Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE-PROIECT SC FIX IMPORT EXPORT SRL

 

                       

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE-PROIECT

Nr. din 31.05.2017

....

 

Ca urmare a solicitării depuse de SC FIX IMPORT EXPORT SRL, cu sediul in jud. Brasov, cu sediul in mun. Bucuresti, sector 1, str. Varful Inalt, nr. 75, Bir.4, pentru proiectul „CONSTRUIRE ANSAMBLU REZIDENTIAL S+P+4E” propus a fi realizat in jud. Brasov, mun. Brasov, str. Carpatilor, nr. 14, conform certificatului de urbanism  nr. 354 din 08.02.2017, eliberat de Primaria Municipiului Brasov, înregistrata la APM Brasov cu nr. 7545 din data de 08.05.2017,  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarilor depuse sub nr. 7829/11.05.2017, nr. 8263/19.05.2017 si nr.xxx/xxx.2017 (solicitare inregistrata electronic cu nr. 547 din data de 10.05.2017),

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 29.05.2017, că proiectul „CONSTRUIRE ANSAMBLU REZIDENTIAL S+P+4E” propus a fi realizat jud. Brasov, mun. Brasov, str. Carpatilor, nr. 14, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate. 

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

    a) proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, la pct. 10, alin. b) - proiecte de dezvoltare urbana, inclusiv constructia centrelor comerciale si a parcarilor auto;

    b) titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

   c) lipsa observatiilor din partea publicului interesat;

    d) in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

            1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului : prin proiect se propune construirea unui imobil cu regim de inaltime S+P+4E+Eth si suprafata construita de 325 mp pe un teren in suprafata de 1177 mp. Terenul se afla in proprietatea S.C. Fix Import Export S.R.L. (conform extras C.F. nr. 136379, nr.cad./top136379).

Constructia va avea urmatoarele suprafete:

- subsol: 325,0mp;

- parter: 325,0mp: 1 garsioniera+ 1 apartament cu 2 camere;

- etaj 1: 367,81mp: 1 garsioniera+ 4 apartament cu 2 camere;

- etaj 2,3,4: 358,07mp: 1 garsioniera+ 4 apartament cu 2 camere;

- etaj tehnic: 180,57mp;

Se va construi in subteran un subsol general pe un nivel, care sa adaposteasca 22 de boxe si 2 spatii tehnice si la suprateran un corp de cladire cu cinci niveluri de locuinte (P+4, total 22 de apartamente) si etaj tehnic amenajat cu doua camere tehnice.

Infrastructura va fi realizata din fundatii tip radier general, cutie rigida din beton armat si planseu din beton armat, iar suprastructura: sistem mixt –diafragme, stalpi si grinzi din beton armat, cu plansee din beton armat.

Inaltimile cladirii:

- H.max atic Etaj tehnic: 19,7m(de la C.T.A.)= 609,7;

- H.max atic Etaj 4: 16,7m(de la C.T.A.)=606,7;

Parcaje la sol: sunt prevazute 24 de locuri de parcare, cu acces dinspre str.Muresului, echivalente unui numar de 24 de  apartamente. Se vor folosi dale ecologice inierbate pentru realizarea platformei de parcare.

Accesul auto in incinta se face dinspre str.Muresului. Drumul si accesele in incintele construite vor fi astfel proiectate incat sa asigure circulatia normala si accesul usor pentru mijloacele de transport si de lucru specifice, precum si pentru mijloacele de interventie in caz de incendii, avarii la retelele edilitare si a ambulantei.

Accesul pietonal se poate realiza si din strada Carpatilor, pe treptele existente, care preiau diferenta de nivel intre str. Carpatilor si terenul studiat.

 

 

Canalizare ape pluviale: canalizarea apelor pluviale de pe platforma parcării se face prin 3 guri de scurgere si o retea de canalizare pluviala - AVIZ SGA nr. 63/24.04.2017;

Depozitarea deșeurilor rezultate din lucrari se face in europubele amplasate corespunzător, colectarea lor facându-se în baza unui contract incheiat cu firme specializate in domeniu;

Retea de energie electrica exista pe str.Carpatilor- Aviz Electrica 70101618536 din 22.02.2016;

Retelele de gaz metan exista pe str.Carpatilor- Aviz Distrigaz 310350416 din 25.02.2016;

Deseurile menajere vor fi colectate in pubele ecologice si preluate de firme specializate pe baza de contract.

 

Alimentarea cu apă potabilă: Alimentarea cu apa potabila se va realiza din reteaua centralizata de alimentare cu apa existenta pe strada Muresului, conform Aviz nr.367 din 10.03.2016 cu valabilitate prelungita pana la data de 10.03.2018 emis de Compania APA Brasov;

Evacuarea apelor uzate: Apele uzate menajere vor fi evacuate in colectorul de canalizare existent pe strada Carpatilor,conform Aviz nr.367 din 10.03.2016 cu valabilitate prelungita pana la data de 10.03.2018 emis de Compania APA Brasov.

Apele pluviale – Apele pluviale de pe platforma parcării se vor colecta prin 3 guri de scurgere si o retea de canalizare pluviala, trecute printr-un separator de nisip si produse petroliere, echipat cu filtru de coalescenta, apoi stocate intr-un bazin de retentie,conform Aviz de gospodarire a apelor nr. 63/24.04.2017 emis de SGA Brasov.

Alimentarea cu gaze naturale – Alimentarea cu gaze naturale se va face din reteaua centralizata existenta in  zona. Agentul termic va fi asigurat  cu ajutorul unor centrale murale pe gaz cu tiraj fortat 24 kW.

Alimentarea cu energie electrică  - necesarul de energie electrica se va realiza prin bransament subteran la reteaua electrica din zona.

 

Lucrari necesare organizarii de santier: in vederea inceperii executarii lucrarilor, prin proiect s-au prevazut urmatoarele:

  • organizarea de santier se va realiza in incinta proprietatii, intr-o zona delimitata, cu imprejmuire provizorie;
  • in interiorul zonei imprejmuite vor fi amplasate toate elementele necesare: containere-baraci pentru birou/vestiar/depozitare materiale, bancuri de lucru, schele, utilaje, platforme de depozitare deseuri, grupuri sanitare ecologice;
  • toate activitățile necesare executării lucrărilor de constructii se vor desfășura în interiorul proprietatii;
  • organizarea de santier nu va afecta domeniul public.

 

Lucrările de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei:                

La finalizarea investitiei vor fi efectuate lucrari de amenajare a terenului, constand in drumuri de incinta pietonale si auto catre parcari, spatii verzi (plantari de pomi si flori);

 

b) cumularea cu alte proiecte –nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d)productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului/ exploatare a investitiei vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort – În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Pentru protectia impotriva zgomotului generat in timpul lucrarilor de excavatie se vor amplasa panouri de protectie confectionate din policarbonat (dimensiuni 1/1.5 metrii).

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr.119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate:  - lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

 

2. Localizarea proiectelor:

2.1. utilizarea existenta a terenului:  terenul studiat in suprafata totala de 1177 mp este situat in intravilanul Municipiului Brasov, Destinatia acestuia conform PUG  aprobat cu HCL nr. 144/2011 este: L3a -subzona locuintelor colective medii cu P+4 niveluri formand ansabluri preponderent rezidentiale situate in afara zonei protejate.

Terenul are armatoarele vecinatati:

       - la N-V: imobil locuinte colective P+8E;

             - la N-E: imobil locuinte colective P+8E;

             - la S-E: str.Carpatilor si Complex comercial Decebal;

             - la S-V: teren proprietate privata cu servitute de trecere dinspre str.Muresului.

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora - nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite -nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale - nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. -  nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite - in aglomerarea Brasov este depasita valoarea limita pentru NO2 conform prevederilor legale in vigoare ( Lg. nr. 104/2011; OM nr. 1206/2015);

- prin proiect au fost estimate emisiile de oxizi de azot in perioada de functionare a imobilului, respectiv 118,99 kg/an;

h) ariile dens populate - domeniul public si proprietati private;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica - nu este cazul.

           

            3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  masurile prevazute prin proiect vor asigura protectia factorului  de mediu si protectia factorului  uman;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – prin proiect au fost prevazute masurile necesare astfel incat, in perioada de aplicare a proiectului sa nu existe impact asupra factorilor de mediu;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  propuse prin proiect;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

 

            Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se vor respecta conditiile prevazute in actul de reglementare nr.xxx/x/xxx2017 emis de DSP Brasov;
  4. Se vor respecta conditiile prevazute in Aviz de gospodarire a apelor nr. 63/24.04.2017 emis de SGA Brasov;
  5. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  6. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate si vor fi evacuate ritmic;
  7. Se va evita depozitarea necontrolata a deseurilor rezultate;
  8. Deseurile menajere se vor colecta in europubele si vor fi predate catre societati autorizate in vederea eliminarii;
  9. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor), reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate.
  10.    In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  • oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  1. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  2. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  3. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare.

 

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor decizie se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

   

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

      Sorin HORNOIU

        

                                                                                                         

SEF SERVICIU A.A.A.,    

                                                                                                            Alexandrina VASILE                                                                        

                                                                                    

 INTOCMIT,                                                                                                

 Consilier Simona PASCU