Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE „Infiintare retea de canalizare, racorduri, rigole, asccese riverani si trotuare in satele Dalghiu, Vama Buzaului si Acris, comuna Vama Buzaului, judetul Brasov”

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE - proiect

Nr. .... /I din .....11.2017

 

 

            Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de UAT COMUNA VAMA BUZAULUI, cu sediul in jud. Brasov, com. Vama Buzaului, str. Principala nr. 425, înregistrata la APM Brasov cu nr. 16805/18.10.2017, in baza:

  • HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobata prin Legea nr. 49/2011

cu completari sub nr. 17233/26.10.2017, nr. 17310/27.10.2017 si nr. 17197/25.11.2017 (solicitare inregistrata electronic cu nr. 1492/17.10.2017),

autoritatea competenta pentru protectia mediului Brasov decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica, din data de 31.10.2017, ca proiectul proiectul „Infiintare retea de canalizare, racorduri, rigole, asccese riverani si trotuare in satele Dalghiu, Vama Buzaului si Acris, comuna Vama Buzaului, judetul Brasov”, propus a fi realizat in jud. Brasov, com. Vama Buzaului, satele Dalghiu, Vama Buzaului si Acris (conform CU nr. 23/06.09.2017 emis de Primaria Vama Buzaului), cu finantare prin PNDL, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

           

            Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

- proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa 2, la pct. 10, alin. b) proiecte de dezvoltare urbana, inclusiv constructia centrelor comerciale si a parcarilor auto;

- titularul a mediatizat in presa locala/la sediul Primariei si APM Brasov pe pagina web atat solicitarea de obtinere a acordului de mediu, cat si decizia de continuare a procedurii privind emiterea aprobarii de dezvoltare a proiectului;

- lipsa observatiilor din partea publicului interesat;

- in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

            1. Caracteristicile proiectului:

            a) marimea proiectului –  

Comuna Vama Buzăului dispune de retele de alimentare cu apă potabilă realizate în cadrul sistemului centralizat de alimentare cu apa a localitătii, în toate cele 3 localităţi Dalghiu, Vama Buzăului si Acris, de linii electrice aeriene şi de telecomunicaţii.

- prin proiect se propune realizarea urmatoarelor obiective:

- solutionarea colectării  si transportării apelor uzate menajere de la un număr de 700 de gospodării ale populatiei cu un număr de 3013 de locuitori apartinând satelor Vama Buzăului, Acris si Dălghiu, cât si de la unitătile de industrie locală, institutiile publice, obiective culturale, realizarea racordurilor la sistemul de canalizare proiectat pentru un număr de 700 de imobile, realizarea a 580 de bransamente la reteaua de apă potabilă existentă, realizarea unui număr de 715 podete de acces al riveranilor sistemului de canalizare, realizarea a 15244 mp trotuare si realizarea 17288 m de rigole si santuri.

Lucrările proiectate în scopul realizării sistemului de canalizare ape menajere a comunei Vama Buzăului constau în:

  • racorduri de canalizare din tuburi PP De 160 mm - SN4, prevăzute cu cămine de racord pentru cele 700 de proprietă?i;
  • retea de canalizare pentru ape uzate menajere din tuburi PP De 250 mm - SN4 PP   De 200 mm - SN4, prevăzute cu cămine din beton amplasate în lungul retelei la schimbările de directie, la intersectii, etc.;

Instalatiile de canalizare se vor dimensiona pentru:

  • populatia de perspectivă (anul 2042) - 3721 locuitori - considerând că vor fi racordate toate gospodăriile, acestea fiind dotate cu instalatii interioare de alimentare cu apă si canalizare si instalatii cu preparare locală a apei calde menajere;
  • unităti economice (mica industrie);
  • unităti publice.

Apele uzate menajere din gospodariile populatiei, institutiile publice, agenti economici, etc, vor fi colectate si transportate gravitational si prin pompare prin racorduri si retea de canalizare până la colectorul existent al localităţii Brădet de unde vor fi tranzitate prin reteaua de canalizare existentă în localitatea Brădet spre statia de epurare a orasului Întorsura Buzăului, unde vor fi epurate.

Realizarea retelei de canalizare:

Dimensionarea retelelor de canalizare s-a calculat pentru un grad maxim de umplere a conductelor de 0,7.

Reteaua de canalizare a comunei Vama Buzăului se va executa din ţevi PP SN4, pentru canalizari exterioare îngropate, in lungime totala de 27800 m din care:

  • De 200mm          :           L = 6800,0 m;
  • De 250mm          :           L = 21000,0 m;

Reteaua de canalizare a comunei Vama Buzăului a fost proiectata în sistem separativ, respectiv colectarea apelor uzate menajere prin retele de canalizare si colectarea apelor pluviale  prin rigole si aanturi cu evacuare în emisarii din zonă.

Reteaua de canalizare a fost proiectată pe toate străzile apartinând localitătilor Vama Buzătului, Acris si Dălghiu.

 Reteaua de canalizare a fost pozată în carosabil pe străzile pietruite, in afara carosabilului pe străzile moderpizate cu îmbrăcăminte bituminoasă, în carosabil pe tronsoanele pe care acostamentele sau zonele verzi au fost ocupate de retele existente de apă si în afara carosabilului de-a lungul drumului comunal DC 49A .

            Conform traseului stabilit in teren reteaua de canalizare proiectată se pozeaza astfel:

            - 6270,0 m în drumuri pietruite;

            - 15290,0 m   în zona verde;

            - 3190,0 m     în străzi modernizate cu îmbrăcăminte asfaltică;

            - 3050,0 m     în acostamente;

Executarea lucrărilor va începe din aval spre amonte, iar pentru asigurarea racordurilor tuturor utilizatorilor pozarea conductelor s-a prevăzut la adâncimea de 2.20 m.

Reteaua de canalizare este prevazută la intersectii cu cămine de inspectie si curătire cu Dn 1000 mm si cămine de inspectie si curătire cu Dn 800 mm in aliniamente, la distante de maxim 60,0m, la schimbarea de directie, pante si diametre.

Realizarea racordurilor de canalizare :

Prin proiect s-au prevăzut un număr de 700 racorduri de canalizare, cu o lungime medie de 8,0 m pentru fiecare racord, din tuburi PP - SN4M, De 160 mm pentru canalizări exterioare îngropate cu lungimea totală a racordurilor de canalizare  de 5600 ml.

            Pe fiecare racord de canalizare s-a prevazut un cămin de racord din PEID, Dn 400mm, amplasat în interiorul proprietătii sau pe trotuar la distanta de 1.0 m fată de limita proprietătii, dupa caz.

            În punctele de racordare la colectorul stradal se va monta o ramificatie înclinată sub un unghi de 450 si două curbe de 450 asigurându-se astfel o functionare optimă a ansamblului retea-racord.

            Terasamentele se vor executa manual, iar pamântul excedentar se va transporta în afara zonei.

            Suprafetele de carosabil, trotuare si rigole, afectate de lucrări, se vor readuce la starea initială.

            Conducta PP se va poza pe un pat de nisip de 10,0 cm grosime si se va protejea tot cu nisip, pe părtile laterale si deasupra generatoarei superioare pe o înăltime de 15,0 cm, iar lucrarea va fi executată manual. Peste umplutura de nisip se va executa umplutură manuală de pamânt selectat cu granulatia de 20 mm, iar restul umpluturii până la cota patului drumului se va executa mecanizat.

            Pamântul excedentar va fi transportat cu autobasculanta în afara zonei de lucru, in zona stabilita de beneficiar.

Executia căminelor de vizitare pe traseul retelei:

Reteaua de canalizare este prevazută la intersectii cu cămine de inspectie si curătire cu Dn 1000 mm, iar in aliniamente, la distante de maxim 60,0 m, schimbarea de directie, pante si diametre, s-au prevăzut cămine de inspectie si curătire cu Dn 800 mm; căminele sunt realizate prefabricat din beton.

Căminele vor fi prevăzute cu capace din fontă carosabile pentru cele amplasate în carosabil si cu capace necarosabile pentru căminele amplasate în zona verde.

            S-a prevazut un numar de 638 de cămine de inspectie si curătire din care:

  1. - 32 buc cămine având Dn 1000 mm;
  2. - 606 buc cămine având Dn 800 mm.

Realizarea subtraversarii cursurilor de apă cu reteaua de canalizare:

Având în vedere configuratia terenului cât si a faptului că localitatea este străbătută de drumul comunal DC 49A si de râul Buzău cu afluenţii săi de stânga pâraiele Dălghiu şi Acriş se impune subtraversarea cu reteaua de canalizare în 9 de sectiuni după cum urmează:

  • 1 subtraverare prin pompare a râului Buzău (SB3);
  • 1 subtraverare prin pompare a pârâului Dălghiu (SB2);
  • 4 subtraversări ale pârâului Acriş cu reteaua de canalizare prin pompare (SB1, SB4, SB5 ?i SB6);
  • 2 subtraversari gravitationale (SG1 ?i SG2) a canalelor CS1, respectiv CS2;
  • 1 supratraversare (ST1) a canalului de derivaţie CD1.

Realizarea subtraversării drumurilor comunale DC49 si DC 49A:

Realizarea reţelei de canalizare în funcţie de condiţiile din teren impune subtraversarea drumurilor comunale DC49 şi DC49A şi a unor străzi modernizate (asfaltate) în 14 secţiuni: SD1 – SD14.

Subtraversările se vor realiza prin foraj orizontal şi prin săpătură deschisă cu protecţia conductelor de canalizare pe lungimea subtraversării cu ţevi din oţel.

            De asemenea de o parte si alta a subtraversărilor s-au prevăzut camine de inspectie si curătire.

Realizarea rigolelor: pentru preluarea apelor pluviale provenite de pe carosabil, trotuare sau acoperisurile gospodariilor s-au prevazut 17.288 m de santuri pavate cu beton si rigole carosabile.

Realizarea acceselor: se vor realiza un nr. de 715 podete de acces riverani, din tevi PEHD corogate cu perete dublu De 400x2,8 mm si lungimea de 3,8 m, acoperite cu un strat de beton C16/20 armat cu plasa sudata STNB Ø5, cu ochiuri patrate 100x100 mm.

Realizarea trotuarelor: trotuarele se vor realiza pe o suprafata de 15.424 mp cu pavele de 20x10x5 cm, asezate pe un strat de nisip de 10 cm, incadrate de borduri 50x50x5 cm intr-o fundatie din beton simplu de 20x35 cm.

In vederea refacerii sistemului rutier  vor fi folosite urmatoarele materiale:

  • umplutură cu nisip ;
  • umplutură cu material granular ;
  • balast nisipos ;
  • balast ;
  • piatră spartă ;
  • strat de bază (5cm) ;
  • strat de uzură (4 cm) ;

In vederea realizarii trotuarelor vor fi folosite urmatoarele materiale:

  • strat suport cu nisip (5,0 cm) ;
  • strat fundare balast (20 cm) ;
  • plăci din beton gen pi?cot (6,0 cm);
  • borduri din beton (10x15x50 cm);
  • fundatie din beton C8/10, de 10x20 cm;

In vederea realizarii santurilor pentru scurgerea apelor pluviale vor fi folosite urmatoarele materiale:

  • strat suport cu nisip (10,0 cm) - STAS 6400-84; SR EN 13242:2013;
  • beton clasa C16/20.

Lucrari necesare organizarii de santier:

Prin proiect s-au prevazut urmatoarele:

- organizarea de santier se va amplasa pe terenul apartinând comunei Vama Buzăului, care se va pune la dispozitia constructorului pe pedioada executiei lucrărilor;

- lucrările de organizare de şantier constau din amenajări minime, care să asigure spaţiul necesar pentru depozitarea materialelor şi a sculelor pe durata de realizare a obiectivului si  constau în:

            - bracamente (construcii provizorii) si vaoane mobile pentru depozitarea materialelor mărunte si perisabile;

            - platforme pietruite pe care se vor depozita temporat până la punerea in operă materialele cu gabarit mare (tevi pentru canalizare, cămine prefabricate din beton, capace cămine din beton prefabricat, cofraje, etc.);

            - vagon mobil pentru personalul care asigură paza organizării de santier;

            - toalete ecologice amplasate în incintă;

            - platformă dotată cu pubele pentru depozitarea deseurilor rezultate din cadrul organizării de santier (deseuri de hârtie, deseuri de material plastc, deseuri municipale amestecate, etc.);

            - împrejmuirea incintei organizării de santier cu gard din plasă bordurată pe stâlpi din teavă de otel;

Personalul de executie a lucrărilor va fi cazat în cadrul localitătii într-un imobil inchiriat de constructor.

Accesul la incinta organizării de santier se face din drumul comunal DC 49A.

Pentru personalul care lucrează în cadrul organizării de santier, apa potabila va fi asigurata din reteaua comerciala de catre constructor .

Alimentarea cu combustibil se va realiza la statiile de distributie autorizate. Pe amplasament nu vor fi amplasate rezervoare de combustibili sau statii de distributie a carburantilor.

Materialele principale cu care se va realiza sistemul de canalizare (tevi din polipropilenă - PP, elemente prefabricate din care se vor realiza căminele de pe reteaua de canalizare, etc.) vor fi depozitate pe platforme special amenajate.

Materialele perisabile si de dimensiuni reduse se vor depozita în baracamente si vagoane mobile.

            După terminarea lucrărilor propuse prin proiect, terenul pe care a functionat oragnizarea de santier va fi adus la starea initială.

b) cumularea cu alte proiecte – la momentul verificarii amplasamentului nu erau in derulare alte proiecte;

            c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in urma desfasurarii lucrarilor de prevazute prin proiect (deseuri PVC, deseuri de materiale de constructie (beton, asfalt), deseuri de ambalaje de plastic/hartie+carton, etc.) si deseurile municipale amestecate vor fi stocate selectiv, pe suprafete special amenajate si vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate, dupa caz;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort

- pe perioada derularii lucrarilor prevazute prin proiect: emisiile sunt generate de utilajele de executie/transport; substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011, iar nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017 si Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei;

            f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile prevazute prin proiect vor fi asigurate cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect sunt luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident.

 

2. Localizarea proiectelor:

2.1. utilizarea existenta a terenului – conform CU nr. 23/06.09.2017 emis de Primaria comunei Vama Buzaului: lucrarile se vor executa in satele Dalghiu, Vama Buzaului si Acris, pe terenurile apartinand domeniului public aflat in proprietatea acesteia, cu folosinta actuala „drum public comunal” , care se va mentine si dupa realizarea lucrarilor;

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

      d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, prin HG nr. 1284/2007 privind declararea ariilor de protecţie specială avifaunistică ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România, modificata si completata cu HG nr. 971/2011, prin Ord. MMDD nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturala prortejata a siturilor de importanta comunita modificat de Ord. MMP nr. 2387/2011, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – proiectul propus se va implementa in vecinatatea sitului Natura 2000 ROSCI  0038 Ciucas;

- Biroul CFM din cadrul APM Brasov a emis punct de vedere favorabil nr. 16805/19.10.2017 cu privire la realizarea proiectului;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite – nu este cazul;

h) ariile dens populate – proiect se va derula in intravilanul comunei Vama Buzaului;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica – nu este cazul;

            3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate – masurile prevazute prin proiect vor asigura protectia factorilor de mediu si protectia factorului uman;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – prin proiect au fost prevazute toate masurile necesare astfel incat, in perioada de aplicare a proiectului sa nu existe impact asupra factorilor de mediu

            d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor prevazute de proiect;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

-proiectul propus nu intră sub incidenţa O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;

           

            Conditiile de realizare a proiectului:

-se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare;

-pe tot parcursul derulării lucrărilor propuse prin proiect se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;

-deşeurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;

- deseurile menajere se vor colecta in europubele si se vor preda catre societati autorizate in vederea eliminarii;

- se va evita depozitarea necontrolata a deseurilor rezultate;

-  se va mentine curatenia in spatiul destinat depozitarii, fiind interzisa arderea lor in recipientii de colectare precum si aruncarea lor langa recipientii de colectare sau depozitarea lor pe terenuri virane sau pe domeniul public;

-se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma implementarii proiectului;

-se vor limita in timp toate lucrarile propuse prin proiect;

-se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării proiectului;

-in vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, in perioada realizarii lucrarilor de construire, se vor respecta urmatoarele conditii, dupa caz:

-utilizarea materialelor speciale (folie de plastic, plasa, etc.) cu care se va acoperi pamantul excavat, pana la reutilizarea sau transportarea lui;

-utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;

-pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;

-minimizarea activitatilor generatoare de praf ;

-se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;

-oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;

- curatarea/spalarea rotilor autovehiculelor care ies din santier;

-in cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;

-se vor respecta prevederile HG nr. 1765/2006 cu modificarile si completarile ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediul produs de echipamente destinate utilizarii in exteriorul cladirilor, fiind admisa doar folosirea echipamentelor ce poarta inscriptionat in mod vizibil, lizibil se de nesters marcajul european de conformitate CE, insotit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;

- se vor alege trasee optime din punct de vedere al protectiei mediului, pentru deplasarea vehiculelor care transporta materiale de constructie care pot elibera in atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va face pe cat posibil cu vehicule dotate cu prelate;

 - transportul materialelor si transportul utilajelor grele se va realiza pe traseele stabilite, astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona;

- titularul proiectului raspunde pentru refacerea zonelor afectate de implementarea proiectului;

-dacă in decursul implementării proiectului intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actului de reglementare, sau modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actului de reglementare, aveti obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, înainte de realizarea modificării;

-se va respecta conditia din avizul de gospodarire a apelor pentru situatie exceptionala nr. /////// din ///////.11.2017 emis de SGA Buzau, respectiv: beneficiarul va solicita si obtine avizul de gospodarire a apelor, in conformitate cu prevederile Ordinului 799 din 2012, avand in vedere ca avizul de gospodarire a apelor pentru situatie exceptionala este valabil numai pentru finantarea si promovarea investitiei conform Ordinului MMGA nr. 662/2006, art. 7, si nu poate fi folosit pentru obtinerea autorizatiei de construire.

 

            Conform art. 21, alin.(4) din Oug. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

Conform prevederilor articolului art. 39, alin. 1 si art. 40 din Ordinului MMP 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  1. de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, anterior emiterii aprobării de dezvoltare;
  2. de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

            La finalizarea investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, în condiţiile în care nu intervin modificări ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

            Proiectul propus nu necesită parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea etapelor procedurii de evaluare adecvata.

Nerespectarea prevederilor decizie se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie de incadrare se emite in vederea promovarii si finantarii lucrarilor prevazute prin proiect;

Titularul va solicita si obtine revizuirea Deciziei etapei de incadrare, dupa stabilirea solutiilor tehnice de realizare a proiectului, aprobate prin actul de reglementare emis de SGA Buzau in conformitate cu prevederile Ordinului 799 din 2012 si inainte de obtinerea aproparii de dezvoltare (autorizatia de construire), in situatia modificarii proiectului si/sau a conditiilor impuse prin actul de reglementare emis de SGA Buzau.

            Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

    Sorin HORNOIU                                                                                        

                                                                                                                SERVICIUL A.A.A,  

                                                                                                     Alexandrina VASILE

    

 

        

         

       

                                                                           

             INTOCMIT:

consilier Liana ORLANDEA