Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE „Montare masina de spalat in hala existenta” SCHAEFFLER ROMANIA SRL

                                     DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

Nr. xx din .11.2018

...

 

            Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate societatii SCHAEFFLER ROMANIA SRL  cu sediul  in jud. Brasov, com.Cristian, Aleea Schaeffler, nr. 3, inregistrata la APM Brasov cu nr. 2264/08.02.2018 (solicitare electronica nr. 84/26.02.2018), in baza:

  • HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare,

si ca urmare a completarilor depuse cu nr. 7535/09.05.2018, nr. 8886/06.06.2018, nr. 13162/22.08.2018 si nr. 16595/25.10.2018, autoritatea competenta pentru protectia mediului Brasov decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 11.06.2018 ca proiectul „Montare masina de spalat in hala existenta”,  propus a se realiza in Jud. Brasov, Com.Cristian, Aleea Schaeffler, nr. 3, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

           

            Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

- proiectul intră sub incidenta HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, in Anexa 2: pct.13 a) orice modificari ale proiectelor deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;

- titularul a mediatizat in presa locala si APM Brasov pe pagina web atat solicitarea de obtinere a acordului de mediu, cat si decizia de continuare a procedurii privind emiterea aprobarii de dezvoltare a proiectului;

- lipsa observatiilor din partea publicului interesat;

- in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

            1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea si conceptia intregului proiect – prin proiect se propune montarea unei instalatii de spalare în hala existentă (Hala I) a societatii SCHAEFFLER ROMANIA SRL conform certificatului de urbanism nr. 509/19.12.2017.

Această instalații de spălare va fi amplasată lângă o instalație de spălare similară, existentă in cadrul Halei I.

Societatea are ca domeniu de activitate producţia de piese şi accesorii pentru industria de autovehicule, industria grea şi industria aerospatială: ghidaje liniare, pompe, colivii, tripode, inele, rulmenţi cu dimensiuni mari si articulatii de sprijin si rotire.

Societatea detine AIM SB 117 din 30.06.2010,revizuita la 18.01.2016 valabila pana in 30.06.2020, pentru  desfasurarea activitatilor  IED, non IED si SEVESO:

 

 

Directiva

EUROPEANA

Legislatie

romanesca

 

Cod de incadrare activitate

Denumirea activitatii conform legislatiei

Observatii privind incadrea

activitatii

1.Directiva 2010/75/UE a Parlamentului European si  a Consiliului

privind emisiile industriale (prevenirea și controlul integrat al poluării)

Legea 278/2013

Anexa nr.1,

Punctul 2.5 b

Topirea metalelor neferoase, inclusiv a aliajelor si a produselor, (rafinare, turnare) cu o capacitate mai mare de 4t/zi pentru plumb sau cadmiu, ori 20 tone /zi pentru toate celelalte metale.

SCHAEFFLER ROMANIA SRL se incadreaza in directiva IED prin activitatea de topirea, elaborarea si turnarea centrifugala a aliajelor neferoase pe baza de Cu cu o capacitate maxima de utilizare de 40 t/zi

 

Directiva

europeana

 

Legislatie

romanesca

 

Cod de incadrare activitate

Denumirea activitatii conform legislatiei

Observatii privind incadrea /Justificare

2.Directiva 2012/18/UE a Parlamentului European si a Consiliului- privind controlul pericolelor de accidente majore care implică substanțe periculoase, de modificare și ulterior de abrogare a Directivei 96/82/CE a Consiliului

Legea 59/2016

Anexa nr.1

Prevederile se aplica amplasamentelor in cadrul carora sunt prezente substante periculoase in cantitati egale sau mai mari decit cele relevante prevazute in Anexa nr.1din L 59/2016 sau daca prin aplicarea regulei sumei proportiilor coeficientul rezultat este >1

SCHAEFFLER ROMANIA SRL intra  sub incidenta directivei SEVESO deoarece cantitatea maxima stocata de sare de calire pentru cuptoarele de tratament termic, depaseste cantitatea relevanta redata in coloana 3 a  substantelor periculoase nominalizate in partea 1 si partea 2 din anexa 1 a L 59/2016. In conformitate cu L 59/2016 privind controlul asupra pericolelor de accident major in care sunt implicate substante periculoase a fost elaborat un Raport de securitate care a fost reactualizat

Prin implementarea proiectului nu s-au inregistrat substante noi fata de cele deja existente, care depasesc 2% din cantitatea relevanta redata in coloana 3 a substantelor periculoase nominalizate in partea 1 si partea 2 din anexa 1 la legea 59/2016.

3.Directiva 1999/13/EC-“COV” (privind limitarea emisiilor anumitor compusi organici volatili proveniti din utilizarea solventilor organici in anumite instalatii

Legea 278/2013

Anexa 7, partea

a 2-a, punctul 5

 

Alte tipuri de curatare, a suprafetelor –

 

Valoarea de prag pentru consumul de solventi organici cu continut de COV

2-10

SC SCHAEFFLER ROMANIA SRL se incadreaza in Directiva COV  cu activitatea de curatare/spalare

Cantitatea de COV din preparatele utilizate pentru operatii de curatare/spalare  este  > 2 t/an (19,11 t/an) iar valoarea prag este  intre 2 si 10 t/an, deci intra sub sub incidenta Legii 278/2013 anexa 7 partea a 2-a, pct 5.

In cadrul noii investitii sunt utilizate substante si preparate chimice care sunt solventi organici cu continut de COV, dar nu modifica incadrarea pentru activitatea de curatare/spalare. Aportul de COV la activitatea de curatare spalare este de max 0.021 t/an.

Mașina de spălat este o instalație compacta de curățare care are încorporate trei bazine. Dimensiuni instalaţie (aproximative) : Lungime (L) x lăţime (B) x înălţime(H)=3650x2000x2600mm;

Greutate (fără mediu de curăţare, aprox.): 5000 kg;

Incarcare automata: 900 kg;

Capacitate maxima proiectată: 5-8 sarje/ora; 150 kg/sarja.

Componentele instalaţiei:

  • 3 bai de spălare cu capacitatea de 430 litri fiecare;
  • bazin de spalare cu capacitatea de 320 l;
  • bazin de separare ulei cu capacitatea de 135 l;
  • bazin pentru depunere sedimente cu capacitatea de 280 l;
  • distilator;
  • camera de uscare cu aer cald(camera de vid) in afara maşinii;
  • filtru mediu de spălare.

In cadrul procesului, în cele 3 băi de spălare se utilizează apă demineralizată si agenţi de curăţare.

Maşina de spălat are sistem propriu pentru filtrarea mediului de spălare. Mediul de spălare se va schimba la interval de 2-3 luni.

Temperatura in băile de spălare este de 65-70 °C.

Caracteristicile tehnice ale instalatiei:

Dimensiune şarjă (max., cca.)

2 x (480 x 320 x 200)

mm

Greutate max. şarjă

150

kg

Productivitate (cca.)

5 - 8

Şarje / oră

Timp ciclu (cca.)

7,5 - 12

min

Înălţimea de încărcare (cca.)

880 - 920

mm

Volum total de umplere (cca.)

1650

litri

Volum de umplere rezervor de lucru (cca.)

320

litri

Volum de umplere rezervor de inundaţie 1 (cca.)

430

litri

Volum de umplere rezervor de inundaţie 2 (cca.)

430

litri

Volum de umplere rezervor de inundaţie 3 (cca.)

430

litri

Volum de umplere Aquaclean (aprox.)

280

litri

Cantitate de umplere separator ulei (cca.)

135

litri

Volum de umplere rezervor de condensat (cca.)

8

litri

Etapele procesului tehnologic:

  • Încărcarea
  • Umplerea rezervorului de lucru din rezervorul de inundaţie
  • Spălare prin injecție
  • Spălare cu jet
  • Spălare alternativă prin inundare
  • Golirea
  • Uscarea intermediară
  • Curăţarea cu Ultrasunete
  • Uscare cu aer fierbinte
  • Inundare sub vacuum
  • Uscare cu vacuum.

Asigurarea utilităților:

Hala I este racordată la rețelele de utilități existente, aflate pe amplasamentul societații SCHAFFLER ROMANIA SRL. Amplasarea instalației de spălare piese rectificate nu necesită realizarea de noi rețele de alimentare cu apa potabila si de canalizare pentru evacuarea apelor uzate. Pentru solutia de alimentare cu apa si evacuare a apelor uzate s-a obtinut Notificarea pentru inceperea executiei nr. 44/23.10.2018 emisa de SGA Brasov.

Alimentarea cu apă potabila:

In cadrul instalației de spălare se utilizeaza apa demineralizata pentru obtinerea mediului de lucru in masina de spalare. Consum mediu cca. 600 litri/luna. Racordarea instalației de spălare se va realiza la instalația de apă demineralizată  existenta în Hala I, printr-o teava din inox cu lungime de 8 m.

Evacuarea apelor uzate:

Mediul de spălare epuizat va fi colectat in recipiente cu capacitatea de 1 mc și transportate la instalația de preepurare existentă in Hala 4.

Alimentarea cu energie electrica se va realiza din tablourile existente in Hala I.

Aer comprimat: va fi asigurat din statia centrala a societatii;

Cai de acces: Accesul la noua instalație se va face pe căile de acces existente, in cadrul proiectului nu sunt prevăzute noi căi de acces.

Organizarea de santier: - organizarea de santier se va realiza in incinta amplasamentului, intr-o zona delimitata;

  • toate activitățile necesare executării lucrărilor se vor desfășura în interiorul amplasamentului fara a afecta proprietatile vecine si retele edilitare existente;
  • personalul de executie a lucrarilor prevazute prin prezentul proiect, va avea acces la vestiarele si grupuri sanitare din cadrul halei I;
  • se va amenaja o zona destinata depozitarii unor materiale de constructie; o zona destinata amplasarii containerelor pentru deseurile rezultate din santier;

Lucrările de refacere a amplasamentului: zonele afectate de organizarea de santier vor fi readuse la starea initiala;

b) cumularea cu alte proiecte existe si/sau aprobate: – pe amplasament sunt in derulare si alte proiecte dezvoltate de catre titular: „Cresterea capacitatii de tratament termic prin amplasare de noi utilaje in incinta SCHAEFFLER ROMANIA, in hala existenta”, „Construire hala industriala si anexe tehnico-sociale in incinta fabricii SCHAEFFLER ROAMANIA SRL”, „Extindere hala 1 pentru extindere sectie turnatorie alama si ecluza acces in incinta SCHAEFFLER ROMANIA”,

c) utilizarea resurselor naturale in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii: – nu este cazul;

d) productia de deseuri: – deseurile rezultate in urma desfasurarii lucrarilor prevazute prin proiect vor fi stocate selectiv, pe suprafete special amenajate si vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate, dupa caz;

- deseurile generate in urma desfasurarii activitatii de productie vor fi stocate in containere amplasate in zona special amenajata, betonata si vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate, dupa caz;

e) poluarea si alte efecte negative:

- pe perioada derularii lucrarilor de construire: deseurile rezultate in urma desfasurarii lucrarilor prevazute prin proiect (deşeurile de ambalaje  de hârtie şi carton, materiale plastice, lemn; deşeurile metalice de fier şi oţel, amestecurile  metalice, etc.) si deseurile municipale amestecate vor fi stocate selectiv, pe suprafete special amenajate si vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate, dupa caz;

- in perioada functionarii: apele uzate vor fi evacuate in retelele de canalizare existente, a caror indicatori se vor incadra in limitele valorilor stabilite in NTPA 002/2002, aprobate cu HG 188/2002, cu modificarile si completarile ulterioare si a conditiilor Acordul de preluare nr.1014/2016 emis de COMPANIA APA BRASOV SA si Autorizatia de gospodarire a apelor nr. 304/2012 și revizuită in 2016, emisă de SGA Brasov;

- substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011, iar nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017 la limita incintei industriale);

- se vor respecta prevederile Ord. MS nr. 119/2014- actualizat 2018, privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei;

f) riscule de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice: – nu este cazul;

g) riscurile pentru sanatatea umana:nu este cazul;

2. Amplasarea proiectelor:

a) utilizarea actuala si aprobata a terenurilor – terenul cu suprafata de 186907 mp este situat in intravilanul comunei Cristian conform PUG aprobat cu HCL Cristian nr. 13/2000, reglementat prin PUZ - DN73-DN73B si completare zona Magurele aprobat cu HCL nr. 49/2004 si PUD – fabrica de componente pentru industria de automobile aprobat cu HCL nr. 47/2007, cu folosinta actuala curti constructii si construcții industriale și edilitare, avand destinatia de Fabrica de produse liniare si componente pentru industria de automobile, conform certificatului de urbanism nr. 509/19.12.2017 emis de Primaria Comunei Cristian.

SC SCHAEFFLER ROMANIA SRL se află in intravilanul comunei Cristian, jud. Braşov, cu acces la drumul naţional DN7 Braşov - Bran, la aproximativ 3 km de municipiul Braşov.

Accesul in societate se face din DN73 dinspre SC Total Romania SRL pe Aleea Schaeffler.

Proiectul se va implementa in cadrul halei I de productie.

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si subteranulul acetuia – nu este cazul;

c) capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

i)zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: - nu este cazul;

ii) zonele costiere si mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane si forestiere – nu este cazul;

iv) rezervatii si  parcuri naturale – nu este cazul;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei in vigoare: zone Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice; zonele prevazute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul si marirea zonelor de protectie sanitara si hidrogiologica – nu este cazul;

vi) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevazute de  legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: - nu este cazul;

vii) zone cu densitate mare a populatiei – terenuri aflate in proprietate privata;

viii) peisajele si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

3. Tipurile si caracteristicile impactului potential:

a) importanta si extinderea spatiala a impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate:-  nu este cazul ;

b) natura impactului: -  nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului: – nu este cazul;

d) intensitatea si complexitatea impactului: – impact redus;

e) probabilitatea impactului: – redusa;

f) debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului: – nu este cazul;

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: -  nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului: – nu este cazul;

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  • proiectul propus nu intră sub incidenţa O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

            Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate; vor fi evacuate ritmic.
  5. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma derulării lucrărilor propuse;
  6. În cazul unor poluării accidentale proiectantul si constructorul raspund in solidar;
  7. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate;
  8. Pe amplasament nu se vor depozita carburanți, alimentarea utilajelor se va realiza la stațiile de carburanți;
  9. În cazul poluării accidentale a solului cu produse petroliere şi uleiuri minerale de la vehiculele grele şi echipamentele mobile se va proceda imediat la decopertarea solului contaminat, stocarea lui în saci, tratarea de către firme autorizate, depozitarea în depozite de deşeuri autorizate;
  10. Se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării lucrarilor;
  11. Se vor restrânge la minim suprafeţele ocupate de organizarea de şantier;
  12. Santierul va fi imprejmuit pe perioada executiei lucrarilor de constructie;
  13. Se vor lua masuri de reducere a emisiilor in aer generate in sectia de turmatorie alama;
  14. Utilajele şi mijloacele de transport folosite la executarea lucrărilor trebuie să corespundă cerinţelor tehnice ale nivelului acustic.
  15. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  16. Se vor lua masuri pentru reducerea nivelului de zgomot astfel incat, dupa punerea in functiune a investitiei, nivelul de zgomot la limita incintei industriale sa nu depaseasca 65 dB;
  17. În timpul executării lucrărilor, constructorul va soluţiona reclamaţiile şi sesizările apărute din vină proprie datorate nerespectării legislaţiei de mediu. Constructorul va avea în vedere ca execuţia lucrării sa nu creeze blocaje ale căilor de acces particulare sau căilor învecinate amplasamentului;
  18. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  19. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  20. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, a drumurilor de acces, etc. revine în totalitate titularului de proiect.

 

           Conform art. 21, alin.(4) din Oug. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

Conform prevederilor articolului art. 39, alin. 1 si art. 40 din Ordinului MMP 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  1. de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, anterior emiterii aprobării de dezvoltare;
  2. de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Dupa intocmirea procesului-verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor de realizare a proiectului, aveţi obligaţia de a solicita şi obţine revizuirea autorizaţiei integrate de mediu in conformitate cu ORD. nr. 818/17.10.2003 pentru aprobarea procedurii de emitere a autorizaţiei integrate de mediu, actualizat.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, în condiţiile în care nu intervin modificări ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

            Proiectul propus nu necesită parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea etapelor  procedurii de evaluare adecvata.

Nerespectarea prevederilor deciziei se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

    Ciprian BĂNCILĂ    

    

 

 

                                                                       

                                                                                                         ȘEF SERVICIU A.A.A,  

                                                                                                    Daniela BIRĂU

 

 

 

 

ÎNTOCMIT:

consilier Simona PASCU