Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE SC CAPITA SR

Ministerul Mediului

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

Agenţia pentru Protecţia Mediului Brasov

 

 

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC CAPITA SRL cu sediul in comuna Moieciu, sat Magura, nr. 167, judetul Brasov, înregistrată la APM Brasov cu nr. 14861 din 14.10.2015 si nr. ELO 2940/14.10.2015, in baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonantei de Urgenta a Guvernului  nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei salbatice, cu modificările şi completările ulterioare, aprobata prin Legea nr. 49/2011,

si ca urmare a completarii documentatiei cu nr. 13136/16.08.2017 si nr. 13606/29.08.2017, autoritatea competentă pentru protecţia mediului Brasov, decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 28.08.2017, că proiectul „Construire pensiune agroturistica D+P+M, constructii si amenajari exterioare pentru agrement”, propus a fi amplasat in jud. Brasov, com. Moieciu, sat Magura, str. DJ 112G, nr. 167, finantat prin fonduri FEADR, in cadru masurii 6.4 (certificat de urbanism nr. 110 din 09.10.2015 cu prelungirea valabilitatii pana la data de 09.10.2017 emis de Primaria Comunei Moieciu), nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluării adecvate.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

a) proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa 2, pct.10 lit. b) proiecte de dezvoltare urbana, inclusiv constructia centrelor comerciale si a parcarilor auto;

b) titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

c)  lipsa observatiilor din partea publicului;

d)  in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

            1.  Caracteristicile proiectului

a) Marimea proiectului: Prin proiect se propune construirea unei pensiuni agroturistice cu 7 camere de cazare in regim de inaltime D+P+M, a unor constructii si a unor amenajari exterioare pentru agrement, pe un teren cu suprafata totala de 6711 mp, cu folosinta actuala de teren liber de constructii amplasat in zona de locuinte si functiuni complementare.

Pensiunea va avea urmatoarele functiuni pe nivele:

Parter:

  • curte de primire cu loc de luat masa, partial acoperita, delimitata de cladire si inchideri de lemn - 51 mp
  • camera de zi / primire oaspeti, cu zona de lectura, loc de luat masa, semineu si jocuri - 60 mp  
  • bucatarie cu camara - 11 mp
  • windfang acces principal - 3.5 mp
  • scara acces camere nivel inferior - 5.7 mp
  • 2  windfang-uri accese secundare - 7.5 mp
  • 2 garsoniere - 23 mp + 4 mp (baie) + 14 mp (supanta loc de dormit, similara unui mobilier cu paturi suprapuse) + 6.5 mp terase exterioare

Demisol:           

  • 3 camere - 16.5 mp + 3.1 mp (baie) + 4.5 mp terasa exterioara acoperita
  • 1 camera - 17.5 mp + 3.9 mp (baie) + 4.5 mp terasa exterioara acoperita
  • 1 camera - 20 mp + 3.6 mp (baie) + 4.5 mp terasa exterioara acoperita
  • circulatie - 25 mp
  • grup sanitar - 2 mp
  • depozitare / oficiu 5.6  mp
  • camera tehnica/ centrala termica - 16 mp

Mansarda:

  • supanta acces baie - 18.6 mp
  • baie - 5.5 mp
  • scara 1.7 mp

Amenajari exterioare:

  • curtea de primire de la parter (mentionata mai sus)
  • terasa de sub mar - mic-dejun / ceai
  • loc de stat in jurul focului - terasa descoperita, partial sapata in teren - protejata de vant
  • terasa acces sauna, cu cada exterioara (jacuzzi)
  • sauna - 4.8 mp cu dus - 3mp si vestiar - 3mp – constructie partial scufundata in teren

Parcarea: Se vor amenaja 7 locuri de parcare auto în incinta proprietății.

Alimentarea cu apa rece şi apa calda

Avand in vedere ca in zona nu exista o retea publica de apa curenta, alimentarea cu apa se va realiza dintr-un foraj cu adancimea de cca 120m, conform studiu hidrogeologic preliminar intocmit de sc Hidrogeologic Proiect SRL Brasov si a referatului de expertiza hidrogeologica nr. 273/21.04.2016 emis de INHGA Bucuresti; Forajul va fi echipat cu pompa submersibila tip Grundfoss, cu caracteristicile: Qmax = 9mc/h, Hmax = 210Mca, n=3000rot/min, conducta de refulare din PE Dn 50mm L=77,5m pana la bazinul de inmagazinare.

Forajul va fi prevazut cu cabina, in care se va amplasa instalatia hidraulica (robinete, supapa sens si un apometru pentru contorizarea volumului de apa prelevat).

Bazinul de inmagazinare apa V=5mc, va fi echipat cu un grup de pompare si de reglare a presiunii format din doua electropompe de presiune (1A+1R), bloc de automatizare si vas de expansiune.

Obiectivul se incadreaza in schema directoare si de management a Bazinului Hidrografic Olt si nu influenteaza negativ regimul de scurgere al apelor subterane si de suprafata si nici alte obiective existente sau care urmeaza a se executa in zona.

Reteaua de distributie a apei ce va alimenta toti consumatorii, va fi realizata din conducte PE Dn 50mm in lungime de 35m.

Apele uzate menajere - vor fi colectate printr-o retea exterioara de canalizare ce va fi realizata din tuburi PVC-KG cu Dn 160mm in lungime de L=55m, cu descarcarea intr-un bazin de stocare din polietilena cu capacitatea de stocare de 15mc.

Evacuarea apelor pluviale: apele pluviale conventional curate de pe acoperisul constructiei vor fi evacuate liber pe spatiul verde. O parte din ele se vor stoca intr-un bazin de 3mc si se vor utiliza pentru irigatii.

Lucrari necesare organizarii de santier: in vederea inceperii executarii lucrarilor, prin proiect s-au prevazut urmatoarele:

- toate activitățile necesare executării lucrărilor de constructii se vor desfășura în interiorul proprietatii;

        - pe toata durata de executie a lucrarilor, incinta santierului precum si spatiile de depozitate aferente, vor fi tinute în mod permanent în stare de curatenie.

b)cumularea cu alte proiectenu este cazul;

c)utilizarea resurselor naturalenu este cazul ;

d)productia de deseuri deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului/exploatare a investitiei vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort

În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr.119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate: lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

2. Localizarea proiectelor:

2.1. utilizarea existenta a terenului: terenul se afla in intravilanul comunei Moieciu, cu folosinta actuala de teren liber de constructii amplasat in zona de locuinte si fuctiuni complementare, conform C.U. nr. 110/09.10.2015 cu prelungirea valabilitatii pana la data de 09.10.2017 emis de Primaria Comunei Moieciu. Terenul este proprietatea lui Zaharia Gavril Marius conform extrasului de carte funciara pentru care s-a incheiat convetia de constituire a dreptului de superficie in favoarea SC CAPITA SRL autentificata sub nr. 1414/06.10.2015 de biroul notarului public Stoian Coriolan Adriana Georgeta.

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite nu este cazul;

      d) parcurile si rezervatiile naturalenu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc.nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica - va fi implementat in Parcul National Piatra Craiului;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite nu este cazul;

h) ariile dens populate:  nu este cazul;

           i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica nu este cazul;

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectatenu este cazul;

b) natura transfrontiera a impactuluinu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactuluiimpact redus;

d)probabilitatea impactuluiredusa;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactuluidurata scurta.

II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa art.28 din O.U.G. nr.57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, intrucat proiectul va fi implementat in Parcul National Piatra Craiului;
  2. cu privire la implementarea proiectului, au fost emise puncte de vedere favorabile nr. 14861/19.10.2015 si nr. 15121/24.08.2017 intocmite de Biroul CFM din cadrul APM Brasov;
  3. SC CAPITA SRL a obtinut avizul favorabil nr. 309/14.04.2016 emis de  REGIA NATIONALA A PADURILOR ROMSILVA – ADMINISTRATIA PARCULUI NATIONAL PIATRA CRAIULUI R.A.  pentru realizarea proiectului;

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Se vor respecta prevederile OUG nr.57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobata prin Legea 49/2011 cu  modificările si completările ulterioare;
  3. Pe tot parcursul derularii lucrarilor propuse prin proiect se vor respecta prevederile legislatiei de mediu in vigoare, conditiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autoritatile implicate si proiectul inaintat spre avizare;
  4. Se vor respecta toate conditiile impuse prin Avizul de gospodarire a apelor nr.155/27.07.2017 emis de catre SGA Basov.
  5. Se vor respecta conditiile impuse de catre celelalte autoritati;
  6. Se interzice folosirea de substanţe chimice, toxice pentru mediul ambiant, în apropierea cursurilor apelor de suprafaţă si pe malurile acestora, care prin deversare accidentală să afecteze fauna şi flora din zonă;
  7. Accesul pe drumurile publice se va face doar cu mijloace de transport salubre.
  8. Se va evita deranjarea speciilor de fauna protejate în timpul lucrărilor de construire, cazul în care acesta se hrănesc în vecinătatea amplasametului;
  9. Se interzice folosirea oricărei substanţe cu efect insecticid sau raticid pe amplasament, cât şi in vecinătate;
  10. Se va păstra vegetaţia subarbustivă din jurul amplasamentului pentru a crea loc de cuibărit ptr. anumite specii de interes comunitar;
  11.  Se interzice cu desăvârşire a arderii vegetaţiei uscate;
  12. Drumurile de acces,  toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;

Se interzic următoarele:

  1. orice formă de recoltare, capturare, ucidere, distrugere sau vătămare a exemplarelor aflate în mediul lor natural, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;
  2. perturbarea intenţionată în cursul perioadei de reproducere, de creştere, de hibernare si de migraţie;
  3. deteriorarea, distrugerea si/sau culegerea intenţionată a cuiburilor si/sau ouălor din natură;
  4. deteriorarea şi/sau distrugerea locurilor de reproducere ori de odihnă;
  5. recoltarea florilor şi a fructelor, culegerea, tăierea, dezrădăcinarea sau distrugerea cu intenţie a acestor plante în habitatele lor naturale, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;
  6. deţinerea, transportul, comerţul sau schimburile în orice scop ale exemplarelor luate din natură, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;
  7. pe tot parcursul derulării lucrărilor de execuţie se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare
  8. deşeurile rezultate la faza de construire vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;
  9. se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma derulării lucrărilor propuse;
  10. se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării lucrarilor;
  11. se vor restrânge la minim suprafeţele ocupate de organizarea de şantier;
  12.    se vor lua toate masurile de minimizare a producerii emisiilor de pulberi din lucrarile propuse printr-o organizare judicioasa a santierului, controlul traficului (oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate în staţionare, amenajarea traseelor din şantier si umezirea drumurilor, spalarea rotilor la plecarea din santier), utilizarea apei pentru a incorpora praful;
  13. se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale necesare desfasurarii lucrarilor propuse sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant.

 

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Dupa intocmirea procesului verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor de realizare a proiectului, aveti obligatia de a solicita si obtine autorizatia de mediu.

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de

evaluare a impactului asupra mediului si de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor decizie se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Sorin HORNOIU

        

 SEF SERVICIU A.A.A.,                                                                           SEF BIROU C.F.M.,

  Alexandrina VASILE                                                                                   Mirela MOISA

 

 

 

 

 Întocmit,                                                                                        

 Consilier Ana-Maria PATRASCU                                              Consilier Viorel MAREAN