Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE-SC ASTE INDUSTRIAL SOLUTION RO SRL

DECIZIA  ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr.            din           2017

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de  SC ASTE INDUSTRIAL  SOLUTION RO SRL,  cu sediul in Mun.Brasov, str. Olteniei, nr.8, inregistrata la APM Brasov cu nr. electronic 688  din 13.06.2017 si nr.9566 din 13.08.2017,completari sub nr.11516 din 17.07.2017,  în baza

 Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;

O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei salbatice, cu modificările şi completările ulterioare, aprobata cu Legea nr. 49/2011

           Autoritatea competentă pentru protecţia mediului Brasov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei CAT din data de 24.07.2017 că pentru proiectul   “Amplasare statie sortare agregate mobila sau semimobila, cu bransament electric si alimentare cu apa preluata din amenajare lac- constructii provizorii pe durata valabilitatii permisului A.N.R.M. si a contractului de locatiune”, propus a se implementa in Jud.Brasov, com.Bod. sat Bod  Cf 100184 si Cf 100199; nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

    Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare, în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

-proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr.2, pct. 10, alin. a) proiecte de dezvoltare unitatilor/zonelor industriale;

-titularul  si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web emiterea deciziei etapei de incadrare, nu au fost inregistrate observatii din partea publicului;

-in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

1. Caracteristicile proiectului:

a)marimea proiectului

Prin proiect  se propune amplasarea unei statii de sortare – spalare semimobila pentru prelucrarea de agregate minerale ce se extrag din  lacul pe care a inceput sa-l realizeze pe parcela studiata si pentru care a obtinut avizul de gospodarire a apelor  nr. 156/08.01.2016 pentru investitia : „Amenajare lac piscicol fara racordare la utilitati”.

Pe parcela studiata in suprafata totala de 50000 mp, se va realiza un lac piscicol, in suprafata totala de 38225 mp cu adancimea maxima de 12,0 m. Pentru realizare investitie a fost intocmit Studiu hidrogeologic cu Referat de expertiza hidrogeologica nr. 500/01.09.2015 eliberat de INHGA Bucuresti.

 

Situatia existenţa:

Terenul pe care se va amplasa statia de sortare-spalare semimobila este amplasat in extravilanul localitatii Bod, avand acces din DJ112 A prin drumul de exploatare DE 76.

Terenul se afla amplasat la cca 500 m fata de mal stang r. Olt, fiind marginit pe latura de est de canalul de desecare CCN 68 iar pe latura de vest de canalul de desecare CCN 70.

Situatia propusa:

Statia de sortare–spalare mobila, cu  capacitatea maxima instalata de 25 mc/h prelucrare agregate minerale,  la un timp de funcţionare de 240 zile/an,va fi amplasata in partea de nord-est a terenului si a lacului care se executa pe amplasament.

Staţia are în componenţă:

            - rampă de acces şi buncăr de alimentare (metalic), volum max. 25 m3;

            - transportor cu bandă (pentru alimentarea ciurului vibrator) 25 x 0,80 m;

            - ciur vibrator cu patru site, cu ochiurile de 4 mm, 8 mm, 16 mm şi 31,5 mm;

            - roată desecatoare pentru separarea sortului 0 - 4 mm;

            - benzi transportoare sorturi (l =0,65 m): 0-4 mm; 4-8 mm, 8-16 mm, 16-31,5 mm şi 31,5 mm.

Fluxul tehnologic

Balastul va fi descărcat în buncărul de alimentare al staţiei, de unde prin intermediul benzii transportoare TB 800 x 25 m ajunge pe ciurul vibrator de 7,5 mp cu patru site (de 4, 8, 16 şi 31,5mm); pe ciurul vibrator se va face sortarea şi spălarea balastului brut rezultând: refuz de ciur sort > 31,5 mm, sort 4 - 8 mm, sort 8 - 16 mm, sort 16 - 31,5 mm, care prin intermediul unor benzi transportoare vor fi duse în depozitele de la capetele benzilor.

Tulbureala de la spălarea balastului brut va fi captată într-o cuvă (amplasată sub ciurul vibrator) şi trimisă printr-o conductă cu Ø 250 mm şi lungime de 3 m în clasorul de nisip cu şnec  melcat Ø 600 mm, pentru recuperarea părţii fine, respectiv sort 0 - 4 mm. Sortul 0 - 4 mm rezultat va fi deversat pe o bandă transportoare şi transportat la depozitul de agregate.

Alimentarea cu apa pentru baut se va folosi apa potabila, prin instalatii tip „Cumpana”.

Apa tehnologica–subteran, bazin sapat cu H= 4 m  L=22 m , l = 6 m , V= 528 mc, echipat cu electropompa de tip Salfe tip Arman 60004 DAC , avand Q=600 l/min; H= 32mCA.

Retele de distributie a apei: alimentarea cu apa a ciurului vibrator se face printr-o conducta PEHD Dn 110 mm, cu L=8 m, prin intermediul unei retele de tevi transverasale din OL cu Ø= 1”, prevazute cu duze din 25 cm in 25 cm.

Reteaua de distributie va fi de tip liniar, metalica, iar lungimea totala a retelei va fi de 40 m.

Functionare: 240 zile/an  si 8 ore/zi, Necesarul total de apa: Q zi max = 500,00  mc/zi,    17,36 l/s;  120 mii mc/an.

Pe perioada functionarii statiei de sortare-spalare a agregatelor, bazinul sapat va asigura debitul necesar completarii pierderilor tehnologice precum si apa inglobata in agregatele prelucrate.

Cerinta de apa:        Q zi max.  = 127,10  mc/zi,  4,41 l/s;  

Gradul de recirculare: va fi de 80 %, avand in vedere ca pierderile tehnologice si apa inglogata in agregatele minerale prelucrate reprezinta 20%.

La statia de sortare spalare se va realiza un sistem de recirculare a apelor dupa limpezirea in cele trei bazine decantoare cu capacitate totala de 725 mc.

Norme de apa:  volumul de apa specific va fi de 2,5 mc apa/mc balast.

Evacuarea apelor uzate:

Ape uzate menajere: nu vor rezulta, intrucat statia de sortare spalare va fi dotata cu o toaleta ecologica cu un volum util stocare de 1 mc, care se va vidanja periodic de catre firme specializate pentru astfel de servicii, conform codurilor CAEN.

Apele tehnologice din statia de sortare vor fi preluate printr-o conducta din PVC-KG Dn 400 mm, in lungime de 8 m  cu descarcare in D1, decantor cu capacitatea de 225 mc (25,0 x 6,0 x 1,5m), din acesta apa decantata va fi condusa printr-o conducta PVC-KG Dn 400 mm, L=7 m, in  D2,  al doilea decantor cu capacitatea de de 225 mc (25,0 x 6,0 x 1,5m), din acesta apa decantata va fi condusa printr-o conducta PVC-KG Dn 400 mm, L=7 m, in  D3,  al treilea decantor cu capacitatea de de 225 mc (25,0 x 6,0 x 1,5m). 

Din ultimul bazin decantor (D3), apele limpezite sunt trecute in bazinul de alimentare cu apa printr-o conducta PVC-KG Dn 400 mm, L=3,0 m.

            Caracteristicile fiecărui bazin de decantare vor fi:

            D1: L = 25 m; l = 6 m; h = 1,5 m; V =  225 mc;

            D2: L = 25 m; l = 6 m; h = 1,5 m; V = 225 mc;

            D3: L = 25 m; l = 6 m; h = 1,5 m; V = 225 mc.

            Volumul total al celor trei bazine de decantare va fi Vtotal = 725 mc.

Statii si instalatii de preepurare si depozitarea deseurilor:

Trei decantoare cu capacitatea totala de 725 mc, acestea se vor decolmata periodic, iar namolul rezultat va fi depozitat temporar în locuri special amenajate, iar după uscare acesta va fi folosit la construcţia digurilor in jurul iazului piscicol .

Caracteristicile fiecărui bazin de decantare vor fi:

D1: L = 25 m; l = 6 m; h = 1,5 m; V =  225 mc;

D2: L = 25 m; l = 6 m; h = 1,5 m; V = 225 mc;

D3: L = 25 m; l = 6 m; h = 1,5 m; V = 225 mc.

 

b) cumularea cu alte proiecte- nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – se exploateaza resursele naturale de nisip si pietris;

d) producţia de deşeuri – atat in faza de constructie cat si in faza de exploatare, deseurile menajere rezultate se vor colecta selectiv, pe categorii, in pubele separate si se vor preda firmelor specializate pe baza de contract; Din activitate nu rezulta deseuri.

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort-reduse, doar la faza de lucrari; pe parcursul derularii proiectului, emisiile de poluanti in mediu  se vor incadra in limitele impuse de legislatia in vigoare;

APA-Pentru protecţia calităţii apelor se interzice deversarea de ape uzate neepurate (tehnologice) in canale de desecare, emisari naturali, sau  prin puturi filtrante in sol/acviferul freatic.

Alimentarea cu carburanţi a autovehiculelor din dotare, lucrările de revizii sau reparaţii care pot constitui surse de impurificare pentru factorul de mediu apa se vor executa in afara perimetrului de exploatare, in unităţi specializate.

          AER-Sursele de emisie in atmosfera sunt reprezentate de cele mobile, respectiv de autovehiculele care realizează exploatarea, transportul si utilajele echipate cu motoare termice, precum si praf de la exploatarea  si manipularea agregatelor minerale .Aceste utilaje sunt echipate cu motoare cu aprindere prin compresie . Carburantul utilizat este motorina. Prin combustia motorinei se produc gaze reziduale care conţin monoxid de carbon (CO), oxizi de sulf (SOx), oxizi de azot (NOx), particule, hidrocarburi aromatice, policiclice.Limitarea preventiva a emisiilor de la mijloacele de transport mai sus amintite se realizează prin condiţiile tehnice impuse la inspecţiile tehnice periodice ale acestora si prin folosirea carburanţilor de calitate superioara.

Circulaţia mijloacelor de transport in perimetru se va face cu viteza redusa pentru a nu
antrena particule de praf.  

               ZGOMOT, VIBRATII , ASEZARI UMANE- Amplasarea statiei fata de prima aşezare umana la cca. 4 km  comuna Bod, fac ca zgomotul si vibraţiile sa nu aibă un impact semnificativ asupra populaţiei si aşezărilor din zona.

Pentru limitarea zgomotului si vibraţiilor produse de utilajele din dotare sunt prevăzute restricţii de viteza. Utilajele de extracţie, încărcare si transport vor fi in stare tehnica buna pentru a nu emite zgomote la funcţionare peste limitele admise.

              SOL, SUBSOL, DESEURI-Obiectivul de investiţie, nu prezintă pericol de poluare pentru sol si subsol.In zona balastierei se vor utiliza in cadrul procesului tehnologic numai terenurile pentru care exista aprobare, evitandu-se orice degradare cu mijloacele de transport, utilaje sau prin depozitarea sorturilor de materiale (nisip, pietris) in afara locurilor permise.

Utilajele folosite la extracţia, transportul balastului si a agregatelor rezultate de la statia de sortare  se vor întreţine in stare buna de funcţionare pentru a evita posibile scurgeri de carburanţi pe sol sau in apa. Se va amenaja o platforma speciala pentru parcarea utilajelor din dotare, după teminarea programului de lucru. Alimentarea cu carburanţi, lucrările de revizii sau reparaţii se vor executa in afara perimetrului de exploatare.

Depozitarea deşeurilor generate pe amplasament se va face in recipiente si locuri special amenajate.

f) riscul de accident, ţinându-se seama în special de substantele şi de tehnologiile utilizate- nu e cazul;

 

2. Localizarea proiectului

    2.1. utilizarea existenta a terenului- terenul unde se va realiza investitia are in prezent categoria de folosinta arabil-slab productiv; extravilan localitatea Bod, jud. Brasov; teren in suprafata de 50000 mp,  proprietate privata Pastya Copony Dieta Edith cu inscrierea locatiunii pe o perioada de 5 ani pana in 25.09.2019 catre S.C. ASTE INDUSTRIAL SOLUTION RO S.R.L. conform act notarial 1671/25.09.2014 si inscrieri in extras CF 100184 si CF 100199-Bod si certificat de urbanism nr.128 din 06.06.2017 emis de Primaria comunei Bod.   

    2.2. relativă abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea şi capacitatea regenerativa a acestora- proiectul  va utiliza resursele naturale din zona conform studiului preliminar;

    2.3. capacitatea de absorbţie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

    a) zonele umede- nu e cazul;

    b) zonele costiere- nu e cazul;

    c) zonele montane şi cele împădurite – nu este cazul;

    d) parcurile şi rezervaţiile naturale-nu este cazul;

    e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare: nu este cazul;

    f) zonele de protecţie specială, mai ales cele desemnate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi a faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin OUG 154/2008, sau zonele în care se efectuează determinări pentru includerea lor în zone clasificate de ordonanta de urgenta menţionată anterior, zonele desemnate prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare: nu este cazul;

     g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depasite-nu e cazul;

     h) ariile dens populate- nu e cazul;

     i) peisajele cu semnificatie istorica, culturală şi arheologică- nu e cazul.

3. Caracteristicile impactului potenţial: se iau în considerare efectele semnificative posibile ale proiectelor, în raport cu criteriile stabilite la pct. 1 şi 2, cu accent deosebit pe:

    a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate- nu e cazul;

    b) natura transfrontiera a impactului- nu e cazul;

    c) mărimea şi complexitatea impactului- impact  nesemnificativ;

    d) probabilitatea impactului- nu e cazul;

    e) durata, frecventa şi reversibilitatea impactului- nu e cazul;

 

II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:- nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

-respectarea legislaţiei de mediu în vigoare, a condiţiilor impuse de ceilalţi avizatori şi a proiectului înaintat spre avizare;

-deşeurile rezultate la faza de construire vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; se va avea o deosebita atentie la manipularea carburantilor la alimentarea utilajelor;

-se vor respecta condiţiile impuse prin avizul de gospodarire a apelor nr. 142 din 12.07.2017;

-in conformitate cu prevederile OUG 164/2008 "Art. 15 alin(2) lit a - «  Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării »;

          Proiectul propus nu necesită parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si de evaluare adecvată.

            La finalizarea investitiei  din prezentul act , titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private .

             Solicintantul este obligat ca  la inceperea activitatii sa solicite si obtina autorizatie de mediu.

           Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor Ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr.445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

    Sorin HORNOIU                                                               

                                                                                               SEF SERVICIU A.A.A.,  

                                                                                                Alexandrina VASILE

 

 

INTOCMIT: Consilier

Liliana BARBU