Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE - PROIECT SC KAUFLAND SRL pentru SC PK RED SRL

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE - PROIECT

Nr. ..../I din ... 04.2016

 

             Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresata de  SC KAUFLAND SRL pentru SC PK RED SRL   , cu  sediul  in  Bucuresti , str. Barbu Vacarescu, nr. 120-144,   inregistrata la APM Brasov cu nr. 607 din  11.01.2017 si electronic nr. 1639 din 16.12.2016 si completata cu nr.  6187 din 11.04.2017,

- in baza HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului;

- in baza OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare,

Autoritatea competenta pentru protectia mediului Brasov decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica  din data de 18.04.2017, ca proiectul „OBTINERE AUTORIZATIE CONSTRUIRE RETAIL PARK FAGARAS, IMPREJMUIRE, BRANSAMENTE SI UTILITATI”, propus a fi amplasat în jud. Brasov, mun.  Fagaras, str. T.Vladimirescu, nr. 85-87  (C.U. nr. 94/31.05.2016  emis de Primaria Municipiului  Fagaras), nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

 

 Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

a) proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa 2, la pct. 10, lit. b) proiecte de dezvoltare urbana, inclusiv constructia centrelor comerciale si a parcarilor auto;

 b)  titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

c)  in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

1.Caracteristicile proiectului 

a) marimea proiectului:   prin proiect se propune  construirea unui  centru comercial, care va fi  localizat în partea de est a Municipiului Făgăraș, pe un teren in suprafata 6655 mp de , aflata  în proprietatea S.C. PK RED SRL.

Se propune construirea centrului comercial, având o amprentă în plan de formă poligonală. Construcția se va realiza cu structură prefabricată de beton armat. Acoperirea se va face in sistem tip terasa necirculabilă cu o structură de beton prefabricat cu tabla cutată peste care se așaza o barieră contra vaporilor, două straturi de 8cm vată minerală bazaltică, urmate de o hidroizolație. Închiderile se vor face cu pereți cortină cu tâmplărie din aluminiu și panouri termoizolante, local cu placaj compozit tip „bond”.

- Accesele în spațiile comerciale se vor realiza din exterior, distinct pentru fiecare chiriaș.

- Terenul liber va fi amenajat din punct de vedere funcțional cu platforme și parcări, dar și cu spații verzi conform necesităților dictate de legile în vigoare

 

Suprafata teren:                                      6655 mp

S construita propusa:                              3222.87 mp

P.O.T. propus=48%

C.U.T. propus =0.48

Regim de inaltime existent: Parter (H max atic =7 m)

Hmax cotă superioară panouri publicitare H=9m

Numar total locuri de parcare propuse = 103.

-Accesul auto si cel pietonal se vor realiza din Strada Tudor Vladimirescu.

-Aprovizionarea se va realiza din Strada Tudor Vladimirescu.

- Accesul auto se realizează din Strada Tudor Vladimirescu prin intermediul unei zone de servitute asupra proprietății private HYPERMARKET KAUFLAND.

Compartimentările interioare vor fi realizate din pereți de gipscarton pe structură metalică zincată, dublu sau triplu placați, în funcție de cerințele de rezintentă la foc. Spatiile tehnice vor fi delimitate de pereti CO(A1) din zidarie de BCA pana la cota 3.00m si gips carton RF=180’ pana la cota inferioara a invelitorii.

 

Alimentarea cu apa :  se va realiza din reteaua  existenta in zona, conform avizului nr. 2880/16.11.2016,  emis de SC APA CANAL SA SIBIU.

 Evacuarea apelor uzate menajere si pluviale : in zona amplasamentului exista reteaua de canalizare menajera si pluviala care se afla in proprietatea SC KAUFLAND ROMANIA SA, iar pentru racordarea la retele trebuie sa obtineti acordul SC KAUFLAND ROMANIA SA.

Alimentarea cu energie termică

Încălzirea spaţiilor comerciale închise va fi asigurată de fiecare agent economic în parte. Spațiile tehnice vor fi încălzite cu calorifere electrice.

Alimentarea cu energie electrică

Alimentarea cu energie electrică va fi asigurată prin racordarea la reteaua electrica existentă în zonă.

 

Lucrările de organizare de șantier: barăci pentru constructori si personal,  platforme de depozitare, racorduri provizorii pentru utilităti se vor amplasa conform planului de organizare a  execuției. Depozitarea materialelor de construcție se face pe platforme balastate, iar mijloacele de transport vor fi curățate înainte de ieșirea din șantier. 

 

b) cumularea cu alte proiecte – nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale - nu este cazul

d) productia de deseuri –deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului/exploatare a investitiei vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de discomfort

  În perioada de realizarea a lucrarilor propuse si in perioada de functionare, impactul proiectului/activitatii asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele si mijloacele de transport utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii/titularul activitatii care va avea in vedere ca utilajele si mijloacele de transport utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de STAS 10.009/88.

Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate:

lucrarile de constructii vor fi realizate cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

 

2.Localizarea proiectului

 2.1. utilizarea existenta a terenului – teren intravilan Fagaras, avand folosinta actuala „ zona comerciala” si destinatia „ M2 – subzona mixta activitati comerciale, servicii, productie”, conform CU nr. 94/31.05.2016,  emis de Primaria Municipiului Fagaras.

2.2. relativă abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea şi capacitatea regenerativa a acestora: - nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbţie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

    a) zonele umede- nu este cazul;

    b) zonele costiere- nu este cazul;

    c) zonele montane şi cele împădurite – nu este cazul;

    d) parcurile şi rezervaţiile naturale - nu este cazul;

    e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare - nu este cazul;

    f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007, actualizata, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica zonele de protectie speciala - nu este cazul; 

   g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depasite – nu este cazul;

   h) ariile dens populate –   Nord – Proprietate privată HYPERMARKET KAUFLAND; Sud – Strada Tudor Vladimirescu; Vest – Proprietate privată HYPERMARKET KAUFLAND; Est – Proprietate privată HYPERMARKET KAUFLAND;

     i) peisajele cu semnificatie istorica, culturală şi arheologică - nu este cazul.

3. Caracteristicile impactului potenţial: se iau în considerare efectele semnificative posibile ale proiectelor, în raport cu criteriile stabilite la pct. 1 şi 2, cu accent deosebit pe:

    a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate - nu e cazul;

    b) natura transfrontiera a impactului - nu este cazul;

    c) mărimea şi complexitatea impactului - impact  nesemnificativ;

    d) probabilitatea impactului – redus pe perioada de executie a proiectului;

    e) durata, frecventa şi reversibilitatea impactului - impact redus pe perioada de realizare a proiectului.

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  • proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Deşeurile rezultate pe parcursul derulării lucrărilor de execuție/exploatarii investitiei  vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;
  3. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate pe parcursul execuției lucrărilor;
  4. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  5. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  6. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf ;
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  • oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  1. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov   se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Dupa intocmirea procesului verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor de realizare a proiectului, societatea care va desfasura activitatea in urma implementarii acestuia, are obligatia de a solicita si  de a obtine   autorizatie  de mediu.

Conform prevederilor ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.        

   Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  

 

DIRECTOR EXECUTIV,

     Sorin HORNOIU                                                               

                                                                                                

                         SEF  SERVICIU A.A.A.,

                                                                                                               Alexandrina VASILE

    

                                                                                    

     INTOCMIT :

Consilier  Vasilica GROSU