Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE l „Infiintare activitate intretinere si reparare autovehicule”, finantat prin fonduri PNDR 2014-2020, sub-măsura 6.2 , VLAD SANDRA MIHAELA I.I.

                                      

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

Agenţia pentru Protecţia Mediului Brașov

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE 

                                      

  • PROIECT -

 

 

Ca urmare a solicitării depuse VLAD SANDRA MIHAELA I.I. cu sediul in jud. Brasov, com. Mandra, sat Toderita, nr. 143E, înregistrată la APM Brasov cu nr. 1398 din 30.01.2018, in baza:

               - Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului

               - Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei salbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

si ca urmarea a completarii documentatiei cu nr. 3675 din 05.03.2018 si nr. ................,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 12.03.2018, că proiectul „Infiintare activitate intretinere si reparare autovehicule”, finantat prin fonduri PNDR 2014-2020, sub-măsura 6.2 - ,, Sprijin pentru înființarea de activități neagricole în zone rurale” propus a fi amplasat in jud. Brasov, com. Mandra, sat Toderita, nr. 143E, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

a) proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa 2, la pct. 10, lit. a) proiecte de dezvoltare a unităţilor/zonelor industriale;

b)  titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

c)  in lipsa comentariilor motivate din partea publicului;

d)  in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

           1.  Caracteristicile proiectului

a) Marimea proiectului: prin prezentul proiect se propune construirea unei hale pe un teren cu suprafata totala de 1000 mp, cu scopul infiintarii  activitatii de intretinere si reparat autovehicule cu suprafata construita de 120 mp si suprafata desfasurata de 154 mp (regim de inaltime P+M).

Hala va cuprinde urmatoarele spatii:

  • Atelier – suprafata de S = 76,13 mp
  • Spatiu Tehnic – suprafata de S = 1,89 mp
  • Receptie – suprafata de S = 7,83 mp
  • Vestiar – suprafata de S = 3,98 mp
  • Spatiu depozitare – suprafata de S = 13,43 mp
  • Birou – suprafata de S = 9,58 mp
  • Spatii sanitare – suprafata de S = 4,72 mp

Alimentarea cu apa

Obiectivul va fi alimentat cu apa din sursa proprie existenta - put sapat cu adancimea de aproximativ H = 10 m, ce alimenteaza locuinta realizata in regim de inaltime P si anexa gospodareasca. De la gospodaria de apa, dotata cu pompa submersibila, apometru si vana inchidere/deschidere pleaca conducta din PEHD De 32 mm cu lungimea de L = 10 m ce va alimenta cele doua grupuri sanitare ale investitiei ce urmeaza a fi realizata.

Alimentarea cu apa din sursa proprie este solutie provizorie, pana la realizarea in zona amplasamentului a retelelor centralizate de alimentarea cu apa.

Apele uzate menajere  vor fi colectate printr-o retea de canalizare din tuburi de PVC-KG Dn 160 mm cu lungimea de L = 10 m si descarcate in bazinul vidanjabil hidroizolat cu capacitatea de V = 12 mc ce deserveste si locuinta.

Apele pluviale de pe acoperisul cladirii vor fi colectate prin jgheaburi si burlane din tabla si conduse la terenul inconjurator.

Apele pluviale de pe suprafetele carosabile vor fi preluate cu ajutorul unor rigole atit carosabile cit si necarosabile cu lungimea de 57,5 m si trecute printr-un separator de hidrocarburi, dupa epurare urmand sa fie deversate la nivelul solului.

           Apele care ajung in interiorul atelierului (zapada pe masini sau ape de spalare in atelier, etc.) vor fi colectate de o rigola carosabila  trecute apoi printr-un separator de hidrocarburi si evacuate in bazinul de stocare vidanjabil. In situatia in care in canalul destinat mecanicului auto ajunge apa aceasta va fi evacuata cu o pompa submersibila portabila sau manual si deversata in rigola de apa din atelier. Canalul destinat mecanicului auto este prevazut special cu un colector de apa situat in centrul radierului sub acesta.

Agentul termic se va produce cu ajutorul centralei termice combustibil solid.

Organizarea de șantier pentru lucrarile propuse se va asigura în incinta, fără a afecta proprietățile vecine.

            b) cumularea cu alte proiecteComuna Mandra are in derulare proiectul ”Retele de alimentare cu apa si canalizare in satele Mandra si Toderita”, iar la finalizarea investitiei, obiectivul va fi bransat/racordat la acestea;

            c) utilizarea resurselor naturale nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului (deseuri din constructii) si din desfasurarea activitatii (piese uzate, ulei uzat, etc.) vor fi stocate selectiv si valorificate/eliminate cu societati autorizate;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort

În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele si mijloacele de transport utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele si mijloacele de transport utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011.

            f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate: nu este cazul.

2. Localizarea proiectelor: in intravilanul comunei Mandra

2.1. utilizarea existenta a terenului: activitati servicii intretinere si reparat autovehicule conform PUZ aprobat prin HCL nr. 85 din 21.12.2017 (C.U. nr. 9 din 18.05.2017 emis de Primaria Comunei Mandra);

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite nu este cazul;

      d) parcurile si rezervatiile naturalenu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc.nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite nu este cazul;

h) ariile dens populate -  nu este cazul.

            i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica nu este cazul

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectatenu este cazul;

b) natura transfrontiera a impactuluinu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactuluiimpact redus;

d) probabilitatea impactuluiredusa, doar pe perioada executarii lucrarilor de construire/amenajare;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactuluidurata scurta.

 

   II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele: proiectul propus nu intra sub incidenta OUG 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor natural, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  • Se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare.
  • Pe tot parcursul derulării lucrărilor de constructii se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  • Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate; vor fi evacuate ritmic;
  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluarii solului prin depozitarea pe suprafete impermeabile a materialelor si a deseurilor rezultate in urma lucrarilor;
  • Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor), reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate;
  • Organizarea de santier se va face pe o arie cat mai restransa in jurul obiectivului, accesul utilajelor facandu-se exclusiv pe drumul de acces existent, depozitarea materialelor se va face in mod organizat doar in cadrul santierului; nu se vor bloca caile de acces;
  • Umezirea periodica a suprafetelor de teren, in special in perioadele cu intensitate ridicata a vantului pentru a impiedica imprastierea in atmosfera a pulberilor, in special  in zonele in care se efectueaza sapaturi;
  • Se vor respecta prevederile Avizul de  gospodarire a apelor nr. 32 din 20.02.2018  emis de SGA Brasov, respectiv:
  • Se interzice depozitarea, deseurilor de orice fel pe malurile cursurilor de apa, canale de desecare  sau in albia acestora;
  • Alimentarea cu apa din sursa proprie si deversarea apelor uzate menajere in bazin vidanjabil sunt solutii provizorii, pana la realizarea in zona amplasamentului a retelelor centralizate de alimentarea cu apa si canalizare menajera.
  • Se interzice evacuarea de ape uzate neepurate sau insuficient epurate in apele de suprafata sau in acviferul freatic, atat pe perioada executarii constructiilor, cat si dupa punerea in functiune a acestora;
  • In cazul unor poluari accidentale proiectantul si constructorul raspund in solidar.
  • Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017;
  •  Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

Conform art. 21, alin.(4) din OUG 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si de evaluare adecvata.

Proiectul este valabil pe toata perioada de derulare a investitiei.

La finalizarea investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov  se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

           Conform prevederilor Ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

•   art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;

•   art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.        

 Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

     Sorin HORNOIU                                                                

                                                                                                  

                      SERVICIUL A.A.A.,

                                                                                                          Daniela BIRĂU

 

 

 

INTOCMIT: Consilier Codruta SAUCA