Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE reabilitarea şi modernizarea străzilor existente, situate în cartierul ANL – BOLNOC Săcele străzile Stejarului/Bonloc, Fagului, Molidului, Stejarului, Gorunului şi Frasinului. MUNICIPIUL SACELE

 

                       

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr..... din ...... 06.2018

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de MUNICIPIUL SACELE prin Primar ing. Popa Virgil, cu sediul in jud.Brasov, mun.Sacele, str.P-ta Libertatii, nr.17, înregistrată la APM Brasov cu nr.7782 din 14.05.2018 (solicitare electronica nr. 315 din 03.05.2018), în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

si ca urmare a completarilor depuse la dosar sub nr.8667/04.06.2018,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, conform certificatului de urbanism  nr.149 din 02.04.2018 eliberat de Primaria Municipiul Sacele, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.   

    Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

  1. proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, la pct. pct. 10, lit. b) proiecte de dezvoltare urbana, inclusiv constructia centrelor comerciale si a parcarilor auto;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  4. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

  1. Caracteristicile proiectului:

            a) dimensiunea si conceptia intregului proiect :

Proiectul constă în reabilitarea şi modernizarea  străzilor existente, situate în cartierul ANL – BOLNOC Săcele străzile  Stejarului/Bonloc, Fagului, Molidului, Stejarului, Gorunului şi Frasinului., străzi ce totalizează 3089 m din care  3026 m străzi şi 63m platformă parcare.

            Prin  reabilitarea şi modernizarea acestor străzi se urmăreşte îmbunătăţirea accesului auto şi pietonal în zona de locuinţe ANL – BOLNOC Săcele, zonă ce s-a dezvoltat în partea de nord-vest a localităţii.

Lucrări de bază:

străzi (inclusiv platforme parcare)

Nr.

crt

Denumire

Stradă

Categ.

străzii

Lungime

m

Lăţime parte  carosabilă

1.

BOLNOC/STEJARULUI

III

387.37

7,00

2.

FAGULUI

-str.A

IV

445,05

7,00

3.

MOLIDULUI

-str.B

IV

494,43

7,00

4.

STEJARULUI

-str.C

IV

515,10

7,00

5.

GORUNULUI

-str.D

IV

212,67

7,00

6.

MOLIDULUI

-str.E

IV

99,42

8,90

7,

GORUNULUI

-str.E'

IV

78,18

7,00

8.

MOLIDULUI

-str.F

IV

99,06

8,90

9.

MOLIDULUI

-str.G

IV

99,11

8,90

10.

MOLIDULUI

-str.H

IV

99,07

8,90

11.

FRASINULUI

-str.K

IV

362,05

7,00

12.

MOLIDULUI

-str.I

IV

133,82

4,50

MOLIDULUI parcare

-str.I

63,67

5,00

 

TOTAL

 

 

3025,33+63,67=

           3089,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a) Principalele elemente tehnice  ale  străzilor  A,  B,  C,  D,  E, F, G, H. I, existente(ASFALT) ce se modernizează sunt corespunzătoare pentru lucrări de străzi încadrate în:

-categoria de importanţă a construcţiei :„C” – NORMALĂ

 -categoria străzii:     III  şi  IV de deservire locală

-viteza de proiectare:    25 km/h

şi constau din:

            - lungime străzi:       3,089 km

          -profil transversal:  7,00 m, 6,00 şi 5,00 m parte carosabilă + 2x1,50 m trotuare

                                         (stânga + dreapta) +2x1,50 m   zonă verde de aliniament

            - profil longitudinal: - declivitate minimă:   0,08%

                                             - declivitate maximă:  0,91%

            - număr locuri de parcare:                70 autoturisme

            - rază minimă: - la bordură               11    m

            - pantă transversală (profil acoperiş): 2,5%

b) Sistemul rutier

            Sistemul rutier s-a dimensionat, constructiv, corespunzător pentru stradă categoria III, cu trafic de intensitate medie, sistem rutier cu o capacitate portantă de 600 daN/cmşi care se verifică la îngheţ-dezgheţ(Inlocuire imbracaminte asfaltica existenta,degradata+sporire capacitate portanta fundatie existenta):

            -  4 cm beton asfaltic BA16

            -  5 cm beton asfaltic deschis BAD 22,4

            - 15 -20 cm  piatră spartă

            - 40 cm  pietruire existentă

 

CANALIZARE PLUVIALĂ

Există sistem local de colectare şi evacuare ape pluviale – SE MENTINE SITUATIA EXISTENTĂ.

Apele pluviale colectate la rigolele de bordură sunt descărcate prin recipienţi – guri de vărsare – existente în colector de canalizare existent.

Lucrarile de organizare de santier: se vor desfasura in locurile stabilite e autoritatile implicate

Lucrările de organizare de şantier sunt minime şi constau din amplasarea unui container 4,00 x 5,00 m pentru birou + muncitori şi  a unui WC uscat (TOI-TOI).

Organizarea de şantier va ocupa o suprafaţă de maxim 30 mp şi va fi localizată pe o platformă în afara zonei de lucru, dar în imediata vecinătate şi acestuia.

Lucrările de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei: după terminarea lucrărilor , terenul afectat de lucrari va fi adus la starea initiala. Vor fi îndepărtate deșeurile depozitate în urma executării lucrărilor de reabilitare.

b) cumularea cu alte proiecte existe si/sau aprobate –nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii – nu este cazul;

d) productia de deseuri –nu este cazul.

e) poluarea si alte efecte negative  –

În perioada de executie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de executie care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de STAS 10.009/88. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscule de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice– nu este cazul;

g) riscurile pentru sanatatea umana – nu este cazul;

2. Amplasarea proiectelor:.

a) utilizarea actuala si aprobata a terenurilor - terenul studiat este situat in  jud. Brasov, municipiul Sacele, apartinand domeniului public al municipiului Sacele,folosinta actuala: terenuri categoria de folosinta drum in suprafata de 15254 mp, destinatia conform PUZ: zona circulatii, in conformitate cu  C.U. nr.149 din 02.04.2018  emis de Primaria Municipiului Sacele;

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si subteranulul acetuia – nu este cazul;

c)  capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone::

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

ii) zonele costiere si mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane si forestiere – nu este cazul;

iv) rezervatii si  parcuri naturale – nu este cazul;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei in vigoare: zone Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice; zonele prevazute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul si marirea zonelor de protectie sanitara si hidrogiologica – nu este cazul;

vi) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevazute de  legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri- nu este cazul

vii) zonel cu densitate mare a populatiei – domeniul public;

viii) peisajele si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

3. Tipurile si caracteristicile impactului potential:

a) importanta si extinderea spatiala a impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul ;

b) natura impactului -  nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea si complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor propuse prin proiect ;

f) debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate -  nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul;

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  1. proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare
  2. proiectul propus nu necesita parcurgerea etapelor  procedurii de evaluare adecvata.

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. deşeurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;
  5. se va evita depozitarea necontrolata a deseurilor rezultate;
  6. se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma implementarii proiectului;
  7. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate.
  8. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  1. Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  2. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  3. In cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  4. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  5. se vor alege trasee optime din punct de vedere al protectiei mediului, pentru deplasarea vehiculelor care transporta materiale de constructie care pot elibera in atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va face pe cat posibil cu vehicule dotate cu prelate;
  6.  transportul materialelor si transportul utilajelor grele se va realiza pe traseele stabilite, astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona;
  7.  titularul proiectului raspunde pentru refacerea zonelor afectate de implementarea proiectului;
  8.  Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov  se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Conform prevederilor ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

 

   

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    

DIRECTOR EXECUTIV,

    Ciprian BANCILA                                                                                        

                                                                                                              SEF SERVICIU A.A.A,  

                                                                                                       Daniela BIRAU

                                                                                                      

            

 

 

 

 

             INTOCMIT:

  consilier Teodora MUNTEANU