Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE „Obtinere avize si autorizatie de construire supermarket si magazin produse din carne si branzeturi, accese auto si pietonale, trotuare, amenajari exterioare, sistematizare verticala, reclame pe fatada si in parcare, panou publicitar luminos, imprejmuire perimetrala, bransamente la utilitati, organizare de santier”

                        

 

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr.  din .12.2017

....

 

Ca urmare a solicitării depuse de PACURARU ADRIAN pentru SC PRO DEVELOPMENT SRL, cu sediul in jud. Bacau, mun. Bacau, str. Calea Republicii, nr. 129, pentru proiectul Obtinere avize si autorizatie de construire supermarket si magazin produse din carne si branzeturi, accese auto si pietonale, trotuare, amenajari exterioare, sistematizare verticala, reclame pe fatada si in parcare, panou publicitar luminos, imprejmuire perimetrala, bransamente la utilitati, organizare de santier” propus a fi realizat in jud. Brasov, oras Zarnesti, str. Mitrop. Ioan Metianu, nr. 146 (conform certificatului de urbanism nr. 356 din 04.08.2017, eliberat de Primaria Orasului Zarnesti), înregistrata la APM Brasov cu nr. 14761 din 14.09.2017 (solicitare inregistrata electronic sub nr. 1205/06.09.2017),  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarilor depuse sub nr. x /10.10.2017 si nr. x/01.11.2017,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 06.11.2017, că proiectul Obtinere avize si autorizatie de construire supermarket si magazin produse din carne si branzeturi, accese auto si pietonale, trotuare, amenajari exterioare, sistematizare verticala, reclame pe fatada si in parcare, panou publicitar luminos, imprejmuire perimetrala, bransamente la utilitati, organizare de santier” propus a fi realizat in jud. Brasov, oras Zarnesti, str. Mitrop. Ioan Metianu, nr. 146, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate. 

 

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, la pct. 10, alin. b) - proiecte de dezvoltare urbana, inclusiv constructia centrelor comerciale si a parcarilor auto;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  4. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

            1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului : prin proiect se propune constrirea unui imobil ce va avea funcţiunea de magazin pentru desfacerea mărfurilor alimentare şi nealimentare de uz casnic, pe un teren in suprafata de 5734 mp, aflat in proprietatea privata a societatii SC ALABASTRU SRL, conform extrasului CF nr. 100698, nr. cad. 100698 – OCPI Brasov-BCPI Zarnesti si imputernicire nr. 3248/04.08.2017 pentru SC DEVELOPMENT SRL.  

Caracteristici constructive:

Regim de înălţime:              P

Hmax  constructie:              5,35 m la atic și 7,40 la partea superioară a semnalului (reclama                                                  exterioara luminoasa)

P.O.T. propus = 37.65 %

C.U.T. propus = 0.37

Suprafaţa total construită: 1491 mp

Suprafaţă utilă:                    1291.95 mp  (sală de vânzare magazin 858.35 mp și sală de vânzare magazin cu produse din carne si branzeturi 61.80 mp).

Centrul comercial propus este o construcţie monobloc. Structura de rezistenţă fiind alcătuită ca o structură principală din stâlpi prefabricaţi şi forme prefabricate din beton, cu fundaţii de tip pahar prefabricate sub stâlpi. Pereţii de închidere sunt realizaţi din panouri sandwich de 10 cm grosime, dispuşi pe grinzi de fundaţie.

Zona de acces este protejată printr-o copertină de acces realizată cu structură prefabricată.

Învelitoarea centrului comercial se va realiza din tablă metalică cutată, termoizolație din fibră minerală și membrană de acoperiș din PVC.

Investiţia propusă reprezintă un magazin pentru vânzare en-detail,în cadrul căruia sunt delimitate diferitele zone funcţionale:

  • zona de intrare-ieşire din zona caselor de marcat
  • spaţiu sălii de vânzare organizat pe sortimente (mărfuri alimentare şi nealimentare)
  • spaţiu de sortare a mărfurilor după recepţionarea acestora, cu funcţiunile conexe:
    • rampă de acces, cameră frigorifică, spațiu depozitare maşină de curăţenie
  • spaţii social – administrative (grup sanitar pentru personalul de deservire, vestiare personal de deservire, cameră odihnă personal, birou şef magazin)
  • spaţii tehnice: spatiu tehnic, camera tablou electric general (TEG).

Imobilul va dispune de urmatooarele structure functionale:

Nr. încăpere

Denumire încăpere

Suprafaţă  (mp)

 

MAGAZIN PENNY MARKET

 

0.

WINDFANG

13.70

1.

SALA DE VÂNZARE

858.35

2.

HOL

9.95

3.

BIROU

16.40

4.

CAMERA ODIHNĂ PERSONAL

13.85

5.

VESTIAR FEMEI + WC

9.35

6.

VESTIAR BĂRBAȚI + WC

8.90

7.

CAMERA TABLOU ELECTRIC GENERAL(TEG)

6.25

8.

CAMERA TEHNICA

8.10

9.

SPAȚIU MANIPULARE MARFĂ

191.10

10.

MASINA DE CURATENIE

2.55

11.

CAMERĂ FRIGORIFICĂ

8.40

11.1

CAMERĂ CONGELARE

7.95

12.

ZONA ACCES COPERTINA

72.00

13.

SPAȚIU PREGATIRE

12.25

 

MAGAZIN CU PRODUSE DIN CARNE SI BRANZETURI

 

B01.

SALA DE VÂNZARE MAGAZIN CU PRODUSE DIN CARNE SI BRANZETURI

61.80

B02.

HOL

10.20

B03.

VESTIAR

5.20

B04.

CABINA DUS

1.00

B05.

CAMERA TEHNICA

3.60

B06.

CAMERA FRIGORIFICA - BRANZETURI

2.85

B07.

CAMERA FRIGORIFICA - MEZELURI

2.05

B08.

CAMERA TRANSARE SI PORTIONARE MEZELURI SI BRANZETURI

8.25

B09.

CAMERA RECEPTIE MARFA

4.20

B10.

CAMERA TRANSARE SI PORTIONARE CARNE

10.75

B11.

CAMERA FRIGORIFICA CARNE

6.20

B12.

BIROU

5.40

B13.

GRUP SANITAR PERSONAL

2.05

B14.

DULAP CURATENIE

1.30

 

In incintă se propune amplasarea unei parcări pentru clienți cu suprafata de 635 mp care sa asigura 98 locuri de parcare, din care 4 locuri de parcare destinate persoanelor cu dizabilitati locomotorii , trotuare cu suprafata de 378 mp, carosabil cu suprafata de 1038 mp, zone verzi amenajate cu suprafata de 418 mp, împrejmuiri, amplasare stâlp publicitar și panouri publicitare, indicatori și marcaje rutiere.

Accesul în incintă se va realiza din strada Plaiul Foii.

Accesele vor fi amenajate corespunzător prin asigurarea unor raze de racordare, a unei infrastructuri şi suprastructuri rutiere adecvate.

Alimentarea cu apă potabilă: alimentarea cu apa potabila se face din reteaua de alimentare cu apa existenta pe str. Plaiul Foii. Alimentarea cu apă a imobilului se va realiza de la căminul de apometru proiectat, realizandu-se trei racorduri separate pentru magazinul cu produse din carne si branzeturi si un racord pentru alimentarea rezervorului de incendiu dotat cu grup de pompare pentru alimentarea hidrantiilor exteriori si hidrantiilor interiori.

Evacuarea apelor uzate menajere si pluviale se va face in reteaua de canalizare centralizata existenta pe str. Plaiul Foii. Inainte de deversare in reteaua stradala, apele menajere vor fi trecute prin separatoare de grasimi (un separator de grasimi pentru spatiile sociale si un separator de grasimi pentru partea de magazin cu produse din carne si branzeturi), iar apele pluviale de pe parcaje vor fi trecute printr-un separator de hidrocarburi de tip Kessel.

Solutiile de alimentarea cu apă potabilă si de evacuarea apelor uzate se realizeaza conform Avizului de principiu favorabil nr. 240/13.09.2017 emis de SC Morani Impex SRL.

Alimentarea cu energie electrică:  se va face din reteaua centralizata existenta.

Apa calda va fi produsa cu ajutorul boilerelor alimentate cu energie electrica, amplasate local, la punctele de consum, boilere cu capacitati utile intre 10 si 15 litri fiecare.

Incalzirea spatiului se va face cu ajutorul ventiloconvectoarelor, atat in salile de vanzare cat si in spatiile anexe.

Lucrarile de organizare de santier:  

- organizarea de santier se va realiza strict in incinta amplasamentului investitiei, fara a afecta terenurile invecinate sau domeniul public;

In incinta administrativă vor fi instalate containere modulare din oţel ce vor servi ca birou, vestiar, etc., toalete ecologice cu bazin vidanjabil tratat chimic. De asemenea se va realiza o imprejmuire provizorie a incintei.

Inchiderea si securizarea perimetrului se va realiza cu panouri metalice prefabricate.

Lucrările de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei: -

Zonele afectate de lucrari vor fi aduse la starea initiala, iar suprafetele de teren ramase libere se vor amenaja si intretine ca spatii verzi cu rol de protecţie şi ambientare. Se va planta un tuia la 15-20 mp de zona verde.

b) cumularea cu alte proiecte – nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului/ exploatare a investitiei vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate, pe baza de contract;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort: – În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare, coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10009/2017.

Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr.119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei, in conformitate cu Notificare – Asistenta de specialitate nr 1698/A/25.09.2017 eliberata de catre DSPJ Brasov.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate:

- lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident.

 

2. Localizarea proiectelor:.

2.1. utilizarea existenta a terenului  -  terenul este situat in intravilanul orasului Zarnesti conform certificatului de urbanism nr. 356 din 04.08.2017 eliberat de Primaria orasului Zarnesti, avand functiunea predominant industriala si de locuinte, in conformitate cu RLU UTR 6.

Terenul care face obiectul acestei investitii are urmatoarele vecinatati :

N - Strada Tudor Vladimirescu

V - Strada Plaiul Foii

S - proprietati private

E - proprietati private

 

            2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite: - nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite:- nu este cazul;

h) ariile dens populate: - domeniul public si proprietati private;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica: - nu este cazul.

 

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  masurile prevazute prin proiect vor asigura protectia factorului  de mediu si protectia factorului  uman;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – prin proiect au fost prevazute masurile necesare astfel incat, in perioada de aplicare a proiectului sa nu existe impact asupra factorilor de mediu;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  propuse prin proiect;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

 

    II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

  1. proiectul propus nu intră sub incidenţa art.28 din O.U.G. nr.57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate si vor fi evacuate ritmic;
  5. Se vor lua masuri pentru evitarea poluarii solului prin depozitarea pe suprafete impermeabile a materialelor si a deseurilor rezultate in urma lucrarilor;
  6. Organizarea de santier se va face pe o arie cat mai restransa in jurul obiectivului, accesul utilajelor facandu-se exclusiv pe drumul de acces existent, depozitarea materialelor se va face in mod organizat doar in cadrul santierului; nu se vor bloca caile de acces;
  7. In cazul unor poluari accidentale proiectantul si constructorul raspund in solidar;
  8. Se va evita depozitarea necontrolata a deseurilor rezultate;
  9. Pamantul rezultat in urma excavarii (circa 625,50 mc) va fi preluat de o firma specializata;
  10. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor), reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate;
  11. Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr.119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei;
  12. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei sau a soluţiilor speciale care măresc eficienţa apei în fixarea prafului la:  stropirea căilor de acces în şantier, a zonei de descărcare a materialelor de construcţie.
  • minimizarea, prin realizarea pe amplasament numai a lucrărilor strict necesare în ceea ce priveşte  activităţile generatoare de praf : ex. tăierea, măcinarea, şlefuirea, căderi de material, spargerea betonului, etc.
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea/spalarea rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  • oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  1. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  2. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  3. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  4. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, a drumurilor de acces, etc., revine în totalitate titularului de proiect.

 

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor decizie se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale proiectului.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

 

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

      Sorin HORNOIU

                                                         

                                 

 SERVICIUL A.A.A.,        

                                                                                                           Alexandrina VASILE                                                                       

 

 INTOCMIT:  Consilier Simona PASCU