Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE SC RINAPACK SRL

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

 

Nr.               /I din               2017

 

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresata de SC RINAPACK SRL  cu sediul in Jud. Brasov, Mun.Codlea, str.Soimului, nr.3, , înregistrată la APM Brasov cu nr.6378/13.04.2017, nr. elo 423 /13.04.2017,completari sub nr. 8325/22.05.2017 si nr. 9394/12.06.2017,  in baza

HG nr.445/2009, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului

OUG nr.57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobata cu Legea nr. 49/2011

 APM Brasov decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Colectivului de Analiza Tehnica, din data de 29.05.2017, ca proiectul „Construirea unei noi unitati si diversificarea productiei- Construire hala productie si birouri”, propus a  se implementa cu fonduri prin POR mas.2.2, in Jud. Brasov, Mun.Codlea, str. Halchiului, nr. 26 (Certificat de Urbanism nr.64 din 16.03.2017 emis de Primaria Municipiului Codlea) nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nici evaluarii adecvate.

 

            Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:.

a) proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, Anexa 2 pct. pct.10 b) proiecte de dezvoltare urbana... coroborat cu pct.3 a) instalatii industriale pentru producerea energiei electrice...;

-titularul  si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare, nu au fost inregistrate observatii din partea publicului;

-in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului:

 

1.Caracteristicile proiectului 

a) marimea proiectului – Proiectul prevede construirea  un teren  de 3558 mp a unei hale  cu destinatia productiei de confectii metalice si birourile respectiv grupul social aferente halei, in scopul diversificarii productiei.

            Cele doua corpuri de cladire alaturate ( aparent un singur corp) ce va adaposti  atat partea de productie efectiva cat si spatiile support vor avea  Ac= 723.8mp.

            Suprafata de teren este deja imprejmuita, imprejmuirea se mentine, in afara de latura de la strada ce se inlocuieste cu o imprejmuire noua, conforma cu cerintele certificatului de urbanism – soclu opac si parte superioara transparenta.

Ibilatul territorial va fi urmatorul:

DESTINATIE

EXISTENT

PROPUS

 

 

mp

%

mp

%

Construcţie

0

0

723.8

20.30%

Platforme

0

0

585.6

16.50%

Zona verde/plantata

3558

100

2248.6

63.20%

Total / S teren

3558

100

3558

100%

               

 

In hala de productie se vor produce confectii metalice aferente echipamentelor de manipulat si ambalat si va fi dotata cu masini si utilaje simple sau  automatizate, de tip industrial, necesare producerii acestora.

Fluxul tehnologic productiei va fi : 

  • achizitionarea si depozitarea materiilor prime si a componentelor de tipul: profile metalice, tabla, bare pentru strunjire, diverse piese si accesorii de automatizari – ex: motoare electrice, reductoare, role pt benzi, roti, organe de asamblare.
  • Pentru automatizari industriale si tablouri electrice se achizitioneaza componente electrice cum ar fi: butoane, relee, contactori, cofrete metalice, cablaje si jgheaburi
  • prelucrarea metalelor prin debitare, sudare, indoire, frezare, strunjire, gaurire.La acest punt de lucru  nu se va  executa operatiuni de vopsire sau zincare – acestea se vor externaliza.
  • piesele semifabricate (preluate de la vopsire/zincare) sunt readuse la locatie pentru asamblarea finala a utilajului produs.

Utilajele de productie functioneaza cu energie electrica. Aceasta se asigura prin bransarea la reteaua de distributie energie electrica din mun. Codlea.

            Se monteaza de asemenea pe acoperisul halei de productie un sistem de panouri fotovoltaice pentru a acoperi o parte din consum din surse regenerabile. Sistemul fototvoltaic este cu livrare directa in sistem, nu cu stocare in acumulatori si va avea o putere de 9kW.

            Pentru incalzirea spatiilor(nu ca resursa tehnologica) se foloseste gaz mentan pentru producerea agentului termic in 2 centrale termice murale de 80kW putere cumulata. 

Procedeele de sudura se desfasoara doar la interiorul halei intr-o zona delimitata ce se doteaza cu instalatie de ventilatie cu filtrare si recircularea aerului.

Alimentare cu apa Cladirea se va bransa la reteaua de apa potabila a mun. Codlea.

Modul de asigurarea al utilitatilor

Noua hala de productie va fi racordata la toate retelele de utilitati, (energie electrica, apa, canalizare, telefonie, gaze naturale, etc), existente in zona.

  • alimentarea cu apa – Cladirea se va bransa la reteaua de apa potabila a mun. Codlea;
  • canalizare – Apele uzate menajere sunt preluate printr-un sistem de canalizare din tevi de PVC si sunt conduse spre sistemul de canalizare al municipiului Codlea.
  • ape pluviale – Apele pluviale aferente acoperisurilor constructiilor este preluata intr-un sistem de canalizare ape pluviale.  Apele astfel preluate sunt conduse spre un sistem de puturi absorbante spre a fi infiltrate in sol.

Apele pluviale aferente platformei casorabile si a teraselor  sunt trecute intai printr-un separator de hidrocarburi inainte de a fi infiltrat;

  • alimentarea cu energie electrica – Investitia se va bransa la reteaua publica de distributie a energiei electrice. Cladirea va fi dotata cu un sistem de panouri fotovoltaice de 9kW cu furnizare in sistem. Acesta va fi amplasat pe acoperisul halei;
  • incalzirea – Apa calda se prepara  de centrala termica cu combustibil gazos intr-un boiler amplasat in spatiul tehnic.

Pentru incalzirea spatiilor de birouri s-a optat pentru sistem de incalzire in pardoseala. Spatiul halei foloseste aer incalzit de  aeroterme  ce functioneaza cu agent termic., montate pe plafon.  Agentul termic va fi asigurat de  centrala termica  cu combustibil gaz metan.

b) cumularea cu alte proiecte –nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale –  nu este cazul;

d) productia de deseuri –  Nu rezulta deseuri de la desfiintarea celor doua depozite descoperite deoarece acestea sunt inexistente fizic pe teren.Deseurile  rezultate la faza de construire vor fi gestionate de constructor in baza caietului de sarcini ( se vor depozita selectiv , in conditii corespunzatoare pana la predarea lor la societati autorizate); deseurile menajere si deseurile din activitate ( cu precadere deseuri metalice)  – se vor depozita diferentiat intr–un spatiu special amenajat  de unde vor fi preluate de un operator autorizat/societati autorizate in vederea eliminarii/ valorificarii;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort: -

APA-.

AER-.

2. Localizarea proiectului

2.1 utilizarea existenta a terenului –

2.3. relativă abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea şi capacitatea regenerativa a acestora: - nu este cazul

2.4. capacitatea de absorbţie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede- nu e cazul;

b) zonele costiere- nu e cazul;

c) zonele montane şi cele împădurite – nu este cazul;

d) parcurile şi rezervaţiile naturale-nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare: nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica zonele de protectie speciala:nu este cazul .

g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depasite-nu e cazul;

 h) ariile dens populate-  nu este cazul;

 i) peisajele cu semnificatie istorica, culturală şi arheologică- nu e cazul.

 3. Caracteristicile impactului potenţial: se iau în considerare efectele semnificative posibile ale proiectelor, în raport cu criteriile stabilite la pct. 1 şi 2, cu accent deosebit pe:

    a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate- nu e cazul;

    b) natura transfrontiera a impactului- nu e cazul;

    c) mărimea şi complexitatea impactului- impact  nesemnificativ;

    d) probabilitatea impactului- nu e cazul;

    e) durata, frecventa şi reversibilitatea impactului- nu e cazul;

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:  nu intră sub incidenţa art. 28 din O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

1) Se vor respecta conditiile  impuse de ceilalti avizatori prin avizele obtinute si proiectul inaintat spre avizare; 

2) Se vor respecta prevederile Ordonantei de Urgentă a Guvernului nr. 195/2005 aprobată prin Legea nr. 265/2006 cu  modificările si completările ulterioare, privind protectia mediului;

3)   In conformitate cu prevederile Ordonantei de Urgentă a Guvernului nr. 195/2005 aprobată prin Legea nr. 265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin(2) lit a - «  Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării »;

Proiectul propus nu necesită parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si de evaluare adecvată.

            La finalizarea investitiei  din prezentul act , titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private .

             Solicintantul este obligat ca la finalizarea investitiei sa notifice Agentia  pentru Protectia  Mediului Brasov si  sa solicite revizuirea autorizatie de mediu. 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor Ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr.445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

    Sorin HORNOIU                                                              

                                                                                               SEF SERVICIU A.A.A.,  

                                                                                                Alexandrina VASILE

 

INTOCMIT:

Liliana BARBU