Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE „Descentralizarea retelei MT.INT. str. Poarta Campului, str. Meschenndorfer, str. Dealului, loc. Sanpetru, jud. Brasov” SDEE „ELECTRICA TRANSILVANIA SUD” SA Sucursala Brasov

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

 

PROIECT

 

Ca urmare a solicitării depuse de SDEE „ELECTRICA TRANSILVANIA SUD” SA  Sucursala Brasov, cu sediul in jud. Brasov, mun. Brasov, str. Pictor Luchian, nr. 25, pentru proiectul „Descentralizarea retelei MT.INT. str. Poarta Campului, str. Meschenndorfer, str. Dealului, loc. Sanpetru, jud. Brasov”, propus a se realiza în județul Brașov, loc. Sanpetru, str. Poarta Campului, str. Meschenndorfer, str. Dealului,   înregistrata la APM Brasov cu nr. 16663 din 16.10.2017 (solicitare inregistrata electronic cu nr. 1478 din 16.10.2017), completata cu nr. 3742/06.03.2018, nr. 4982/27.03.201 si nr. 6758 din 27.04.2018,

  • in baza HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si
  •  a OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare,

autoritatea competenta pentru protectia mediului Brasov decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica, din data de 05.02.2018, ca proiectul „Descentralizarea retelei MT.INT. str. Poarta Campului, str. Meschenndorfer, str. Dealului, loc. Sanpetru, jud. Brasov”, propus a se realiza în județul Brașov, loc. Sanpetru, str. Poarta Campului, str. Meschenndorfer, str. Dealului,    nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

           

            Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

  1. proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa 2, la pct. 13, alin.a)  orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct.22 din anexa nr.1, ale proiectelor prevazute in anexa nr.1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. in lipsa comentariilor din partea publicului;
  4. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

            1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului:  Lucrarile propuse constau in:

  • realizarea unui post de transformare nou de 20/0.4 kV in anvelopa de beton la intersectia strazilor Pasuni cu Meschenndorfer  si transformator de putere 20/0.4 kV, in scopul preluarii consumului;

- Injectie in LES 0.4 kV str. Pasuni – in lungime de 500m si 630m ;

- Injectie in LES 0.4 kV str. Lacurilor – in lungime de 475 m;

- Injectie in LES 0.4 kV str. Meschenndorfer – in lungime de 545m si 480 m;

  • modernizarea postului de transformare PTa 8ex. TBC cu un post de transformare nou PTab 8pr.TBC de 20/0.4 kV  in anvelopa de beton (montare celule modulare cu aparataj de comutatie si izolatie in vid/SF6), transformator de putere 20/0.4 kV;  

Se va demonta derivatia ce alimenta PTa 8 ex.TBC inclusiv postul ex: LEA 20 kV 2560m, stalpi 41 buc, separatoare – 2 buc, reanclasator - 1buc.

  • realizarea unui post de transformare nou de 20/0.4 kV  in anvelopa de beton la intersectia strazilor Poarta Campului cu Dealului (montare celule modulare cu aparataj de comutatie si izolatie in vid/SF6), transformator de putere 20/0.4 kV   in scopul preluarii consumului;

- Injectie in LES 0.4 kV str. Dealului – in lungime de 340m ;

- Injectie in LES 0.4 kV str. Poarta Campului – in lungime de 365 m;

- Injectie in LES 0.4 kV str.Poarta Campului si Meschenndorfer – in lungime de 530m , 535m, 530m, 500m ;

Acest post va fi alimentat din PTab 8pr.TBC Sanpetru cu un cablu cu o lungime de 2030 m, amplasat pe marginea drumului.

  • Modernizarea postului de transformare PTa 4ex. cu un post de transformare nou de 20/0.4 kV in anvelopa de beton cu doua transformatoare de 400 kVA la intersectia strazilor Republici cu Calea Harmanului in aceeasi locatie (montare celule modulare cu aparataj de comutatie si izolatie in vid/SF6), transformator de putere 20/0.4 kV etans in ulei, in scopul preluarii consumului;

- Injectie in LES 0.4 kV str. Republici, Dealului, Meschenndorfe – in lungime de 490m si 590m ;

- Injectie in LES 0.4 kV str. Dealului – in lungime de 695 m;

- Injectie in LES 0.4 kV str. Republici, Dealului– in lungime de 485m ;

- Injectie in LES 0.4 kV str. Republici– in lungime de 585m si 230m ;

Acest post va fi alimentat din PTab 1pr. Sanpetru cu un cablu cu o lungime de 1120 m, amplasat pe marginea drumului.

  • Se va demonta o portiune de linie de 20kspre Harman de aproximativ 450 metri cu un numar de 10 stalpi  se va demonta un reanclasator si un separator orizontal  care va fi inlocuita cu cablu cu o lungime de 420 m.
  • Lucrari demontari: se va demonta derivatia ce alimenta PTa 8 ex.TBC inclusiv postul ex: LEA 20 kV 2560m, stalpi 41 buc, separatoare 2 buc, reanclasator 1buc;

                    Se va demonta LEA 20kV spre Harman:

             LEA 20 kV 450m, stalpi 8 buc, separator 1buc, reanclasator 1buc

             LEA 20kV spre stalpul 35, stalpi 3 buc, separator 1buc

             Se va demonta PTa 4 ex.

  • Montare  0.4 kV se va realiza cu cablu subteran 

   Total : 10,200km LES 240mmp

Sunt necesare 35 traversari in profil T ale drumului.

  La traversari de drum cablu se monteaza in profil “t” betonat in tub iar traversarile zone acces, parcari se vor realiza in tub PVC. Se monteaza minim un tub rezerva la fiecare traversare. Cablurile 0.4kV vor fi montate in interior spre trotoar/ fata de cablurile 20kV.  

  • Montare CD Ex-x (cutie distributie)(~105 buc)
  • Montare CS (cutie separatie LEA=LES) (~2 buc) pentru inchideri bucle existente
  • Montare BMPt (82buc) BMPm (284buc)
  • bransamentele prin montare coloana individuala:

Lucrari demontari:

Se vor demonta urmatoarele elemente de retea:

   - stalpi de beton tip, SE4,SE10, SC10002,SC10005 (140 buc), inclusiv fundatie beton. exceptie stalpii cu cuib de barza.

   - retele aeriane torsadate,forta si iluminat, si telecomunicatii incusiv console si armaturi.

   - bransamente aeriene pentru toti abonatii din cadrul modernizarii, inclusiv console, armaturi, elemente de intindere si fixare.

   Demontarea stalpilor si retelei aeriene  se vor vor face ulterior dupa ce detinatorii de retele de date (RDS, Telekom) si iluminat (primarie Sanpetru) vor termina lucrarile de modernizare in sant comun.

Lucrari de organizare de santier:  Lucrările de construcţie şi organizarea de şantier se vor executa cu ocuparea unei suprafeţe minime de teren.

Lucrari de refacere a amplasamentului la finalizarea investitiei: Refacerea amplasamentului va consta în îndepartarea resturilor de materiale rămase în urma executarii liniilor subterane şi îndepartarea surplusului de pamant. Pamantul în exces va fi evacuat într-o zonă indicată de primărie.

După terminarea lucrărilor suprafaţa solului va fi readusă la starea iniţială.

b) cumularea cu alte proiecte – nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri – Materialele refolosibile şi deşeurile valorificabile se predau beneficiarului lucrării conform procedurii de predare – primire, urmând ca acesta să le stocheze temporar şi să le valorifice conform legislaţiei în vigoare.

       Deşeurile inerte de construcţie (beton, moloz, pământ, pietre, etc) vor fi transportate pe platforma de depozitare a deşeurilor inerte a localităţii.

       Ambalajele şi deşeurile proprii ale constructorului (deşeuri de ambalaje fără/cu reziduri periculoase, absorbanţi cu substanţe periculoase, deşeuri menajere, etc) vor fi predate agenţilor economici autorizaţi pentru valorificarea /eliminarea lor.

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort:

În perioada de realizare a proiectului, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele si mijloacele de transport utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele si mijloacele de transport utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate: lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

2. Localizarea proiectelor:.

2.1. utilizarea existenta a terenului  -  terenul studiat este situat in  intravilanul  com. Sanpetru,  cu folosinta actuala de „ domeniu   public-strada ” conform  PUG Sanpetru,  in conformitate cu  C.U.   nr. 412 din 18.07.2017  emis de Primaria Comunei Sanpetru;

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite – nu este cazul;

h) ariile dens populate – nu este cazul;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica – nu este cazul;

            3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul ;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – impact redus;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  de constructii ;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele: proiectul intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, fiind amplasat in situl de importanta comunitara ROSCI0055 Dealul Cetatii Lempes – Mlastina Harman si in RONPA0268 Dealul Cetatii Lempes.

         a) in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare, din cadrul procedurii de evaluare adecvata, a rezultat ca proiectul propus nu va avea impact semnificativ asupra integritatii ariei naturale protejate de interes comunitar;

         b) pentru proiect a fost emise punctele de vedere intocmite de Biroul CFM din cadrul APM Brasov;

          c) Avizul favorabil cu conditii nr. 58/26.03.2018 emis de RNP ROMSILVA – Directia Silvica Brasov si FUNDATIA CARPATI; 

         d) lucrarile desfasurate conform datelor tehnice nu vor avea efecte negative semnificative asupra populatiilor speciilor de interes comunitar pentru care a fost desemnat situl.

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. se vor respecta prevederile OUG nr.57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu  modificările si completările ulterioare;
  3. Deşeurile rezultate pe parcursul derulării lucrărilor de execuție vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;
  4. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate pe parcursul execuției lucrărilor;
  5. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  6. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  7. Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se  vor lua masuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa.
  8. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  • oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  1. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  2. Se vor respecta conditiile impuse prin avizele obtinute.

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov  se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Conform prevederilor ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

 Prezenta decizie poate fi contestata, in conformitate cu prevederile HG nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

    Ciprian BANCILA                                                                                        

                                                                                                    SEF SERVICIU A.A.A,  

                                                                                           Daniela BIRAU

                                                                                                    

              

             INTOCMIT:

     consilier Codruta SAUCA