Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE proiectul „CONSTRUIRE CABANA DE AGREMENT” SC TINT SRL

                    

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. 221 din 27.04.2018

....

Ca urmare a solicitării depuse de SC TINT SRL, cu sediul in jud. Brasov, loc. Poiana Brasov, str. Poiana Soarelui, nr. 243, pentru proiectul „CONSTRUIRE CABANA DE AGREMENT” propus a fi realizat in jud. Brasov, loc. Poiana Brasov, str. Poiana Soarelui, nr. 243, conform certificatelor de urbanism  nr. 446/06.03.2017 si nr. 865/04.04.2018, eliberate de Primaria Municipiului Brasov, înregistrata la APM Brasov cu nr. 1541 din data de 01.02.2018 (solicitare inregistrata electronic cu nr. 29/31.01.2018),  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarilor depuse sub nr. 4411/14.03.2018, nr. 5587/04.04.2018 si nr. 6196/16.04.2018,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedintei Comisiei de Analiză Tehnică din 19.03.2018, că proiectul „CONSTRUIRE CABANA DE AGREMENT” propus a fi realizat in jud. Brasov, loc. Poiana Brasov, str. Poiana Soarelui, nr. 243, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

    a) proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, la pct. 10, lit. b) proiecte de dezvoltare urbana, inclusiv constructia centrelor comerciale si a parcarilor auto, coroborat cu pct. 13, alin. a) Orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;

    b) titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

    c) lipsa observatiilor din partea publicului interesat;

    d) in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

           

            1. Caracteristicile proiectului:

a)marimea proiectului: prin proiect se propune construirea unei cabane de agrement, avand regimul de inaltime P si o suprafaţă construită totala de 99,00 mp, pe un teren cu suprafata de 15000,00 mp, aflat in proprietatea societatii TINT SRL, conform extrasului CF nr. 146419. Terenul este ocupat in prezent de o constructie cu destinatia de hotel, avand un regim de inaltime D+P+E – D+P+3E. Hotelul are o capacitate de cazare de 127 camere si este dotat cu restaurant cu 277 locuri la mese. Activitatea se desfasoara pe baza Autorizatiei de mediu nr. 47/05.04.2016 emisa de APM Brasov.

Cabana de agreement va avea o structura de lemn, inchideriile realizandu-se pe structura de lemn, cu finisaj de lemn, acoperis sarpanta si invelitoare sindrila de lemn. Cabana va fi utilizata pentru dineuri pentru grupuri restranse de clienti. Cabana prezinta o zona de terasa acoperita la fatada principala si fatadele laterale pe o latime de 1,60 m.

Cabana se va compune din: camera de zi; baie; bucatarie; 2 terase acoperite; o terasa neacoperita.                       

Aleile de incinta auto si pietonala vor avea o imbracaminte din dale prefabricate

Activitatile desfasurate in obiectivul studiat constau in activitati de deservire pentru oaspetii hotelului Teleferic. Bucataria se va folosi pentru preluarea preparatelor alimentare din blocul operator existent in cadrul hotelului Teleferic si a pregatirii acestora pentru a fi servite clientilor. Aprovizionarea cu marfa se face separat, pe o usa cu acces direct din exterior. Gatirea alimentelor se face in blocul alimentar existent in cadrul hotelului Teleferic.

Alimentarea cu apa: Se va realiza prin racordare la bransamentul existent al hotelului de pe amplasament.

Evacuarea apelor uzate:

Apele uzate menajere vor fi colectate prin conducte PVC-KG, descarcate in reteaua de canalizare a hotelului existent si apoi, evacuate in colectorul de canalizare Dn 300 mm, existent pe str. Poiana Soarelui.

Apele pluviale conventional curate de pe acoperisul constructiilor vor fi colectate prin jgheaburi si burlane si deversate liber la nivelul solului.

Solutiile de alimentare cu apa si evacuare a apelor uzate se realizeaza conform avizului de principiu favorabil nr. 2283/13.10.2016, cu valabilitate prelungita pana la 13.10.2018, emis de Compania Apa Brasov SA.

Alimentarea cu gaze naturale: se va face din reteaua centralizata de alimentare cu gaz metan, existenta in zona.

Alimentarea cu energie electrică;  se va face din reteaua centralizata de alimentare cu energie electrica, existenta in zona.

Lucrarile de organizare de santier:  

Organizarea de șantier se va desfășura in incinta amplasamentului.

Lucrările de refacere a amplasamentului: In interiorul proprietatii, perimetral vor fi prevazute spatii verzi, pe circa 50% din suprafata totala a terenului.

b) cumularea cu alte proiecte – pe amplasament functioneaza hotelul Teleferic;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului/ exploatare a investitiei vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate cu care beneficiarul are contract;

Deseurile menajere vor fi colectate selectiv in containere si vor fi preluate de catre firme specializate pe baza de contract de salubritate incheiat intre parti pentru a fi depozitate la depozitul ecologic.

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort:

- pe perioada derularii lucrarilor de constructie a cabanei, substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale imisiilor stabilite de Lg. nr. 104/2011, iar nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017;

- in perioada functionarii: valorile de emisie se vor incadra in limitele valorilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare, coroborat cu valorile limita stabilite Lg. nr. 104/2011;

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile de constructie si de montare utilaje vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente.

 

            2. Localizarea proiectelor:.

2.1. utilizarea existenta a terenului - terenul cu suprafata de 15000,00 mp este situat in intravilanul municipiului Brasov, avand destinatia conform PUZ, la data prezentei: ZT 1 – unitati de cazare si dotari aferente: hoteluri, pensiuni, conform PUZ Poiana Brasov aprobat cu HCL nr. 647/2010, cu valabilitate prelungita cu HCL nr. 535/2015, in conformitate cu C.U. nr. 446/06.03.2017 si 865/04.04.2018 eliberate de Primaria Municipiului Brasov.

Documentatia de urbanism care sta la baza acestui proiect “PUD- Construire cabana de agrement, Brasov, Poiana Brasov, str. Poiana Soarelui, nr. 243” este aprobata cu HCL Brasov nr. 674/15.12.2017.

Cabana se va amplasa la 2,05 m fata de latura de NE si la 0,70 m fata de cea de SE fata de hotelul existent.

        2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

       2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite: – pensiunea este amplasata in zona limitrofa padurii, fara sa afecteze terenurile impadurite;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu e cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite:- nu este cazul;

h) ariile dens populate: - nu este cazul;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica: - nu este cazul.

 

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate – masurile prevazute prin proiect vor asigura protectia factorului de mediu;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – prin proiect au fost prevazute masurile necesare astfel incat, in perioada de aplicare a proiectului sa nu existe impact asupra factorilor de mediu;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor propuse prin proiect;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  1. proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate; vor fi evacuate ritmic.
  4. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate;
  5. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma derulării lucrărilor propuse;
  6. Pe amplasament nu se vor depozita carburanți, alimentarea utilajelor se va realiza la stațiile de carburanți;
  7. În cazul poluării accidentale a solului cu produse petroliere şi uleiuri minerale de la vehiculele grele şi echipamentele mobile se va proceda imediat la decopertarea solului contaminat, stocarea lui în saci, tratarea de către firme autorizate, depozitarea în depozite de deşeuri autorizate;
  8. În cazul unor poluării accidentale proiectantul si constructorul raspund in solidar;
  9. Se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării lucrarilor;
  10. Se vor restrânge la minim suprafeţele ocupate de organizarea de şantier;
  11. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  1. Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10009/2017. Se vor respecta  de asemenea prevederile Ord. MS nr.119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei;
  2. Utilajele şi mijloacele de transport folosite la executarea lucrărilor trebuie să corespundă cerinţelor tehnice ale nivelului acustic.
  3. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  4. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  5. În timpul executării lucrărilor, constructorul va soluţiona reclamaţiile şi sesizările apărute din vină proprie datorate nerespectării legislaţiei de mediu. Constructorul va avea în vedere ca execuţia lucrării sau nu creeze blocaje ale căilor de acces particulare sau căilor învecinate amplasamentului;
  6. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, a drumurilor de acces, etc. revine în totalitate titularului de proiect.

   

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

           

La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Dupa intocmirea procesului-verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor de realizare a proiectului, societatea va solicita si obtine revizuirea autorizatiei de mediu.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor decizie se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale proiectului.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării dezvoltare.

   

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

      Ciprian BANCILA

        

 

 

SERVICIUL A.A.A.,

  Daniela BIRAU

                                                                                    

INTOCMIT: Consilier Simona PASCU