Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE „Extinderea retelelor pluviale in Parcul Industrial Prejmer Graells & Llonch Invest SRL prin SC JETCO SRL

                                      

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

Agenţia pentru Protecţia Mediului Brașov

 

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. ... Î din.03.2018

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de Graells & Llonch Invest SRL prin SC JETCO SRL, cu sediul în judetul  Brasov, comuna Prejmer, sat Prejmer, strada Mare nr. 500, înregistrată la APM Brasov cu nr. 1181/23.01.2018,  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarilor depuse la dosar sub nr. 2531/14.02.2018 si nr. 3717/05.03.2018,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Colectivului de Analiză Tehnică din data de 26.02.2018, că proiectul „Extinderea retelelor pluviale in Parcul Industrial Prejmer” propus a fi realizat in judetul Brasov, comuna Prejmer, sat Prejmer, strada Paris si strada Bruxelles, incinta Parcului Industrial Prejmer, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate. 

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

  • proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, la pct. pct. 13, lit. a) orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;
  • titularul a mediatizat in presa locala si APM Brasov pe pagina web atat solicitarea de obtinere a acordului de mediu, cat si decizia de continuare a procedurii privind emiterea aprobarii de dezvoltare a proiectului;
  • lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  • in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:    

 1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului: beneficiarul urmeaza sa realizeze extinderea retelelor de canalizare pluviala in partea estica a Parcului Industrial Prejmer (zona B), respectiv pe strazile: Paris si Bruxelles; apele pluviale colectate se vor descarca in canalul de desecare CPIII – 1 administrat de catre ANIF, printr-o vale nepemanenta aflata pe teritoriul administrativ al com. Prejmer, ce traverseaza linia CF la km 13+130.

Zona B a parcului Industrial ocupa suprafata de 3,26 ha, din care: suprafata construita 1,34 ha, platforme incinta 1,64 ha, drumuri 0,097 ha si zona aferenta constructiilor – 0,18 ha.

Apele pluviale din zona B, a parcului Industrial, respectiv strazile: Paris, Bruxelles si Roma se va face intr-un colector realizat din tuburi cu sectiuni variabile de la Dn 300 – 800 mm, cu lungimea totala de 1400 mm. Q pluvial colectat din zona B = 476,70 l/s.

Apele pluviale colectate de pe strada Roma, vor fi dirijate prin rigola drumului, dimensionata pentru Qmax = 50 l/s, ce se va realiza din beton cu sectiunea de 0,4 x 0,4 x 0,4 m si vor fi descarcate in tronsonul de capat Dn 800 mm, amplasat la intersectia strazilor Paris cu Roma.

Apele pluviale colectate de pe str. Bruxelles, vor fi dirijate printr-o retea de canalizare pluviala din PVC KG Dn 300 – 600 mm si descarcate in reteaua de canalizare pluviala existenta pe str. Transilvania.

Apele pluviale colectate de pe str. Paris, vor fi dirijate printr-o retea de canalizare pluviala din PVC KG Dn 400 – 800 mm si descarcate in caminul de canalizare CP 46 amplasat la intesectia strazilor Paris cu Roma.

Din caminul CP 46, apele pluviale sunt dirijate prin doua conducte de canalizare Dn 400 mm spre separatorul de hidrocarburi petroliere, prin caminul de canalizare CP 47 si conducta canalizare Dn 400 mm.

Separatorul de hidrocarburi va fi dimensionat pentrun un debit de Qpluvial = 600 l/s, prevazut cu compartiment de nisip cu dimensiunile: L=9,05 m, Dn = 3,0 m, compartiment de slam petrolier cu dimensiunile: L=9,05 m, Dn = 3,0 m si filtru de coalescenta; separatorul este realizat fara by-pass.

Apele epurate se descarca printr-o conducta din PVC KG Dn 800 mm, intr-o vale nepermanenta  (C2) ce dirijaza apele pluviale prin podetul CF km 13+130 in canalul de desecare din zona. Valea nepermanenta va fi decolmatata, curatata de gunoaie si vegetatie pe o lungime de 193,2 m, iar sectiunea de scurgere va avea urmatoarele dimensiuni:

- latimea talvegului             -  3,0 m;

- adancimea vaii      -  1,2 m;

- panta vaii               - i = 0,012 (pe lungimea de 193,2 m);

- panta taluzului      - 730.

In traseu valea nepermanenta subtraverseaza linia CF la km 13+130, printr-un podet de sectiune dreptunghiulara, cu urmatoarele dimensiuni: L = 2,0 m, l = 5,0 m si H = 1,2 m; sectiunea podetului poate fi tranzitata de un debit de Q = 6,6 mc/s, iar debitul pluvial evacuat de pe suprafata studiata este de Q = 0,47 mc/s. Sectiunea canalul dupa realizarea lucrarilor de decolmatare si reprofilare, poate tranzita un debit de Q = 8,8 mc/s, la h apa in canal = 0,8 m si Q = 8,08 mc/s la h apa in canal = 0,6 m.

Indicatori de calitate ai apelor pluviale evacuate in receptor

            Apele pluviale epurate, descarcate in canalul de desecare prin valea naturala, se vor incadra la indicatorii de calitate in limitele de calitate maxim admise conform HG nr. 188 din 28.02.2002 modificata si completata de HG nr. 352 din 21.04.2005 - NTPA 001 privind stabilirea limitelor de incarcare cu poluanti a apelor uzate la evacuarea in receptorii naturali si HG nr. 1038 din 13.10.2010 :

Apele pluviale deversate in reteaua de canalizare se vor incadra in urmatoarele limite de calitate maxim

admise a indicatorilor de calitate, conform HG 188/2002, modificat cu HG 352/2005 -NTPA001.

 

Indicatori de calitate

Valori maxim admise

suspensii (mg/l)

35,00

reziduu filtrabil la 1050 C(mg/l)

750,00

Substante extractibile cu solventi organici

10,00

pH

6,5 - 8,5

 

            Lucrarile de organizare de santier: in vederea inceperii executarii lucrarilor, prin proiect s-au prevazut urmatoarele:

- organizarea de santier se va realiza in incinta proprietatii, intr-o zona delimitata, cu imprejmuire provizorie;

- in interiorul zonei imprejmuite vor fi amplasate toate elementele necesare: containere-baraci pentru birou/vestiar/depozitare materiale, bancuri de lucru, utilaje, platforme de depozitare deseuri, grupuri sanitare ecologice;

- toate activitățile necesare executării lucrărilor de constructii se vor desfășura în interiorul proprietatii;

- organizarea de santier nu va afecta domeniul public.

b) cumularea cu alte proiecte – nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului (deseuri de la materialele de constructii, deseuri menajere) vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate.

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort

În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord.  MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de STAS 10.009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

2. Localizarea proiectelor:.

2.1. utilizarea existenta a terenului  -  terenul cu folosinta actuala „drum de 91279 mp” si destinatia conform PUZ (plan urbanistic zonal) la data prezentei: zona pentru mica industrie si prestari servicii, in conformitate cu  C.U. nr. 50 din 13.04.2017  emis de Primaria Prejmer;

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite - in aglomerarea Brasov este depasita valoarea limita pentru NO 2 conform prevederilor legale in vigoare ( Lg 104/2011; OM nr. 1206/2015);

h) ariile dens populate – proiectul urmeaza a se realiza in incinta Parcului Industrial Prejmer.

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica – nu este cazul;

            3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate – nu este cazul;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – impact redus;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  propuse prin proiect ;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  1. proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Se vor respecta avizele si acordurile emise de alte entitati/autoritati pentru proiect;
  3. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  4. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  5. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate; vor fi evacuate ritmic.
  6. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate.
  7. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  1. utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  2.  pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  3. minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  4. se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  5.  curatarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  1. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect.
  2. Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  3. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  4. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

 

Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

 

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

 

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

 

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

 

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov  se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.   

   

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

DIRECTOR EXECUTIV,

    Sorin HORNOIU 

          SERVICIUL A.A.A.,

                                                                                                                         Daniela BIRĂU  

 

 

ÎNTOCMIT: Consilier Costel BUCATARU