Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE SC INTERSNACK ROMANIA SRL

 

                       

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr..... din 23.07.2018

....

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC INTERSNACK ROMANIA SRL, cu sediul in str.Calea Vitan, nr. 6-6A, Phoenix Tower, et.2, sect.3, Bucuresti, ...., înregistrată la APM Brasov cu nr. 2871/21.02.2018,  în baza:

{C}-       {C}Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;

{C}-       Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarilor depuse la dosar sub nr.5325/02.04.2018, nr.8377/25.05.2018, nr.9133/07.06.2018, nr.9638/15.06.2018, nr.9640/15.06.2018, 10246/29.06.2018 si nr.10972/09.07.2018

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 18.06.2018, că proiectul „Cresterea si modernizarea capacitatii de productie si ambalare chips, pelete, produse extrudate, popcorn si seminte, cu recomandarea suprafetelor de productie, depozitare si auxiliare ”, propus a fi realizat in jud.Brasov, or.Ghimbav, str.Aviatorilor, nr.20, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.  

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, Anexa nr.2, la pct. 13, alin a) Orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;

           b) titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

            c) lipsa observatiilor din partea publicului interesat;

d) in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea si conceptia intregului proiect:

Proiectul propus presupune cresterea si modernizarea capacitatii de productie si ambalare chips, pelete, produse extrudate, popcorn si seminte, cu reconfigurarea suprafetelor de productie, depozitare si ambalare, prin:

{C}·         Extinderea spatiului si reorganizarea spatiilor de depozitare

{C}·         Montare linie noua de fabricatie chips cu diferite arome - linie similara celei existente – capacitate de 2000 kg/h;

{C}·         Inlocuirea liniei de pelete existente cu o linie similara dar cu o capacitate marita, de 1000 kg/h, si reamplasare in spatiul existent;

{C}·         Inlocuirea (cu o linie similara) si reamplasarea in spatiul existent a liniei de fabricatie produse extrudate – pufuleti;

{C}·         Reamplasarea liniei de fabricatie Popcorn in spatiul existent;

{C}·         Reamenajarea spatiului de ambalare produse finite, prin instalarea pe structura metalica noua si masini de ambalat suplimentare;

{C}·         Dotarea sectiei de seminte cu o masina de ambalat noua cu sistemele de alimentare si stocare provizorie pentru seminte, incluse;

{C}·         Montare instalatie de racire in depozitul de materie prima seminte;

{C}·         Inlocuiri/dezafectari in cadrul sistemelor de incalzire;

{C}·         Construirea unei cladiri pentru amplasarea utilajelor de filtrare ape uzate tehnologice si deshidratare namol (aria de 60,00 mp) respectiv a unei statii de incarcare stivuitoare (aria de 36,00 mp);

{C}·         Amenajare platforma de cca. 71,25 mp, pentru amplasarea/relocarea tancurilor de ulei comestibil;

{C}·         Extindere spatiu centrale termice.

 1.Alimentarea cu apa potabila si tehnologica

1.1.Sursa: -existenta

a) subteran, paraul Ghimbasel, cod cadastral VIII-1.50.6, prin doua foraje existente, amplasate in incinta proprietatii, cu un debit total instalat  Q = 2 x 6,78  l/s = 13,56 l/s;

Se vor suplimenta volumele si debite de apa, fata de cel autorizat: 

Necesarul de apa pentru consum tehnologic :

- Qzi max = 250 mc/zi ;  2,9 l/s;  Vanual = 87 500 mc

- Qzi med = 200 mc/zi ;  2,3 l/s;  Vanual = 70 000 mc

- Qzi min =  150 mc/zi ;  1,7 l/s;  Vanual = 52 500 mc

            Functionarea este permanenta, 350 zile de functionare pe an si 24 ore pe zi.

1.2.Instalatii de captare:

- foraj F1 existent, Nhs = 6,3 m, Nhd = 17 m, H = 100 m, va fi prevazut cu pompa sumersibila, cu urmatoarele caracteristici: Q = 6,78 l/s,  P = 11 kw.

- foraj F2 existent,  Nhs = 6,0 m, Nhd = 18 m, H = 100 m, va fi prevazut cu pompa sumersibila , cu urmatoarele caracteristici: Q = 6,78 l/s,  P = 11 kw.

1.3.Instalatii de tratare: -

1.4.Instalatii de aductiune si inmagazinare a apei :

 - de la forajul F1 si F2 pleaca conducta de refulare din PEHD, Dn 100 mm Pn 10, L = 150 m, care alimenteaza rezervorul de inmagazinare existent R1, circular, din beton armat cu hidroizolatie, semiingropate, cu capacitatea de 200 mc. In acest rezervor este asigurat un volum de 84 mc pentru consumul de apa folosita in scop potabil si tehnologic, prin intermediul unui nou grup de pompare compus din doua pompe (1 a + 1 r) cu Q = 30 l/s si un rezervor cu membrana capacitate 300 l, Pn 10 barr.

1.5.Reteaua de distributie a apei: conducta PEHD, cu Dn 80 mm pentru alimentarea cu apa a consuma-torilor.

            2.Apa pentru stingerea incendiilor

- sursa subteran pârâul Ghimbasel, cod cadastral VIII-1.50.6, prin cele doua foraje existente, amplasate in incinta proprietatii, cu un debit total instalat  Q = 2 x 6,78  l/s = 13,56 l/s;

- de la forajul F1 si F2 pleaca conducta de refulare din PEHD, Dn 100 mm Pn 10, L = 150 m, care alimenteaza rezervoarele de inmagazinare existente R1, R2 si R3 , circulare, din beton armat cu hidroizolatie, semiingropate, cu capacitatea de R1 = 210 mc, R2 = 210 mc si R3 = 100 mc. In  rezervorul R1 este asigurat un volum de 116 mc pentru alimentarea retelei de hidranti exteriori si interiori, prin intermediul unui nou grup de pompare compus din doua pompe (1 a + 1 r) cu Q = 20 l/s, o pompa pilot cu Q = 1 l/s, P =2,2 kw si un rezervor cu membrana capacitate 100 l, Pn 16 barr.

-In rezervoarele R2 si R3 se asigura rezerva intangibila de alimentare cu apa a retelei de sprinklere,  corespunzatoare unui volum de 269 mc. Cele doua rezervoare R2 si R3 sunt echipate cu un grup de pompare compus din doua pompe (1 a + 1 r) cu Q = 45 l/s, P = 55 kw si o pompa pilot Q = 1 l/s, P =2,2 kw.

-Rezerva totala apa incendiu: 536 mc; timp de umplere 11 ore.

-Pe reteaua de apa de incendiu  sunt montati 4 hidranti exteriori si 10 hidranti interiori.

-Din conducta PEHD, cu Dn 200  mm , L= 120 m  se ramifica -o retea din conducta PEHD, cu Dn 90 mm Pn 16, L = 112 m, care alimenteaza cu apa hidranti exteriori de incendiu, hidrantii interiori de incendiu si instalatia automata de sprinklere.

3.Evacuarea apelor uzate

      3.1.Apele uzate menajere

Apele uzate menajere  sunt preluate printr-o retea de canalizare, existenta, din PVC - KG, cu Dn 200 mm, L = 120 m cu descarcare in bazinul colector, dupa care sunt evacuate prin pompare in statia de epurare  apartinand SC Raptronic SRL, impreuna cu apele uzate tehnologice preepurate. Bazinul colector existent este din beton armat,  cu capacitatea de 60 mc, prevazut cu statie de pompare echipata cu doua electropompe  (1 a + 1 r), tip PMP, cu urmatoarele caracteristici: Q = 40 mc/h, H = 7 mCA, P = 3,0 Kw.

       3.2. Apele uzate tehnologice

Apele uzate tehnologice de la noua linie de productie chipsuri, dupa trecerea lor printr-o noua instalatie de preepurare, sunt preluate de reteaua de canalizare existenta, din conducte  PVC – KG,  cu Dn=315 mm, L= 120 m, conduse  in bazinul colector, dupa care sunt evacuate prin pompare in statia de epurare cu treapta chimica (unitate de flotatie), mecanica si biologica,  apartinand SC Raptronic SRL. Debitele de ape uzate tehnologice preepurate, suplimentar evacuate  in statia de epurare apartinand SC Raptronic SRL, conform Act aditional nr.10 din 23.04.2018 la contractul de prestari servicii de epurare ape uzate nr.4111 din 12.01.2009, incheiat cu SC Raptronic SRL.

- Qzi max = 250 mc/zi ;

- Qzi med = 200 mc/zi ;

- Qzi min =  150 mc/zi ; 

       3.3.Apele pluviale  - nu se modifica

4.Instalatie de preepurare

Pentru preepurarea apelor uzate se va monta o sita parabolica tip VTPS 1500/0,5, pentru separarea particulelor cu diametrul > 0,5 mm,  debit 80  mc/h.

5. Statia de epurare, cu treapta chimica (unitate de flotatie), mecanica si biologica,Qmax = 1028 mc/zi, existenta.

 

 

6.Indicatori de calitate ai apelor uzate evacuate

Categoria apei

evacuate

Indicatorii de calitate

Valori maxim admise,

conform proiectant

statie epurare

SC Raptronic SRL

Debit total existent +

propus de ape uzate

 menajere si

tehnologice preepurate,

deversate in statia de

 epurare

SC Raptronic SRL

Qmax = 800 mc/zi.

 

pH, upH

min. 5

Suspensii, mg/l

1750

CBO5 , mg O2/l

3500

CCOCr, mg O2/l

6200

Azot amoniacal, mg/l

90

Fosfor total, mg/l

115

Azot total, mg/l

410

Substante extractibile cu solventi organici,

mg/l

150

Solutiile de alimentare cu apa si evacuarea apelor uzate menajere/pluviale au fost aprobate prin avizul de de gospodarire a apelor nr.135/05.06.2018 emisa de SGA Brasov;

 

Lucrarile de organizare de santier:

{C}-       imprejmuirea provizorie a terenului pe care se executa lucrari pregatitoare ale investitiei de baza, ;

{C}-       toate locurile cu risc de accidente vor fi imprejmuite si semnalizate corespunzator existand persoana specializata pentru aceasta activitate.

{C}-       {C}containere pentru colectarea selectiva a deseurilor rezultate de pe santier;

Lucrările de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei: după finalizarea proiectului , terenul afectat de lucrari va fi adus la starea initiala. Vor fi îndepărtate deșeurile depozitate în urma executării lucrărilor de demolare.

b) cumularea cu alte proiecte existe si/sau aprobate nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului (deseuri din constructii) vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;

e) poluarea si alte efecte negative 

- pe perioada derularii lucrarilor: emisiile sunt generate de utilajele de executie/transport; substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011, iar nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017 si Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei;

            f) riscule de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice;

lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

g) riscurile pentru sanatatea umananu este cazul;

2. Amplasarea proiectelor:

a) utilizarea actuala si aprobata a terenurilor: - terenul studiat este situat in  jud. Brasov, or.Ghimbav, str.Aviatorilor, nr.20, cu folosinta actuala de „curti constructii” si destinatia terenului este de „zona prestari servicii, mica industrie si depozite”, in conformitate cu  C.U.  nr. 391 din 12.12.2017  emis de Primaria  Ghimbav;

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si subteranulul acetuia – nu este cazul;

c) capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

ii) zonele costiere si mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane si forestiere – nu este cazul;

iv) rezervatii si  parcuri naturale – nu este cazul;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei in vigoare: zone Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice; zonele prevazute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul si marirea zonelor de protectie sanitara si hidrogiologica – nu este cazul;

vi) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevazute de  legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri- nu este cazul;

vii) zonele cu densitate mare a populatiei – nu este cazul;

viii) peisajele si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

3. Tipurile si caracteristicile impactului potential:

a) importanta si extinderea spatiala a impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul ;

b) natura impactului -  nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea si complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor propuse prin proiect;

f) debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate -  nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul;

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

-proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005, aprobată prin Legea nr. 265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Se vor respecta conditiile  impuse de ceilalti avizatori prin avizele obtinute si proiectele inaintate spre avizare; 

{C}3.    Deşeurile rezultate pe parcursul derulării lucrărilor de execuție vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;

  1. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate pe parcursul execuției lucrărilor;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  5. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  6. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect.

{C}10. {C}Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;

{C}11. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, in perioada realizarii lucrarilor de constructie, se vor respecta urmatoarele conditii:

{C}·         utilizarea materialelor speciale (folie de plastic, plasa, etc.) cu care se va acoperi pamantul   excavat, pana la reutilizarea sau transportarea lui;

{C}·         utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;

{C}·         minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, macinare, spargerea betonului, nisip, pietris, activitati de sablare/slefuire, etc.);

{C}·         se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;

{C}·         curatarea/spalarea vehiculelor care ies de pe santier;

{C}·         oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;

  1. Se vor lua urmatoarele masuri de reducere a NO2 si NOx:

{C}Ø  {C}se vor adopta măsuri de control al emisiilor provenite de la instalațiile de ardere (ex: centrale termice cu arzator cu NOx scazut, centrale cu convectie, etc.);

{C}Ø  {C}se vor adopta pe cat posibil tehnologii verzi de producere a energiei din surse regenerabile pentru generarea curentului electric, producerea de apă calda, etc. (energia solară, energia apei, energia geotermică, etc.);

{C}Ø  {C}se vor evita eliminarea emisiilor la nivelul de respiraţie prin realizarea coşurilor de evacuare/dispersie conform cerinţelor OM 462/1993, ţinând seama de:

{C}·         efectele pe scurtă durată ale emisiilor provenite din instalaţii (sarcină integrală a instalaţiei şi condiţiile cele mai defavorabile de emisie şi combustibil);

{C}·         condiţiile meteorologice de dispersie favorabile (amplasare în care vânturile sunt canalizate, prezintă direcţie predominantă);

{C}·         existenţa unor obstacole în apropierea coşului (clădiri, vegetaţie).

  1. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;

{C}14. {C}Nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate in emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada executiei lucrarilor cat si dupa aceasta;

{C}15. {C}Vor fi luate  măsuri pentru limitarea vibratiilor  produse de sapatura   prin  utilizarea  de  tehnologii performante  de executie și  de fundare, în vederea  incadrarii valorilor parametrilor vibratiilor in limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;

{C}16.   {C}Adâncimea de fundare pentru realizarea subsolului nu va depași limita de protecție a  stratului acvifer;

{C}17.   {C}Se vor respecta conditiile impuse in Avizul de Gospodarire a Apelor  nr. 135 din 05.06                        .2018 emis de Sistemul de Gospodarire a Apelor Brasov;

{C}18. Organizarea de şantier, pentru lucrările prevăzute prin proiect, va respecta obligatoriu măsurile specifice pentru reducerea şi/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sănătăţii umane si mediului înconjurător. Se vor avea în vedere:

 împrejmuirea corespunzătoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc;

 organizarea de şantier se va realiza în interiorul amplasamentului astfel încât impactului generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;

 organizarea de şantier va fi amenajată astfel încât să asigure facilităţile de bază conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare (alimentarea cu energie electrică, alimentarea cu apă pentru asigurarea necesităţilor igienico–sanitare, facilităţi pentru depozitarea temporară a materialelor, facilităţi pentru personal (baracă birou, vestiare muncitori, punct prim ajutor, toaleta ecologică), împrejmuire cu gard din panouri metalice pentru protecţia organizării de şantier si a vecinătăţilor), după caz;

• întreţinerea corespunzătoare a utilajelor/mijloacelor de transport utilizate in lucrările de construcţii în vederea evitării scurgerilor de combustibili şi uleiuri uzate pe sol/apă şi de alte substanţe toxice si periculoase;

se interzice stocarea temporară si depozitarea carburanţilor si substanţelor periculoase în zona aferenta amplasamentului;

în perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si a utilajelor utilizate;

• este interzisă părăsirea incintei organizării de şantier cu roţile autovehiculelor şi/sau caroseria murdară;

• alimentarea cu carburanţi, repararea şi întreţinerea mijloacelor de transport şi a utilajelor folosite pe şantier se va face numai la societaţi specializate şi autorizate;

In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din Oug. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”

In cazul unor poluari accidentale proiectantul si constructorul raspund in solidar;

La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Procesul - verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Proiectul propus nu necesită parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare  a impactului  asupra mediului si de evaluare adecvată.

Prezenta decizie este valabila pe toata perioada derularii investitiei, în condiţiile în care nu intervin modificări ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

 Nerespectarea prevederilor prezentului acord de mediu se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Conform prevederilor Ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

-art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;

-art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Prezenta decizie poate fi contestata, in conformitate cu prevederile HG nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

    

   DIRECTOR EXECUTIV,

       Ciprian BANCILA                                                                                 

                                                                                                               SEF SERVICIU A.A.A,  

                                                                                                         Daniela BIRAU

                                   

 

                                                  

             INTOCMIT:

consilier Costel BUCATARU