Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE „Obtinere A.C. pentru 1.Construire ansamblu rezidential si functiuni complementare; 2.Demolare constructii existente (C1-C9)”

 

                       

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr.... din ....09.2018

 

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC CENTRAL UNION SRL, cu sediul in jud.Brasov, localitatea Brasov, Str.Alexandru Ioan Cuza, nr.16A, înregistrată la APM Brasov cu nr. 9118 din 07.06.2018 în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

si ca urmare a completarilor depuse la dosar sub nr.11653 din 25.07.2018, nr.11949 din 01.08.2018 si nr.........................

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 13.08.2018, că proiectul „Obtinere A.C. pentru 1.Construire ansamblu rezidential si functiuni complementare; 2.Demolare constructii existente (C1-C9)”, propus a fi realizat in jud.Brasov, localitatea Brasov, Str.Alexandru Ioan Cuza, nr.16A, conform certificatului de urbanism 623 din 29.03.2017, cu prelungirea valabilitatii pana la data de 28.03.2019 eliberat de Primaria Municipiului Brasov,  nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.   

    Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

  1. proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009, Anexa nr.2 la   pct.  13, lit.a-orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  4. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

  1. Caracteristicile proiectului:

            a) dimensiunea si conceptia intregului proiect :

Amplasamentul studiat se află in intravilanul municipiului Brașov, strada Alexandru Ioan Cuza nr. 16, sau identificat prin CF. 141490 cad. 141490-C1.

In conformitate cu prevederile reglementarilor cuprise in  P.U.G. Brașov aprobat prin HCL nr. 410/1999 și modificat cu HCL 333/2000, acesta se încadrează în U.T.R. nr. 30, zona mixtă M1, subzona M1– subzona mixtă conținând instituții, servicii și echipamente publice, servicii de interes general, activități productive mici – nepoluante și locuințe.

Se propune desfiintare  9 constructii existente si costruire imobil locuinte si functiuni complementare, POT =70%, CUT=3.5, cu regim de inaltime S+P+4+M cu accente P+6.

Terenul cu suprafata de 3.971,12 mp ce face obiectul acestei investiții are un front stradal de 48,22 m și e este delimitat astfel:

la sud - vest : Str. Al. Ioan Cuza (asfaltată)

la nord - vest : proprietate privată, Nr.top. 5856, Nr.cad 9423 ;

la nord – est : proprietate privată, Nr. Top. 5859/2 ;

la sud – est : proprietate privată, Nr. Top. 5860 ;

Situatia existenta

Pe terenul studiat sunt 9 constuctuctii  cu functiuni industriale si de depozitare ce urmeaza a fi demolate. Terenul a apartinut fostei Intreprinderi de Stat a Viei si Vinului din Brasov. Halele existente au gazduit o fabrica de alcool distilat, o linie de imbuteliere, spatii de depozitare si administrative.

Imobilele existente sunt cladiri cu functiuni industriale si de depozitare, functiuni care sunt incompatibile cu cele agreate de prezentul regulament local de urbanism.

Cladirea C1 este intabulata, restul cladirilor de la C2 la C9 nu sunt.

Regimul de inalțime al acestor structuri variază între P și P+M, fiind dispuse pe limitele laterale ale proprietatii, respectiv la aliniament. Construcțiile fostei distilerii nu au o valoare arhitecturala, acestea prezentând urme proeminente de degradare cauzate de diversi factori, nefiind utilizate sau întreținute corespunzător de foarte multi ani.

Cladiri de desfiintat :

Corp 1- S+P ; S =113,7 mp; din caramida+sarpanta lemn+tigla.

Corp 2- Sp=P; S=151 mp;(fosta magazie si hala spalare sticla); din beton + beton armat 

Corp 3-S+P; pod etajat ; S=478 mp; (fosta lala imbuteliere si birouri); din beton+sarpanta lemn+tigla+table;

Corp 4-P ; S=65,1  mp; de legatura intre C3+C5; din caramida;

Corp 5-P; S=212 mp; (fosta hala imbuteliere+birouri+magazii) ; din caramida + beton armat;

Corp 6-S; S=578 mp; din caramida +beton armat;

Corp 7-P baraca; S=9 mp; din caramida + table;

Corp 8-P; S=228 mp; (birouri +atelier); din caramida , lemn+piatra+sarpanta lemn=tigla;

Corp 9;S=74 mp; legatura cu C8; din caramida+lemn+piatra+tigla;  

Situatia propusa

Caracteristile constructiei propuse

Regim de inaltime cf. PUD P+4 (15m la cornisa) cu accente P+6 (21m la cornisa)

Suprafata teren = 3.971,12 mp

S construita la sol = 2130 mp

S desfasurata (P+4+5+6 retras) = 11 403 mp

Nivel inferior de fundare = 6,60 m

POT maxim admis - 70 % POT propus – 53,6 %

CUT  maxim admis - 3.5  CUT propus – 2.9

 

S spatii verzi =  1338 mp

S carosabil = 31 mp

S alei pietonale = 472 mp

Fragmentarea fatadei dinspre strada este influentata de gabaritul și geometria cladirilor invecinate, respectand totodata prevederile PUD HCL_869_2008, astfel  baza cladirii este deliberat foarte simpla in contrast cu retragerile in trepte ale nivelurilor superioare.

Pentru a asigura o continuitate urbana insertia a preluat aliniamentul stradal  al cladirii din dreapta cu  nr. 14, retragandu-se apoi cu 4.90 m, lasand spatiu liber, in fata. 

Etajele 2 si 3 se retrag de la limita de proprietate cu 6,40 m 

Etajul 5 se retrage de la limita de proprietate cu 6,40 m si 10,46 m

Etajul 5 se retrage de la limita de proprietate cu 10,46m

Etajul 6 se retrage de la limita de proprietate  cu 20.23 m

Parterul constructiei si volumul catre strada la etajul 1 sunt ocupate de spatii comerciale si birouri, iar la etajele superioare sunt prevazute locuinte. 

Din punct de vedere volumetric si structural planul cladirii este in forma de“U”,iar cele 2 noduri de circulatie verticala sunt distribuite in tronsonul catre strada Cuza Voda si tronsonul din spatele cladirii. Tronsonul din mijloc este impartit in 2, fiecare jumatate avand legatura cu cate un nod de circulatie.

Structura functionala propusa:

Tronsonul catre strada Cuza Voda    - Tronsonul 1

Tronsonul din mijloc                             - Tronsonul 2

Tronsonul din spate                             - Tronsonul 3

Parcarea autovehicolelor  se va realiza numai la nivelul subsol 1 si subsol 2 al cladirii. Nu sunt prevazute parcari supraterane.

Ansamblul de imobile cu destinația de locuințe și spații comerciale–servicii, va avea următoarele caracteristici:

              -suprafețe cu destinația de locuințe colective 75 de apartamente;

              -suprafețe cudestinațiade spații comerciale–servicii. Suprafata utila totala spatii comerciale–servicii = 2100 mp;

              -suprafețe cu destinația de parcare: 110 locuri de parcare

              -spații verzi,plantate,arbuști ornamentali;

Lista spatiilor interioare, suprafetele si inaltimile (pe niveluri)

SUBSOL 2: parcare subterana. capacitate parcare – 55 vehicule, adapost ALA

SUBSOL 1: parcare subterana. capacitate parcare – 55 vehicule, spatiu birouri, curte de lumina

PARTER (Cota parter -0.65m) rampa de acces in subsol, inglobata in cladire+circulatii carosabile,

spații comerciale-servicii

ETAJ 1 (Cota etaj 1 +3.00 m)

Tronson 1:casa scarii, casa lift, hol nivel, spatiu tehnic, spatii comerciale

Tronson 2: casa scarii, casa lift, hol nivel, spatiu tehnic, apartament 2 cam- 8 unitati

Tronson 3: casa scarii, casa lift, hol nivel, spatiu tehnic, apartament tip studio-1 unitate, apartament 2 cam-1 unitate, apartament 3 cam           -1 unitate, apartament 4 cam-1 unitate

ETAJ 2 (Cota etaj 2 +6.00 m)

Tronson 1:casa scarii,casa lift,hol nivel,spatiu tehnic,apartament tip studio-4 unitati,apartament 2 cam-1 unitate, apartament 3 cam -1 unitate, apartament 4 cam-1 unitate

Tronson 2:casa scarii,casa lift,hol nivel,spatiu tehnic,apartament 2 cam- 8 unitati

Tronson 3:casa scarii,casa lift,hol nivel,spatiu tehnic,apartament tip studio-1 unitate,apartament 2 cam-1 unitate, apartament 3 cam- 1 unitate,apartament 4 cam- 1 unitate

ETAJ 3 (Cota etaj 3 +9.00 m)

Tronson 1: casa scarii,casa lift,hol nivel,spatiu tehnic,apartament tip studio-4 unitati,apartament 2 cam-1 unitate, apartament 3 cam-1 unitate,

Tronson 2: casa scarii,casa lift,hol nivel,spatiu tehnic ,apartament 2 cam-8 unitate

Tronson 3: casa scarii,casa lift,hol nivel,spatiu tehnic, apartament tip studio-1 unitate,apartament 2 cam-1 unitate, apartament 3 cam- 1 unitate,apartament 4 cam- 1 unitate

ETAJ 4 (Cota etaj 4 +12.00 m)

Tronson 1 : casa scarii,casa lift,hol nivel,spatiu tehnic, apartament tip studio-1 unitate, apartament 3 cam- 1 unitate,apartament 4 cam- 2 unitati

Tronson 2 casa scarii,casa lift,hol nivel,spatiu tehnic, apartament tip studio-1 unitate,apartament 2 cam-8 unitati

Tronson 3 casa scarii,casa lift,hol nivel,spatiu tehnic, apartament tip studio-1 unitate,apartament 2 cam-1 unitate, apartament 3 cam- 2 unitati,

ETAJ 5 (Cota etaj 5 +15.00 m)

ETAJ 6 (Cota etaj 1 +18.00 m)

Tronson 1: casa scarii,casa lift,hol nivel, spatiu tehnic, lounge

Tronson 2: casa scarii,casa lift,hol nivel,spatiu tehnic, apartament tip studio-1, apartament 2 cam- 4 unitati, apartament tip penthouse 3 cam -2 unitati, apartament tip penthouse 4 cam -1 unitate

Tronson 3: casa scarii,casa lift,hol nivel,spatiu tehnic,apartament 2 cam              -1 unitate,apartament tip  penthouse 4 cam-1 unitate

 

Imprejmuiri, amenajari exterioare, circulatii, sistematizare pe verticala         

Accesele  pietonale,  cât  și  cele  auto  se  vor  face  prin  legătura  directă  dinspre  str.Alexandru Ioan Cuza.

Amplasamentul studiat va beneficia de o parcare supraterană situată pe doua niveluri subterane, respectiv subsol 2 si subsol 1. Nu sunt prevazute locuri de parcare la supraterane.

Se vor asigura cate 55 de locuri de parcare pe fiecare nivel de subsol, din care 8 locuri de parcare pentru persoane cu dizabilitati.

Circulația principală în zonă se desfasoară pe str. Alexandru Ioan Cuza. Strada are carosabilul de 12,00 m si este incadrata cu trotuare de 3.00 m lățime și are îmbrăcăminte asfaltică. Accesul auto pe amplasament se va face din strada Alexandru Ioan Cuza și va fi marcat corespunzător cu indicatoare de circulație conform normelor în vigoare.

Parcarea autovehiculelor se va face în interiorul parcelei, deci în afara circulațiilor publice. De asemenea, circulația autovehiculelor în incintă va fi reglementată prin indicatoare de circulație.

Se vor asigura locuri de parcare subterane conform normelor in vigoare. La elaborarea soluției de sistematizare verticală s-au avut in vedere:

-           stabilirea unor cote verticale convenabile pentru viitoarele construcții, corelate cu cotele terenului existent;

-           asigurarea pantelor necesare evacuării apelor de suprafață,  colectarea si dirijarea acestora;

Instalatii de incalzire

Pentru a asigura condiţiile de microclimat şi igenico sanitare s-a prevăzut cate o instalaţie de încălzire pentru fiecare scara a blocului, care va asigura în încăperi temperaturile optime cuprinse între 15-22°C în funcţie de destinaţia încăperilor.

Centralele termice vor fi amplasate la parter in cate un spatiu tehnic special amenajat, pentru fiecare scara de bloc. Fiecare spatiu tehnic va fi echipat cu un sistem compus din  4 centrale termice in condensatie ce vor utiliza combustibil gaz natural.

Echiparea edilitara

Alimentarea apa potabila se va realiza din conducta existenta pe str. Cuza Voda conform avizului nr.1031/26.05.2017 emis de Compania apa Brasov SA.

Bransamentul de apa se va dimensiona conform debitului de apa aprobat si se va executa din coloana de polietilena de inalta densitate (HDPE) – Pn 10 atm.

Evacuarea apelor uzate menajere  si pluviale se va face in reteaua de canalizare existenta pe str. Cuza Voda avizului nr.1031/26.05.2017 emis de Compania apa Brasov SA.

Caminele de vizitare aferente bransamentelor de apa-canal se vor amplasa la distanta de 1,0 m de limita proprietatii, in incinta.

Evacuarea apelor pluviale de pe terase si acoperis

De pe terase si acoperis apele pluviale vor fi  preluate individual pe retea separata de canalizare pluviala ce va fi racordata la reteaua stradala de ape pluviale. 

Pentru parcarea subterana se vor monta separatoare de hidrocarburi. Echipamentul va fi invaluit de un pat de nisip.

Evacuarea apelor pluviale din zona aleilor pietonale din incinta vor fi colectate separat si vor fi trecute prin separatoare de nisip, apoi vor fi deversate in reteua pluviala stradala.

Organizarea de santier. Lucrările provizorii necesare organizării incintei constau în împrejmuirea terenului   aferent proprietăţii printr-un gard de protectie.

Organizarea de şantier se face pe terenul studiat cu afectarea unei suprafete minime de teren.

La terminarea lucrarilor terenul care a fost folosit sau afectat intr-un fel sau altul, va fi curatat, eliberat de materiale si resturi de materiale, nivelat.

b) cumularea cu alte proiecte existe si/sau aprobate –nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii – nu este cazul;

d) productia de deseuri deseurile rezultate in urma desfasurarii lucrarilor de demolare prevazute prin proiect vor fi stocate selectiv. In incinta vor fi asigurate spatii de stocare temporara pentru deseuri-suprafete betonate, spatii special amenajate si vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate, dupa caz; Tipurile de deseu rezultate din aceasta activitate vor fi deseuri de tip: moloz, deseuri lemnoase, resturi metalice; resturi din excavatii (pamant, pietre, pietris).

- deseurile menajere se vor colecta in europubele si se vor preda catre societati autorizate in vederea eliminarii;

- se va evita depozitarea necontrolata a deseurilor rezultate; 

- deșeurile rezultate din demolare se vor evacua ritmic cu societăți autorizate și nu se vor crea depozite de deșeuri inerte pe o perioadă indelungata;

-  se va mentine curatenia in spatiul destinat depozitarii, fiind interzisa arderea lor in recipientii de colectare precum si aruncarea lor langa recipientii de colectare sau depozitarea lor pe terenuri virane sau pe domeniul public;

e) poluarea si alte efecte negative  –

În perioada de executie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de executie care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de STAS 10.009/88. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscule de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice– lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

g) riscurile pentru sanatatea umana – nu este cazul;

 

2. Amplasarea proiectelor:.

a) utilizarea actuala si aprobata a terenurilor - terenul studiat este situat in  jud. Brasov, municipiul Brasov, intravilan, proprietate particulara, cu folosinta „ casa de piatra si teren de 17227 mp” si destinatia conform PUZ  „M1 zona mixta”, in conformitate cu C.U. nr.623 din 29.03.2017 cu prelungirea valabilitatii pana la data de 28.03.2019  emis de Primaria Municipiului Brasov;

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si subteranulul acetuia – nu este cazul;

c) capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

ii) zonele costiere si mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane si forestiere – nu este cazul;

iv) rezervatii si  parcuri naturale – nu este cazul;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei in vigoare: zone Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice; zonele prevazute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul si marirea zonelor de protectie sanitara si hidrogiologica – nu este cazul;

vi) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevazute de  legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri- judeţul Braşov se încadrează în regimul de gestionare II a ariilor din zone şi aglomerări privind calitatea aerului pentru toţi poluanţii (particule în suspensie – PM2,5, particule în suspensie – PM10, dioxid de azot, dioxid de sulf, monoxid de carbon, benzen, plumb, arsen, cadmiu, nichel), cu excepţia Municipiului Braşov pentru poluantul dioxid de azot si PM10.

Estimarea emisiilor conform memoriului de prezentare

Calculul poluanti in faza de construrie

ETSP = 2130 m2 X 0.162kg/m2/an X 1.5an = 345,06 kg/an X 1.5an = 517,5 kg

EPM10 = 2130 m2 X 0.0812kg/m2/an X 1.5an = 172,9 kg/an X 1.5an = 259,4 kg

EPM2.5 = 2130 m2 X  0.00812kg/m2/an X 1.5a = 17,29 kg/an X 1.5an = 25,9 kg

Calculul poluanti in faza de demolare

ETSP = 1918,4 m2 X 0.162kg/m2/an X 1.5an = 310,78 kg/an X 1.5an = 466,1 kg

EPM10 = 1918,4 m2 X 0.0812kg/m2/an X 1.5an = 155,77 kg/an X 1.5an = 233,61 kg

EPM2.5 = 1918,4 m2 X  0.00812kg/m2/an X 1.5an = 15,57 kg/an X 1.5an = 23,39 kg

Estimarea emisiilor din folosirea centralelor termice:

Total emisii oxizi de azot =68,096 kg/an

vii) zonel cu densitate mare a populatiei – investitia este amplasata in intravilanul

mun. Brasov, proprietate particulara;

Imobilul care urmează a fi demolat, este situat intr-o zona rezidentiala. Distanţa dintre clădirile ce se vor demola şi clădirea cea mai apropiată, este de aproximativ 10 m.

viii) peisajele si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

 

3. Tipurile si caracteristicile impactului potential:

a) importanta si extinderea spatiala a impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul ;

b) natura impactului -  nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea si complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor propuse prin proiect ;

f) debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate -  nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul;

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  • proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. În vederea minimizarii emisiilor de praf; se va stropi aria santierului, dupa caz; incarcaturile care intra si ies din santier vor fi acoperite cu prelate impermeabile la praf; Accesul pe drumurile publice se va face doar cu mijloace de transport salubre.
  4. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  5. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  6. Autocamioanele vor fi asigurate astfel incat sa nu existe pierderi de material din acestea;
  7. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect;
  8. Se va respecta programul de lucru impus de Primaria Municipiului Brasov in concordanta cu programul de odihna a locuitorilor din zona in conformitate cu Legea nr. 61/1991 cu modificarile si completarile ulterioare, privind linistea publica, pe toata perioada de executie a lucrarilor;
  9. Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se  vor lua masuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa;
  10. Deşeurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;
  11. Se va evita depozitarea necontrolata a deseurilor rezultate;
  12. Se va mentine curatenia in spatiul destinat depozitarii deseurilor, fiind interzisa arderea deseurilor in recipientii de colectare precum si aruncarea lor langa recipientii de colectare sau depozitarea lor pe terenuri virane sau pe domeniul public;
  13. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma implementarii proiectului;
  14. Vor fi luate  măsuri pentru limitarea vibratiilor  produse de sapatura   prin  utilizarea  de  tehnologii performante  de executie și  de fundare, în vederea  incadrarii valorilor parametrilor vibratiilor in limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;
  15. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate.
  16. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii, dupa caz:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • utilizarea materialelor speciale (folie de plastic, plasa, etc.) cu care se va acoperi pamantul excavat, pana la reutilizarea sau transportarea lui;
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  • oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;

          -respectarea prevederilor STAS 12574/1987: pulberi sedimentabile 17g/m2/luna la limita amplasamentului în direcţia zonei de locuinţe si L 104/2011 pentru pulberi în suspensie medie pe 24 h - 0,05 mg/m3  in zona de locuinte ;

  1. Vor fi luate măsuri pentru protecţia împotriva zgomotului şi vibraţiilor produse de utilajele şi instalaţiile în lucru, cu respectarea prevederilor HG 321/2005 republicată în 2008, privind gestionarea  zgomotului ambiental şi ale STAS 10009-88 privind Limitele admisibile ale nivelului de zgomot, pct.2.2, tab.3 (4) – nivelul de zgomot echivalent Lech 65dB(A).
  2.  Respectarea prevederilor art.16 din Ordinul nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei
  3. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  4. In cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  5. Nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate in emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada executiei lucrarilor cat si dupa aceasta;
  6. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  7. Se vor alege trasee optime din punct de vedere al protectiei mediului, pentru deplasarea vehiculelor care transporta materiale de constructie care pot elibera in atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va face pe cat posibil cu vehicule dotate cu prelate;
  8.  Transportul materialelor si transportul utilajelor grele se va realiza pe traseele stabilite, astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona;
  9.  Titularul proiectului raspunde pentru refacerea zonelor afectate de implementarea proiectului;
  10. Se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării lucrarilor propuse prin proiect; Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  11. Organizarea de şantier, pentru lucrările prevăzute prin proiect, va respecta obligatoriu măsurile specifice pentru reducerea şi/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sănătăţii umane si mediului înconjurător. Se vor avea în vedere:

 • împrejmuirea corespunzătoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc;

 • organizarea de şantier se va realiza astfel încât impactului generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;

 • organizarea de şantier va fi amenajată astfel încât să asigure facilităţile de bază conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare (alimentarea cu energie electrică, alimentarea cu apă pentru asigurarea necesităţilor igienico–sanitare, facilităţi pentru depozitarea temporară a materialelor, facilităţi pentru personal (baracă birou, vestiare muncitori, punct prim ajutor, toaleta ecologică), împrejmuire cu gard din panouri metalice pentru protecţia organizării de şantier si a vecinătăţilor), după caz;

• întreţinerea corespunzătoare a utilajelor/mijloacelor de transport utilizate in lucrările de construcţii în vederea evitării scurgerilor de combustibili şi uleiuri uzate pe sol/apă şi de alte substanţe toxice si periculoase;

• se interzice stocarea temporară si depozitarea carburanţilor si substanţelor periculoase în zona aferenta amplasamentului;

• în perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si a utilajelor utilizate;

• este interzisă părăsirea incintei organizării de şantier cu roţile autovehiculelor şi/sau caroseria murdară;

• alimentarea cu carburanţi, repararea şi întreţinerea mijloacelor de transport şi a utilajelor folosite pe şantier se va face numai la societaţi specializate şi autorizate.

Lucrări de refacere a amplasamentului:

-dupa terminarea lucrarilor de demolare, se va face un control al incintei pentru stabilirea situatiei gropilor rezultate in urma demolarii cladirilor,canalelor tehnice.  Acolo unde se va costata vizual un potential de poluare a solului se vor aplica prevederile  HG 1.408/2007 privind modalităţile de investigare şi evaluare a poluării solului şi subsolului, ale HG 1.403/2007 privind refacerea zonelor în care solul, subsolul şi ecosistemele terestre au fost afectate  și ale Ordinului 756/1997- ordin pentru aprobarea reglementarii privind evaluarea poluarii mediului.

-se vor lua toate măsurile pentru evitarea poluărilor accidentale, iar în cazul unor astfel de incidente, se va acţiona imediat pentru a controla, izola, elimina poluarea, anunţându-se GNM-CJ Brașov;

 

In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov  se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Conform prevederilor ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

            Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    

DIRECTOR EXECUTIV,

    Ciprian BANCILA                                                                                        

                                                                                                              SEF SERVICIU A.A.A,  

                                                                                                       Daniela BIRAU

                                                                                                      

            

 

             INTOCMIT:

  consilier Teodora MUNTEANU