Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE- proiect COMAN ANA pentru SC CALIFICATIV SRL

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE- proiect

Nr. ..../I din ... 12.2016

 

Ca urmare a solicitării depuse de COMAN ANA pentru SC CALIFICATIV SRL ,  cu domiciliul in jud. Dambovita, municipiul Targoviste, B-dul Unirii nr.18, bl.67, ap.77, pentru proiectul „Schimbare destinatie din birou in hotel” propus a fi realizat in jud. Brasov, municipiul Brasov, str. Zizinului nr.46B ,  înregistrată la APM Brasov cu nr.  17716 din  14.11.2016 si nr. ELO  1575 din 29.11.2016 , completata cu nr. 18746/06.12.2016,

- în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;

-  in baza O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei salbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

                autoritatea competentă pentru protecţia mediului decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 12.12.2016, că proiectul Schimbare destinatie din birou in hotel” propus a fi realizat in jud. Brasov, municipiul Brasov, str. Zizinului nr.46B,  nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

- proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa 2, la la pct. 13, alin.a)  orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct.22 din anexa nr.1, ale proiectelor prevazute in anexa nr.1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;

- titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare.

- in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 2 din HG nr.445/2009, actualizata, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

 1.  Caracteristicile proiectului

Marimea proiectului:   terenul  este in proprietate privata S.C. CALIFICATIV S.R.L.  conform  CF 111630, avand suprafata de 365,00 mp, pe care  se afla o cladire cu regim de inaltime S+P+4E+M cu destinatia actuala de   birouri  .

            Cladirea existenta are structura de rezistenta alcatuita din diafragme de beton de 30 cm  la exterior, realizate anterior in urma unui proiect de consolidare si reabilitare , diafragme  din zidarie de caramida tip GVP de 30 cm grosime la interior, plansee , rampe si podeste de scara din beton armat .

         Descrierea functionala :         

Cladirea C2   cu regim S+P+4E+M CORP B este prevazuta cu :

-  un subsol cu 9 spatii depozitare    

-  parter  cu 7  camere pentru birouri, 2 holuri, oficiu, grup sanitar femei ,    grup sanitar barbati, lift ;

-    etaj 1 :7 birouri , 2 holuri , oficiu ,grup sanitar  femei , grup sanitar  barbati ;

- etaj 2 : 7 birouri , 2 holuri , oficiu ,grup sanitar  femei , grup sanitar  barbati ;

- etaj 3 : 7 birouri , 2 holuri , oficiu ,grup sanitar  femei , grup sanitar  barbati ;

- etaj 4: 7 birouri , 2 holuri , oficiu ,grup sanitar  femei , grup sanitar  barbati ;

- mansarda: 4 birouri, holuri, oficiu, grup sanitar  femei, grup sanitar barbati, 5 logii ;

    Spatii descrise mai sus se vor transforma dupa cum urmeaza :

  • la subsol  se creaza vestiare pe sexe cu dusuri si grupuri sanitare pentru personalul hotelului ,precum si o spalatorie calcatorie ;
  • la parter : se pastreaza grupul sanitar pe sexe , se vor amenaja 4 camere de hotel cu bai proprii , se va crea o bucatarie ce va deservi numai micul dejun si sala de mese din formata din trei camere ;
  •  la etaj 1 : se renunta la cele doua grupuri sanitare pe sexe si oficiu si se obtin 9                    camere de cazare ;   
  •  la etaj  2 : se renunta la cele doua grupuri sanitare pe sexe si oficiu si se obtin 9 camere de cazare          ;
  • la etaj 3: se renunta la cele doua grupuri sanitare pe sexe si oficiu si se obtin 9 camere de cazare ;          
  •   la etaj 4 : se renunta la cele doua grupuri sanitare pe sexe si oficiu si se obtin 9 camere de cazare          ;
  •  la mansarda : se renunta la cele doua grupuri sanitare pe sexe si oficiu si se obtin 4 camere de cazare, din care doua vor fi cu paturi comune si grupuri sanitare cu dusuri ;

               Amenajarea propusa pentru schimbarea destinatiei consta in compartimentarea spatiilor existente cu pereti usori din gipscarton in vederea obtinerii unor camere de hotel , dotate cu baie proprie .

Structura de rezistenta a acestei cladiri este alcatuita din diafragme de beton armat, plansee din beton armat , inchideri perimetrale si compartimentari interioare cu GVP de 30 cm si 25 cm, sarpanta de lemn ignifugat .

 

Alimentarea cu apa, respectiv evacuarea apelor uzate menajere se vor realiza prin bransamentele existente ale imobiliului.

 

Energie termica

Pentru prepararea agentului termic incalzitor, apa calda cu parametrii 80/60 0C exista montata intr-o camera tehnica special prevazuta in acest sens la parterul cladirii, un cazan cu functionare pr principiul condensarii pe combustibil gazos – gaze naturale. In camera tehnica este montat de asemenea un boiler vertical cu acumulare pentru preparare apa calda menajera.

 

Energie electrica

Alimentarea cu energie electrica este asigurata prin racord la reteaua de joasa tensiune existenta in zona, prin intermediul unui bloc de masura si protectie trifazat. Cladirea este dotata cu un tablou electric general si tablouri secundare de distributie. De asemenea cladirea este dotata cu instalatie de paratraznet si priza de pamant.

 

Lucrari necesare organizarii de santier :  Nu e cazul deoarece lucrarile se desfasoara numai in interiorul cladirii.

b) cumularea cu alte proiecte –nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri – deşeurile rezultate   vor fi stocate in pubele care vor fi predate in vederea eliminarii/valorificarii  cu societati autorizate.

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort –

În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele si mijloacele de transport utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele si mijloacele de transport utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de STAS 10.009/88.

Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

2. Localizarea proiectelor:.

2.1. utilizarea existenta a terenului  -  terenul studiat este situat in  intravilanul mun. Brasov, cu folosinta actuala de „  teren 365 mp+ cladire birouri S+P+4E+M”  si destinatia conform PUG Brasov la data prezentei „L3a – locuinte colective medii”,   in conformitate cu  C.U.   nr.  2136 din  13.07.2016 ,    emis de Primaria  Municipiului Brasov;

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite – nu este cazul;

h) ariile dens populate – .nu este cazul;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica – nu este cazul;

           

            3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul ;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – impact redus;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  de constructii ;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

 

    II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

  1.  proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1.  Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Deşeurile rezultate pe parcursul derulării lucrărilor de execuție vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;
  3. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  4. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  5. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  • oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;

h) Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de

evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov  se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Dupa intocmirea procesului verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor de realizare a proiectului, societatea care va desfasura activitatea in urma implementarii acestuia, are obligatia de a solicita si obtine  autorizatia de mediu.

Conform prevederilor ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

     Sorin HORNOIU                                                               

                                                                                                

 

                                                                                              SERVICIUL A.A.A.,

                                                                                                         Alexandrina VASILE

 

 

         INTOCMIT :

Consilier  Vasilica GROSU