Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE „Obtinere autorizatie de construire – reabilitare retea de strazi urbane in Municipiul Fagaras, pentru proiectul cu titlul „Modernizarea Scolii Gimnaziale nr.7 si a retelei de strazi urbane in vederea cresterii calitatii vietii in Municipiul Fagaras” MUNICIPIUL FAGARAS, prin Primar Gheorghe Sucaciu

 

                       

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr..... din 31.05.2018

....

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de MUNICIPIUL FAGARAS, prin Primar Gheorghe Sucaciu, cu sediul in jud.Brasov, mun.Fagaras, str.Republicii, nr.3, înregistrată la APM Brasov cu nr.6972 din 03.05.2018 (solicitare electronica nr.320 din 27.04.2018),  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

si ca urmare a completarilor depuse la dosar sub nr.8390/25.05.2018,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 29.05.2018, că proiectul „Obtinere autorizatie de construire – reabilitare retea de strazi urbane in Municipiul Fagaras, pentru proiectul cu titlul  „Modernizarea Scolii Gimnaziale nr.7 si a retelei de strazi urbane in vederea cresterii  calitatii vietii in Municipiul Fagaras”, propus a fi realizat in jud. Brasov, mun.Fagaras, strazile Azotului, Campului Nou, Vasile Alecsandri, Sf. C-tin Brancoveanu, Nicolae Balcescu, Mihai Eminescu, 1Decembrie 1918, Titu Pertia, I.M.Klein, Salcamului, Uniunii, conform certificatului de urbanism  nr.62 din 26.04.2018 eliberat de Primaria Municipiul Fagaras,  finantat prin fonduri europene in cadrul Programului Operational Regional 2014-2020, AP13, Pi 9B, os13.1  „Imbunatatirea calitatii vietii populatiei in orasele mici si mijlocii din Romania”, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.   

    Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

  1. proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, la pct. pct. 10, lit. b) proiecte de dezvoltare urbana, inclusiv constructia centrelor comerciale si a parcarilor auto;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  4. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

  1. Caracteristicile proiectului:

            a) dimensiunea si conceptia intregului proiect : prin proiect se propune realizarea structurii rutiere a strazilor, trotuarelor si zonelor verzi, in intravilanul municipiului Făgăraș, pe traseul existent si cu respectarea configurarii actuale a strazilor

Rețeaua de străzi centrală nu a beneficiat în ultima perioadă de investiții majore pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere. Aceste străzi se află în general la nivel de îmbrăcăminte din asfalt sau beton de ciment realizate în anii precedenți, degradate și care nu mai asigură nici un confort și siguranță participanților la trafic. Prin urmare se impune luarea unor masuri privind sporirea capacitatii portante, asigurarea scurgerii apelor in bune conditiuni, prevederea unei semnalizari rutiere in conformitate cu normele in vigoare, amenajarea intersectiilor cu retelele rutiere intersectate, amenajarea acceselor la proprietati si modernizarea lucrarilor de scurgere a apelor.

 In cadrul proiectului sunt cuprinse un număr de 11 străzi după cum urmează:

NR.

Denumire strada

Lungime proiect (m)

1

Azotului

426

2

Câmpului Nou

829

3

Vasile Alecsandri

302

4

Constantin Brâncoveanu

455

5

Nicolae Bălcescu

418

6

Mihai Eminescu

237

7

1 Decembrie

1028

8

Dr. Titu Pertea

573

9

I.M. Klein

389

10

Salcâmului 1, 2

901+305

11

Uniunii

737

Traseul proiectat are o lungime totala de 6600 m si se suprapune pe traseul strazilor existente.

Partea carosabila proiectata are o latime cuprinsa intre 4.00 m si 12.00 m.

Sistemul rutier

Pe străzile Salcâmului 1, 2 strazi avand sistemul rutier din împietruire infestată cu pământ se va aplica solutia de mai jos.

  • 4cm strat de uzură BA16 conform AND 605 (BA16 rul conform SR EN 13108)
  • 6cm strat de binder BAD22.4 conform AND 605 (BA22.4 leg conform SR EN 13108)
  • 20cm fundație de piatră spartă 0-63 conform SR EN 13242+A1
  • 20cm fundație din balast conform SR EN 13242+A1

Pe străzile Azotului, Câmpului Nou, Vasile Alecsandri, Constantin Brancoveanu, Nicolae Bălcescu, Mihai Eminescu, 1 Decembrie (partial), Dr. Titu Pertea, I.M. Klein, Uniunii avand sistemul rutier cu asfalt se va aplica solutia de mai jos:

  • 6cm strat de uzură BA16 conform AND 605 (BA16 rul conform SR EN 13108)
  • 3cm frezare asfalt existent

Pe zonele unde sistemul rutier este degradat sistemul rutier se va reface avand urmatoarea alcatuire:

  • 4cm strat de uzură BA16 conform AND 605 (BA16 rul conform SR EN 13108)
  • 6cm strat de binder BAD22.4 conform AND 605 (BA22.4 leg conform SR EN 13108)
  • 20cm fundație de piatră spartă 0-63 conform SR EN 13242+A1
  • 20cm fundație din balast conform SR EN 13242+A1

Trotuarele se vor reface in solutia prezentata mai jos:

  • Pavele de beton
  • 5cm nisip
  • 10cm balast

Pe strazile Nicolae Balcescu, Vasile Alecsandri si Mihai Eminescu tronsonul cuprins intre strada Nicolae Balcescu si  Decembrie nu se vor realiza trotuarele, fiind implementate in cadrul altui proiect.

Suprafata de sistem rutier modernizata este de 55085 mp iar de trotuare este de 17988 mp.

Conform graficului de realizare a investitiei durata este de 12 luni de executie

Asigurarea scurgerii apelor

Scurgerea apelor meteorice se va face in lungul strazilor proiectate la capetele acestora, catre sistemele actuale de preluare a apelor pluviale, avand grija ca gaigarele si gurile de canalizare existente sa se aduca la nivelul drumului proiectat. 

Lucrarile de organizare de santier: se vor desfasura in locurile stabilite e autoritatile implicate

Descrierea lucrarilor de santier

  • lucrari pregatitoare

Daca este cazul se fac decopertari, demolari si îndepartarea deşeurilor (se colecteaza deşeurile rezultate selectiv pe tip de deşeu).

  • ocuparea temporara pentru amenajarea organizarii de şantier

Prin lucrarile de modernizare ce urmeaza a fi executate se vor ocupa numai suprafete de teren strict necesare pentru asigurarea elementelor geometrice prevazute in normele tehnice in vigoare, nefiind necesare niciun fel de exproprieri.

Lucrările de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei: după terminarea lucrărilor , terenul afectat de lucrari va fi adus la starea initiala. Vor fi îndepărtate deșeurile depozitate în urma executării lucrărilor de reabilitare

 

b) cumularea cu alte proiecte existe si/sau aprobate –nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii – nu este cazul;

d) productia de deseuri –nu este cazul.

e) poluarea si alte efecte negative  –

În perioada de executie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de executie care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de STAS 10.009/88. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscule de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice– nu este cazul;

g) riscurile pentru sanatatea umana – nu este cazul;

2. Amplasarea proiectelor:.

a) utilizarea actuala si aprobata a terenurilor - terenul studiat este situat in  jud. Brasov, municipiul Fagaras, intravilan, domeniul public, cu folosinta actuala „carosabil, trotuare, parcari, zone verzi” si destinatia  „subzona locuintelor colective/individuale, zona de locuinte colective”, in conformitate cu  C.U. nr.62 din 26.04.2018  emis de Primaria Municipiului Fagaras;

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si subteranulul acetuia – nu este cazul;

c)  capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone::

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

ii) zonele costiere si mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane si forestiere – nu este cazul;

iv) rezervatii si  parcuri naturale – nu este cazul;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei in vigoare: zone Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice; zonele prevazute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul si marirea zonelor de protectie sanitara si hidrogiologica – nu este cazul;

vi) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevazute de  legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri- nu este cazul

vii) zonel cu densitate mare a populatiei – domeniul public;

viii) peisajele si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

3. Tipurile si caracteristicile impactului potential:

a) importanta si extinderea spatiala a impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul ;

b) natura impactului -  nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea si complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor propuse prin proiect ;

f) debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate -  nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul;

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  1. proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. deşeurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;
  5. se va evita depozitarea necontrolata a deseurilor rezultate;
  6. se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma implementarii proiectului;
  7. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate.
  8. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  1. Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  2. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  3. In cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  4. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  5. se vor alege trasee optime din punct de vedere al protectiei mediului, pentru deplasarea vehiculelor care transporta materiale de constructie care pot elibera in atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va face pe cat posibil cu vehicule dotate cu prelate;
  6.  transportul materialelor si transportul utilajelor grele se va realiza pe traseele stabilite, astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona;
  7.  titularul proiectului raspunde pentru refacerea zonelor afectate de implementarea proiectului;
  8.  Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov  se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Conform prevederilor ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

 

   

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    

DIRECTOR EXECUTIV,

    Ciprian BANCILA                                                                                        

                                                                                                              SEF SERVICIU A.A.A,  

                                                                                                       Daniela BIRAU

                                                                                                      

            

 

 

 

 

             INTOCMIT:

  consilier Teodora MUNTEANU