Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE SC ESSER S.G.2010 SRL

 

                       

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. ....... din .....09.2018

 

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC ESSER S.G.2010 SRL, cu sediul in Jud.Brasov, loc.Brasov, str.Baciului, nr.73, ap.14, înregistrată la APM Brasov cu nr.11086 din 11.07.2018 (solicitare electronica nr.512/10.07.2018), în baza:

{C}§  {C}Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;

{C}§  {C}Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

si ca urmare a completarilor depuse la dosar sub nr.13174 din 22.08.2018, nr....... ........

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 03.09.2018, că proiectul „Construire ansamblu 3 cladiri locuinte colective S+P+2E+M, organizare de santier si sistematizare verticala, propus a fi realizat in  jud. Brasov, loc.Brasov, str. Nicole Labis, fn, amplasament identificat pri CF 135283, CF 135404, CF 135285, CF 135449, CF 135406, conform certificatului de urbanism  nr.892 din 04.04.2018 eliberat de Primaria Municipiului Brasov, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.   

 

    Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

a) proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2 la pct.10, lit.b) proiecte de dezvoltare urbana, inclusiv constructia centrelor comerciale si a parcarilor auto coroborat cu pct.13a) orice modificari sau extinderi, ale proiectelor executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;

{C}b)   {C}titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

{C}c)    {C}lipsa observatiilor din partea publicului interesat;

{C}d)   {C}in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

  1. Caracteristicile proiectului:

            a) dimensiunea si conceptia intregului proiect :

Proiectul prevede realizarea a 3 cladiri de locuinte colective in regim de inaltime S+P+2 E+M, cladiri cu apartamente de 2 si 3 camere, in total 45 de apartamente , S totala teren: 3317mp. Aferente acestor cladiri se propun a se realiza platforme de parcare, alei carosabile si pietonale pentru accesul riveranilor.

Terenul studiat este situat in mun. Brasov, intravilan - Nicolae Labis, FN,   proprietate privata a firmei  SC ESSER  S.G. 2010 SRL .

Destinatia conform Modificare partiala  PUZ Tractorul VII Brasov-zona 4”, aprobat cu HCL nr. 560/2014 – ZL- zona de locuinte individuale, semicolective, si  colective cu regim de inaltime redus si functiuni complementare.

BLOC  1

SUBSOL:casa scarii, camera biciclete , adapost protectie civila ,15 boxe, hol.

PARTER: hol acces , hol circulatii , casa scarii si elevator, 4 apartamente cu 2 camere

ETAJ 1-2: hol circulatii , casa scarii si elevatoar, 2 apartamente cu 2 camere  x 2, 2 apartamente cu 3 camere x2

MANSARDA: hol+ scara si elevatoar, 3 apartamente cu 2 camere 

Sutila totala = 1231.96 mp

Sconstruita (amprenta la sol)  = 391.95mp

Sdesfasurata   = 1552.67mp

nr. total apartamente  = 15buc

BLOC  2

SUBSOL: casa scarii, camera biciclete , adapost protectie civila ,15 boxe, hol

PARTER: hol acces , hol circulatii , casa scarii si elevator ,2 apartamente cu 2 camere , 2 apartamente cu 1 camera, parcare 7 autovehicole.

ETAJ 1-2: hol circulatii , casa scarii si elevatoar, 2 apartamente cu 2 camere  x 2, 2 apartamente cu 3 camere x2

MANSARDA: hol+ scara si elevatoar, 3 apartamente cu 2 camere 

Sutila totala = 1157.97 mp

Sconstruita (amprenta la sol)  = 405.68mp

Sdesfasurata   = 1571.52 mp

nr. total apartamente  = 15buc

BLOC  3

SUBSOL: casa scarii, camera biciclete , adapost protectie civila , 15 boxe, hol

PARTER: hol acces , hol circulatii , casa scarii si elevator , 4 apartamente cu 2 camere

ETAJ 1-2: hol circulatii , casa scarii si elevatoar, 2 apartamente cu 2 camere  x 2, 2 apartamente cu 3 camere x2

MANSARDA: hol+ scara si elevatoar, 3 apartamente cu 2 camere 

Sutila totala = 1231.96 mp

Sconstruita (amprenta la sol)  = 391.95mp

Sdesfasurata   = 1552.67mp

nr. total apartamente  = 15buc

Parcari – se vor realiza parcari supraterane langa fiecare bloc- nr. locuri parcare -45 locuri.

Descriere materiale si structura:

  • inchiderile exterioare din zidarie beton armat  placate cu termosistem tip Baumit pentru asigurarea confortului termic( 10 cm polistiren expandat)
  • inchiderile interioare  vor fi din zidarie 12,5 cm  si din zidarie blocuri ceramice de  30 cm pentru asigurarea durabilitatii si confortului fonic necesar locuirii.
  • Planseele vor fi din ba 15 cm
  • invelitoare tip sarpanta din lemn cu invelitoare din tigla
  • Structura de rezistenta va fi realizata in cadre din beton armat.

Cladirile vor fi racordate la utilitatile existente in zona, respectiv, energie electrica, gaz metan, alimentare cu apa potabila, canalizare menajera si pluviala, prin bransamente directe la retelele aflate la limita amplasamentului sau la extinderile acelora aflate la dista de amplasament.

Amplasamentul pe perioada executarii lucrarilor va fi protejat si imprejmuit provizoriu, pentru a nu afecta proprietatile invecinate. In urma finalizarii lucrarilor de executie, se vor reface zonele neconstruite prin inierbare si amenajare peisagera.

Accesul la terenul studiat se realizeaza din strada 13 Decembrie pe strada Nicolae Labis  propusa a se moderniza conform profilului din PUZ , carosabil 7m, zona verde 1,00m stg/dr, trotuar 1,50m stg/dr.

Aleile carosabile si parcajele se vor executa cu mixtura asfaltica, iar cele pietonale cu pavele din beton colorate montate pe pat de nisip.

Incalzirea cladirilor se va realiza cu centrale proprii de apartament alimentate cu gaz metan, centrale cu tiraj fortat, functionare in condensatie

Utilitati

Evacuarea apelor uzate menajere si pluviale se va face gravitational, in  colectorul de canalizare “J”  existent pe strada Nicolae Labis ,respectiv  printr-o conducta de canalizare noua.. Pe reteaua de canalizare se prevad camine de vizitare din polietilena pozate conform plansei anexate. Apele pluviale de pe platformele asfaltate se vor evacua prin rigole, deznisipator si separator de hidrocarburi.

Alimentarea cu apa se va realiza prin racordare la reteaua publica existenta PE De 225mm pe strada Nicolae Labis.

Alimentarea consumatorilor proiectati se face de la conducta PE De 225mm , prin bransament din teava de polietilena tip HDPE Pn 10 bar, propriu fiecarui bloc , punctul de legatura la retea fiind in caminul CA, conform Aviz apa- canal nr.998/10.05.2018 eliberat de Compania Apa Brasov.

Evacuarea apelor uzate menajere si pluviale se va face gravitational, in  colectorul de canalizare “J”  existent pe strada Nicolae Labis , respectiv  printr-o conducta de canalizare noua.. Pe reteaua de canalizare se prevad camine de vizitare din polietilena pozate conform Aviz apa- canal nr.998/10.05.2018 eliberat de Compania Apa Brasov

Organizarea de santier

Lucrarile de organizare de santier vor consta in realizarea unei imprejmuiri provizorii a terenului, crearea unor cai de acces prin realizarea infrastructurii aleilor carosabile cu strat de pietris si piatra sparta, amplasarea unor containere pentru muncitori, cabine WC ecologice, punct PSI si platforme pentru materiale. Organizarea de santier se va realiza strict in incinta amplasamentului investitiei, fara a afecta terenurile invecinate

La terminarea lucrarilor terenul care a fost folosit sau afectat intr-un fel sau altul, va fi curatat, eliberat de materiale si resturi de materiale, nivelat.

b) cumularea cu alte proiecte existe si/sau aprobate –nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii – nu este cazul;

d) productia de deseuri deseurile rezultate in urma desfasurarii lucrarilor de demolare prevazute prin proiect vor fi stocate selectiv. In incinta vor fi asigurate spatii de stocare temporara pentru deseuri-suprafete betonate, spatii special amenajate si vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate, dupa caz; Tipurile de deseu rezultate din aceasta activitate vor fi deseuri de tip: moloz, deseuri lemnoase, resturi metalice; resturi din excavatii (pamant, pietre, pietris).

- deseurile menajere se vor colecta in europubele si se vor preda catre societati autorizate in vederea eliminarii;

- se va evita depozitarea necontrolata a deseurilor rezultate; 

- deșeurile rezultate din demolare se vor evacua ritmic cu societăți autorizate și nu se vor crea depozite de deșeuri inerte pe o perioadă indelungata;

-  se va mentine curatenia in spatiul destinat depozitarii, fiind interzisa arderea lor in recipientii de colectare precum si aruncarea lor langa recipientii de colectare sau depozitarea lor pe terenuri virane sau pe domeniul public;

e) poluarea si alte efecte negative  

În perioada de executie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de executie care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de STAS 10.009/88. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscule de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice– lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

g) riscurile pentru sanatatea umana – nu este cazul;

 

2. Amplasarea proiectelor:.

a) utilizarea actuala si aprobata a terenurilor - terenul studiat este situat in  jud. Brasov, municipiul Brasov, intravilan, proprietate particulara, cu folosinta actuala teren arabil de 3317 mp si destinatia conform PUZ  „zona locuinte individuale, semicolective si colective cu regim de inaltime redus si fuctiuni complementare”, in conformitate cu C.U. nr.892 din 04.04.2018 emis de Primaria Municipiului Brasov;

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si subteranulul acetuia – nu este cazul;

c) capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

ii) zonele costiere si mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane si forestiere – nu este cazul;

iv) rezervatii si  parcuri naturale – nu este cazul;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei in vigoare: zone Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice; zonele prevazute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul si marirea zonelor de protectie sanitara si hidrogiologica – nu este cazul;

vi) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevazute de  legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri- judeţul Braşov se încadrează în regimul de gestionare II a ariilor din zone şi aglomerări privind calitatea aerului pentru toţi poluanţii (particule în suspensie – PM2,5, particule în suspensie – PM10, dioxid de azot, dioxid de sulf, monoxid de carbon, benzen, plumb, arsen, cadmiu, nichel), cu excepţia Municipiului Braşov pentru poluantul dioxid de azot si PM10.

Estimarea emisiilor în contructii: avand in vedere natura lucrarilor emisiile rezultate sunt:

ETSP = (1034.61 m2 • 0,162 kg/m2/an) • 1,5 an= 167.61 kg/an • 1,5 an = 251.41 kg

EPM10 = (1034.61 m2 • 0,0812 kg/m2/an) • 1,5 an = 84.01,28 kg/an • 1,5 an =  126.02 kg

EPM2.5 = (1034.61 m2 • 0,00812 kg/m2/an) • 1,5 an = 8.4 kg/an • 1,5 an = 12.6 kg

Estimarea emisiilor din folosirea centralei termice:

Eoxizi de azot = (72900 m3/an • 35.587,8 kJ/m3 • 73 g/GJ) /1.000.000 = 189.387,6 g/an

vii) zonel cu densitate mare a populatiei – investitia este amplasata in intravilanul

mun. Brasov, proprietate particulara;

Imobilul care urmează a fi demolat, este situat intr-o zona rezidentiala. Distanţa dintre clădirile ce se vor demola şi clădirea cea mai apropiată, este de aproximativ 10 m.

viii) peisajele si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

 

3. Tipurile si caracteristicile impactului potential:

a) importanta si extinderea spatiala a impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul ;

b) natura impactului -  nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea si complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor propuse prin proiect ;

f) debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate -  nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul;

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

{C}-       {C}proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

 

Conditiile de realizare a proiectului:

{C}1)    Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;

{C}2)    Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;

{C}3)    În vederea minimizarii emisiilor de praf; se va stropi aria santierului, dupa caz; incarcaturile care intra si ies din santier vor fi acoperite cu prelate impermeabile la praf; Accesul pe drumurile publice se va face doar cu mijloace de transport salubre.

{C}4)    Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;

{C}5)    {C}Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;

{C}6)    {C}Autocamioanele vor fi asigurate astfel incat sa nu existe pierderi de material din acestea;

{C}7)    {C}Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect;

{C}8)    {C}Se va respecta programul de lucru impus de Primaria Municipiului Brasov in concordanta cu programul de odihna a locuitorilor din zona in conformitate cu Legea nr. 61/1991 cu modificarile si completarile ulterioare, privind linistea publica, pe toata perioada de executie a lucrarilor;

{C}9)    {C}Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se  vor lua masuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa;

{C}10) {C}Deşeurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;

{C}11) {C}Se va evita depozitarea necontrolata a deseurilor rezultate;

{C}12) {C}Se va mentine curatenia in spatiul destinat depozitarii deseurilor, fiind interzisa arderea deseurilor in recipientii de colectare precum si aruncarea lor langa recipientii de colectare sau depozitarea lor pe terenuri virane sau pe domeniul public;

{C}13) Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma implementarii proiectului;

{C}14) {C}Vor fi luate  măsuri pentru limitarea vibratiilor  produse de sapatura   prin  utilizarea  de  tehnologii performante  de executie și  de fundare, în vederea  incadrarii valorilor parametrilor vibratiilor in limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;

{C}15) Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate.

{C}16) In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii, dupa caz:

{C}-          utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;

{C}-          utilizarea materialelor speciale (folie de plastic, plasa, etc.) cu care se va acoperi pamantul excavat, pana la reutilizarea sau transportarea lui;

{C}-      utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;

{C}-      pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;

{C}-      minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);

{C}-      se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;

{C}-      curatarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;

{C}-      oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;

          -respectarea prevederilor STAS 12574/1987: pulberi sedimentabile 17g/m2/luna la limita amplasamentului în direcţia zonei de locuinţe si L 104/2011 pentru pulberi în suspensie medie pe 24 h - 0,05 mg/m3  in zona de locuinte ;

{C}17) {C}Vor fi luate măsuri pentru protecţia împotriva zgomotului şi vibraţiilor produse de utilajele şi instalaţiile în lucru, cu respectarea prevederilor HG 321/2005 republicată în 2008, privind gestionarea  zgomotului ambiental şi ale STAS 10009-88 privind Limitele admisibile ale nivelului de zgomot, pct.2.2, tab.3 (4) – nivelul de zgomot echivalent Lech 65dB(A).

{C}18) {C} Respectarea prevederilor art.16 din Ordinul nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei

{C}19) {C}Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;

{C}20) {C}In cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;

{C}21) {C}Nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate in emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada executiei lucrarilor cat si dupa aceasta;

{C}22) {C}Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;

{C}23) {C}Se vor alege trasee optime din punct de vedere al protectiei mediului, pentru deplasarea vehiculelor care transporta materiale de constructie care pot elibera in atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va face pe cat posibil cu vehicule dotate cu prelate;

{C}24) {C} Transportul materialelor si transportul utilajelor grele se va realiza pe traseele stabilite, astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona;

{C}25) {C} Titularul proiectului raspunde pentru refacerea zonelor afectate de implementarea proiectului;

{C}26) {C}Se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării lucrarilor propuse prin proiect; Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;

{C}27) {C}Organizarea de şantier, pentru lucrările prevăzute prin proiect, va respecta obligatoriu măsurile specifice pentru reducerea şi/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sănătăţii umane si mediului înconjurător. Se vor avea în vedere:

 împrejmuirea corespunzătoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc;

 organizarea de şantier se va realiza astfel încât impactului generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;

 organizarea de şantier va fi amenajată astfel încât să asigure facilităţile de bază conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare (alimentarea cu energie electrică, alimentarea cu apă pentru asigurarea necesităţilor igienico–sanitare, facilităţi pentru depozitarea temporară a materialelor, facilităţi pentru personal (baracă birou, vestiare muncitori, punct prim ajutor, toaleta ecologică), împrejmuire cu gard din panouri metalice pentru protecţia organizării de şantier si a vecinătăţilor), după caz;

• întreţinerea corespunzătoare a utilajelor/mijloacelor de transport utilizate in lucrările de construcţii în vederea evitării scurgerilor de combustibili şi uleiuri uzate pe sol/apă şi de alte substanţe toxice si periculoase;

se interzice stocarea temporară si depozitarea carburanţilor si substanţelor periculoase în zona aferenta amplasamentului;

în perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si a utilajelor utilizate;

• este interzisă părăsirea incintei organizării de şantier cu roţile autovehiculelor şi/sau caroseria murdară;

• alimentarea cu carburanţi, repararea şi întreţinerea mijloacelor de transport şi a utilajelor folosite pe şantier se va face numai la societaţi specializate şi autorizate.

 

In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov  se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Conform prevederilor ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

{C}·         art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;

{C}·         art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

            Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    

DIRECTOR EXECUTIV,

    Ciprian BANCILA                                                                                        

                                                                                                              SEF SERVICIU A.A.A,  

                                                                                                       Daniela BIRAU

                                                                                                      

             

 

             INTOCMIT:

  consilier Teodora MUNTEANU