Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE DIA-ZAR SRL

 

                       

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE – proiect

Nr. ...... din ......08.2018

 

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de DIA-ZAR SRL, cu sediul in jud.Brasov, orasul Brasov, Str.Lotrului, nr.16, înregistrată la APM Brasov cu nr.9435 din 12.06.2018 (solicitare electronica nr. 431/11.06.2018),  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

si ca urmare a completarilor depuse la dosar cu nr.11333 din 17.07.2018, nr.11956/01.08.2018 si nr......................

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 06.08.2018, că proiectul „Construire si dotare cu utilaje, instalatii si echipamente, statie pentru colectarea, conditionare, procesare si comercializare cereale si seminte oleaginoase, propus a fi realizat in jud.Brasov, intravilanul Comunei Sercaia, str. Campului nr.1, CF nr.101348, conform certificatului de urbanism  nr.18 din 27.04.2017, cu prelungirea valabilitatii pana la data de 26.04.2019 eliberat de Primaria Comunei Sercaia, finantat in cadrul PNDR 2014-2020, submasura 4.2 „Sprijin pentru investitii in procesarea/marketingul produselor agricole”, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.   

    Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

  1. proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, la pct. pct. 10, lit.a) proiecte de dezvoltare a unităţilor/zonelor industriale, coroborat cu pct.13a) orice modificari sau extinderi, ale proiectelor executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  4. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

  1. Caracteristicile proiectului:

            a) dimensiunea si conceptia intregului proiect :

Obiectivul proiectului îl reprezinta construirea unui numar de patru silozuri metalice, cu instalațiile aferente, respectiv: buncar de receptie, grătar galvanizat, transportor cu lanț, elevator cu cupe, selector, sistem aspirare, pasarela de inspecție și întreținere, siloz tampon, sistem de aerare, șibar de reglare, șnecuri măturatoare, panou de comandă și control, în vederea colectării, procesării și comercializarea cerealelor și semințelor oleaginoase, având o capacitate de 16.000 tone.

De asemenea prin proiect se va realiza o hală de producție și laborator pentru analiza calitații semințelor.

Terenul pe care se doreste a se realiza investitia se afla in intravilanul comunei Șercaia, str. Câmpului nr.1, judetul Brașov, adiacent DN 1, Brașov – Sibiu. Terenul este inscris in CF nr.101348-C1 Fagaras, cu numarul top: 101348, proprietata DIA ZAR SRL și are o suprafata de 13.787 mp.

Terenul are următoarele vecinătăți:

  • Nord – Europig. S.A.
  • Sud - teren beneficiar
  • Vest – Europig. S.A.
  • Est - teren beneficiar

Accesul în incintă se realizează din drumul național E68, prin partea de sud a terenului, pe str. Campului.

Situația existenta:

Pe amplasament exista o construcție cu destinația de siloz (5 buc. Silozuri), suprafata construita la sol 1015mp, realizata pe o fundatie de beton, constructie metalica realizata in anul 2012, necasară asigurării furajelor fermei de porci aparținand societății EUROPIG S.A..

Situația propusă:

Se doreste construirea unei instalatii de depozitare (silozuri de depozitare)  si a unei hale de productie si analize de laborator, platforme si cai de acceas.

Silozuri de depozitare.

Silozurile – 4 buc, au bază plana și vor fi așezate pe fundații tip radier general din beton armat. Silozurile au un diametru de 18,19 m, înă1țime la ștrașină 18,55 și o înălțime totală de 23,85 m, capacitate ne-compactata 5240 mc.

Silozurile sunt prevazute cu 4 guri de vizitare  amplasate pe pereti, 40 guri de aerisire amplasate in acoperis, indicatoare de nivel minim/maxim,  2 scari cu protectie.

Hală de producție (prefabricată ASTRIGMA TIP 140/50)

Hala este o construcție metalică asezata pe un planseu din beton armat cu regim de inaltime P, in doua ape, înalțime la ștreasină 5 m, are forma dretunghiulara cu dimensiune în plan Lxl/m:41,00mx14,00m, suprafata construita: 574,00mp. Hala este compartimentata astfel: hala de productie 415.48 mp, magazie materiale 7.21 mp, camera probe 12 mp, camera centrala termica 4.8 mp, laborator de analize  CAM 1 si CAM 2 18.02 mp, vestiar 11.95 mp, birori, grup sanoiatr, hol.

Amenajari teren-platforme și spații verzi

Pentru circulația auto din incinta se amenajează platforme de manevră, parcaj auto.

Pentru circulția pietonală se amenajează alei din pavele de beton așezate pe pat de nisip.

Descrierea fluxului tehnologic - silozuri metalice

- camionul cu cereale intră în incinta unității unde, mai întâi se preleveaza probe de laborator; daca probele sunt conforme, atunci el este cântarit și merge spre recepțiile instalației;

- instalația este dotata cu o linie de recepție a cerealelor;

- camionul descarca cerealele in receptie, de unde acestea sunt preluate cu transportorul și transferate în elevatorul care duce cerealele în ansamblul de curațare;

- cerealele curațate sunt transferate prin intermediul elevatoarelor și transportoarelor într-una din cele patru celule de depozitare;

- fiecare celula de depozitare este dotata cu sonda de prea plin care anunță când silozul este încarcat la maxim și cu sistem termic care indica temperatura din interiorul celulei. În caz de nevoie, se pornesc ventilatoarele din dotare pentru scaderea temperaturii.

- golirea celulelor de depozitare se face cu ajutorul transportoarelor care transfera cerealele în unul din elevatoare și mai departe în celulele de descarcare rapida iar din aceste celule se încarca camionul;

- instalația este dotata cu sibăre, deviatoare și distribuitoare care realizează logica de transfer a cerealelor dupa cum se dorește;

- comanda instalației se face de la un tablou de control asistat de calculator

Descrierea fluxului tehnologic in hala de productie

Linia de procesare soia – 1000 kg/ora este formata din : Extruder AME-1000, Transportor AMT-20 cu șnec, aerisitorșsi ventilator, Presa de ulei AMP-2185, Racitor AMC-1000, Transportor cu șnec AMT-10 cu convertizor, Transportor AMT 20 cu șnec, Transportor cu șnec AMT-10, Vas din inox V=1500 l, Pompă de ulei AM

Se obtin 2 produse: fie srot(fulgi) fie Full Fat(din care se extrage uleiul)

Materia prima (soia) este preluată din grâmada cu șnecul de alimemntare PSP-130 și este transmisă (dozat) în cuva extruderului E-1000 U, de unde ajunge în tubul de extrudare. Aici boabele sunt tocate și prin presarea cu șnecuri la 30 atm. ajung la o temperatură de 130-150 grade, fapt care permite timp de 30 secunde sa fie eliminate tripsinele și nivelul de urează să fie sub 0,15 (maxim admis 0,3). Totodată acest fapt permite extrudarea (expandarea) cerealelor, crescând semnificativ gradul de asimilare a lor (pana la 95%).

Aceasta masă în formă de spuma iese pe diuza (orificiul) capului de extrudare care are diametrul de 6-10 mm pentru soia și 8-14 mm pentru cereale.

Soia extrudată având temperatura de apr.100 grade este preluată de șnecul PV-250, care este conceput cu două guri de ventilație și ventilator care absoarbi aproximativ 3 % din umeditate.

In continuare această masă ajunge în presa OP'1000, care stoarce 12-15 % de ulei, care este pompat din cuva de stoarcere câtre vasele de decantare și depozitare.

Srotul iese prin capul presei având în el nu mai mult de 7,5 % ulei și prin șnecul PV-200 este transmis catre racitorul OE-1000, care raceste cu ventilatorul și ciclonul (din exterior) aceasta masa la o temperatură nu mai mare de 10 grade fată de ambient ce permite depozitarea lui în grămezi sau BIG BAG.

Srotul sau FULL FAT-ul din gramada formată este preluat de un șnec îngropat sub nivelul pardoselii și transmis în exteriorul halei pentru încarcarea unitatilor de transport (cisterne tehnologice sau bascule)

Amplasarea utilajelor cum este pe schită permite prin schimbarea poziției șnecului PV-250 la 90 grade usor să trecem la prelucrarea soie fară presă - obtinerea FULL FAT-ului.

De asemenea putem folosi extruderul E-1000 Universal pentru expanarea cerealelor (porumb, grau, mazăre, amestecuri) rotind șnecul PV-250 la 180 grade și eliminarea acestui produs fară folosirea racitorului direct în Big Bag sau unitati de transport.

Setul pentru cereale cu debitatorui este inclus. Masa care iese la expandare este sub forma unor fulgi (pufuleți) și daca e nevoie se poate toca ca o făină de porumb la o moara cu ciocane și folosit ca atare sau mixa cu alte produse.

Procesul nu necesita solventi sau alte substante chimice, scoaterea uleiului se face numai prin tocare, extrudarea la o temperatura de aprox.125 grade si presarea cu snecuri a uleiului, proces din care nu rezulta alte resturi si reziduuri.

Capaciattea la o tona de soia procesata:

FULL FAT – cca. 960 kg

Sau

SROT – cca 830 kg +ulEi 140 kg.

La expandarea cerealelor din 1000 kg soia rezulta cca. 950 kg produs.

Full –fat-ul se foloseste in reteta furajera in procent de 10-30%, srotul pana la 35%, iar uleiul se adauga in retete numai cand se utilizeaza srotul in procent de 5-7%,

Produsele obtinute sunt transportate pe benzi transportoare la Fabrica de nutreturi combinate apartinand Europig pentru prepararea hranei animalelor.

Bilant suprafete:

S teren: 13787 mp

S construit existent: 1015 mp; S construit propus: 1834 mp; S construit rezultat: 2903 mp

S desfasurata existenta: 1015mp; S desfasurata propusa: 1834 mp; S desfasurata rezultata: 2849 mp

POT existent:  7.4% ; POT rezultat: 21.06%

CUT existent: 0.08 ; CUT rezultat: 0.22

S util rezultat: 541.48mp

Suprafata drumuri si platforme betonate existente: 887.3 mp; Suprafata drumuri si platforme betonate propuse: 2500 mp

Asiguararea cu utilități

Descrierea situatiei existente:

Alimentarea cu apa potabilă, tehnologică și de incediu se realizează din foraje, printr-o conductă de refulare cu Dn 200mm, L=640m, înmagazinată într-un rezervor tip castel, cu V=500 mc si H=40m, amplasat în incinta fermei Europig SA Șercaia.

Apele uzate menajere, tehnologice și cele cu conținut de dejecții sunt dirijate catre stația de epurare a complexului zootehnic Europig.

Apele pluviale sunt conectate printr-un sistem de rigole betonate și descarcate printr-o gura de vărsare, în canalul limitrof amplasamentului.

Descrierea situației propuse:

Descrierea situației propuse:

Alimentarea cu apă este asigurată din subteran prin intermediul gospodăriei de apă existent. Apa este utilizată în scop igienico-menajer, tehnologic și pentru stingerea incendiilor.

Nu apar modificari față de situația existentă în ceea ce privește rețeaua de alimentare cu apa a aplasamentului societății Europig SA Șercaia. Pentru spațiile noi construite, se va extinde rețeaua de alimentare cu apă potabilă din conducta PEHD Dn=32mm, L=30m.

Apele uzate de la imobilul cu destinația Hală producție și laborator analize, vor fi preluate de o rețea interioară de canalizare, din conducta PVC cu De 50-100mm, L=20m, apoi de o rețea exterioară de canalizare ape uzate a societații Europig SA Șercaia.

Pentru apele pluviale de pe amplasament, este realizat un sistem de preluare a apelor de pe acoperișuri reprezentat de jgheaburi și burlane, iar pentru apele de platforme colectarea se va face prin intermediul unei rețele de rigole. Acestea vor fi conduse împreună cu apele pluviale din cadrul complexului zootehnic, către canalul limitrof amplasamentului, cu descărcare în Olt.

Lucrarile de organizare de santier

Organizarea de santier si managementul lucrarilor au în vedere afectarea suprafetei de teren numai în limitele arealului construit. Respectarea normelor de întretînere si reglare a parametrilor tehnici de functionare a echipamentelor utilizate limiteaza impactul acestora asupra mediului.

Realizarea organizarii de santier se va realiza cu respectarea:

- suprafetele ocupate de imprejmuiri si constructiile provizorii prevazute;

- dotarea cu cu utilaje care sa nu conduca, în functionare, la depasirea nivelului de zgomot admis de normativele în vigoare;

- asigurarea colectarii selective a deșeurilor si evacuarii ritmice a acestora de pe amplasament.

Pentru prevenirea, reducerea si mînimizarea efectelor adverse semnificative asupra mediului se vor efectua urmatoarele lucrari directe:

- lucrari de nivelare a terenului (unde este cazul);

- terenul ocupat de lucrari provizorii va fi curatat.

După terminarea lucrărilor, terenul afectat de lucrari va fi adus la starea initiala.

b) cumularea cu alte proiecte existe si/sau aprobate Societatea DIA-ZAR  S.R.L. mai deţine în această zonă analizată cinci silozuri având o capacitate de 10.000 tone, necasară asigurării furajelor fermei de porci aparținand societății EUROPIG S.A

c) utilizarea resurselor naturale in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii – nu este cazul;

d) productia de deseuri –– deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi colectate selectiv si valorificate/eliminate cu societati autorizate;

e) poluarea si alte efecte negative  –

În perioada de executie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de executie care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de STAS 10.009/88. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscule de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice– nu este cazul;

g) riscurile pentru sanatatea umana – nu este cazul;

 

2. Amplasarea proiectelor:.

a) utilizarea actuala si aprobata a terenurilor - terenul studiat este situat in  jud. Brasov, com. Sercaia, intravilan, proprietate DIA-ZAR SRL, cu folosinta actuala de „constructii agro-industriale si edilitare” conform PUZ al UAT Sercaia, in conformitate cu  C.U. nr.18 din 28.04.2017, cu prelungirea valabilitatii pana la data de 26.04.2019  emis de Primaria Comunei Sercaia;

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si subteranulul acetuia – nu este cazul;

c)  capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

ii) zonele costiere si mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane si forestiere – nu este cazul;

iv) rezervatii si  parcuri naturale – nu este cazul;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei in vigoare: zone Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice; zonele prevazute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul si marirea zonelor de protectie sanitara si hidrogiologica – nu este cazul;

vi) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevazute de  legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri- nu este cazul

vii) zonel cu densitate mare a populatiei – nu este cazul;

viii) peisajele si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

 

3. Tipurile si caracteristicile impactului potential:

a) importanta si extinderea spatiala a impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul ;

b) natura impactului -  nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea si complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor propuse prin proiect ;

f) debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate -  nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul;

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  • proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  5. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect;
  6. Se va respecta programul de lucru impus de Primaria Municipiului Fagaras in concordanta cu programul de odihna a locuitorilor din zona in conformitate cu Legea nr. 61/1991 cu modificarile si completarile ulterioare, privind linistea publica, pe toata perioada de executie a lucrarilor de construire;
  7. Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se  vor lua masuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa;
  8. Deşeurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;
  9. Se va evita depozitarea necontrolata a deseurilor rezultate;
  10. Se va asigura salubrizarea zonei si mentinerea curateniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizarii lucrarilor;
  11. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma implementarii proiectului;
  12. Vor fi luate  măsuri pentru limitarea vibratiilor  produse de sapatura   prin  utilizarea  de  tehnologii performante  de executie și  de fundare, în vederea  incadrarii valorilor parametrilor vibratiilor in limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;
  13. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile mijloaceor de transport/utilajelor se vor executa doar la societati autorizate.
  14. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  1. Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  2. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  3. In cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  4. Nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate in emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada executiei lucrarilor cat si dupa aceasta;
  5. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  6. Se vor alege trasee optime din punct de vedere al protectiei mediului, pentru deplasarea vehiculelor care transporta materiale de constructie care pot elibera in atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va face pe cat posibil cu vehicule dotate cu prelate;
  7.  Transportul materialelor si transportul utilajelor grele se va realiza pe traseele stabilite, astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona;
  8.  Titularul proiectului raspunde pentru refacerea zonelor afectate de implementarea proiectului;
  9.  Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  10.  Organizarea de şantier, pentru lucrările prevăzute prin proiect, va respecta obligatoriu măsurile specifice pentru reducerea şi/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sănătăţii umane si mediului înconjurător. Se vor avea în vedere:

 • împrejmuirea corespunzătoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc;

 • organizarea de şantier se va realiza astfel încât impactului generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;

 • organizarea de şantier va fi amenajată astfel încât să asigure facilităţile de bază conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare (alimentarea cu energie electrică, alimentarea cu apă pentru asigurarea necesităţilor igienico–sanitare, facilităţi pentru depozitarea temporară a materialelor, facilităţi pentru personal (baracă birou, vestiare muncitori, punct prim ajutor, toaleta ecologică), împrejmuire cu gard din panouri metalice pentru protecţia organizării de şantier si a vecinătăţilor), după caz;

• întreţinerea corespunzătoare a utilajelor/mijloacelor de transport utilizate in lucrările de construcţii în vederea evitării scurgerilor de combustibili şi uleiuri uzate pe sol/apă şi de alte substanţe toxice si periculoase;

• se interzice stocarea temporară si depozitarea carburanţilor si substanţelor periculoase în zona aferenta amplasamentului;

• în perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si a utilajelor utilizate;

• este interzisă părăsirea incintei organizării de şantier cu roţile autovehiculelor şi/sau caroseria murdară;

• alimentarea cu carburanţi, repararea şi întreţinerea mijloacelor de transport şi a utilajelor folosite pe şantier se va f      

In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

 

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

 

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov  se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Conform prevederilor ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

            Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    

DIRECTOR EXECUTIV,

    Ciprian BANCILA                                                                                        

                                                                                                              SEF SERVICIU A.A.A,  

                                                                                                       Daniela BIRAU

                                                                                                      

            

 

             INTOCMIT:

  consilier Teodora MUNTEANU