniu. Aplicarea pe terenurile agricole se va realiza în dozele şi cantităţile permise de Oficiul de Studii Pedologice şi Agrochimice.

e) poluarea si alte efecte negative – În perioada derulării lucrărilor de construire/amenajare, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele de execuţie/transport. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta  de asemenea, prevederile Ord. MS nr. 119/2014- actualizat 2018, privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei si notificare - asistenta de specialitate nr. 1079/A/14.06.2018 emisa de DSPJ Brasov, in special cu privire la respectarea distantelor minime fata de teritoriile protejate.

f) riscule de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice– nu este cazul;

g) riscurile pentru sanatatea umana – nu este cazul;

2. Amplasarea proiectelor:.

a) utilizarea actuala si aprobata a terenurilor - terenul studiat este situat in  jud. Brasov, com. Bod, în extravilanul satului Bod, cu folosinta actuala: curti constructii, conform PUG aprobat cu HCL nr. 4/20.01.2000, in conformitate cu  certificatul de urbanism nr. 112 din 21.05.2018 emis de Primaria Comunei Bod.

Accesul în amplasament se face din drumul comunal DC 33A (strada Ariușdiului).

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si subteranulul acetuia – nu este cazul;

c)  capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - Amplasamentul se află la circa 950 m de râul Olt, Oltul fiind situat în partea de Est a obiectivului. La aproximativ 450 m Vest se află râul Ghimbășel.

ii) zonele costiere si mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane si forestiere – nu este cazul;

iv) rezervatii si  parcuri naturale – nu este cazul;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei in vigoare: zone Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice; zonele prevazute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul si marirea zonelor de protectie sanitara si hidrogiologica – nu este cazul;

vi) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevazute de  legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri- nu este cazul

vii) zone cu densitate mare a populatiei: – Vecinatatile amplasamentului sunt:

  • la Nord : pașunea comunală și drumul de exploatare din zonă;
  • la Vest: teren cu destinație curți construcții, (fără construcții în acest moment);
  • la Sud drumul comunal Bod-Ariușd;
  • la Est pașunea comunală.

viii) peisajele si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

3. Tipurile si caracteristicile impactului potential:

a) importanta si extinderea spatiala a impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate:Distanța de la amplasament la zonele locuite este mai mare de 500 m.

b) natura impactului -  nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea si complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  propuse prin proiect ;

f) debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate -  nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul;

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  1. proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. Pe platforma de dejectii este interzisă colectarea, stocarea şi/sau valorificarea altor categorii de deşeuri codificate conform Anexei 2 a HG nr. 856/2002, aceasta platforma fiind destinata strict stocarii gunoiului de grajd;
  5. Se vor respecta condiţiile impuse prin Avizul de Gospodărire a Apelor nr. 219/19.09.2018, emis de SGA Braşov;
  6. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate; vor fi evacuate ritmic.
  7. Se vor lua masuri pentru evitarea poluării solului prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma lucrărilor;
  8. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate.
  9. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
    • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
    • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
    • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
    • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  10. Se va asigura delimitarea zonei de lucru pentru a preveni/minimiza distrugerea suprafeţelor invecinate, distrugerea suprafetelor vegetale, iar terenul afectat temporar de lucrări va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  11. Se vor restrânge la minim suprafeţele ocupate de organizarea de şantier;
  12. Se vor lua măsuri corespunzătoare de a nu degrada, sau ocupa terenul din zona limitrofă;
  13. Santierul, drumurile de acces provizoriu, drumurile tehnologice şi toate suprafeţele a căror înveliş vegetal a fost afectat, vor fi re-naturate adecvat şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  14. Se va limita în timp execuţia investiţiei şi se vor lua toate măsurile necesare privind nivelul de zgomot, astfel încât acesta să nu depaşească valoarea prevazută de STAS 10.009/1988;
  15. Se vor lua toate masurile necesare in vederea limitarii degajarii vaporilor de amoniac si de hidrogen sulfurat, rezultat in urma depozitarii gunoiului de grajd;
  16. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, a drumurilor de acces, etc. revine în totalitate titularului de proiect;
  17. Beneficiarul are obligaţia să încheie contracte ferme de furnizare  a dejectiilor fermentate cu fermieri agricoli pentru intreaga cantitate de dejectii stocate si fermentate;
  18. Conform Ord. MMGA nr. 242/2005 titularul are obligația să realizeze monitorizarea calitãţii freaticului, dupa realizarea celor 2 foraje de observatie, amplasate amonte si aval pe directia de curgere a acviferului freatic;
  19. Beneficiarul va realiza si va respecta Planul de management al dejectiilor şi deşeurilor, în concordanţã cu prevederile legale în vigoare:
  • O.M. nr. 296/2005 privind aprobarea Programului cadru de acţiune tehnic pentru elaborarea programelor de acţiune în zone vulnerabile la poluarea cu nitraţi din surse agricole;
  • O.M. nr. 242/2005 pentru aprobarea organizării Sistemului naţional de monitoring integrat al solului, de supraveghere, control şi decizii pentru reducerea aportului de poluanţi proveniţi din surse agricole şi de management al reziduurilor organice provenite din zootehnie în zone vulnerabile şi potenţial vulnerabile la poluare cu nitraţi;
  • H.G. nr. 964/2000 privind aprobarea Planului de acţiune pentru protecţia apelor împotriva poluării cu nitraţi proveniţi din surse agricole, cu modificările şi completările ulterioare;
  • OUG nr. 47/2005 privind reglementari de neutralizare a deseurilor de origine animala;
  • O.M. nr. 942/2016 privind aprobarea Codului de bune practici in ferma;
  • O.M. nr. 990/1809/2015 privind aprobarea Codului de bune practici agricole;

 

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

            Dupa intocmirea procesului-verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor de realizare a proiectului, aveţi obligaţia de a solicita şi obţine autorizaţie de mediu, dupa caz.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov  se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

    Ciprian BANCILA                                                                                        

                                                                                                                                 

SEF SERVICIU A.A.A,  

                                                                                                       Daniela BIRAU

                                                                                                      

         INTOCMIT: consilier Simona PASCU