Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE CRISTEA AURELIAN- IOAN, pentru S.C. A&V 2008 SOLUTIONS S.R.L

 

                       

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. din 21.11.2017

 

Ca urmare a solicitării depuse de CRISTEA AURELIAN- IOAN, pentru S.C. A&V 2008 SOLUTIONS S.R.L., cu sediul social in jud. Brasov, mun. Fagaras, str. Nicovalei, nr.24, pentru proiectul „Extindere și schimbare de destinatie din locuință la spațiu comercial” propus a fi realizat in jud. Brasov, mun. Fagaras, str. 13 Decembrie, nr.24, conform certificatului de urbanism  nr. 62 din 26.04.2017, eliberat de Primaria Municipiului Fagaras, înregistrata la APM Brasov cu nr. 10384 din data de 29.06.2017 (solicitare inregistrata electronic cu nr. 778 din data de 28.06.2017),  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarilor depuse sub nr. 12889/09.08.2017 si nr. 14584/12.09.2017;

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 21.08.2017, că proiectul „Extindere și schimbare de destinatie din locuinta la spațiu comercial” propus a fi realizat in jud. Brasov, mun. Fagaras, str. 13 Decembrie, nr. 24, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate. 

    Justificarea prezentei decizii:

 

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

    a) proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, la pct. 10, alin. b) - proiecte de dezvoltare urbana, inclusiv constructia centrelor comerciale si a parcarilor auto, coroborat cu pct. 13, alin a) Orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;

    b) titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

   c)  lipsa observatiilor din partea publicului interesat;

    d) in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

            1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului: prin proiect se propune schimbarea de destinatie a unui imobil existent cu functiunea de locuință in spațiu comercial. Terenul intravilan pe care se afla imobilul, in suprafata de 284 mp, este in proprietatea societatii A&V 2008 SOLUTIONS S.R.L., conform extrasului CF nr. 101124 – Fagaras.

Locuinta existenta are regimul de inaltime S+P si o suprafata construita de 119,00 mp.

Spațiul comercial va avea regimul de înălțime Sp+P+1E, o suprafata construita de 139,45 mp cu subsol partial de 37 mp. Suprafata construita desfasurata va fi de 284,65 mp.

POT existent = 41,90%

CUT existent = 0,42

POT propus = 49,10%

CUT propus = 1,00

POT maxim = 50,00%

CUT maxim = 1,30

Spatiu verde amenajat = 134,55 mp.

Spațiul comercial va oferi servicii de vânzare și reparații. La subsol se vor construi spații de depozitare. De asemena, se va amenaja scară de acces la subsol din incinta edificiului.

La parter se vor amenaja două zone funcționale: un spațiu de expoziție și vânzare (showroom) cu  echipamente marca STIHL și zona de atelier service.

La etaj se va amenaja de asemenea un spațiu de expozitie, grup sanitar clienți, grup sanitar zona administrativă, birou administrativ cu o zona de oficiu.

Grupurile sanitare fara ventilatie naturala, vor avea ventilatie forțata.

Toate scarile si diferentele de cotă mai mari de 20 cm vor fi prevazute cu parapet de protecție.

Fatadele vor fi tencuite.

Se va realiza gard din zidărie pe limita de proprietate, cu o înăltime a soclului de 0,80 cm din beton si panouri din fier forjat cu inaltime maxima de 2,00 m.  

In incinta proprietatii se vor amenaja 2 locuri de parcare.     

Alimentarea cu apa

Apa necesară funcţionării investiţiei va fi preluată din reţeaua centralizată de alimentare cu apă a mun. Fagaras - din conducta de distribuţie PEHD Φ 160 mm existentă pe str. 13 decembrie, prin intermediul unui branşament individual realizat din conductă PEHD Pn 6 De 32 mm, cu lungimea de 2,00 m.

Evacuarea apelor uzate

Apele uzate menajere de la grupurile sanitare sunt colectate intr-un camin de record situat in curte la 2 m de cladire. Conducta de canalizare pina la caminul de record este PP Dn 110mm.Conducta de de canalizare de la caminul de record pina in strada la caminul de vizitare este din PVC-KG De 110 mm cu lungimea de  L = 7,00 m, de unde apele uzate menajere sunt preluate de reteaua de canalizare a orasului.

Apele pluviale potential curate de pe acoperisul imobilului, vor fi colectate prin jgheaburi si burlane si se vor descarca liber la nivelul solului din incinta.

Alimentarea cu apă si evacuarea apelor uzate se realizeaza conform Avizului de amplasament  nr 1061 din 26.05.2017 eliberat de SC APA -CANAL SA SIBIU.

Alimentarea cu energie electrica : necesarul de energie electrica a spațiului comercial va fi asigurat din rețeaua de energie electrica centralizata conform Avizului de amplasament favorabil nr. 70101723740/17.07.2017 emis de SDEE Transilvania Sud SA.

Alimentarea cu gaze naturale:  Alimentarea cu gaze naturale se va face din reteaua centralizata existenta in  zona conform  Avizului de amplasament favorabil nr. 311642250/19.06.2017.

Agentul termic si apa calda menajera se vor produce cu ajutorul unei centrale termice cu tiraj fortat de cca. 40 KW, alimentată cu gaze naturale.

Pentru incălzirea clădirii se vor folosi: ventiloconvectoare (incalzire- racire).

Întreaga cladire va fi echipată cu  distribuitoare colectoare secundare pentru alimentarea cu agent termic a circuitelor. 

Pentru conditionarea aerului din încăperi în timpul verii se folosesc aceleași ventiloconvectoare cu unitate externă.

Lucrări necesare organizării de șantier: în vederea începerii executării lucrărilor, prin proiect s-au prevăzut următoarele:

  • organizarea de șantier se va realiza in incinta proprietății, în apropierea clădirii, fără a afecta proprietățile vecine, domeniul public și rețelele edilitare existente;
  • vor fi amplasate toate elementele necesare: platforma pentru depozitare materiale, bancuri de lucru, schele, utilaje, platforma de depozitare deșeuri;
  • toate activitățile necesare executării lucrărilor de construcții se vor desfășura în interiorul proprietății;

Lucrările de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei:                

La finalizarea investitiei, zonele libere de constructii vor fi ecologizate si readuse la starea initiala.

Se vor amenaja spatii verzi, alei pietonale pavate, accese carosabile.

b) cumularea cu alte proiecte:  nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale:  nu este cazul;

d)productia de deseuri:

In faza de execuție, deșeurile de materiale de construcții vor fi colectate selectiv, in bene special destinate și stocate temporar pe platforma de depozitare deseuri, in vederea valorificarii/eliminarii  de catre operatorul autorizat, pe baza de comanda din partea titularului.

In faza de funcționare, deseurile menajere vor fi colectate in europubele amplasate pe o platforma betonata din incinta amplasamentului, de unde vor fi preluate de firme specializate pe baza de contract.

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort: – În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10009/2017, maxim 55 dB la limita proprietatii.

Se vor respecta prevederile Ord. MS nr.119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate:  - lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente.

 

2. Localizarea proiectelor:

2.1. utilizarea existenta a terenului:  Imobilul este situat in intravilanul Municipiului Fagaras, str. 13 Decembrie, nr. 24, folosinta actuala fiind de casa de locuit. Destinatia zonei conform PUG: L1c- subzona locuințelor individuale si colective mici (cu maximum 2 niveluri) situate in zone constituite (in tesut traditional), conform CU nr. 62/26.04.2017 emis de Primaria Municipiului Fagaras.

Pe terenul in suprafata de 284 mp, exista constructia care face obiectul prezentului proiect, cu regim de inaltime S+P, Sc parter= 119 mp, Sc subsol = 15 mp.

Terenul are urmatoarele vecinatati:

Nord :  curte si casă particulară ,nr. adm. 23

Sud:  DS 2507 delimitată de gard metalic

Est: str. 13 Decembrie, delimitată de construcție

Vest: DS 2507 delimitată de gard metalic .

Accesul pietonal în incintă se va realiza din str. 13 Decembrie și cea auto din DS 2705.

             2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora: - nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite -nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale - nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. -  nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite: nu e cazul;

h) ariile dens populate - domeniul public si proprietati private;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica - nu este cazul.

 

            3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  masurile prevazute prin proiect vor asigura protectia factorului  de mediu si protectia factorului  uman;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – prin proiect au fost prevazute masurile necesare astfel incat, in perioada de implementare a proiectului sa nu existe impact asupra factorilor de mediu;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  propuse prin proiect;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;     

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se vor respecta conditiile prevazute in Notificare - Asistenta de Specialitate nr. 1292/A/01.08.2017, emisa de DSPJ Brasov, respectiv: orice modificare in structura si functionalitatea proiectului va fi notificata la DSPJ Brasov ;
  4. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  5. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate si vor fi evacuate ritmic;
  6. Se va evita depozitarea necontrolata a deseurilor rezultate, in special cele rezultate in faza de demolare a constructiei existente;
  7. Deseurile menajere se vor colecta in europubele si vor fi predate catre societati autorizate in vederea eliminarii;
  8. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor), reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate.
  9. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  1. Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona imobilului;
  2. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  3. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  4. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  5. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, a drumurilor de acces, etc., revine în totalitate titularului de proiect.

 

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor decizie se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale proiectului.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

DIRECTOR EXECUTIV,

      Sorin HORNOIU

        

                                                                                                         

SERVICIUL A.A.A.,         

                                                                                                           Alexandrina VASILE                                                                                                                                                          

 INTOCMIT: consilier Simona PASCU