Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE - proiect TEHNOSTING ECHIPAMENTE SRL

 

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE - proiect

Nr. .... /I din .....04.2017

 

 

            Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de societatea TEHNOSTING ECHIPAMENTE SRL cu sediul in jud. Brasov, mun. Brasov, str. De Mijloc, nr. 98, cam. 2, înregistrata la APM Brasov cu nr. 4702/21.03.2017 (solicitare inregistrata electronic cu nr. 1193/30.08.2016), completata sub nr. 1486/08.05.2017, nr. 9778/19.06.2017 si nr. ...............,

  • in baza HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare,

autoritatea competenta pentru protectia mediului Brasov decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica, din data de 26.06.2017, ca proiectul proiectul „Construire sediu firma si depozit”, propus a fi realizat in jud. Brasov, mun. Brasov, Calea Feldioarei nr. 75 J, 75 K, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

           

            Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

- proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa 2, la pct. 10, lit. a) proiecte de dezvoltare a zonelor/unitatilor industriale;

- titularul a mediatizat in presa locala si APM Brasov pe pagina web atat solicitarea de obtinere a acordului de mediu, cat si decizia de continuare a procedurii privind emiterea aprobarii de dezvoltare a proiectului;

- lipsa observatiilor din partea publicului interesat;

- in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

            1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului – pe terenul cu suprafata totala de 4.450 mp aflat in proprietatea societatii se propune construirea unui imobil care va fi compus din 2 corpuri:

  • Corpul 1: cu regim de inaltime P+E si suprafata construita de 303 mp, cu urmatoarea compartimentare: zona receptie, 3 birouri, sala conferinte si 2 locuinte de serviciu;

Sistemul constructiv al corpului 1 va fi alcătuit din fundații continue, cu plăci din beton armat, planșee din beton cu stâlpi și grinzi din beton, cu pereții exteriori din cărămidă iar cei interiori, nestructurali vor fi realizați din cărămidă sau din plăci de gipscarton ;

  • Corpul 2:  cu regim de inaltime P si suprafata construita de 1.377 mp, cu urmatoarea compartimentare: zona depozitare piese si produse finite (parti componente stingatoare si accesorii PSI) cu suprafata de 941,75 mp, zona depozitare pulbere si spumant pentru stingatoare cu suprafata de 190 mp, zona ateliere/vestiare si CT cu suprafata de 179,4 mp;

Sistemul constructiv al corpului 2 va fi alcătuit din fundații continue, cu plăci din beton armat, planșee din beton cu stâlpi și grinzi din beton, pereții exteriori din panouri metalice tip sandwich cu termoizolație din vată minerală, fixate pe soclu din beton și rigle metalice între stâlpi, iar invelitoarea se va realiza din panouri metalice tip sandwich cu termoizolație din vată minerală.

Organizarea circulației carosabile și pietonale :

Accesul pe teren se face din Calea Feldioarei/DN13, printr-un drum asfaltat, cu trama stradală de 6,60 – 7,00 m, care deservește zona de parcaje și zona de depozitare/ateliere a imobilului propus. Circulațiile pietonale se vor desfășura în perimetrul clădirii, avînd lățimi variabile, între 0,50–1,50 m, iar numărul de parcaje propus : 12 locuri.

Activitatea care se va desfasura consta in aprovizionarea și verificarea stingătoarelor, care se va derula astfel : primire marfă ambalată în cutii de carton, în saci de rafie sau neambalată.  depozitare pe paleți din lemn cu ajutorul stivuitorului sau transpaletului, verificare/reparare stingătoare.

În procesul de verificare/reparare a stingătoarelor se utilizează pulberea pentru stingatoare  și agent de stingere a incendiilor spumantul, ambele substanțe fiind neinflamabile.

Pulberea pentru stingatoare  (fara fraza de pericol):

- va fi achizitionata ambalată în saci de nailon sau de hârtie, cu capacitatea de 25 kg fiecare ;

- se va depozita câte 1.000 kg pe paleți ;

- se estimeaza ca în decursul a 12 luni, cantitatea intrată – ieșită va fi de aprox. 40 – 60 tone/an.

Spumantul (fraza de pericol Acut toxic 4, H302) :

- va fi achizitionat ambalat în butoaie de plastic cu capacitatea de 200 l ;

- butoaiele se vor depozita pe paleți ;

- se estimeaza ca în decursul a 12 luni, cantitatea intrată – ieșită va fi în jur de 1000 l.

Incalzirea spatiilor de lucru, a birourilor si a locuintelor de serviciu se va realiza cu 3 CT, cu tiraj fortat, 2 cu puterea e 24 kW si 1 cu puterea e 60 kW

Utilitati: alimentarea cu apa se va realiza din retelele stradale, apele uzate menajere vor fi evacuate in reteaua de canalizare, alimentarea cu energie electrica si termica se va realiza din retelele existente in zona.

Lucrari necesare organizarii de santier: in vederea inceperii executarii lucrarilor, prin proiect s-au prevazut urmatoarele:

- organizarea de santier se va realiza in incinta proprietatii, intr-o zona delimitata, cu imprejmuire provizorie;

- in interiorul zonei imprejmuite vor fi amplasate toate elementele necesare: containere-baraci pentru birou/vestiar/depozitare materiale, bancuri de lucru, schele, utilaje, platforme de depozitare deseuri, grupuri sanitare ecologice;

- toate activitățile necesare executării lucrărilor de constructii se vor desfășura în interiorul proprietatii;

- organizarea de santier nu va afecta domeniul public.

b) cumularea cu alte proiecte – la momentul verificarii amplasamentului nu erau in derulare alte proiecte;

            c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul.

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in urma desfasurarii lucrarilor de construire prevazute prin proiect (fier, otel, amestecuri metalice si de beton, deseuri de lemn, ambalaje) si deseurile municipale amestecate vor fi stocate selectiv, pe suprafete betonate, in spatii special amenajate si vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate, dupa caz;

- deseurile generate in urma desfasurarii activitatii vor fi stocate in spatii special amenajate si vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate, dupa caz;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort:

- pe perioada derularii lucrarilor de construire: emisiile sunt generate de utilajele de executie/transport; substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011, iar nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR  10.009/2017;

- in perioada functionari: apele uzate menajere si pluviale posibil impurificate vor fi evacuate in retelele de canalizare, care se vor executa in zona in gaza unui nou proiect;

            f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile de construire vor fi asigurate cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect sunt luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident.

 

2. Localizarea proiectelor:

2.1. utilizarea existenta a terenului – conform CU nr. 2335/26.07.2016 emis de Primaria Municipiului Brasov, terenul este situat in intravilanul localitatii, are folosinta actuala de „teren arabil de 4450 mp ” si este amplasat intr-o zona cu destinatia „ zona destinata unitatilor de productie, prestari servicii, birouri, depozite, sedii firme”;

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

      d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite – nu este cazul;

h) ariile dens populate – nu este cazul;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica – nu este cazul.

           

            3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate – masurile prevazute prin proiect vor asigura protectia factorilor de mediu si protectia factorului uman;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – prin proiect au fost prevazute toate masurile necesare astfel incat, in perioada de aplicare a proiectului sa nu existe impact asupra factorilor de mediu

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor prevazute de proiect;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

-proiectul propus nu intră sub incidenţa O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;

           

            Conditiile de realizare a proiectului:

-se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare;

-pe tot parcursul derulării lucrărilor propuse prin proiect se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;

- punerea in functiune a imobilului se va realiza numai dupa aprobarea si implementarea proiectului tehnic de evacuare a apelor uzate menajere/pluviale, proiect pentru care veti solicita si obtine acord de mediu;

-deşeurile rezultate la faza de construire vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;

- deseurile menajere se vor colecta in europubele si se vor preda catre societati autorizate in vederea eliminarii;

- se va evita depozitarea necontrolata a deseurilor rezultate;

-  se va mentine curatenia in spatiul destinat depozitarii deseurilor, fiind interzisa arderea lor in recipientii de colectare precum si aruncarea lor langa recipientii de colectare sau depozitarea lor pe terenuri virane sau pe domeniul public;

-se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma implementarii proiectului;

-se vor limita in timp toate lucrarile propuse prin proiect;

-se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării construcţiilor;

-in vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, in perioada realizarii lucrarilor de constructie, se vor respecta urmatoarele conditii, dupa caz:

-utilizarea materialelor speciale (folie de plastic, plasa, etc.) cu care se va acoperi pamantul excavat, pana la reutilizarea sau transportarea lui;

-utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;

-pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;

-minimizarea activitatilor generatoare de praf ;

-se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;

-oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;

-in cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;

-se vor respecta prevederile HG nr. 1765/2006 cu modificarile si completarile ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediul produs de echipamente destinate utilizarii in exteriorul cladirilor, fiind admisa doar folosirea echipamentelor ce poarta inscriptionat in mod vizibil, lizibil se de nesters marcajul european de conformitate CE, insotit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;

-dacă in decursul implementării proiectului intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actului de reglementare, sau modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actului de reglementare, aveti obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, înainte de realizarea modificării;

            Conform art. 21, alin.(4) din Oug. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

Conform prevederilor articolului art. 39, alin. 1 si art. 40 din Ordinului MMP 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  1. de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, anterior emiterii aprobării de dezvoltare;
  2. de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Dupa intocmirea procesului-verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor de realizare a proiectului, aveţi obligaţia de a solicita şi obţine autorizaţia de mediu.

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, în condiţiile în care nu intervin modificări ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

            Proiectul propus nu necesită parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea etapelor  procedurii de evaluare adecvata.

Nerespectarea prevederilor decizie se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

            Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

    Sorin HORNOIU                                                                                       

                                                                                                               SEF SERVICIU A.A.A,  

                                                                                                     Alexandrina VASILE

     

 

             INTOCMIT:

consilier Liana ORLANDEA