Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE ERTEX INTERNATIONAL SRL

                                     DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

Nr. din 07.2018

 

            Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate societatii ERTEX INTERNATIONAL SRL  cu sediul social in jud. Brasov, mun. Brasov, str. Zizinului, nr. 109D, inregistrata la APM Brasov cu nr. 6982/03.05.2018 (solicitare electronica nr. 316/03.05.2018), in baza:

  • HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare,

si ca urmare a completarilor depuse cu nr. 8136/21.05.2018 si nr. 9303/11.06.2018 (solicitare inregistrata electronic cu nr. 201/20.03.2018),

autoritatea competenta pentru protectia mediului Brasov decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica, din data de 21.05.2018, ca proiectul „CONSTRUIRE HALA PRODUCTIE, DEPOZITARE ANEXE TEHNICO-SANITARE, CABINA POARTA, SISTEMATIZARE PE VERTICALA, ACCES SI IMPREJMUIRE TEREN” propus a fi realizat in judetul Brasov, mun. Codlea, DJ 112 A Codlea-Vulcan, f.n., identificat prin extras CF nr. 100971- Codlea, nr. cad. 100971, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

           

            Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

- proiectul intră sub incidenta HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, in Anexa 2: 10. lit. a) proiecte de dezvoltare a unităţilor/zonelor industriale;

- titularul a mediatizat in presa locala si APM Brasov pe pagina web atat solicitarea de obtinere a acordului de mediu, cat si decizia de continuare a procedurii privind emiterea aprobarii de dezvoltare a proiectului;

- lipsa observatiilor din partea publicului interesat;

- in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

            1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului – prin proiectulul care se va realiza pe terenul cu suprafata de 26400 mp, aflat in propietatea  societatii ERTEX INTERNATIONAL SRL se propune:

- realizarea unor noi capacitati de productie si depozitare, a unor spatii de birouri cu regim de inaltime P+1E, a anexelor tehnice, a unei cabina poarta si realizarea imprejmuirii terenului, in vedere desfasurarii activitatii de tesatorie fire textile, astfel:

HALA PRODUCTIE SI DEPOZITARE, ANEXE TEHNICE (P) SI SOCIALE + BIROURI (P+1E):

Hala va contine mai multe zone grupate astfel :

Hala de productie si depozitare – P:

Productie - spatiu format din doua spatii de productie ce comunica intre ele prin usi pietonale.

Depozitarea - unde vor fi rafturi depozitare role H=6.00 m pentru produse finite, o zona pentru 4 posturi de incarcare baterii capsulate pentru stivuitoare si birou;

Zonele de depozitare si productie au un coridor de legatura intre ele cu latimea de 5,05 m. Pe latimea coridorului s-au proiectat un birou si o magazie piese schimb, ambele cu acces din birou.

Hala de productie va fi dotata cu un total de 104 razboaie de tesut achizitionate si puse in functiune pe grupe de 26 de masini pe an; o masina de urzit si masina de incleiat.

Capacitatea de productie va fi de 525000 ml tesaturi/ luna.

Structura va avea o inaltime la atic de 9.90m iar pe verticala hala va avea inaltimea libera sub structura de rezistenta de cca 7.50m;

In deschiderea de 24.00m, hala va fi prevazuta cu un pod rulant, care va avea sarcina utila 5 tone.

Zona centrala termica- spatiu delimitat cu pereti din zidarie si planseu din BA in interiorul spatiului de PRODUCTIE.

Zona tehnic – TEG, TRAFO, MEDIE – P - care contine urmatoarele spatii:

TEG, TRAFO, MEDIE, compresoare, ACS, atelier, magazie piese schimb metalice,

Depozit ulei - spatiu aflat in interiorul spatiului de PRODUCTIE 1 si delimitat  cu pereti structurali din zidarie si placa de BA.

Zona social-administrativa: – P+1 – care contine urmatoarele spatii:

Parter:- vestiare si grupuri sanitare pe sexe (20 femei si 20 barbati pe schimb)

           - Sala de mese pentru 44 locuri

           - hol – receptie si hol ce face legatura cu zona de productie si depozitare

Etaj:- grupuri sanitare pe sexe;

       -  sala de mese pentru 16 locuri;

       -  hol circulatie si casa scarii;

       - birouri, arhiva, laborator si camera server.

Circulatia pe vertical intre cele 2 etaje se face printr-o scara metalica cu trepte din beton armat – cu latimea rampei de 1,50 m si distanta intre rampe de 30cm.

Zona tehnologica – climatizare LUWA: – P+1 - care contine spatiul pentru centrala de ventilatie (CLIMATIZARE) cu acces din zona PRODUCTIE 2.

Proiectul mai cuprinde:

  • bazin colectare apa pluviala – S = 300 mp, V= 600 mc
  • rezerva apa pentru PSI - sistem cu HYD – 55 mp (250 mc)
  • rezerva apa pentru P.S.I. - sistem cu SPK. - 103 mp (600 mc)
  • statie pompe pentru P.S.I. - 88mp

Structura va avea o inaltime la atic de 9.90m iar pe verticala hala va avea inaltimea libera sub structura de rezistenta de cca 7.50m;

Indicatori urbanistici:

Suprafata construita hala:             Sc = 7220 mp

Suprafata desfasurata hala:          Sd = 8115 mp

Sc hala + cabina + statie  + rezerva + bazin = 7.784 mp

POT = 29.4%;          

Suprafetele aferente (utile) sunt urmatoarele:

Nr.

Denumire incapere

HALA PRODUCTIE, DEPOZITARE si ANEXE TEHNICE

 

BIROU MAISTRU + ECS

 

ZONA INCARCARE BATERII STIVUITOARE              

 

DEPOZITARE

 

PRODUCTIE 1

 

DEPOZIT ULEI

 

PRODUCTIE 2

 

CORIDOR

 

BIROU PRODUCTIE

 

MAGAZIE PIESE SCHIMB

 

CLIMATIZARE

 

CT – CENTRALA TERMICA

 

MAGAZIE PIESE SCHIMB METALICE

 

COMPRESOARE

 

MEDIE

 

TRAFO

 

TEG

 

ACS

 

CLIMATIZARE - CENTRALA DE VENTILATIE

 

 

RECEPTIE

 

HOL

 

SALA DE MESE

 

VESTIAR BARBATI

 

GRUP SANITAR BARBATI

 

HOL

 

GRUP SANITAR FEMEI

 

VESTIAR FEMEI

 

HOL

 

 

HOL

 

SALA DE MESE

 

RESURSE UMANE

 

SALA SEDINTE

 

CONTABILITATE

 

BIROU DIRECTOR

 

CALITATE MEDIU

 

PLANIFICARE LOGISTICA

 

PRODUCTIE SSM

 

DESIGN

 

BIROU

 

LABORATOR

 

SERVER

 

ARHIVA

 

GRUP SANITAR FEMEI

 

GRUP SANITAR BARBATI

 

 

 

 

 

           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cantitatile maxime de materii prime si materiale auxiliare estimate a fi in stoc la un moment dat sunt:

COMPARTIMENT

MATERIAL

CANTITATE (tone)

 DEPOZIT

Fir textil 100% bumbac

100

Lemn

3

Carton

2

Material finit din fir textil 100% bumbac

30

Plastic+folie plastic

2

INCLEIERE /Zettelei + Schlichterei

Fir textil 100% bumbac

25

Lemn

2

Carton

1

Plastic+folie plastic

1

TESATORIE/Jacquardweberei -        104 WA

Fir textil 100% bumbac

20

Webkette 100 % Baumwolle

50

Lemn / Holz

1

Carton / Karton

1

Material finit din fir textil 100% bumbac/Fertiggut Rohgewebe 100 % Baumwolle

7

Plastic+folie plastic / Plastic + Folien

1

MENTENANTA

Bobine fire colorate

0,1

Ata pentru masina de cusut

0,01

Snur portocaliu

0,1

Ulei de ungere

0,8

Vaselina

0,1

Ambalaje metalice (butoaie, canistre, cutii)

0,2

Materiale absorbante si lavete

0,05

Piese de schimb (filtre, echipamente electrice si electronice, piese mecanice )

1

Procesul de productie are loc in unitatea proprie si se realizeaza in conformitate cu fluxul tehnologic:


 

Principalele operatii ale fluxului tehnologic sunt:

  • Receptia materii prime si materiale
  • Descarcare marfa
  • Depozitare materie prima
  • Urzire
  • Incleiere
  • Introducere in fabricatie
  • Innodat sul urzeala
  • Proba tesere
  • Verificarea calitatii
  • Reglaj, daca este cazul
  • Tesere
  • Control tesatura
  • Paletizare tesatura
  • Ambalare tesatura
  • Livrare produse finite

Materia prima: fire de batatura si de urzeala, se va depozita in zona depozitare, dupa care se vor introduce in fabricatie in zonele de productie.

In zona de productie 1 au loc urzirea si incleierea iar in zona de productie 2 are loc teserea.

De asemenea, tot in spatiul de depozitare, in zone distincte, au loc si control tesatura, paletizare tesatura, ambalare tesatura si livrare.

 

Alimentarea cu apă potabila:

Apa este folosita ca apa menajera in instalatiile igienico-sanitare. 

Sursa : apa din subteran din 2 foraje

Distributia de apa rece in incinta se realizeaza printr-o conducta din PEHD De 110 mm, Pn 10,  L = 230 m, racordata in  distribuitorul din statia de pompe. Cladirea se alimnteaza printr-o conducta din PEHD De 63 mmx 3,8 Pn 10,.L = 5 m. Forajul va fi prevazut cu vane de sectorizare, filtru Y si apometru Dn 50 mm.

Evacuarea apelor uzate:

Apele uzate menajere- rezultate in urma folosirii robinetelor sanitare aflate in spatiile administrative vor fi evacuate in reteaua de canalizare exterioara.

  • Din procesul de productie nu rezulta ape uzate tehnologice.

Apele uzate menajere vor fi colectate din interiorul cladirii prin intermediul mai multor racorduri de PP (polipropilena) DN 100 si evacuate la exterior intr-o retea nou proiectata. Racordurile la reteaua exterioara de canalizare se vor realiza din conducte de PVC-KG SN4 DN 150 pozate subteran pe pat de nisip. La exterior reteaua de canalazire va fi colectata intr-un camin de pompare, echipat cu doua pompe submersibile (1A+1R) ce va pompa apa intr-o retea de canalizare existenta in zona. Conducta de pompare se va realiza din teava de PEHD De 63mm, pozata subteran, ce va avea o lungime de 20 m, pana la punctul de racord.

- ape pluviale conventional curate de pe constructii: colectarea apelor pluviale de pe acoperisul halei se realizeaza prin intermediul unui sistem de colectare de vacuumat de tip Pluvia Geberit, fiind apoi evacuata in reteaua de canalizare pluviala a incintei.

Descarcarea apelor meteorice se realizeaza prin intermediul a 16 receptori, racordati la un numar de 4 coloane.

La exterior descarcarea in reteua exterioara se realizeaza prin conducte cu diametre cuprinse intre 200mm si 315mm, insumand in total o lungime de 60 m.

-apele pluviale potenţial impurificate

Apele pluviale de pe zonele cu acces auto din jurul cladirii, se vor colecta prin intermediul gurilor de scurgere si rigolelor pozate in punctele de cota minima si in corelare cu proiectul de sistematizare verticala.

Reateaua va fi formata din conducte de PVC-KG cu diametre cuprinse intre 160mm si 400mm si camine din PE.

Apele se vor descarca in reteaua de canalizare pluviala din incinta prin intermediul unui separator de hidrocarburi cu capacitate de 100 l/s si vor fi deversate intr-un bazin de retentie cu volum de 600 m3. Apele din acest bazin vor fi folosite pentru stropirea spatiilor verzi si desprafuirea suprafetelor de circulatie asfaltate. Cursul si apa paraului din vecinatate nu vor fi afectate de proiectul propus.

 

Solutiile de alimentare cu apa si evacuare a apelor uzate (menajere/pluviale) au fost aprobate prin Avizul de principiu favorabil nr. 2482/24.10.2017 emis de Compania APA Brasov si Avizul de gospodarire a apelor nr. 147/22.06.2018 emis de SGA Brasov.

 

Incalzirea

Prepararea  apei calde menajere se realizeaza prin intermediul unui schimbator de caldura de tip boiler, avand o capacitate de 1000 litrii, cu un consum de 111 kW.

Sursa primara de agent termic: este asigurata prin intermediul unui cazan de abur pe joasa presiune cu o capacitate de 2.6 t/h, ce produce abur la presiuea de 4.5 bar la o temepratura de 130'C. Cazanul de abur este folosit atat pentru procesul de productie cat si producerea agentului termic apa calda la temperatura de 70'C se realizeaza de un schimbator de caldura in placi cu o capacitate de 700 kW, ce va folosi ca agent primar aburul de joasa presiune.

Sursa secundara de agent termic: agentul termic este furnizat de recuperatoarele de caldura a compresoarelor din statia de compresoare. Astfel doua dintre compresoare, vor fi echipate cu cate un recuperator de caldura ce va furniza apa calda (70/45’C) cu un debit de 2.93 mc/h in vasul de acumulare de 5000 litrii.

Statia de compresoare va functiona 24 ore pe zi, iar sistemul de recuperare al energiei termice de la compresoare va furniza aproximativ 255 kWh.

Corpurile de incalzire vor fi :

  • Radiatoare din otel tip panel cu un rand de aripioare si un panou (tip 11), doua randuri de panouri si doua randuri de aripioare (tip 22) montate pe perete cu console de prindere si prevazute cu armaturi de inchidere si reglaj pe conductele de tur respectiv retur pentru spatiile de grupuri sanitare ;
  • Aeroterme pentru zona docurilor;
  • Aeroterme pentru zona de productie si depozitare.

Alimentare cu energie electrica

Alimentarea cu energie electrica pe tensiune de 20 kV se va realiza prin racordarea la reteaua de 20 kV existenta in zona, intr-un punct de conexiuni amplasat la limita de proprietate.

Organizarea de santier:

In vederea inceperii executarii lucrarilor se vor desfasura urmatoarele activitati pregatitoare:

  • imprejmuirea provizorie a incintei cu panouri metalice fixate pe stalpi metalici incastrati provizoriu in blocuri de beton, astfel incat sa se asigure obturarea vederii din exterior. Se va asigura o zona de acces in incinta din domeniul public, pe o portiune cu panouri mobile sau porti prevazute cu sistem de inchidere impotriva efractiilor.
  • In zona accesului in incinta se va amplasa la vedere un panou metalic cu dimensiunile de 0.70 x 1.00 m, pe care se vor inscriptiona: denumirea lucrarii si adresa, beneficiarul lucrarii, proiectantul, constructorul, numarul si data Autorizatiei de Construire, data inceperii si finalizarii lucrarilor.
  • Se vor amplasa containere si/sau baraci metalice cu destinatia de vestiar pentru muncitori si seful de santier. Aceste constructii provizorii vor fi prevazute cu sisteme de inchidere contra efractiilor.
  • Se vor amplasa soproane din lemn, acoperite, pentru depozitarea materialelor de constructii si a uneltelor de lucru.
  • Se va realiza o zona pentru utilaje, in interiorul incintei si tot cu caracter provizoriu.
  • Se vor amplasa provizoriu, in interiorul incintei, intr-o zona ferita,  toalete ecologice.

Toate activitatile necesare executarii lucrarilor de constructii se vor desfasura in interiorul incintei.

Lucrările de refacere a amplasamentului:

După finalizarea lucrarilor se vor reface spatiile verzi prin semanare de gazon si plantare de arbusti.

 

b) cumularea cu alte proiecte – la momentul verificarii amplasamentului erau in derulare alte proiecte; 

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in urma desfasurarii lucrarilor prevazute prin proiect (deşeurile de ambalaje  de hârtie şi carton, materiale plastice, lemn; deşeurile metalice de fier şi oţel, amestecurile  metalice) si deseurile municipale amestecate vor fi stocate selectiv, pe suprafete special amenajate si vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate, dupa caz;

- pământul excavat rezultat din săpăturile pentru fundaţiile constructiilor, va fi utilizat ca material de umplutură pentru sistematizarea pe verticală a terenului, amenajarea terasamentelor şi amenajarea infrastructurii, iar pamantul in exces va fi transportat si depozitat in zone cu deficit de sol;

- deseurile generate in urma desfasurarii activitatii de productie vor fi stocate in containere metalice, recipienti de plastic cu capac, cutii de carton sau saci de plastic, amplasate/amplasati in zona special amenajata, betonata/asfaltata si vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate, dupa caz;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort:

- pe perioada derularii lucrarilor de construire: emisiile sunt generate de utilajele de executie/transport; substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011, iar nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017 si Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei;

- in perioada functionarii: apele uzate menajere vor fi evacuate in retelele de canalizare aflate in curs de executie, a caror indicatori se vor incadra in limitele valorilor stabilite in NTPA 002/2002, aprobate cu HG 188/2002 modificata si completata cu HG nr. 352/2005;

- la arderea combustibilului gazos (gaze naturale) - substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita pentru imisii stabilite de Lg. nr. 104/2011 si STAS 12574/1987 si in valorile limita pentru emisii stabilite de Ord. nr. 462/1993 al MAPM;

- de asemenea, se vor respecta prevederile Ord. MS nr.119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei si Notificare - asistenta de specialitate nr. 131/A/25.01.2018 emisa de DSP Brasov;

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – nu este cazul.

 

2. Localizarea proiectelor:

2.1. utilizarea existenta a terenului – terenul aflat in proprietatea societatii conform extras CF nr. 100971- Codlea, nr. cad. 100971, are folosinta actuala „teren arabil” si destinatia conform PUG Codlea, respectiv PUZ aprobat cu HCL nr. 116/28.08.2017: „Zona mixta-servicii, mica industrie si depozite”, conform certificat de urbanism nr. 247 din 05.09.2017 emis de Primaria Municipiului Codlea;

Terenul este in prezent liber de constructii si are urmatoarele vecinatati:

  • N  – nr. Cad. 101288
  • E  – str DJ 112 A CODLEA-VULCAN
  • S  – nr. Cad. 101595
  • V  – TF 2023 ; HC 2080

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

      d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, prin HG nr. 1284/2007 privind declararea ariilor de protecţie specială avifaunistică ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România, modificata si completata cu HG nr. 971/2011, prin Ord. MMDD nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturala prortejata a siturilor de importanta comunita modificat de Ord. MMP nr. 2387/2011, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul ;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite – prin proiect au fost estimate emisiile de oxizi de azot in perioada de functionare a imobilelor, respectiv 212,5 kg/an;

h) ariile dens populate – nu este cazul;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica – nu este cazul.

     

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate – nu este cazul;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – impact nesemnificativ;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor de construire/amenajare;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – durata scurta.

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

-proiectul propus nu intră sub incidenţa O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare.

 

            Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. Se vor respecta conditiile prevazute in Aviz de gospodarire a apelor nr. 147/22.06.2018 emis de SGA Brasov, respectiv:
  • Se interzice evacuarea apelor uzate neepurate sau insuficient epurate in apele de suprafata, canale de desecare, rigole stradale sau in acviferul freatic, atat pe perioada executarii constructiilor/lucrarilor cat si dupa punerea in functiune a acestora;
  • Orice modificare de soluţie faţã de cea avizatã duce la obţinerea unui nou aviz de gospodãrire a  apelor, în caz contrar, avizul emis este considerat nul;
  1. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate; vor fi evacuate ritmic.
  2. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma derulării lucrărilor propuse;
  3. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate;
  4. Pe amplasament nu se vor depozita carburanți, alimentarea utilajelor se va realiza la stațiile de carburanți;
  5. În cazul poluării accidentale a solului cu produse petroliere şi uleiuri minerale de la vehiculele grele şi echipamentele mobile se va proceda imediat la decopertarea solului contaminat, stocarea lui în saci, tratarea de către firme autorizate, depozitarea în depozite de deşeuri autorizate;
  6. În cazul unor poluării accidentale proiectantul si constructorul raspund in solidar;
  7. Se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării lucrarilor;
  8. Se vor restrânge la minim suprafeţele ocupate de organizarea de şantier;
  9. Pamantul rezultat in urma excavarii va fi preluat de o firma specializata;
  10. Se vor lua urmatoarele masuri de reducere a NO2 si NOx:
  • se vor adopta măsuri de control al emisiilor provenite de la instalațiile de ardere (ex: centrale termice cu arzator cu NOx scazut, centrale cu convectie, etc.);
  • se vor adopta pe cat posibil tehnologii verzi de producere a energiei din surse regenerabile pentru generarea curentului electric, producerea de apă calda, etc. (energia solară, energia apei, energia geotermică, etc.);
  • se vor evita eliminarea emisiilor la nivelul de respiraţie prin realizarea coşurilor de evacuare/dispersie conform cerinţelor OM 462/1993, ţinând seama de:
    • efectele pe scurtă durată ale emisiilor provenite din instalaţii (sarcină integrală a instalaţiei şi condiţiile cele mai defavorabile de emisie şi combustibil);
    • condiţiile meteorologice de dispersie favorabile (amplasare în care vânturile sunt canalizate, prezintă direcţie predominantă);
    • existenţa unor obstacole în apropierea coşului (clădiri, vegetaţie);
  1. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei sau a soluţiilor speciale care măresc eficienţa apei în fixarea prafului la:  stropirea căilor de acces în şantier, a zonei de descărcare a materialelor de construcţie.
  • minimizarea, prin realizarea pe amplasament numai a lucrărilor strict necesare în ceea ce priveşte  activităţile generatoare de praf : ex. tăierea, măcinarea, şlefuirea, căderi de material, spargerea betonului, etc.
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea/spalarea rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  • oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  1. Utilajele şi mijloacele de transport folosite la executarea lucrărilor trebuie să corespundă cerinţelor tehnice ale nivelului acustic.
  2. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  3. În timpul executării lucrărilor, constructorul va soluţiona reclamaţiile şi sesizările apărute din vină proprie datorate nerespectării legislaţiei de mediu. Constructorul va avea în vedere ca execuţia lucrării sau nu creeze blocaje ale căilor de acces particulare sau căilor învecinate amplasamentului;
  4. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  5. Se va respecta programul de lucru impus de Primarie in concordanta cu programul de odihna a locuitorilor din zona, in conformitate cu Legea nr. 61/1991 cu modificarile si completarile ulterioare, privind linistea publica, pe toata perioada de executie a lucrarilor de construire;
  6. Darea in functiune a locuintelor se va face numai dupa bransarea acestora la sistemul hidroedilitar;
  7. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  8. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, a drumurilor de acces, etc. revine în totalitate titularului de proiect.

 

           Conform art. 21, alin.(4) din Oug. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

Conform prevederilor articolului art. 39, alin. 1 si art. 40 din Ordinului MMP 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  1. de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, anterior emiterii aprobării de dezvoltare;
  2. de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

 

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Dupa intocmirea procesului-verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor de realizare a proiectului, aveţi obligaţia de a solicita şi obţine autorizaţia de mediu.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, în condiţiile în care nu intervin modificări ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

            Proiectul propus nu necesită parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea etapelor  procedurii de evaluare adecvata.

Nerespectarea prevederilor decizie se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

    Ciprian BANCILA    

 

                                                                                 

                                                                                                         SEF SERVICIU A.A.A,  

                                                                                                  Daniela BIRAU

 

    

 

        

INTOCMIT:

consilier Simona PASCU