Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE SC BILKA STEEL SRL

  

                                    

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

Agenţia pentru Protecţia Mediului Brașov

 

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr ................/.................

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC BILKA STEEL SRL  cu sediul in jud. Brașov,  mun. Brașov, str. Henri Coandă nr 17, înregistrată la APM Brasov cu nr. 12977 din 20.08.2018 (înregistrare electronică nr. 577 din 17.08.2018),în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

și ca urmare a completarilor depuse la dosar cu nr. 14505/17.09.2018, nr. 14976/28.09.2018, 16227/16.10.2018  și nr. 16544/24.10.2018 autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide,

ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 22.10.2018, că proiectul proiectul „Obținere A.D. pentru: Desființare construcții”, propus a fi amplasat în jud. Brașov, mun. Brașov, str. 13 Decembrie nr. 94A   conform C.U. nr. 248 din 12.02.2018 emis de Primăria Municipiului Brașov, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului și nu se supune evaluarii adecvate.  

    Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de încadrare, în procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt următoarele:

  1. proiectul se încadreaza în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, pct. 13, lit. a)  orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 22 din anexa 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediulu
  2. titularul si APM Brașov au mediatizat în presa locala cat și pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat și decizia etapei de încadrare;
  3. lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  4. în urma parcurgerii listei de control pentru etapa de încadrare și a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevăzute în Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din următoarele considerente:

  1. Caracteristicile proiectului:

            a) dimensiunea și conceptia întregului proiect :

 

 

 

Proiectul  isi propune desfiintarea unor constructii existente pe platforma fostei societati Hidromecanica SA, construcții aflate intr-o stare avansata de degradare iar functiunile pentru care au fost construite initial nu mai corespund cerintelor actuale.

Urmatoarele constructii sunt propuse pentru demolare:

● Corp C6 – STATIE RECIRCULARE NISIP in suprafata construita de 146,00mp si o suprafata construita desfasurata de 1.085,00mp

● Corp C7 – STATIE RECIRCULARE NISIP in suprafata construita de 53,00mp si o suprafata construita desfasurata de 67,00mp

● Corp C9 – DEPOZIT NISIP in suprafata construita de 711,00mp si o suprafata construita desfasurata de 760,00mp

● Corp C10 – DEPOZIT CHERESTEA in suprafata construita de 151,00mp si o suprafata construita desfasurata de 151,00mp

● Corp C11 – ANEXA DEPOZIT CHERESTEA in suprafata construita de 207,00mp si o suprafata construita desfasurata de 207,00mp

● Corp C12 – MODELARIE LEMN + MAGAZIE MODELE LEMN in suprafata construita de 1.571,00mp si o suprafata construita desfasurata de 3.222,00mp

● Corp C13 – MAGAZIE VOPSELE in suprafata construita de 377,00mp si o suprafata construita desfasurata de 377,00mp

● Corp C14 – DEPOZIT (FOST DEPOZIT BUTELII GAZ) in suprafata construita de 113,00mp si o suprafata construita desfasurata de 113,00mp

● Corp C15 – STATIE DEDURIZARE APA - ANEXA in suprafata construita de 29,00mp si o suprafata construita desfasurata de 29,00mp

● Corp C16 – STATIE DEDURIZARE APA in suprafata construita de 91,00mp si o suprafata construita desfasurata de 91,00mp

● Corp C17 – GOSPODARIE APA RECIRCULATA ( DEDURIZARE) in suprafata construita de 68,00mp si o suprafata construita desfasurata de 68,00mp

● Corp C18 – ANEXA GOSPODARIE APA in suprafata construita de 94,00mp si o suprafata construita desfasurata de 94,00mp

● Corp C21 –  REMIZA PSI in suprafata construita de 180,00mp si o suprafata construita desfasurata de 180,00mp

● Corp C22 – BAZIN APA in suprafata construita de 19,00mp si o suprafata construita desfasurata de 19,00mp

● Corp C23 – CONSTRUCTIE AUXILIARA in suprafata construita de 59,00mp si o suprafata construita desfasurata de 59,00mp

● Corp C26 – CONSTRUCTIE AUXILIARA  INTABULATA ULTERIOR PRELUARII DE CATRE SC BILKA STEEL SRL (INCHEIERE DIN 26.03.2018) IN VEDEREA DEMOLARII in suprafata construita de 112,00mp si o suprafata construita desfasurata de 225,00mp

● Corp C27 – CABINA POARTA INTABULATA ULTERIOR PRELUARII DE CATRE SC BILKA STEEL SRL (INCHEIERE DIN 26.03.2018) IN VEDEREA DEMOLARII in suprafata construita de 11,00mp si o suprafata construita desfasurata de 11,00mp

● Corp C28 – ANEXA TEHNICA (TABLOU ELECTRIC) INTABULATA ULTERIOR PRELUARII DE CATRE SC BILKA STEEL SRL (INCHEIERE DIN 26.03.2018) IN VEDEREA DEMOLARII in suprafata construita de 12,00mp si o suprafata construita desfasurata de 12,00mp

● Corp C29 – CONSTRUCTIE AUXILIARA  INTABULATA ULTERIOR PRELUARII DE CATRE SC BILKA STEEL SRL (INCHEIERE DIN 26.03.2018) IN VEDEREA DEMOLARII in suprafata construita de 15,00mp si o suprafata construita desfasurata de 15,00mp

 

  • Suprafata construita propusa spre desfiintare = 4.019,00mp
  • Suprafata construita desfasurata propusa spre desfiintare = 6.785,00mp
  • Suprafata construita rezultata dupa desfiintare = 25.024,00mp
  • Suprafata construita desfasurata rezultata dupa desfiintare = 32.535,00mp

Sistemul constructiv

Cladirile sunt alcatuite din structuri tip cadre de b.a., cu stalpi si grinzi din b.a, cu fundatii de beton. Inchiderile sunt realizate din zidarii de diverse grosimi, tamplarii de otel cu geam simplu si tabla cutata. Se vor dezafecta construcțiile, liniile tehnologice, facilitatile si dotarile existente.

Dezafectarea propriu – zisa

  • Înainte de începerea lucrărilor, construcția și utilajele acesteia vor fi decuplate de la rețeaua de energie electrică, apă și gaz dacă este cazul.
  • Începerea lucrărilor de demolare se va face numai după efectuarea instructajului de protecția muncii a întregului personal care va participa la aceste activități.
  • La predarea-primirea amplasamentului echipele ce urmează a efectua lucrările de demolare vor fi instruite cu privire la tehnologia utilizată, etapele ce vor fi parcurse și succesiunea lor.
  • Lucrările vor fi supravegheate în mod obligatoriu de un șef de punct de lucru.
  • Pe tot parcursul executării demolărilor, personalul va fi echipat cu căști de protecție, centuri de siguranță și mănuși de protecție.
  • Demolarea se va începe de la nivelul acoperişului. Se vor desface elementele de acoperiș prefabricate tip ECP
  • Demolarea se va continua cu grinzile, pereții etajului, planșeul de peste parter, pereții de la parter şi se va finaliza cu fundaţiile.
  • Elementele din beton armat prefabricat care urmează a fi desfăcute vor fi rezemate la partea inferioară cu popi și/sau eșafodaj metalic. Pe tot parcursul decupării acestor elemente, ECP-urile, grinzile, chesoanele, fiecare în parte va fi asigurată prin susținere în macara.
  • Stâlpii vor fi susținuți în macara pe tot timpul realizării tăierii lor în vederea demolării.
  • Se interzice spargerea blocurilor de fundație în totalitate pentru a nu introduce vibrații timp îndelungat în structurile adiacente. Soclurile care depășeșc cota terenului amenajat vor fi sparte cu piconul până la cota la care va fi amenajată circulația în zonă. În cazul în care există posibilitatea, fundațiile vor fi scoase întregi fără a fi sparte, și transportate în locul de depozitare.
  • Pentru evacuarea molozului rezultat în urma executării lucrărilor, se va folosii în mod obligatoriu tubulatură care va descărca într-o benă protejată cu capac.

 

Materialele totale rezultate din demolarea cladirilor si desfacerea instalatiilor sunt in urmatoarele cantitati:

- beton 3750mc

- caramida 824mc

- BCA 560mc

- metal 229.8tone

- fonta 2.2tone

- plastic / PVC 0.8tone

- ceramica 0.1tone

- vata minerala 0.1tone

 

Materialele rezultate din demolare se vor depozita si recicla (prin concasare) pe amplasament astfel: betonul concasat va fi refolosit la terasamentele si fundatiile viitoarelor platforme, ca umpluturi in zonele de susbol ce nu mai au utilitate, terasamente pentru consolidarea placilor cladirilor ce se reabiliteaza, caramida de zidarie si BCA fiind folosite la compartimentarile constructiilor ce se vor reabilita pe amplasament. Metalul va fi preluat de firma REMAT cu care BILKA STEEL SRL a incheiat un contract de desfacere/debitare si transport deseuri vechi si moloz rezultat in urma debitarii deseurilor de fier.

            În magazia C13, magazie vopsele există o zona de placă de beton impregnat cu ulei uzat. Această cantitate de beton va fi preluat de firma REMAT.

Firma BILKA STEEL SRL a incheiat de asemenea contract cu firma BRAI-CATA SRL pentru colectarea, transportul si depozitarea deseurilor nepericuloase.

Nu vor rezulta prin dezafectare substante periculoase (slamuri, uleiuri, etc).

 

Organizarea de șantier:

Organizarea de santier se va realiza strict in interiorul amplasamentului, executantului lucrărilor revenindu-i in exclusivitate responsabilitatea modului cum isi organizeaza santierul.

  • Ridicarea de bariere eficiente în jurul zonei de activități cu praf sau ca limitare a santierului ;
  • Amplasarea în santier a monitoarelor de praf ce funcționează în timp real ;

Pentru accesul utilajelor de montaj si echipamentului necesar realizarii lucrarilor propuse se vor folosi drumurile existente.

Constructiile (baracamentele) si echipamentele provizorii necesare executarii lucrarilor se vor amplasa in interiorul incintei.

Pe perioada realizarii construcţiei se va monta toalete ecologice, containere pentru depozitarea materialelor necesare pe santier.

b) cumularea cu alte proiecte existe și/sau aprobate – Beneficiarul actual al platformei industriale, SC BILKA STEEL SRL, pe langa demolarea cladirilor mai sus mentionate, dorește reabilitarea, recompartimentarea, modernizarea și montarea de linii de producție a altor clădiri de pe platformă. Aceste lucrari sunt obiectul unui certificat de urbanism separat si a unei autorizatii de construire ce se va obtine pentru aceste lucrari.

c) utilizarea resurselor naturale în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversitatii – nu este cazul;

d) productia de deșeuri – deșeurile rezultate în perioada de execuție a proiectului vor fi colectate selectiv și valorificate/eliminate cu societati autorizate;

e) poluarea și alte efecte negative –

În perioada de execuție, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare vor fi luate toate măsurile în vederea limitarii generarii de praf de catre prestatorul lucrărilor de execuție care va avea în vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic și să nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor încadra în valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile și completarile ulterioare coroborat cu Legea. nr. 104/2011 cu modificarile și completarile ulterioare;

Nivelul de zgomot se va încadra în limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta de asemenea prevederile Ord. MS nr. 119/2014 cu modificarile și completarile ulterioare privind aprobarea Normelor de igiena și sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscuri de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice – nu este cazul;

g) riscurile pentru sanatatea umananu este cazul

 

2. Amplasarea proiectelor:.

a) utilizarea actuala și aprobata a terenurilor

Terenul în suprafață de 66.736 mp situat în intravilan mun. Brașov (fosta platformă SC HIDROMECANICA SA) subzonă unități mici și mijlocii productive și de servicii.  Terenul se afla in proprietatea privată a SC BILKA STEEL S.R.L., identificat prin carte funciară nr. 137907 Brașov, nr. Cad. 137907 conform C.U. nr. 248 din 12.02.2018 emis de Primaria Municipiului Brașov.

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zona și subteranulul acetuia – nu este cazul;

c) capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala următoarelor zone:

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane și forestiere – nu este cazul;

iv) rezervatii și parcuri naturale – nu este cazul;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: zone Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei salbatice; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul și marirea zonelor de protectie sanitara și hidrogiologica – nu este cazul;

vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute de legislatia nationala și la nivelul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se considera ca exista astfel de cazuri- nu este cazul

vii) zone cu densitate mare a populatiei – nu este cazul;

viii) peisajele și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potential:

a) importanta și extinderea spatiala a impactului: aria geografica și numarul persoanelor afectate – nu este cazul;

b) natura impactului - nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea și complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrărilor propuse prin proiect ;

f) debutul, durata, frecventa și reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrărilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate - nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul;

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de încadrare, în procedura de evaluare adecvata, sunt următoarele:

  • proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei salbatice, cu modificarile și completarile ulterioare;

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuție lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  5. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect;
  6. Se va respecta programul de lucru impus de Primaria Municipiului Brașov în concordanta cu programul de odihna a locuitorilor din zona în conformitate cu Legea nr. 61/1991 cu modificarile și completarile ulterioare, privind linistea publica, pe toata perioada de execuție a lucrărilor de construire;
  7. Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se vor lua măsuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa;
  8. Deșeurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;
  9. Se va evita depozitarea necontrolata a deșeurilor rezultate;
  10. Se va asigura salubrizarea zonei și mentinerea curateniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizarii lucrărilor;
  11. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor și a deșeurilor rezultate în urma implementarii proiectului;
  12. Vor fi luate măsuri pentru limitarea vibratiilor produse de sapatura prin utilizarea de tehnologii performante de execuție și de fundare, în vederea încadrarii valorilor parametrilor vibratiilor în limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;
  13. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor, etc.), reparatiile mijloacelor de transport/utilajelor se vor executa doar la societati autorizate.
  14. În vederea menținerii calității aerului în parametri optimi, în zona amplasamentului se vor respecta următoarele conditii:
  • utilizarea apei pentru suprimarea prafului în cantitatile, frecventa și proportiile necesare, în zona de lucru, la sfarșitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrărilor, s-a îndepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activităților generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua măsuri de acoperire, îngradire, închidere a stocurilor de materiale de constructie sau deșeuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea rotilor vehiculelor care ies de pe șantier;
  1. Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate în stationare, în zona șantierului;
  2. Respectarea duratei de execuție a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  3. În cazul unor poluări accidentale titularul şi constructorul răspund în solidar;
  4. Nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate în emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada execuției lucrărilor cat și dupa aceasta;
  5. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările și completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  6. Se vor alege trasee optime din punct de vedere al protectiei mediului, pentru deplasarea vehiculelor care transporta materiale de constructie care pot elibera în atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va face pe cat posibil cu vehicule dotate cu prelate;
  7.  Transportul materialelor și transportul utilajelor grele se va realiza pe traseele stabilite, astfel încat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona;
  8.  Titularul proiectului raspunde pentru refacerea zonelor afectate de implementarea proiectului;
  9.  Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  10.  Organizarea de șantier va respecta obligatoriu măsurile specifice pentru reducerea şi/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sănătăţii umane și mediului înconjurător. Se vor avea în vedere:

• împrejmuirea corespunzătoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc;

• organizarea de șantier se va realiza astfel încât impactului generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali, pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect, să fie cât mai redus;

• organizarea de șantier va fi amenajată astfel încât să asigure facilităţile de bază conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările și completările ulterioare (alimentarea cu energie electrică, alimentarea cu apă pentru asigurarea necesităţilor igienico–sanitare, facilităţi pentru depozitarea temporară a materialelor, facilităţi pentru personal (baracă birou, vestiare muncitori, punct prim ajutor, toaleta ecologică), împrejmuire cu gard din panouri metalice pentru protecţia organizării de șantier și a vecinătăţilor), după caz;

• întreţinerea corespunzătoare a utilajelor/mijloacelor de transport utilizate în lucrările de construcţii în vederea evitării scurgerilor de combustibili și uleiuri uzate pe sol/apă și de alte substanţe toxice și periculoase;

• se interzice stocarea temporară și depozitarea carburanţilor și substanţelor periculoase în zona aferenta amplasamentului;

• în perioada de execuție a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor și a utilajelor utilizate;

• este interzisă părăsirea incintei organizării de șantier cu roţile autovehiculelor şi/sau caroseria murdară;

În conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările și completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum și asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările și completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului și a publicului revine titularului proiectului”.

 

            La finalizarea integrala a investiției titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de încadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice și private

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza și face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice și private.

 

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului și nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuției lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov se sanctioneaza conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, în conditiile în care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Conform prevederilor ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

            Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    

DIRECTOR EXECUTIV,

    Ciprian BĂNCILĂ                                                                                        

                                                                                               ȘEF SERVICIU A.A.A,  

                                                                                          Daniela BIRĂU

                                                                                                     

             ÎNTOCMIT:

  consilier Daniela LUNGU