Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE „Obtinere autorizatie desfiintare platforma beton si Obtinere autorizatie de construire bazin de inot acoperit in Municipiul Fagaras” titular MUNICIPIUL FAGARAS

 

                       

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. ..... din .......2018

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de MUNICIPIUL FAGARAS, prin Primar Gheorghe Sucaciu, cu sediul in jud.Brasov, mun.Fagaras, str.Republicii, nr.3, înregistrată la APM Brasov cu nr.11228 din 13.07.2018 (solicitare electronica nr.508/09.07.2018),  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

si ca urmare a completarilor depuse la dosar sub nr.12504 din 07.08.2018, nr.14365 din 13.09.2018 si nr........

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 17.09.2018, că proiectul „Obtinere autorizatie desfiintare platforma beton si Obtinere autorizatie de construire bazin de inot acoperit in Municipiul Fagaras”, propus a fi realizat in jud.Brasov, loc.Fagaras, Soseaua Combinatului, nr.C1 conform certificatului de urbanism  nr.94 din 21.06.2018 eliberat de Primaria Municipiului Fagaras, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.   

 

    Justificarea prezentei decizii:

 

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

  1. proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, la pct.13a) orice modificari sau extinderi, ale proiectelor executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  4. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

  1. Caracteristicile proiectului:

            a) dimensiunea si conceptia intregului proiect : prin proiect se propune amenajarea unui bazin olimpic de înot, în scopul desfășurării activităților cultural-educative și sportive in municipiul Fagaras.

            Terenul este situat în intravilanul Municipiului Făgăraș, în zona de sud a orașului, în imediata vecinătate a Parcului Regina Maria, a râului Racovița, a unor terenuri de sport amenajate, fiind înscris în CF cu nr. 105507.

Terenul este mărginit în Vest de Str. Combinatului, iar în sud de o alee de acces ce urmează a fi asfaltată.

Pe terenul studiat, in suprafață de 14459,00mp, unde a functionat un strand in aer liber, există următoarele constructii:

-4 bazine descoperite dezafectate (C3), cu o suprafata de aproximativ 2245.00 mp

-o platforma betonata (C2) cu o suprafata de aprximativ 612 mp

-o anexa de lemn, in suprafata de 41 mp

-un turn dezafectat de apa (C1), cu o surafata construita de aproximativ 72 mp

Bazinele, platforma betonata si anexa de lemn se afla intr-o stare avansata de degradare fizica si vor face obiectul unor lucrari de demolare. Turnul de apa se pastreaza.

Descrierea constructiilor care urmeaza sa fie desfiintate

Indicatori urbanistici existenti:

  • S. Teren                                                                                           14459,00
  • SUPRAFATA CONSTRUITA EXISTENTA =C1- turn de apa 72mp + C2 platforma betonata -612mp + C3 bazine -2245mp = 2929mp
  • SUPRAFATA CONSTRUITA EXISTENTA DESFASURATA = C1-720mp + C2-612mp + C3-2245mp=3577mp

           POT = 0.05%

           CUT= 0,05

Inainte de începerea lucrărilor de demolare, construcțiile se vor debranșa de la utilități (deconectarea de la rețeaua de energie electrică, dezafectarea rețelelor de alimentare cu apă, canalizare, termoficare).

Constructiile se vor demola complet. Se vor împrejmui construcțiile ce urmează a fi demolate, iar la punctele de acces spre locul de demolare se vor instala pancarte de avertizare.

Demolarea părților componente ale clădirilor va fi executată astfel încât demolarea unei părți din clădire sau a unui element de construcție să nu atragă prăbușirea neprevăzută a altei părți sau a altui element. Se va folosi plasa antipraf și tot în acest scop, constructiile pot fi stropite cu apă, pe porțiuni.

Peretii se vor desface manual sau cu mijloace mecanice usoare, bucata cu bucata (nu se va folosi metoda prabusirii).

Resturile ce nu pot fi utilizate se vor transporta cu containere speciale la spațiile special amenajate și autorizate.

Demolarea totală se va realiza prin intermediul mijloacelor nemecanice sau mecanice usoare. Demolarea se va realiza manual sau cu mijloace usoare, fara a induce vibratii ce pot afecta cladiri din loturile invecinate

Lucrarile se vor efectua cu o firma de profil, specializata.

Funcțiuni/spații propuse:

  • Bazine de înot
  • Vestiare pentru acces bazine, toalete pe sexe, toaletă persoane cu dizabilități
  • Vestiare profesori pentru acces bazine
  • Saună uscată
  • Saună umedă
  • Saună sărată
  • Lifturi pentru accestul persoanelor cu dizabilități
  • Depozitări/spații anexe
  • Cabinet medical
  • Tribune
  • Sală de fitness cu recepție, vestiare și grupuri sanitare
  • Spații tehnice pentru bazine cu acces direct din exterior
  • Camera centrală
  • Spații tehnice instalații de ventilare
  • ECS
  • Gospodărie incendiu

Indicatori urbanistici propusi:

  • S. Teren                                                                                           14459,00
  • POT                                                                                                  16,85%
  • CUT                                                                                                  0.29
  • SUPRAFATA CONSTRUITA PARTER:                                     2362,00mp+72.00mp=2434.00mp
  • SUPRAFATA CONSTRUITA  DESFASURATA SUPRATERANA:             3467,00+720mp=4187.00mp
  • SUPRAFATA SUBSOL :                                                               915,00mp
  • REGIM DE ÎNĂLȚIME:                                                                  S+P+1E
  • Înălțime maximă:                                                                            13.00m
  • Locuri de parcare:                                                                          60
  • AMENAJĂRI TEREN:

Spații verzi7296.00mp

Alei, platforme amenajate4729.00mp

BAZINUL MARE

Se doreşte realizarea unui bazin acoperit, semi-olimpic cu dimensiune de 25x21 m, care să poată fi utilizat pentru înot de agrement și pentru înot competițional.

Adâncimea apei din bazin va fi variabilă, realizată în 2 pante, prima pantă va fi de la 1,40m  la 1,60 m iar a doua de la 1,60m la 1,90m.

Bazinul va avea 8 culoare instalate pe partea cea mai lunga a bazinului, culoarele laterale vor avea o lățime de 3m iar cele 6 din mijloc vor avea o lățime de 2,5m. Toate cele 8 culoare vor fi separate de plutitoare antival și vor avea montate 8 bloc-startere în capătul cu adâncime de 1,90m. Se va avea în vedere și amenajarea spatiilor libere - căi de acces din jurul bazinului.

Apa bazinului interior va fi încălzită și recirculată. Temperatura apei din bazin se va încadra între 22-24 gr.C.

BAZINUL MIC

Se doreşte realizarea unui bazin acoperit, de 7x15 m, care să poata fi utilizat pentru antrenament și pentru copii cu vârste mai mici de 5 ani.

Adâncimea apei din bazin va fi în variabilă de la 0,90 la 1,10 m, cu respectarea cotei luciului de apa față de jgheaburile de colectare pentru deversarea supraplinului în rezervorul tampon de compensare, conform normativelor.

Se va avea în vedere și amenajarea spatiilor libere - căi de acces din jurul bazinului.

Apa bazinului interior va fi încălzită și recirculată în sitem de hidroliză salină. Temperatura apei din bazin se va încadra între 22-24 gr.C.

BAZINUL DE HIDROMASAJ

Se doreste realizarea unui bazin de hidromasaj de 7x3m, cu o adâncime de 1,10m.

SPAȚIILE ANEXĂ BAZINELOR

În spațiile anexă de la parter se propune o suprafaţa amenajată pentru sauna, zonă arbitri/salvamar, cabinet medical, zonă sanitară, vestiare, vestiare arbitri, zonă de tribună pentru persoanele cu dizabilități,  spații tehnice, etc.

La  etaj se va amenaja o zonă de fitness cu acces separat și zona proprie de vestiare și dușuri.

Tot la etaj se va realiza o zonă de gradene pentru publicul ce va asista la competițiile de înot organizate, cu acces direct din zona de windfang și cu grupuri sanitare dedicate.

ZONA VERDE TIP PARC

Suprafaţa de teren rămasă liberă de construcții va face obiectul unui alt proiect de amenajare peisageră, și se va amenaja cu căi de acces, alei, spaţiu verde tip parc.

LOCURI DE PARCARE ȘI ALTE DOTĂRI

  • Pe latura de Est a terenului se vor amenaja locuri de parcare pentru autoturisme și rastel pentru biciclete.
  • Camera tehnică ce va deservi cele 2 bazine, se va amplasa în subsolul clădirii.
  • Încălzirea spatiilor se va face cu o centrală termica ce se va amplasa intr-o camera special amenajata, la parter;
  • Prepararea apei calde pentru consumatori si incalzirea apei din piscine se va realiza prin intermediul unei modul de preparare alcatuit din:

•15 panouri solare si statie completa de automatizare/pompare pentru sisteme solare.

•Racord agent termic de la centrala termica

•Boiler

Locurile de parcare și aleile auto vor fi dotate cu un sistem de dren care va conduce apa pluviala potential impurificata spre un separator de hidrocarburi și deversate în canalizarea municipală.

Echiparea edilitară 

In zona amplasamentului studiat, exista retele centralizate de alimentare cu apa potabila si  retele centralizate de canalizare ape uzate menajere si pluviale,  conform avizului de amplasament nr.1889/13.09.2018 emis de Apa Canal Sibiu SA.

Alimentarea cu apă. In conformitate cu avizul de amplasament nr.1889/13.09.2018 emis de Apa Canal Sibiu SA, alimentarea cu apa potabila a viitoarelor constructii se va face prin bransarera la reteaua de distributie apa.

Canalizare menajeră si pluviala. Evacuarea apelor uzate menajere si pluviale se va face prin extinderea retelelor in conformitate cu avizul de amplasament nr.1889/13.09.2018 emis de Apa Canal Sibiu SA.

Lucrarile de organizare de santier se vor desfasura in locurile stabilite de autoritatile implicate si vor consta in:

  • lucrari pregatitoare: daca este cazul se fac decopertari, se elimina/valorifica deşeurile rezultate (deşeurile rezultate se colecteaza selectiv).
  • amenajarea organizarii de şantier.

După terminarea lucrărilor, terenul afectat de lucrari va fi adus la starea initiala.

b) cumularea cu alte proiecte existe si/sau aprobate –nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii – nu este cazul;

d) productia de deseuri deseurile rezultate in urma desfasurarii lucrarilor de demolare/executie prevazute prin proiect vor fi stocate selectiv. Vor fi asigurate spatii de stocare temporara pentru deseuri-suprafete betonate, spatii special amenajate si vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate, dupa caz;

- deseurile menajere se vor colecta in europubele si se vor preda catre societati autorizate in vederea eliminarii;

- se va evita depozitarea necontrolata a deseurilor rezultate; 

- deșeurile rezultate din demolare/executie se vor evacua ritmic cu societăți autorizate și nu se vor crea depozite de deșeuri inerte pe o perioadă indelungata;

-  se va mentine curatenia in spatiul destinat depozitarii, fiind interzisa arderea lor in recipientii de colectare precum si aruncarea lor langa recipientii de colectare sau depozitarea lor pe terenuri virane sau pe domeniul public;

e) poluarea si alte efecte negative  –

În perioada de executie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de executie care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de STAS 10.009/88. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscule de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice– nu este cazul;

g) riscurile pentru sanatatea umana – nu este cazul;

 

2. Amplasarea proiectelor:.

a) utilizarea actuala si aprobata a terenurilor - terenul studiat este situat in  jud. Brasov, municipiul Fagaras, intravilan, domeniul public, cu folosinta actuala „ constructii administrative si social culturale, Spații publice plantate, spații de agrement și loisir” –V1- Conform PUG

in conformitate cu  C.U. nr.94 din 21.06.2018  emis de Primaria Municipiului Fagaras;

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si subteranulul acetuia – nu este cazul;

c)  capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

ii) zonele costiere si mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane si forestiere – nu este cazul;

iv) rezervatii si  parcuri naturale – nu este cazul;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei in vigoare: zone Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice; zonele prevazute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul si marirea zonelor de protectie sanitara si hidrogiologica – nu este cazul;

vi) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevazute de  legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri- nu este cazul

vii) zonel cu densitate mare a populatiei – investitia este amplasata in intravilanul

mun. Fagaras, domeniul public;

viii) peisajele si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

 

3. Tipurile si caracteristicile impactului potential:

a) importanta si extinderea spatiala a impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate – 

Vecinătățile terenului sunt:

  • La Nord – teren de fotbal;
  • La Sud – drum;
  • La Est - teren propritate privată;
  • La Vest - alee acces.

b) natura impactului -  nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea si complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor propuse prin proiect ;

f) debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate -  nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul;

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  • proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  5. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect;
  6. Se va respecta programul de lucru impus de Primaria Municipiului Fagaras in concordanta cu programul de odihna a locuitorilor din zona in conformitate cu Legea nr. 61/1991 cu modificarile si completarile ulterioare, privind linistea publica, pe toata perioada de executie a lucrarilor de construire;
  7. Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se  vor lua masuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa;
  8. Deşeurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;
  9. Se va evita depozitarea necontrolata a deseurilor rezultate;
  10. Se va asigura salubrizarea zonei si mentinerea curateniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizarii lucrarilor;
  11. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma implementarii proiectului;
  12. Vor fi luate  măsuri pentru limitarea vibratiilor  produse de sapatura   prin  utilizarea  de  tehnologii performante  de executie și  de fundare, în vederea  incadrarii valorilor parametrilor vibratiilor in limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;
  13. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile mijloaceor de transport/utilajelor se vor executa doar la societati autorizate.
  14. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  1. Se vor lua urmatoarele masuri de reducere a NO2 si NOx:
  • se vor adopta măsuri de control al emisiilor provenite de la instalațiile de ardere (ex: centrale termice cu arzator cu NOx scazut, centrale cu convectie, etc.);
  • se vor adopta pe cat posibil tehnologii verzi de producere a energiei din surse regenerabile pentru generarea curentului electric, producerea de apă calda, etc. (energia solară, energia apei, energia geotermică, etc.);
  • se vor evita eliminarea emisiilor la nivelul de respiraţie prin realizarea coşurilor de evacuare/dispersie conform cerinţelor OM 462/1993, ţinând seama de:
  • efectele pe scurtă durată ale emisiilor provenite din instalaţii (sarcină integrală a instalaţiei şi condiţiile cele mai defavorabile de emisie şi combustibil);
  • condiţiile meteorologice de dispersie favorabile (amplasare în care vânturile sunt canalizate, prezintă direcţie predominantă);
  • existenţa unor obstacole în apropierea coşului (clădiri, vegetaţie).
  1. Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  2. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  3. In cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  4. Nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate in emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada executiei lucrarilor cat si dupa aceasta;
  5. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  6. Se vor alege trasee optime din punct de vedere al protectiei mediului, pentru deplasarea vehiculelor care transporta materiale de constructie care pot elibera in atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va face pe cat posibil cu vehicule dotate cu prelate;
  7.  Transportul materialelor si transportul utilajelor grele se va realiza pe traseele stabilite, astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona;
  8.  Titularul proiectului raspunde pentru refacerea zonelor afectate de implementarea proiectului;
  9.  Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  10.  Organizarea de şantier, pentru lucrările prevăzute prin proiect, va respecta obligatoriu măsurile specifice pentru reducerea şi/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sănătăţii umane si mediului înconjurător. Se vor avea în vedere:

 • împrejmuirea corespunzătoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc;

 • organizarea de şantier se va realiza astfel încât impactului generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;

 • organizarea de şantier va fi amenajată astfel încât să asigure facilităţile de bază conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare (alimentarea cu energie electrică, alimentarea cu apă pentru asigurarea necesităţilor igienico–sanitare, facilităţi pentru depozitarea temporară a materialelor, facilităţi pentru personal (baracă birou, vestiare muncitori, punct prim ajutor, toaleta ecologică), împrejmuire cu gard din panouri metalice pentru protecţia organizării de şantier si a vecinătăţilor), după caz;

• întreţinerea corespunzătoare a utilajelor/mijloacelor de transport utilizate in lucrările de construcţii în vederea evitării scurgerilor de combustibili şi uleiuri uzate pe sol/apă şi de alte substanţe toxice si periculoase;

• se interzice stocarea temporară si depozitarea carburanţilor si substanţelor periculoase în zona aferenta amplasamentului;

• în perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si a utilajelor utilizate;

• este interzisă părăsirea incintei organizării de şantier cu roţile autovehiculelor şi/sau caroseria murdară;

• alimentarea cu carburanţi, repararea şi întreţinerea mijloacelor de transport şi a utilajelor folosite pe şantier se va face numai la societaţi specializate şi autorizate.

 

In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

 

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

 

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov  se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Conform prevederilor ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

            Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    

DIRECTOR EXECUTIV,

    Ciprian BANCILA                                                                                        

                                                                                                              SEF SERVICIU A.A.A,  

                                                                                                       Daniela BIRAU

                                                                                                      

            

 

             INTOCMIT:

  consilier Teodora MUNTEANU