Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE „Reabilitarea retelelor de transport si distributie energie termica in zona rezidentiale Tractorul din Brasov” PRIMARIA MUNICIPIULUI BRASOV prin D.R.E.C.E.

 

      DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

 

  • PROIECT -

 

 

Ca urmare a solicitării depuse de PRIMARIA MUNICIPIULUI BRASOV prin D.R.E.C.E., cu sediul in jud. Brasov, mun. Brasov, str. B-dul Eroilor, nr. 8, pentru proiectul „Reabilitarea retelelor de transport si distributie energie termica in zona rezidentiale Tractorul din Brasov”, propus a fi amplasat în jud. Brasov, mun. Brasov, zona delimitata de str. 13 Decembrie, str. Bronzului, str. Argintului, str. Octavian Goga,  conform certificatului de urbanism nr. 2424 din 11.09.2018 emis de Primaria Municipiului Brasov, înregistrata la APM Brasov cu nr. 14780 din 24.09.2018, completata cu nr. 15356/04.10.2018 si nr..................,

  • in baza HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si
  •  a OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare,

autoritatea competenta pentru protectia mediului Brasov decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica, din data de 08.10.2018, ca proiectul „Reabilitarea retelelor de transport si distributie energie termica in zona rezidentiale Tractorul din Brasov”, propus a fi amplasat în jud. Brasov, mun. Brasov, zona delimitata de str. 13 Decembrie, str. Bronzului, str. Argintului, str. Octavian Goga, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

           

            Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

  1. proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa 2, la pct. 13, alin.a)  orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct.22 din anexa nr.1, ale proiectelor prevazute in anexa nr.1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. in lipsa comentariilor din partea publicului;
  4. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

           

           1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea si conceptia intregului proiect:  Prin proiect se propune reabilitarea retelelor de transport si distributie energie termica in zona rezidentiale Tractorul din Brasov.

    Scopul proiectului: eficientizarea funcţionării reţelei de transport energie termică, care va avea ca rezultat reducerea pierderilor de căldură şi de agent termic, poluarii, a consumului de energie aferente PT6 şi PT9 Tractorul, se vor înlocui conductele de transport energie termică izolate clasic cu vată minerală şi carton bitumat, montate în canal termic, cu conducte de oţel preizolate, cu spumă poliuretanică, manta de protecţie de polipropilenă şi fire de semnalizare avarii.

Faze pregătitoare:

•    decopertarea canalului termic;

•    demontarea plăcilor de beton la canale nevizitabile

•    curăţirea canalului de termoficare prin înlaturarea vechilor conducte, a resturilor de termoizolaţie, a suportilor vechi, curatirea de moloz, mâl, etc.

•    săpătură şanţ, pentru cazul în care nu există canal termic şi umplutură cu nisip.

Faza de montaj a noilor conducte:

•    montarea conductelor preizolate; Poziţionarea conductelor şi elementelor preizolate se va face astfel încât senzorii        pentru sesizarea şi localizarea avariilor să se afle în zona superioară a conductei.

•    executarea blocurilor de ancorare a  punctelor fixe;

•    îmbinarea tevilor între ele şi montarea pieselor speciale urmat de îmbinarea acestora cu ţevile preizolate;

•    montarea  armăturilor de trecere de pe traseu şi îmbinarea acestora cu ţevile preizolate;

•    efectuarea controalelor nedistructive şi a probelor şi verificărilor conform NP-058/02, I13/02 şi PT ISCIR C10/1(2)-2010 ;

•    termoizolarea portiunilor de îmbinare cu manşoane de termoizolaţie, de acelaşi tip cu termoizolaţia conductelor.

       Căminele existente si reabilitate, precum si cele proiectate, vor avea guri de acces închise cu capace din fontă carosabile/necarosabile (functie de amplasament), etanşe la înfiltraţii de apă şi vor fi utilizate în vederea protejării vanelor conductelor de serviciu, a robineţilor sistemelor de golire/aerisire şi nu în ultimul rând al cutiilor cu conexiuni şi puncte de măsură aferent circuitelor pentru controlul scurgerilor pe traseele de conducte.

Căminele sunt uscate, au formă dreptunghiulară, cu dimensiuni variabile, funcţie de destinaţie. Aceste construcţii se vor realiza din zidarie.

     Sanţurile se vor sprijinii, iar pentru treceri sau traversări vor fi prevazute podeţe şi punţi suspendate sau bine sprijinite şi semnalizate.

     Toate gropile vor fi imprejmuite cu panouri de protecţie pe care se inscrie si numele firmei care execută lucrarea.

Lucrari de organizare de santier:  Organizarea de şantier se va realiza cu ocuparea unei suprafeţe minime de teren.

Lucrari de refacere a amplasamentului la finalizarea investitiei: Refacerea amplasamentului va consta în îndepartarea resturilor de materiale rămase în urma executarii lucrarilor de demolare  şi îndepartarea materialelor de constructii.

După terminarea lucrărilor amplasamentul va fi readus la starea iniţială.

b) cumularea cu alte proiecte existe si/sau aprobate – nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii – nu este cazul;

d) productia de deseuri – Materialele refolosibile şi deşeurile valorificabile se predau beneficiarului lucrării conform procedurii de predare – primire, urmând ca acesta să le stocheze temporar şi să le valorifice conform legislaţiei în vigoare.

       Deşeurile inerte de construcţie (beton, moloz, pământ, pietre, etc) vor fi transportate pe platforma de depozitare a deşeurilor inerte a localităţii.

       Ambalajele şi deşeurile proprii ale constructorului (deşeuri de ambalaje fără/cu reziduri periculoase, absorbanţi cu substanţe periculoase, deşeuri menajere, etc) vor fi predate agenţilor economici autorizaţi pentru valorificarea /eliminarea lor.

e) poluarea si alte efecte negative:

În perioada de realizare a proiectului, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele si mijloacele de transport utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele si mijloacele de transport utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei, acualizata.

f) riscule de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice: lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident.

g) riscurile pentru sanatatea umana: nu este cazul.

2. Localizarea proiectelor:.

a) utilizarea actuala si aprobata a terenurilor -  terenul studiat este situat in  intravilanul  mun. Brasov, domeniu public, cu folosinta de „strada” conform  PUG Brasov,  in conformitate cu  Certificatul de urbanism nr. 2424/11.09.2018 emis de Primaria Municipiului Brasov;

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si subteranulul acetuia – nu este cazul;

c)  capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

ii) zonele costiere si mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane si forestiere – nu este cazul;

iv) rezervatii si  parcuri naturale – nu este cazul;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei in vigoare: zone Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice; zonele prevazute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul si marirea zonelor de protectie sanitara si hidrogiologica – nu este cazul;

vi) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevazute de  legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri- in aglomerarea Brasov este depasita valoarea limita pentru pulberi sedimentabile, NOx si NO2 conform prevederilor legale in vigoare (Lg 104/2011; OM nr. 1206/2015);

vii) zone cu densitate mare a populatiei – nu este cazul;

viii) peisajele si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

            3. Tipurile si caracteristicile impactului potential:

a) importanta si extinderea spatiala a impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul;

b) natura impactului -  nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea si complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  propuse prin proiect ;

f) debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate -  nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul;

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele: proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Deşeurile rezultate pe parcursul derulării lucrărilor de execuție vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;
  3. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate pe parcursul execuției lucrărilor;
  4. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  5. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  6. Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se  vor lua masuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa.
  7. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  • oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  1. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  2. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  3. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare.
  4. Organizarea de şantier, pentru lucrările prevăzute prin proiect, va respecta obligatoriu măsurile specifice pentru reducerea şi/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sănătăţii umane si mediului înconjurător. Se vor avea în vedere:

 • împrejmuirea corespunzătoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc;

 • organizarea de şantier se va realiza în interiorul amplasamentului astfel încât impactului generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;

 • organizarea de şantier va fi amenajată astfel încât să asigure facilităţile de bază conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare (alimentarea cu energie electrică, alimentarea cu apă pentru asigurarea necesităţilor igienico–sanitare, facilităţi pentru depozitarea temporară a materialelor, facilităţi pentru personal (baracă birou, vestiare muncitori, punct prim ajutor, toaleta ecologică), împrejmuire cu gard din panouri metalice pentru protecţia organizării de şantier si a vecinătăţilor), după caz;

• întreţinerea corespunzătoare a utilajelor/mijloacelor de transport utilizate in lucrările de construcţii în vederea evitării scurgerilor de combustibili şi uleiuri uzate pe sol/apă şi de alte substanţe toxice si periculoase;

• se interzice stocarea temporară si depozitarea carburanţilor si substanţelor periculoase în zona aferenta amplasamentului;

• în perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si a utilajelor utilizate;

• este interzisă părăsirea incintei organizării de şantier cu roţile autovehiculelor şi/sau caroseria murdară;

• alimentarea cu carburanţi, repararea şi întreţinerea mijloacelor de transport şi a utilajelor folosite pe şantier se va face numai la societaţi specializate şi autorizate;

• este interzisa amplasarea in incinta organizarii de santier a statiilor de preparare beton, fara asigurarea sistemului de preepurare ape uzate tehnologice si a sistemului de protectie a atmosferei importiva poluarii cu pulberi.

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

           Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

 

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov  se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Conform prevederilor ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

 Prezenta decizie poate fi contestata, in conformitate cu prevederile HG nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

    Ciprian BANCILA                                                                                        

                                                                                                            SEF SERVICIU A.A.A,  

                                                                                                       Daniela BIRAU                    

 

 

 

 

INTOCMIT:   consilier Codruta SAUCA