Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE SC ROPHARMA SRL

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

 

Nr.             /I din             

 

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresata de SC  ROPHARMA SRL   ,  cu sediul in Mun.Brasov, str. Iuliu Maniu, nr.55,et.1,   înregistrată la APM Brasov cu nr. electronic 210  din 06.03.2017 si nr.3926 din 07.03.2017 si completari ulterioare,  in baza

HG nr.445/2009, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului

OUG nr.57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobata cu Legea nr. 49/2011

 APM Brasov decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Colectivului de Analiza Tehnica, din data de 12.06.2017, ca proiectul pentru proiectul „Reamenajare si extindere corp de cladire, schimbare destinatie din pasmanterie in spitalul SFANTUL CONSTANTIN  propus a se realiza in mun.Brasov, Calea Bucuresti , nr. 318 ( incinta fostei SC PANTEX SA- CU nr.96 din 18.01.2017 emis de Primaria Municipiului Brasov).

nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nici evaluarii adecvate.

            Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:.

a) proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, Anexa 2 pct. 13 a) orice modificari sau extinderi, ale proiectelor  executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;

-titularul  si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare, nu au fost inregistrate observatii din partea publicului;

-in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului:

1.Caracteristicile proiectului 

a) ROPHARMA SA  – acord de mediu, etapa de incadrare – Reamenajare si extindere corp de cladire, schimbare destinatie din pasmanterie in spital  in Brasov, str. Calea Bucuresti nr.318(fosta platforma Pantex)

Conform CU nr. 96 din 18.01.2017 se propune Reamenajare si extindere corp de cladire, schimbare destinatie din pasmanterie in spital SFANTUL CONSTANTIN si forarea unui put in vederea asigurarii celei de a doua sursa de apa potabila( pentru acest foraj SGA Brasov va emite negatie).

Actualul proprietar al terenului şi al construcţiilor aferente acestuia, Ropharma SA, doreşte dezvoltarea unui ansamblu spitalicesc ce va purta numele de “Sfântul Constantin” şi în consecinţă, prin prezenta documentaţie se solicită aprobarea executarii lucrarilor de amenjare interioară, recompartimentări, extinderi ale corpului de clădire principal şi schimbarea destinaţiei imobilului din Hală ţesătorie şi Hală finisaj (Pasmanterie conform CF) în spital de importanţă regională, ce va avea dotări medicale pentru investigaţii şi chirurgie, precum si forarea unui put.

Accesul pietonal şi carosabil este prevăzut pe latura de Nord-Est a terenului. Clădirea este compusă din parter, etaj 1, etaj 2 şi etaj 3. Accesul pietonal şi carosabil în incintă va fi monitorizat şi controlat.

Dotările principale care se găsesc in corpurile spitalului sunt: 140 de paturi, 18 cabinete dintre care 15 cabinete policlinică, un cabinet de ginecologie, un cabinet de boli infecțioase și un cabinet medic radiolog. Saloanele sunt intr-un număr total de 59 din care cele de spitalizare continuă 52, unul de transplant, unul de zi, 2 săli de tratament, 3 saloane septici și un salon de pediatrie. Echipamentele de imagistică prezintă dotări precum: o cameră de examianre RMN, o cameră de examinare CT, o cameră de examinare RX și o cameră litotriție.

Blocul operator alcatuit din 6 săli de operaţii (4 săli pentru chirurgie, 1 sală pentru mici intervenţii şi o sală angiograf) şi funcţiuni conexe acestora, bloc ATI este alcatuit din salonul de IT, salonul TIIP şi funcţiuni conexe, saloane pacienţi  – lifturi, scări precum şi grupuri sanitare.

Faţadele clădirii au închideri perimetrale din zidărie cu cadre din beton armat consolidate. În vederea asigurării izolării termice a construcţiei faţadele vor primi un strat termoizolant din vată minerală bazaltică finisate cu tencuială decorativă în grosime de 15 cm pentru corpul de clădire B şi C şi de 5 cm respectiv 20 cm pentru corpurile de clădire consolidate A1, A2, A3. Corpurile noi de scară vor avea inchideri perimetrale exterioare din blocuri de BCA, sticla pe structura din aluminiu tip perete cortina, vată minerală şi placate cu panouri din fibrocement pe structura metalică galvanizată. Corpul de acces, recepţia şi farmacia vor avea închidereile perimetrale exterioare din sticlă pe structură din aluminiu tip perete cortină. Tâmplăria ferestrelor este din aluminiu vopsit în cîmp electrostatic, culoare RAL conform tablou tamplarie, cu rupere termică şi geam triplu-termopan.

 Golurile faţadelor au fost reconfigurate pentru a satisfice nevoile funcţiunii nou propuse.

Învelitoarea este de tip terasă necirculabilă din beton armat şi se va proteja cu izolaţie termică din vata bazaltica rigida, cu pante de 15-20 cm şi membrană PVC hidroizolantă sau izolaţie termică din polistiren extrudat, cu pante de 15-20 cm şi membrană TPO hidroizolantă. Apele pluviale sunt colectate pe interiorul clădirii şi se vor racorda la reţeaua de canalizare pluvială existenta.

Finisajele interioare se compun din: pardoseli, pereti, plafoane

Pardoseală din PVC, antiderapantă, rezistentă la trafic intens, cu aplicaţii pentru funcţiunea de spital rezistentă la agenţi chimici ( în laboratoare, săli de operaţii, imagistică şi saloane) ;pardoseală PVC, antiderapanta, rezistentă la trafic intens, ( în zona de birouri şi scari ); pardoseală PVC, antiderapanta, rezistentă la trafic intens şi rezistenţă la umezeală pentru aplicaţii în grupuri sanitare şi băi; pardoseala PVC, antiderapanta, conductiva si disipativa, rezistenta la trafic intens, cu aplicatii pentru functiunea de spital, rezistenta la agenti chimici (in zona blocului operator). Pentru asigurarea unui nivel curent uniform între corpurile de clădire se va folosi o pardoseala flotantă la etaj şi pe şapă la parter pentru corpul B de clădire. Pardoseala flotantă va fi finisată cu covor PVC dedicat în funcţie de destinaţia încăperilor.

Pereţii de compartimentare sunt uşori din profile metalice cu placări simple, duble din gips-carton şi placări pe structură metalică la pereţi existenţi. Se vor folosi structuri diferite de placare a pereţilor pentru asigurarea exigenţelor impuse în vederea asigurării gradului de rezistenţă la foc (conform indicaţiilor din planuri). Vopsitorii lavabile în spaţii tehnice şi aplicarea unui strat de vopsitorie profesionala la pereţi recomandat pentru spitale, sali de operatie, cabinete medicale, saloane, imagistică. Combinat cu vopsele corespunzatoare, asigurând o protecţie sporită contra focului. Pentru degajamentele de incendiu se vor folosii pereţi uşori din ipsos de 8 cm care asigură o rezistenţă la foc impusă de 180 min. Pentru blocul operator si laboratoare se vor folosi compartimentari din pereti si tavane prefabricate din panouri tip snadwich si placari metalice cu materiale dedicate pentru diferite clase de curatenie impuse de standarde si normative.

Plafoane suspendate pe structură metalică din gips carton cu aplicarea de vopsitorii lavabile de interior si plafoane suspendate, casetate pentru zonele de coridoare, sali de operatii si laboratore.

Clădirea va beneficia de instalaţii sanitare, termice, ventilaţii şi climatizare, electrice şi sistem BMS, telefonie, internet, acces control, gaze naturale, gaze speciale, conform documentaţiei tehnice de instalaţii.

sursele de poluanti pentru ape, locul de evacuare sau emisarul;

1.Protectia apei:

Posibila afectare a calitatii apelor este reprezentata de sursa potentiala de scurgeri incarcate cu sedimente provenite de la lucrarile pregatitoare, depozitarea solului vegetal in gramezi, spalarea instalatiilor si a rotilor de noroiul depus pe suprafata drumurilor publice.

Pentru a asigura in timpul activitatii masurile de protectie a potentialelor ape subterane cat si de suprafata, este necesar sa fie respectate urmatoarele:

  • Utilajele sa nu aiba pierderi (scurgeri) de carburanti sau lubrefianti, prin intretinerea acestora conform cartii tehnice si a cerintelor legale;
  • In cazul interventiei la utilaje pentru reparare, acestea vor fi retrase in zona organizarii de santier unde se vor lua toate masurile de protectie a mediului in timpul reparatiilor;
  • Alimentarea cu carburanti si lubrefianti se va face in locuri special amenajate evitandu-se pierderile accidentale;
  • Se interzice depozitarea deseurilor rezultate din activitate si a celor menajere la intamplare.Acestea vor fi colectate, transportate si depozitate in locurile special amenajate;

-statiile si instalatiile de epurare sau de preepurare a apelor uzate prevazute: nu este cazul

2.Protectia aerului:

- sursele de poluanti pentru aer, poluanti;

Obiectivul de investitii proiectat nu polueaza aerul, deoarece procesul tehnologic nu este generator de noxe, sau alte dispersii poluante.

Posibila sursa de poluare a aerului in perioada de executie este reprezentata de utilajele cu care se executa lucrarile.Impactul gazelor de ardere provenit de la motoarele utilajelor asupra aerului atmosferic este practic nesemnificativ, el incadrandu-se in fondul general al admisiei permise.

Utilajele implicate in realizarea lucrarii au revizia tehnica efectuata si nu prezinta o posibila sursa majora de poluare. In vederea diminuarii emisiilor de gaze de ardere, pe durata pauzelor se vor opri motoarele de la utilaje

Lucrarile ce se vor executa si vehiculele in miscare pot genera praf ca urmare a decopertarii solului, a excavarii si a umplerii amplasamentului

-instalatiile pentru retinerea si dispersia poluantilor in atmosfera: nu este cazul

3.Protectia impotriva zgomotului si vibratiilor:

-sursele de zgomot si de vibratii

-amenajarile si dotarile pentru protectia impotriva zgomotului si vibratiilor

Singurele surse de zgomot si vibratii sunt utilajele necesare executarii lucrarilor de decoperatare si transport. Deoarece acestea trebuie sa fie omologate, se considera ca zgomotele si vibratiile se incadreaza in limitele admisibile.

Pentru a reduce zgomotul si vibratiile, si deci impactul acestora asupra faunei zonei, locuitorilor si locuintelor din zona, se vor lua urmatoarele masuri:

  • Deplasarea mijloacelor de transport cu viteze de maxim 30km/h;
  • Asigurarea in permanenta a unei bune intretineri a utilajelor si mijloacelor de transport pentru a se evita depasirile legale maxime admise;
  • Efectuarea regulata a reviziilor tehnice la mijloacele auto si la utilaje pentru ca emisiile sa se incadreze in prevederile legale;

Nu sunt prevazute amenajari sau dotari speciale pentru protectia impotriva zgomotului sau a vibratiilor, deoarece nivelul produs de acestea este nesemnificativ. Dupa refacerea spatiilor afectate, respectiv dupa umplerea amplasamentului cu pamant negru fertil nu vor mai exista surse de zgomot si vibratii.

4.Protectia impotriva radiatiilor:

- sursele de radiatii;

In activitatea desfasurata dupa finalizarea lucrarilor nu se vor produce substante radioactive si nici nu vor aparea surse artificiale de radiatie

-amenajarile si dotarile pentru protectia impotriva radiatiilor: nu este cazul

5.Protectia solului si a subsolului:

-sursele de poluanti pentru sol, subsol si ape freatice

-lucrarile si dotarile pentru protectia solului si a subsolului

Deseurile rezultate in urma lucrarilor de reamenajare si extindere, daca este cazul, va fi preluat si eliminat de firme specializate pentru astfel de lucrari, vor folosi mijloace de transport autorizate si vor lua toate masurile, pentru prevenirea scurgerilor accidentale pe sol, in conformitate cu prevederile legale.

6. Protectia ecosistemelor terestre si acvatice

-identificarea arealelor sensibile ce pot fi afectate de proiect- nu este cazul

-lucrarile, dotarile si masurile pentru protectia biodiversitatii, monumentelor naturii si ariilor protejate – nu este cazul;

7.Protectia asezarilor umane si a altor obiective de interes public:

-identificarea obiectivelor de interes public, distanta fata de asezarile umane, respectiv fata de monumente istorice si de arhitectura, alte zone asupra carora exista instituit un regim de restrictie, zone de interes traditional, etc;

-lucrarile, dotarile si masurile pentru protectia asezarilor umane si a obiectivelor protejate si/sau de interes public;

In zona nu exista obiective de interes public

8. Gospodarirea deseurilor generate pe amplasament

- tipurile si cantitatile de deseuri de orice natura rezultate.

-modul de gospodarire a deseurilor;

Demolarea se va face prin procedee clasice, materialele rezultate din demolare vor fi sortate.

Toate materialele rezultate in urma lucrarilor de demolare vor fi preluate de catre firma specializata.

Toate deseurile rezultate din dezafectare se vor colecta selectiv, pe categorie de deseu si se vor utiliza de beneficiar sau se vor preda la societati autorizate in colectare/valorificare/eliminare.

Metalul:- se va colecta selectiv de catre firme specializate si va fi valorificat.

9.Gospodarirea substantelor si preparatelor chimice periculoase:

- substantele si preparatele chimice periculoase utilizate si/sau produse;- nu este cazul

- modul de gospodarire a substantelor si preparatelor chimice periculoase si asigurarea conditiilor de protectie a factorilor de mediu si a sanatatii populatiei.- nu este cazul

b) cumularea cu alte proiecte –nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale –  nu este cazul;

d) productia de deseuri –  Deseurile  rezultate la faza de construire vor fi gestionate de constructor in baza caietului de sarcini ( se vor depozita selectiv , in conditii corespunzatoare pana la predarea lor la societati autorizate); deseurile menajere si deseurile din activitate ( cu precadere deseuri medicale)  – se vor depozita diferentiat intr–un spatiu special amenajat  de unde vor fi preluate de un operator autorizat/societati autorizate in vederea eliminarii/ valorificarii;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort: -

2. Localizarea proiectului

2.1 utilizarea existenta a terenului –

2.3. relativă abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea şi capacitatea regenerativa a acestora: - nu este cazul

2.4. capacitatea de absorbţie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede- nu e cazul;

b) zonele costiere- nu e cazul;

c) zonele montane şi cele împădurite – nu este cazul;

d) parcurile şi rezervaţiile naturale-nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare: nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica zonele de protectie speciala:nu este cazul .

g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depasite-nu e cazul;

 h) ariile dens populate-  nu este cazul;

 i) peisajele cu semnificatie istorica, culturală şi arheologică- nu e cazul.

 3. Caracteristicile impactului potenţial: se iau în considerare efectele semnificative posibile ale proiectelor, în raport cu criteriile stabilite la pct. 1 şi 2, cu accent deosebit pe:

    a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate- nu e cazul;

    b) natura transfrontiera a impactului- nu e cazul;

    c) mărimea şi complexitatea impactului- impact  nesemnificativ;

    d) probabilitatea impactului- nu e cazul;

    e) durata, frecventa şi reversibilitatea impactului- nu e cazul;

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:  nu intră sub incidenţa art. 28 din O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare.

 Condiţiile de realizare a proiectului:

1) Se vor respecta conditiile  impuse de ceilalti avizatori prin avizele obtinute si proiectul inaintat spre avizare; 

2) Se vor respecta prevederile Ordonantei de Urgentă a Guvernului nr. 195/2005 aprobată prin Legea nr. 265/2006 cu  modificările si completările ulterioare, privind protectia mediului;

3)   In conformitate cu prevederile Ordonantei de Urgentă a Guvernului nr. 195/2005 aprobată prin Legea nr. 265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin(2) lit a - «  Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării »;

Proiectul propus nu necesită parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si de evaluare adecvată.

            La finalizarea investitiei  din prezentul act , titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private .

             Solicintantul este obligat ca la finalizarea investitiei sa notifice Agentia  pentru Protectia  Mediului Brasov si  sa solicite autorizatie de mediu. 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor Ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr.445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

DIRECTOR EXECUTIV,

    Sorin HORNOIU                                                              

                                                                                               SEF SERVICIU A.A.A.,  

                                                                                                Alexandrina VASILE

 

INTOCMIT: Liliana BARBU