Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE - PROIECT POPESCU ANCA RAMONA

 

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE - PROIECT

Nr.   /I din 05.04.2016

 

 

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de catre POPESCU ANCA RAMONA, cu domiciliul in jud. Brasov, mun. Brasov, str. Castanilor, nr. 5A, ap. 1, inregistrata la APM Brasov sub nr. 3418 din data de 02.03.2017 cu completarile ulterioare nr. 5270/31.03.2017,

  • in baza HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si
  •  a OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare,

autoritatea competenta pentru protectia mediului Brasov decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica, din data de 03.04.2017, ca proiectul „Schimbare partiala de destinatie din sala de servire in camere de oaspeti, amenajare si recompartimentare, fara modoficari structurale”, propus a fi realizat  jud. Brasov, oras Ghimbav, str. Pietei, nr. 79, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

           

            Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

  1. proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa 2, la pct. 13, alin. a) Orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

            1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului : Prin proiect se propune recompartimentarea spatiilor interioare in vederea reconversiei astfel incat sa indeplineasca toate cerintele arhitecturale si functionale necesare unor camere de oaspeti si amenajare si recompartimentare astfel incat sa se indeplineasca toate cerintele functionale si arhitecturale pentru un spatiu de alimentatie publica.

Parcela propusă are următoarele vecinătăţi:

-EST: drum public – Str. Fagarasului

-VEST : drum public – Str.Pietei

-NORD : intersectia - Str. Fagarasului cu Str.Pietei

-SUD : parcele aflate in proprietatea persoanelor fizice + constructii – parcela CF3025, top 145/6/2 – proprietar Boier Emil si Susana si parcela CF4239, top 145/5/1 – proprietar Nistor Eugenia si Nistor Anica.

 

Descrierea spatiilor:

PARTER: Spatiile vor fi utilizate astfel : sala de servire / bar; camera centrala detectie, hol, grup sanitar femei, grup sanitar barbati, vestiar personal sala, grup sanitar femei, grup sanitar barbati, spalator vesela, oficiu, bucatarie, vestiar personal bucatarie, grup sanitar, hol, zona preparare carne, camera centrala termica, camera depozitare, camera frigarifica carne, camera frigarifica legume, depozit;

MANSARDA: la acest nivel sunt amplasate: birou, sala de servire, hol, camera, grup sanitar, apartament, grup sanitar, oficiu, grup sanitar, camera, grup sanitar, camera, grup sanitar.

In interventiile care urmeaza a se realiza NU se aduc modificari la nivel structural.

Alimentarea cu apă potabilă: amplasamentul dispune de retea de apa;

Evacuarea apelor uzate: evacuarea apelor uzate menajere se face prin racordare la retelele existente pe amplasament aflate in exploatarea Companiei Apa Brasov;

 

Alimentarea cu energie electrică: - este asigurată prin racordarea la rețeaua existentă conform contract nr. 20245567-2 din 01.02.2017;

Alimentarea cu gaze natural: este asigurata prin racordarea la reteaua de distributie de gaze naturale operate GDF Suez conform contract nr. 3006767206/06.06.2015.

 

Lucrarile de organizare de santier:  Organizarea de santier se va realiza in interiorul amplasamentului, executantului revenindu-i in exclusivitate responsabilitatea modului cum isi organizeaza santierul.

Lucrarile de executie se vor desfasura fara afectarea domeniului public si numai cu personal calificat.

Constructia obiectivului nu va afecta buna desfasurare a activitatilor desfasurate in imediata vecinatate.

Pentru accesul utilajelor de montaj si echipamentului necesar realizarii lucrarilor propuse se vor folosi drumurile existente.

Constructiile (baracamentele) si echipamentele provizorii necesare executarii lucrarilor se vor amplasa in interiorul incintei.

Pe perioada realizarii constructiei se va monta o toaleta ecologica, un container pentru depozitarea materialelor necesare pe santier.

Se va asigura curatenia permanenta in zona santierului.

Pentru alimentarea cu energie electrica a organizarii de santier se va face un racord din bransamentul existent, in functie de solutia propusa de catre furnizorul de energie electrica.

Alimentarea cu apa se va face din reteaua de alimentare cu apa existenta.

Contractantul executiei este responsabil pentru curatenia in incinta zonei unde se executa lucrarile propuse.

La executia lucrarilor de executie aferente prezentului proiect, constructorul va lua toate masurile necesare pentru respectarea normelor actuale de protectie si securitate a muncii.

Principalele masuri care trebuie avute in vedere la executia lucrarilor :

- personalul muncitor sa aiba cunostiintele profesionale si cele de protectia muncii specitice lucrarilor ce se executa, precum si cunostiinte privind acordarea primului ajutor in caz de accident ;

- se vor tace instructaje si veriticari ale cunostiintelor reteritoare la NTS cu toti oamenii care iau parte la procesul de realizare a investitiei ; instruirea este obligatorie atat pentru personalul de pe santier, cat si pentru cel care vine ocazional pe santier in interes personal sau de serviciu ;

- pentru evitarea accidentelor personalul va purta echipamente de protectie corespunzatoare in timpul lucrului sau circulatiei pe santier ;

- se vor monta placute avertizoare pentru locurile periculoase ;

- lucratorii vor fi instruiti pentru lucrul la inaltime, luandu-se masuri de protectie pentru lucrul pe schela, conform normelor in vigoare. Se interzic improvizatiile pe schela. Pe timp netavorabil (ploi, vant puternic, ceata, temperaturi scazute) lucrarile se vor intrerupe;

Lucrările de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei: - La terminarea lucrarilor de amenajare si montare a echipamentelor se vor lua masuri de refacere a calitatii solului in cazul in care acesta a fost afectat. Terenul va fi sistematizat pe verticala astfel incat apele meteorice sa nu produca acumulari (baltiri).

 

b) cumularea cu alte proiecte –nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale –

In procesul de edificare a constructiei vor fi folosite :

- ciment, var, gips;

- apa potabila / industriala din reteaua orasului / din sursa proprie;

- lemn de rasinoase;

d) productia de deseuri –

- depozitarea tuturor deseurilor se va face diferentiat intr-un spatiu special amenajat, deseurile fiind astfel preluate de firma de salubritate cu care beneficiarul va incheia contract ;

- constructorul isi va desfasura activitatea cu masini/utilajele care sunt in stare optima de functionare, pentru a evita scurgerile accidentale ale diverselor produse sau a uleiurilor minerale provenite de la aceste utilaje/masini;.

- pe perioada de functionare a obiectivului propus nu va exista posibilitatea aparitiei poluarii solului datorita scaparilor accidentale de produse petroliere provenite de la autovehiculele care tranziteaza , deoarece atat platforma accesului, cat si cea a parcarii de la subsol sunt impermeabile datorita betonarii lor.

- constructiile hidroedilitare , reteaua de canalizare si caminele de canalizare sunt executate cu materiale specifice hidrofuge, eliminand posibilitatea de contaminare a solului.

Apele uzate provenite din cladire vor fi evacuate la canalizarea orasului.

Dupa finalizarea modificarilor si darea in exploatare, nu vor exista surse de poluare ale solului.

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort –

- lucrarile de sapatura pentru fundatii si platforme care genereaza emisii de praf in atmosfera;

- utilajele/echipamentele cu care se executa lucrarile de constructii – emisii specifice arderilor motoarelor cu combustie interna;

- CO2 si vapori de apa de la echipamentele de climatizare si de la grupurile electrogene de avarie , de la bucatarie si de la ocupantii spatiilor de cazare si de evenimente;

- autovehiculele pentru transportul materiilor prime si produselor finite care deservesc unitatea si de la mijloacele de transport ale turistilor (autoturisme).

Atat in perioada de constructie, cat si pe perioada de functionare, nu vor exista surse de poluare ale aerului, masurile adoptate pentru evitarea poluarii aerului fiind urmatoarele:

- se recomanda a se monta filtre pe cosurile de evacuare a gazelor emise de utilajele bucatariei, iar pentru autovehicule se recomanda ca in perioada de stationare sa fie oprita functionarea motorului;

- stropirea permanenta a platformelor santierului, pentru evitarea genererii emisiilor de prat in atmostera datorita lucrarilor de sapatura pentru fundatii si platforme;

- utilizarea eficienta a masinilor/utilajelor de lucru, astfel incat sa se reduca la maximum emisiile din gaze de esapament;

- spalarea rotilor masinilor, la iesirea din santier, pentru evitarea imprastierii pamantului si nisipului pe suprafetele carosabile;

- depozitarea materialelor usoare in locuri special amenajate, asttel incat sa nu poata fi luate de vant;

- mentinerea unor suprafete verzi la finalizarea lucrarilor de constructie;

- stabilirea unor trasee clare de circulatie in interiorul incintei;

- gestionarea corecta a locurilor de parcare, astfel incat, sa se reduca timpul de manevra pentru parcarea propriu-zisa.

Incalzirea spatiilor din constructia propusa se va realiza cu ajutorul unui punct termic care va functiona cu combustibil solid (lemn), dotat cu echipamente speciale pentru retinerea poluantilor. Asttel, aceasta nu va afecta mediul inconjurator deoarece emisile sale de noxe se incadreaza sub limitele maxime impuse de normele si normativele in vigoare.

Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

In timpul realizarii obiectivului, sursele de zgomot si de vibratii, ar putea fi reprezentate de mijloacele de transport cu care constructorul isi destasoara activitatea.

Pentru a evita producerea poluarii fonice, toate utilajele care produc zgomot si/sau vibratii vor fi mentinute in stare buna de functionare.

Apreciem ca fata de imprejurimi impactul zgomotului si al vibratiilor este nesemniticativ si nu va afecta negativ populatia din zona, constructia propusa fiind amplasata departe de cladiri de locuit.

Prin activitatea propusa a obiectivului, apreciem ca:

- nu se impun amenajari speciale pentru protectia impotriva zgomotului si vibratiilor;

Izolarea acustica fata de exterior, fata de spatiul tehnic si intre incaperile interioare se realizeaza cu materiale fonoabsorbante care permit limitarea la maxim a duratei de reverberatie.

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de STAS 10.009/88. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

2. Localizarea proiectelor:

2.1. utilizarea existenta a terenului:  terenul studiat este situat in intravilianul orasului Ghimbav, avand categoria de folosinta „curti constructii”, in conformitate cu  C.U.   nr. 48 din 25.02.2016, cu valabilitate prelungita pana la data de 25.02.2018,  emis de Primaria  Orasului Ghimbav;

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite

nu este cazul

h) ariile dens populate – domeniul public si proprietate privata;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica – nu este cazul.

           

            3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul ;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – impact redus;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  propuse prin proiect;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  • proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

 

            Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate; vor fi evacuate ritmic.
  5. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate.
  6.    In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  1. oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  2. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  3. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  4. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de

evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor decizie se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Prezenta decizie poate fi contestata, in conformitate cu prevederile HG nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

    Sorin HORNOIU                                                                                      

                                                                                                                 SERVICIUL A.A.A,  

                                                                                                    Alexandrina VASILE

               

 

 

                                                                                      

             INTOCMIT:

consilier Simona PASCU