Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE „Extindere retea apa potabila si canalizare menajera, bransamente apa potabila si racorduri canalizare menajera pentru complexul de locuinte situat pe str. Dihamului, nr. 78-102” SC TREPTE SRL

Ministerul Mediului

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

Agenţia pentru Protecţia Mediului Brașov

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE 

  • PROIECT -

 

Ca urmare a solicitării depuse de de SC TREPTE SRL, cu sediul social  in jud. Brasov, mun. Brasov, B-dul Eroilor, nr. 3A, birou M1, pentru proiectul „Extindere retea apa potabila si canalizare menajera, bransamente apa potabila si racorduri canalizare menajera pentru complexul de locuinte situat pe str. Dihamului, nr. 78-102”,  propus a fi realizat jud. Brasov, mun. Brasov, str. Dihamului, nr. 78-102,  înregistrata la APM Brasov cu nr. 17851 din 16.11.2016 (solicitare inregistrata electronic cu nr. 1513 din 15.11.2016), completata cu nr. 19527 din 20.12.2016,

               - în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului

               - in baza O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei salbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

                Autoritatea competentă pentru protecţia mediului decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 16.01.2017, că proiectul „Extindere retea apa potabila si canalizare menajera, bransamente apa potabila si racorduri canalizare menajera pentru complexul de locuinte situat pe str. Dihamului, nr. 78-102”,  propus a fi realizat jud. Brasov, mun. Brasov, str. Dihamului, nr. 78-102 (C.U. nr. 3124 din 17.10.2016 emis de Primaria Municipiului Brasov), nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

a) proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa 2, pct.10, lit. a)  proiecte de dezvoltare a unităţilor/zonelor industriale;            

b)  titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

c)  in lipsa observatiilor din partea publicului;

d) in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

           1.  Caracteristicile proiectului

a) Marimea proiectului: prin proiect se propune extinderea retelelor de apa potabila si canalizare, bransamente de apa potabila si racorduri canalizare menajera pentru complexul de locuinte (30 locuinte), situat in Brasov, str. Dihamului, nr. 78, 88 si 102.

Alimentarea cu apa a complexului de locuinte se va executa printr-un racord din artera principala, conducta din polietilena PEHD De 160 mm, situata pe str. Dihamului.

Noua rețea de distribuţie se va realiza cu o conductă din PEHD De 160 x 9,5 mm, în lungime 140 m, până în căminul de vană nou proiectat Cv 1, iar din căminul Cv 1 se va realiza cu o conductă din PEHD De 125 x 7,4 mm, în lungime 169 m, până în dreptul ultimului imobil denumit Casa Nr. 30 al complexului de locuințe.

Artera secundara a strazii Dihamului din care se va deservi cu apa potabila imobilele denumite în intervalul Casa nr. 1 și Casa Nr. 10, se va realiza cu o conductă din PEHD De 110 x 6,6 mm, în lungime totală 121 m.

În capătul rețelei nou proiectate de distribuție din PEHD De 160 x 9,5 mm, se va amplasa un camin Cv 1 în care se va reduce diametrul conductei de la De 160 x 9,5 mm la De 125 x 7,4 mm si se va monta o vană sertar corp scurt cu flanșe Dn 125 x 7,4 mm pe tronsonul conductei de De 125 mm și se va lasa o rezerva pe conducta cu diametrul De 160 x 9,5 mm pentru o eventuala extindere pe viitor.

Pe conducta de distribuție PEHD De 160 x 9,5 mm și PEHD De 125 x 7,4 mm, ce va alimenta cu apă potabilă complexul de locuințe se vor amplasa hidranți de incendiu supraterani Dn 80 mm, cu înălţimea de îngropare Hî = 1.250 mm, cot la 90º, picior cu mufă şi flanşă D = 80/90 mm, din fontă ductilă pentru conductă de apă potabilă realizată din PEHD.

În zona de subtratraversare a conductei magistrale de gaz metan aparținând companiei TRANSGAZ, conducta nou proiectata de apa potabilă PEHD De 160 x 9,5 mm, Pn 10 se va monta într-o conductă de protectie OL 219 x 5,0 mm în lungime totală 20 m.

Pentru fiecare imobil în parte este prevazut branșament apă potabilă.

Debitul de apă pentru fiecare branşament de apă potabilă este de qc=0,38 l/s.

Căminele de apometru se vor executa din beton cu dimensiunile interioare de 1,20 m x 1,00 m H=1,5 m. Ele vor fi prevăzute cu ramă şi capac din fontă carosabilă.

Conductele de distribuție și branşament apă potabilă se vor poza pe un strat de nisip de 15 cm  grosime şi vor fi acoperite tot cu un strat de 15 cm grosime.

Executarea terasamentelor a fost prevăzută a fi executată cu săpături manuale în şanţuri cu pereţi verticali sprijiniţi.

Extindere rețea și racorduri canalizare menajeră

Evacuarea apelor uzate menajere provenite de la imobilele complexului de locuințe, se vor realiza o parte în colectorul principal de canalizare menajera conductă din PVC KG De 315 mm, situată pe Str. Dihamului (Casa nr.1 si Casa Nr.10), cu o conductă din PVC-KG De 250 mm în lungime totală 119 m, iar cealalta parte in colectorul principal de canalizare menajera conductă din Dn 2000 x 1300 mm, în lungime totală 230 m, situată pe Str. Dimitrie Anghel (la imobilele denumite in intervalul Casa nr.11 si Casa Nr.30).

Pe reţelele de canalizare nou proiectate PVC-KG 250 mm, SN 8 s-au prevăzut 12 cămine de vizitare prefabricate din beton Dn 1000 mm, prevăzute cu rame şi capace din fontă, carosabilă.

Lungimea unui racord de canalizare menajeră nou proiectat este cuprins între 4 și 6 m din tuburi PVC KG De 160 mm, SN 8.

Pentru realizarea racordurilor de canalizare s-au prevăzut cămine de inspecţie (racord) din polietilenă, circulare cu Dn 800 mm şi înălţimea variabila între 0,90 și 1,00 m.

Caminul de racord vor fi amplasat la cca. 1 m de gardul proprietăţii spre strada şi la la cca. 1 m de caminul de apometru.

Conductele de canalizare (pentru efectuarea racordului) se vor poza pe un strat de nisip de 15 cm. grosime, şi vor fi acoperite tot cu un strat de 15 cm grosime.

Executarea terasamentelor a fost prevăzută a fi executată cu săpături manuală şi săpătură mecanizată în şanţ cu pereţi verticali sprijiniţi .

           Organizarea de santier:

Organizarea de santier se va realiza pe domeniul privat al societăţii S.C. TREPTE S.R.L. si va consta in amplasarea de utilaje cu imprejmuire si semnalizare a lucrarilor.

La inceperea organizarii se santier se vor avea in vedere amenajarea conditiilor pentru servirea mesei de catre angajatii constructori (un cort, o masa si niste scaune pliabile), asigurarea apei potabile pe toata perioada de excutie a lucrarii, un WC ecologic.

Materialele de constructie se preiau de la magazia societatii si se stivuiesc in incinta organizarii de santier, pe paleti pana la punerea in opera.

            b) cumularea cu alte proiecteconstruire complex de locuinte;

            c) utilizarea resurselor naturale nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;

Pe parcursul executiei lucrarilor pot rezulta deseuri provenite din dezafectarea stratului carosabil (pietris- care se va depozita temporar in spatiu adiacent lucrarii).

Materialele de constructie, pietris, bitum, recuperate se vor refolosi la lucrarile de constructii.

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort

În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele si mijloacele de transport utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele si mijloacele de transport utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise.

Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate: nu este cazul.

2. Localizarea proiectelor: in intravilanul municipiului Brasov

2.1. utilizarea existenta a terenului: strada si teren privat (C.U. nr. 3124 din 17.10.2016 emis de Primaria Municipiului Brasov);

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturalenu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc.nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica -  nu este cazul;

     g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite nu este cazul;

     h) ariile dens populate -  nu este cazul;

      i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica nu este cazul

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectatelocuitorii de pe str. Dihamului;

b) natura transfrontiera a impactuluinu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactuluiimpact redus;

d)probabilitatea impactuluiredusa, doar pe perioada executarii lucrarilor de construire/amenajare;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactuluidurata scurta.

 

   II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele: proiectul propus nu intra sub incidenta OUG 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor natural, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
  2. se vor ridica bariere eficiente in jurul amplasamentului, in vederea minimizarii emisiilor de praf; se va stropi aria santierului, dupa caz; incarcaturile care intra si ies din santier vor fi acoperite cu prelate impermeabile la praf; Accesul pe drumurile publice se va face doar cu mijloace de transport salubre.

3) in timpul executiei lucrarilor se interzice depozitarea materialelor de orice fel, a utilajelor sau a altor echipamente in albiile sau pe malurile cursurilor  de apa, dupa terminarea programului de lucru;

4) pe tot parcursul derulării lucrărilor de execuţie se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;

5) deşeurile rezultate la faza de construire vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces;

6) se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate;

7) se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării construcţiilor;

8) nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate in emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada executiei lucrarilor cat si dupa aceasta;

9) in conformitate cu prevederile OUG nr. 195/2005 privind Protectia Mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 15 alin (2) lit a), aveti obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actului de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii acestuia, înainte de realizarea modificării;

10) în cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;

11) dupa finalizarea lucrărilor, constructorul are obligația de a aduce zona ocupată temporar la starea inițială prin operațiuni de nivelare si de inierbare a zonelor vegetale afectate;

12) conform art. 21, alin.(4) din OUG 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

13) substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra incadra in valorile limita pentru emisii stabilite de Ord. nr. 462/1993 al MAPM, coroborat cu Legea 104/2011;

14) nivelul maxim al zgomotului produs, se va incadra in limitele impuse de STAS 10009/1988 si  OMS  119/2014;

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea etapelor procedurii de evaluare adecvata.

Proiectul este valabil pe toata perioada de derulare a investitiei.

La finalizarea investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor Ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Nerespectarea prevederilor prezentului acord de mediu se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

           Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

     Sorin HORNOIU                                                                

                                                                                                  

         SERVICIUL A.A.A.,

                                                                                                  Alexandrina VASILE

 

 

 

INTOCMIT: Consilier Codruta SAUCA