Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE „Modernizare si reabilitare DJ 102G: Victoria-Vistisoara-Statiunea Sambata, km 0+000-9+900 si Modernizare DJ 108B: DJ 105B – Manastirea Brancoveanu – Valea Sambetei, km 0+000-1+400”

Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

Agenţia pentru Protecţia Mediului Brașov

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE 

  • PROIECT -

 

Ca urmare a solicitării depuse de CONSILIUL JUDETEAN BRASOV, cu sediul in jud. Brasov, mun. Brasov, str. Ecaterina Varga, nr. 23, pentru proiectul „Modernizare si reabilitare DJ 102G: Victoria-Vistisoara-Statiunea Sambata, km 0+000-9+900 si Modernizare DJ 108B: DJ 105B – Manastirea Brancoveanu – Valea Sambetei, km 0+000-1+400”, desfasurata in jud. Brasov, com. Victoria-Sambata de Sus, înregistrată la APM Brasov cu nr. 2564 din 13.02.2017 si nr. ELO 341/21.04.2017, completata cu nr.8622 din 30.05.2017, nr. 8667 din 31.05.2017 si nr. 12868 din 09.08.2017,

               - în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului

               - in baza O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei salbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

                Autoritatea competentă pentru protecţia mediului decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 24.10.2016, că proiectul proiectul „Modernizare si reabilitare DJ 102G: Victoria-Vistisoara-Statiunea Sambata, km 0+000-9+900 si Modernizare DJ 108B: DJ 105B – Manastirea Brancoveanu – Valea Sambetei, km 0+000-1+400”, desfasurata in jud. Brasov, com. Victoria-Sambata de Sus, (C.U. nr. 125 din 18.05.2016 emis de Consiliul Judetean Brasov, cu prelungirea valabilitatii pana la data de 18.05.2018), nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

a) proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa 2, la pct. 13, lit.a)  orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct.22 din anexa nr.1, ale proiectelor prevazute in anexa nr.1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;

b)  titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

c)  in lipsa observatiilor din partea publicului;

d)  in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

           1.  Caracteristicile proiectului

a) Marimea proiectului: prin proiect se propun urmatoarele lucrari:

  • Modernizarea si reabilitarea DJ 102G

Drumul judetean DJ 102G este situat pe teritoriul administrativ al localitatilor: orasul Victoria, satul Vistisoara (comuna Vistea), comuna Dragus, satul Statiunea Climaterica Sambata (comuna Sambata de Sus), intravilan si extravilan si are o lungime de 9,900 km.

Lungimea proiectata a drumului este de 9,735 km.

In profil transversal drumul judetean a fost prevazut cu urmatoarele elemente:

  • parte carosabila de 6 m cu doua benzi de circulatie de 3 m fiecare
  • acostamente pe ambele parti ale partii carosabile, cu latimea de 0,75 m

Latimea totala a platformei este de 7,50 m.

Structura rutiera proiectata va cuprinde:

  • km 0+000 – 2+730 (pe zona cu structura existenta din beton): strat de uzura – 4 cm, strat de legatura – 6 cm, strat superior de fundatie din piatra sparta amestec optimal de 25 cm si completare cu piatra sparta, structura existenta din beton fragmentata prin spargere, nivelata si compactata
  • km 2+730 – km 9+735 (pe zona cu pietruire existenta): strat de uzura – 4 cm, strat de legatura – 6 cm, strat superior de fundatie din piatra sparta amestec optimal – 12 cm, strat inferior de fundatie din balast  - 15 cm, 10 cm scarificare si reprofilare cu aport de balast si compactare

Drumul traverseaza prin doua poduri de beton armat urmatoarele paraie:

  • paraul Vistea Mare la km 5+128

Suprastructura podului este alcatuita dintr-un tablier monolit din beton armat cu 2 grinzi monolite din beton armat, fata trotuare si fara aparate de reazam pe cele doua culee, cu urmatoarele caracteristici geometrice:

  • lungime asuprastructurii podului: 12,50 m
  • latimea totala adalei: 5,50 m
  • carosabil: 5 m

In amonte si aval de pod, pe o lungime de 20 m se va realiza o protectie a malurilor albiei cu ziduri din gabioane umplute cu piatra bruta cu inaltime de 2,5 m. In spatele gabioanelor se vor realiza umpluturi corespunzatoare din pamant, care vor fi taluzate. In albie, pe lungimea protectiei cu gabioane, a aripilor din beton si a culeelor se va realiza o protectie cu anrocamente pentru stabilizarea fundului albiei. Amonte de protectia cu gabioane, pe o lungime de 43 m, si aval, pe o lungime de 26 m, se va realiza o calibrare a albiei. Panta albiei in zona amenajata a podului este de 2,17%. 

  • paraul Vistisoara la km 6+576 prin doua poduri de beton armat.

Suprastructura podului este alcatuita din 8 grinzi joantive din beton armat cu lungimea de 15 m si inaltimea de 0,93 m. Grosimea placii de suprabetonare va fi de min. 12 cm si de va realiza din betin armat.

Calea de pod va fi alcatuita din protectie hidroizolatie de 3 cm grosime si hidroizolatie performanta.

Umplutura trotoarelor se va realiza din beton monolit, iar stratul de uzura se va realiza din beton asfaltic in grosime de 3 cm.

Aparatele de reazem sunt din neopren armat.

In amonte, pe o lungime de 35 m, si aval, pe o lungime de 10 m se va realiza o protectie a malurilor albiei cu ziduri de gabioane umplute cu piatra bruta cu inaltime de 2,5 m. In spatele gabioanelor se vor realiza umpluturi corespunzatoare din pamant, care vor fi taluzate.  

Infrastructurile podului constau in doua culee masive cu inaltimea de 3 m.

Racordarea podului la cu rampele de acces se va realiza pe o lungime de 25 m.

Pentru siguranta circulatiei rutiere sunt prevazute parapete de siguranta metalice si parapete pietonale.

Infrastructurile podurilor constau in doua culee masive cu inaltimea de 3 m.

Racordarea podurilor la cu rampele de acces se va realiza pe o lungime de 25 m.

Pentru siguranta circulatiei rutiere sunt prevazute parapete de siguranta metalice si parapete pietonale.

  • Modernizarea DJ 108B

Drumul judetean DJ 108B este situat pe teritoriul administrativ al satului Statiunea Climaterica Sambata (comuna Sambata de Sus), intravilan si extravilan,  cu o lungime totala de 5 km (de la DJ 105B km 0+000 – Manastirea Brancoveanu, pana la Valea Sambetei km 1+400.

Lungimea proiectata a drumului este de 1,400 km.

Lungimea proiectata a drumului este de 9,735 km.

In profil transversal drumul judetean a fost prevazut cu urmatoarele elemente:

  • parte carosabila de 6 m cu doua benzi de circulatie de 3 m fiecare
  • acostamente pe ambele parti ale partii carosabile, cu latimea de 0,75 m

Latimea totala a platformei este de 7,50 m.

Structura rutiera proiectata va cuprinde: strat de uzura – 4 cm, strat de legatura – 6 cm, strat superior de fundatie din piatra sparta amestec optimal – 12 cm, strat inferior de fundatie din balast  - 15 cm, 10 cm scarificare si reprofilare cu aport de balast si compactare.

           Organizarea de santier:

           Lucrările de organizare de şantier constau din amenajări minime, care să asigure spaţiul necesar pentru depozitarea materialelor şi al sculelor pentru o durată foarte scurtă. Pe şantier se vor asigura condiţii pentru necesităţile igienice, de servire a mesei şi adăpost ale personalului de execuţie.

            b) cumularea cu alte proiectenu este cazul;

            c) utilizarea resurselor naturale nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului  vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;

  • deşeurile menajere, asimilabile si din constructii se vor colecta selectiv, în recipiente adecvate, pe platform special amenajate din zona punctelor de lucru, vor fi transportate în incinta organizării de şantier şi vor fi predate firmei de salubrizare autorizate cu care constructorul va încheia un contract de colectare şi transport în locuri autorizate.
  • deşeuri uleioase şi de combustibili, de solvenţi organici, agenţi de răcire şi carburanţi  provenite în mod accidental de la participanţii la trafic se vor colecta selectiv, în recipiente adecvate (metalici închişi) şi se vor preda la unităţi specializate, pentru valorificare sau incinerare.
  • deşeurile rezultate de la marcajele rutiere şi parapete, se vor stoca pe o platformă betonată, special amenajată, din incinta organizării de şantier, de unde se vor returna producătorului, distribuitorului sau firmei autorizate cu care constructorul are contract.
  • deşeurile de ambalaje se colectează selectiv şi vor fi valorificate prin unităţi specializate sau vor fi eliminate prin firme autorizate cu care constructorul va  încheia contract.

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort

- pe perioada derularii lucrarilor, emisiile sunt generate de utilajele de executie/transport;

Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra incadra in valorile limita pentru emisii stabilite de legislatia specifica.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate:

        Substanţele toxice şi periculoase utilizate pot fi: carburanţi, lubrefianţi, şi acidul sulfuric pentru baterii, necesari funcţionării utilajelor şi autovehiculelor necesare realizării lucrărilor, precum şi substanţele din vopseaua de marcaj rutier.

            De asemenea materialele periculoase utilizate la lucrările specifice de drumuri (asfalt, bitum), în cazul unor deversări accidentale pe sol, pot cauza deteriorarea acestui factor de mediu, pe suprafeţe restrânse. Bitumul din compoziţia mixturilor asfaltice intră în categoria preparatelor periculoase, fiind toxic pentru organismele vii.

            Manipularea necorespunzătoare a carburanţilor şi uleiurilor minerale folosite pentru utilaje şi mijloace auto, eventualele neetanşeităţi sau chiar defecţiuni pot determina scurgeri accidentale pe sol sau în apele de suprafaţă, conducând la deteriorarea acestor factori de mediu.

            Astfel reviziile tehnice şi schimburile de ulei se recomandă a se efectua periodic, în ateliere specializate, iar vopseaua de marcaj va fi adusă în recipiente etanşe care după utilizare se vor returna producătorilor.

2. Localizarea proiectelor: in intravilanul si extravilanul com. Dragus, Ucea, Vistea, Victoria, Sambata de Sus

2.1. utilizarea existenta a terenului: drum judetean DJ 102G, DJ 108B, DJ 105B (C.U. nr. 125 din 18.05.2016 emis de Consiliul Judetean Brasov, cu prelungirea valabilitatii pana la data de 18.05.2018);

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturalenu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc.nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologicain siturile NATURA 2000 ROSPA0098 Piemontul Fagărăș și ROSCI0122 Munții Făgăraș;

     g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite nu este cazul;

     h) ariile dens populate -  nu este cazul.

      i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica nu este cazul

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectatenu este cazul;

b) natura transfrontiera a impactuluinu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactuluiimpact redus;

d) probabilitatea impactuluiredusa, doar pe perioada executarii lucrarilor de construire/amenajare;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactuluidurata scurta.

 

   II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

a) proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, fiind amplasat in siturile NATURA 2000 ROSPA0098 Piemontul Fagărăș și ROSCI0122 Munții Făgăraș;

b) în urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare, din cadrul procedurii de evaluare adecvata, a rezultat ca la faza de functionare proiectul executat nu va avea impact semnificativ asupra integritatii sitului de importanta comunitara mentionat;

c) memoriul de prezentare contine informatii referitoare la estimarea impactului proiectului si nu releva impact negativ semnificativ asupra speciilor de avifauna si a habitatelor care constituie obiectivele de conservare ale siturilor Natura 2000 ROSPA0098 Piemontul Fagărăș și ROSCI0122 Munții Făgăraș;

d) proiectul nu include acţiuni de construcţie, funcţionare şi dezafectare care să ducă la modificări fizice în aria de protectie avifaunistica ROSPA0098 Piemontul Fagărăș si in situl de importanta comunitara ROSCI0122 Munții Făgăraș (topografie, utilizarea terenului, modificări ale cursurilor de râuri, etc.);

e) proiectul nu implică utilizarea, stocarea, transportul, manipularea sau producerea de substanţe sau materiale care ar putea afecta speciile/habitatele pentru care s-au desemnat ariile naturale protejate mentionate;

f) nu se vor produce deşeuri solide în timpul construcţiei, funcţionării sau dezafectării care ar putea afecta speciile/habitatele pentru care s-au desemnat ariile naturale protejate mentionate;

g) pe amplasamentul proiectului şi în imediata apropiere nu există specii sălbatice de interes comunitar ce pot fi afectate de implementarea acestuia;

h) implementarea proiectului nu  afectează direct sau indirect zonele de hrănire /reproducere /migraţie.

f) proiectul propus nu duce la o izolare reproductivă a unei specii de interes comunitar sau a speciilor tipice care intră în compoziţia unui habitat de interes comunitar.

i) proiectul nu implică utilizarea resurselor de care depinde diversitatea biologică (exploatarea apelor de suprafaţă şi subterane, activităţile extractive de suprafaţă de sol, argilă, nisip, pietriş, defrişarea, inundarea terenurilor, pescuit, vânătoare, colectarea plantelor)

j) pentru proiect a fost emis punctul de vedere intocmit de Biroul CFM din cadrul APM Brasov si Avizul favorabil al Administratiei Siturilor NATURA 2000 Muntii Fagaras si Piemontul Fagaras nr. 31 din 29.05.2017.

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
  2. Se vor respecta prevederile OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu  modificările si completările ulterioare;
  3. se interzice folosirea de substanţe chimice, toxice pentru mediul ambiant, în apropierea cursurilor apelor de suprafaţă si pe malurile acestora, care prin deversare accidentală să afecteze fauna şi flora din zonă;
  4. se vor ridica bariere eficiente in jurul amplasamentului, in vederea minimizarii emisiilor de praf; se va stropi aria santierului, dupa caz; incarcaturile care intra si ies din santier vor fi acoperite cu prelate impermeabile la praf; Accesul pe drumurile publice se va face doar cu mijloace de transport salubre.
  5. se va evita deranjarea speciilor de fauna protejate în timpul lucrărilor de construire, cazul în care acesta se hrănesc în vecinătatea amplasametului;
  6. se va interzice folosirea oricărei substanţe cu efect insecticid sau raticid pe amplasament, cât şi in vecinătate;
  7. se va păstra vegetaţia subarbustivă din jurul amplasamentului pentru a crea loc de cuibărit ptr. anumite specii de interes comunitar;
  8. interzicerea cu desăvârşire a arderii vegetaţiei uscate;
  9. drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  10. se interzic următoarele:

a) orice formă de recoltare, capturare, ucidere, distrugere sau vătămare a exemplarelor aflate în mediul lor natural, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;

b) perturbarea intenţionată în cursul perioadei de reproducere, de creştere, de hibernare si de migraţie;

c) deteriorarea, distrugerea si/sau culegerea intenţionată a cuiburilor si/sau ouălor din natură;

d) deteriorarea şi/sau distrugerea locurilor de reproducere ori de odihnă;

e) recoltarea florilor şi a fructelor, culegerea, tăierea, dezrădăcinarea sau distrugerea cu intenţie a acestor plante în habitatele lor naturale, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;

f) deţinerea, transportul, comerţul sau schimburile în orice scop ale exemplarelor luate din natură, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;

  1. Se vor ridica bariere eficiente in jurul amplasamentului, in vederea minimizarii emisiilor de praf; se va stropi aria santierului, dupa caz; incarcaturile care intra si ies din santier vor fi acoperite cu prelate impermeabile la praf; Accesul pe drumurile publice se va face doar cu mijloace de transport salubre.

5) Se vor respecta conditiile impuse de Avizul de gospodarire a apelor emis de SGA Brasov, respectiv:

- Beneficiarul este obligat ca pe toata perioada de realizare a lucrarilor sa asigure stabilitatea constructiilor hidrotehnice existente si ziduri de sprijin de pe ambele maluri;

- Executia lucrarilor avizate nu va pune in pericol lucrarile existente in albiile si malurile cursurilor de apa precum si executia altor lucrari hidrotehnice necesare in viitor;

- Pe perioada de executie a lucrarilor, constructorul va permite in caz de necesitate accesul si interventia pentru executia unor lucrari sau actiuni necesare in caz de inundatii, poluari accidentale sau alte situatii specifice cursurilor de apa;

- Pe toata durata de executie a lucrarilor de investitii, beneficiarul are obligatia sa asigure scurgerea libera a apelor si sa nu obtureze sectiunea de curgere;

- In timpul executiei lucrarilor se interzice depozitarea materialelor de orice fel, a utilajelor sau a altor echipamente in albiile sau pe malurile cursurilor  de apa, dupa terminarea programului de lucru;

- Se vor lua masuri de prevenire a poluarii cursurilor de apa cu produse petroliere pe durata executiei lucrarilor;

- Se interzice depozitarea si/sau aruncarea deseurilor de orice fel pe malurile cursurilor de apa sau in albiile acestora;

- Dupa terminarea lucrarilor constructorul va salubriza si igieniza cursurile de apa de resturile materialelor ramase dupa finalizarea lucrarilor;

6) pe tot parcursul derulării lucrărilor de execuţie se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;

7) deşeurile rezultate la faza de construire vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces;

8) se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate;

9) se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării construcţiilor;

10) nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate in emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada executiei lucrarilor cat si dupa aceasta;

11) in conformitate cu prevederile OUG nr. 195/2005 privind Protectia Mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 15 alin (2) lit a), aveti obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actului de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii acestuia, înainte de realizarea modificării;

12) se vor lua toate masurile de minimizare a producerii emisiilor de pulberi;

13) se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;

14) în cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;

15) dupa finalizarea lucrărilor, constructorul are obligația de a aduce zona ocupată temporar la starea inițială prin operațiuni de nivelare si de inierbare a zonelor vegetale afectate;

16) conform art. 21, alin.(4) din OUG 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

17) substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra incadra in valorile limita pentru emisii stabilite de Ord. nr. 462/1993 al MAPM, coroborat cu Legea 104/2011;

18) nivelul maxim al zgomotului produs, se va incadra in limitele impuse de STAS 10009/1988 si  OMS  119/2014;

19) se vor lua toate măsurile pentru evitarea poluărilor accidentale, iar în cazul unor astfel de incidente, se va acţiona imediat pentru a controla, izola, elimina poluarea, anunţându-se GNM-SCJ Brașov.

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea etapelor procedurii de evaluare adecvata.

Proiectul este valabil pe toata perioada de derulare a investitiei.

La finalizarea investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Conform prevederilor Ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Nerespectarea prevederilor prezentului acord de mediu se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

           Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

     Sorin HORNOIU                                                               

                                                                                                  

         SERVICIUL A.A.A.,

                                                                                                  Alexandrina VASILE

 

 

 

INTOCMIT: Consilier Codruta SAUCA