Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE „MANSARDARE SI AMENAJARI INTERIOARE PENTRU CAZARE TURISTICA” SC CAMI-CLOD IMPEX SRL

                    

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr.   din .04.2018

....

 

Ca urmare a solicitării depuse de SC CAMI-CLOD IMPEX SRL, cu sediul in jud. Brasov, mun. Brasov, str. Muresului, nr. 5, bloc E25, sc. B, ap.11, pentru proiectul „MANSARDARE SI AMENAJARI INTERIOARE PENTRU CAZARE TURISTICA” propus a fi realizat in jud. Brasov, mun. Brasov, str. Penes Curcanul, nr. 5, conform certificatului de urbanism  nr. 2024/31.08.2017, eliberat de Primaria Municipiului Brasov, înregistrata la APM Brasov cu nr. 3700 din data de 05.03.2018 (solicitare inregistrata electronic cu nr. 119 din 03.03.2018),  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarilor depuse sub nr. 4547/16.03.2018, nr.xx,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedintei Comisiei de Analiză Tehnică din 26.03.2018, că proiectul „MANSARDARE SI AMENAJARI INTERIOARE PENTRU CAZARE TURISTICA” propus a fi realizat in jud. Brasov, mun. Brasov, str. Penes Curcanul, nr. 5, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

    a) proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, la la pct. 13, alin. a) Orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;

    b) titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

    c) lipsa observatiilor din partea publicului interesat;

    d) in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

           

            1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului : prin proiect se propune amenajarea interioară și mansardarea în volumul podului existent și concomitent consolidarea/reabilitarea unui imobil existent cu regim de inaltime D+P+1Epartial si pod, avand suprafata construita de 294,00 mp. Imobilul aflat pe un teren cu suprafata de 356 mp, este proprietate privata a lui Stupariu Cornelius-Cristian conform extras CF nr. 151407 –Brasov si inchiriat societatii CAMI-CLOD IMPEX SRL conform contractului de inchiriere din 24.07.2017.

Imobilul va avea 4 niveluri (demisol, parter, etaj, mansardă) și terasă retrasă peste nivelul acoperișului în sistem de șarpantă si va avea destinatia de funcțiune hotelieră cu încadrarea în categoria de vilă turistică de 2 stele, capacitatea de cazare va fi de 22 de camere, maxim 58 de persoane.

CONSOLIDAREA ȘI REABILITAREA CLĂDIRII

O primă parte de intervenții constau în stoparea infiltrațiilor de apă la fundațiile clădirii, cu realizarea protecțiilor hidrofuge adecvate, consolidarea locală a fundațiilor acolo unde au fost afectate și consolidarea zidăriei portante a construcției:

- săpătura exterioară la baza fundațiilor (pe segmente), identificarea surselor de apă și eliminarea acestora

- realizarea hidroizolării adecvate a fundațiilor și a unui dren perimetral exterior la fundații, cu rol preventiv de îndepărtare a apelor de la baza clădirii

- consolidarea fundațiilor/pereților demisol din zidărie pe porțiunile afectate de umezeală (consolidări locale ale zidăriei erodate, legături în zona fisurilor)

- consolidarea locală a elementelor fisurate din tasări diferențiate: consolidarea fundațiilor de beton (dublări/subturnări), consolidarea pereților de zidărie (armări cu bare metalice în rosturi, țeseri locale sau placări cu beton), consolidarea grinzilor fisurate (placări cu beton armat).

- consolidarea pereților de zidărie pentru conformarea structurii clădirii la normele de rezistență la seism și pentru preluarea sarcinilor noi rezultate prin utilizarea spațiului din pod. Pentru aceasta, pereții existenți de zidărie portanți se plachează cu beton armat cu plasă, la interior, cu grosimi de 6-8 cm, conform soluțiilor din expertiza tehnică.

- reparații ale șarpantei – înlocuirea elementelor/ secțiunilor de lemn afectate de umezeală.

Intervențiile de reabilitare ale clădirii din punct de vedere arhitectural constau în:

- lucări la nivelul acoperișului; șarpanta se repară și menține în forma actuală (mai puțin zona superioară unde se inserează terasa). Din cauza compoziției periculoase pentru sănătate a țiglei din azbociment, plăcile de țiglă se vor înlocui în totalitate cu țiglă de fibrociment, având grosime și dimensiuni apropiate. Țiglele în format romboidal se vor dispune în aceeași poziție, cu bordare la muchii/dolii cu țigle de dimensiuni mai mici. Lucrările de etanșare/îmbinare se vor realiza pe același principiu ca cele existente (șorțuri de tablă la ruperea de pantă, la aticele frontoanelor, în jurul lucarnelor etc.).

- lucrări de recondiționare sau înlocuire a tâmplăriei.

- feroneria realizată din fier forjat (grilaje ferestre demisol și poartă, balustradă zona de acces, suporți decorativi parazăpezi) se va curăța de rugină, se va vopsi în aceeași culoare și se va amplasa pe aceleași poziții;

- piatra cioplită de pe fațadă se va curăța prin tratamente specifice (curățare cu peria, cu jet de apă, biocidare);

- tencuielile de pe fațadă se vor repara, cu menținerea diferențelor de rugozitate. Se va reface zugrăveala în nuanța verde existentă, care reprezintă culoarea originară. Se vor reface picturile decorative de pe ancadramente și din nișa de pe fațada spre str. Peneș Curcanul.

AMENAJAREA INTERIOARĂ ȘI MANSARDAREA PENTRU CAZAREA TURISTICĂ

Pentru transformarea locuinței în vilă turistică și amenajarea interioară, inclusiv utilizarea podului existent, sunt necesare mai multe schimbări funcționale:

  • închiderea cu vitraj a zonei de acces în clădire (zonă care va avea rol de verandă și spațiu de primire-recepție). Vitrajul se va realiza pe toate delimitările noi (verticale și înclinate) din profile de tâmplărie de aluminiu cu geam clar dublu termoizolant, în sistem de perete cortină.
  • recompartimentarea interioară a spațiilor de la demisol și de la parter prin desfacerea pereților nestructurali și înlocuirea cu pereți ușori. La demisol se vor amplasa cinci camere cu bai proprii, sala de mese- salon de mic dejun, grup sanitar pentru turiști, spatiul pentru centrală termică și oficii pentru cameriste. In salonul de mic dejun va fi amplasat un bufet pentru autorservire. Salonul de mic dejun este prevăzut cu oficiu pentru pregătirea mesei. Pregătirea mesei nu implică preparări/gatiri.
  • La parter se vor amenaja un spațiu de lobby (zona de acces) și cinci camere cu bai proprii.
  • extinderea etajului și mansardei în volumul podului existent, cu realizarea unei structuri suplimentare interioare care să preia noile încărcări și să le descarce în pereții de zidărie. Structură nouă este compusă din stâlpi de lemn și grinzi de lemn și metal. La etaj se vor amenaja câte șapte camere cu bai proprii, iar la mansardă vor fi cinci camere cu bai proprii;
  • echiparea clădirii cu ascensor, dispus pe latura cu calcanul;
  • desfacerea planșeului deasupra bucătăriei actuale și continuarea unei structuri în cadre, cu închideri din zidărie ceramică pe nivelul etaj și mansardă al scării pentru realizarea unei scări noi interioare (parter-etaj-mansardă-terasă);
  • realizarea unei terase noi (structură ușoară) deasupra acoperișului imobilului, în zona retrasă vederii de la stradă. Structura terasei va fi din lemn, cu partea vizibilă de finisaj din lemn în culori asemanătoare acoperișurilor din zonă (cărămiziu-roșcat). Balustradele vor fi metalice, simple, vopsite negru-gri. Accesul pe terasă se face prin prelungirea scării principale și realizarea unei trape glisante de dimensiune 90x300cm, aflate aproximativ în planul terasei. De asemenea, ascensorul va avea stație și pe terasă;
  • fațada clădirii va fi prevăzută cu firmă luminoasă pe care este marcată categoria turistică;
  • clădirea va avea sistem de ventilație (aport de aer proaspăt, tratarea aerului/răcire/încălzire, evacuare aer viciat).

Indici urbanistici:

Suprafață teren: S =356 mp

S construită = 294.0 mp                     

Suprafață desfășurată

S desfășurată existentă = 598,4 mp

S subsol existent = 283,8 mp

S parter existent = 278,7 mp

S etaj existent = 35,9 mp

S desfășurată propusă = 990,00 mp

S subsol propus = 283,8 mp din care: S subsol tehnic = 12,6 mp

S parter propus = 278,7 mp

S etaj propus = 251,1 mp

S mansardă propusă = 176,4 mp

POT existent și menținut = 82.6 %

CUT existent = 1,68

CUT propus = 2,75 (adică 2,25 + mansarda) 

H max streașină existent și menținut = 9,95 m

H max coamă existent și menținut = 13,70 m

Suprafețe alei pavate, platforme = 31 mp

Spații verzi = 25 mp

Copaci existenți și menținuți = 2

Locuri de parcare – nu, terenul nu permite spațiu pentru parcare.

 

Alimentarea cu apă potabilă a  clădirii se face printr-o conducta PEHD De 50 mm  PN 10 bar  racordata la reteaua stradală de alimentare cu apă.  Conducta de apa intră în încăperea centralei termice  de unde  se vor alimenta consumatorii din imobil.

Evacuarea apelor uzate menajere vor fi evacuate prin instalatiile existente ale imobilului in reteaua centralizata de canalizare din strada Castelului.

Apele pluviale potential curate rezultate de pe acoperişuri, terase şi platforme se evacuează pe nivelul solului, pe spatiile verzi;

Solutiile de alimentarea cu apă potabilă si de evacuarea apelor uzate se realizeaza conform Contract nr.  emis de Compania APA Brasov.

Alimentarea cu gaze naturale: Pentru producerea agentului termic necesar încălzirii spatiului şi a apei calde menajere s-a prevăzut doua cazane in condensatie cu functionare pe combustibil gazos ce vor avea  fiecare o putere termică utilă de 115 kW. Centrala va fi complet echipată cu pompă de recirculare, vas de expansiune şi supape de siguranţă. Amplasarea cazanelor se va face în camera centralei termice la demisol. Pentru cedarea căldurii din agentul  termic s-au prevazut un  sistem de incalzire cu radiatoare si un sistem de încălzire în pardoseală astfel:

Pentru zona de demisol si parter: sistem de incălzire în pardoseală și sistem de incălzire suplimentar cu calorifere în grupurile sanitare.

Pentru zona de etaj 1 și mansardă: sistem de încălzire cu radiatoare.

 

Alimentarea cu energie electrică;  se va face din reteaua publica de alimentare existenta pe amplasament de la constructia existenta conform Avizului nr.70110192/03.12.2013.

Lucrarile de organizare de santier:  

Organizarea de șantier se va desfășura preponderent pe terenul și în interiorul clădirii, care în prezent nu este locuită. Din cauza amplasării pe limita de proprietate a clădirii (spre strada Castelului, spre strada Peneș Curcanul și pe calcan cu clădirea vecină de pe strada Castelului), lucrările pentru reabilitarea acoperișului și a fațadelor trebuie realizate de pe schele amplasate în afara proprietății private (schele cu lățimea de 1,2-1,5 metri, protejate cu plasă).

Organizarea de șantier se compune din următoarele zone funcționale:

- vestiare și magazie unelte - încăpere în interiorul imobilului;

- toaletă ecologică amplasată în curtea imobilului;

- zonă în curte pentru depozitare materiale de construcții - oțel-beton, ciment, nisip, cofraje

- zonă de colectare a deșeurilor amenajata în curtea imobilului;

- schele la fațadele construcțiilor protejate cu plase.

Materialele de construcții pentru finisaje, tâmplării, compartimentări, izolații se vor aproviziona și se vor depozita în interiorul imobilului.

Colectarea și depozitarea deșeurilor menajere se face în europubele, iar deșeurile rezultate din construcție se vor depozita în containere speciale; împreună vor fi ridicate periodic de firma de salubrizare, pe baza de contract.

Lucrările de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei:- Refacerea amplasamentului natural (a curții) se va face prin nivelarea solului vegetal și amenajarea cu vegetație și pavaj, astfel incat terenul sa fie adus la starea initiala.

b) cumularea cu alte proiecte – Pentru acest imobil s-a emis de catre Primaria Municipiului Brasov, autorizație de construire în regim de urgență nr. 880/03.11.2017 pentru „Reparatii și consolidare infrastructura casa conform extertiza tehnica nr. 1936/23.10.2017 intocmita de expert tehnic atestat ing. Belgun Ionel”;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului/ exploatare a investitiei vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate cu care beneficiarul are contract;

Pentru locaţia studiată s-a încheiat Contractul pentru furnizarea de servicii de salubritate nr. 3411 din 20.03.2014 cu SC URBAN SA Sucursala Braşov.

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort – În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate;

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident, in special: săpăturile necesare la exteriorul clădirii, pe domeniul public, se vor face pe segmente de lucru, cu acoperirea rapidă a șanțurilor executate și cu luarea tuturor măsurilor de protecție a pietonilor; pentru lucrările la acoperișul construcției, față de curtea vecină se iau măsuri de protecție a oamenilor prin amplasarea schelei cu plasă în curte.

            2. Localizarea proiectelor:.

2.1. utilizarea existenta a terenului - terenul cu suprafata de 356 mp este situat in intravilanul municipiului Brasov, mun. Brasov, strada Peneș Curcanul, nr. 5, avand categoria de folosinta curti - constructii, conform extras CF nr. 151407, cu destinatia conform PUZ „Zona istorica Brasovul Vechi” si „Zona de rezervatie de arhitectura Cetate Brasov” aprobat cu HCL nr. 797/2009, cu valabilitate prelungita cu HCL nr. 656/2014: ZIR 1/Sir 1b – subzona locuinte si functiuni complementare, in conformitate cu  C.U. nr. 2024 din 31.08.2017 eliberat de Primaria Municipiului Brasov.

Imobilul are front construit la aliniamentul străzilor Castelului și Peneș Curcanul, pe limita de proprietate. Pe două laturi, imobilul se învecinează cu proprietăți private (față de cea de pe str. Castelului este amplasată pe calcan). Imobilul face parte din zona de rezervație de arhitectură - indicativ Bv-II-s-A-11295.

În prezent, accesul pietonal se face din strada Peneș Curcanul în curte și din curte separat în demisol și în parter.

 

        2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite: – pensiunea este amplasata in zona limitrofa padurii, fara sa afecteze terenurile impadurite;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu e cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite:- nu este cazul;

h) ariile dens populate: - nu este cazul;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica: - nu este cazul.

 

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  masurile prevazute prin proiect vor asigura protectia factorului  de mediu si protectia factorului  uman;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – prin proiect au fost prevazute masurile necesare astfel incat, in perioada de aplicare a proiectului sa nu existe impact asupra factorilor de mediu;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  propuse prin proiect;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  1. proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate; vor fi evacuate ritmic.
  4. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate;
  5. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma derulării lucrărilor propuse;
  6. Pe amplasament nu se vor depozita carburanți, alimentarea utilajelor se va realiza la stațiile de carburanți;
  7. În cazul poluării accidentale a solului cu produse petroliere şi uleiuri minerale de la vehiculele grele şi echipamentele mobile se va proceda imediat la decopertarea solului contaminat, stocarea lui în saci, tratarea de către firme autorizate, depozitarea în depozite de deşeuri autorizate;
  8. În cazul unor poluării accidentale proiectantul si constructorul raspund in solidar;
  9. Se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării lucrarilor;
  10. Se vor restrânge la minim suprafeţele ocupate de organizarea de şantier;
  11. Pentru amplasarea schelei pe domeniul public se va solicita acordul primăriei.
  12. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  1. Utilajele şi mijloacele de transport folosite la executarea lucrărilor trebuie să corespundă cerinţelor tehnice ale nivelului acustic.
  2. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  3. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  4. În timpul executării lucrărilor, constructorul va soluţiona reclamaţiile şi sesizările apărute din vină proprie datorate nerespectării legislaţiei de mediu. Constructorul va avea în vedere ca execuţia lucrării sau nu creeze blocaje ale căilor de acces particulare sau căilor învecinate amplasamentului;
  5. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, a drumurilor de acces, etc. revine în totalitate titularului de proiect.

   

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor decizie se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării dezvoltare.

   

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

      Sorin HORNOIU

        

 

 

 

 

SERVICIUL A.A.A.,

Daniela BIRAU

                                                                                     

 INTOCMIT,                                                                                               

 Consilier Simona PASCU