Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE SC SALCO SERV SA

                                      

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

Agenţia pentru Protecţia Mediului Brașov

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE 

                                            

                                            Nr. 350 din 06.07.2018

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC SALCO SERV SA , cu sediul în în jud. Brasov, mun. Fagaras, str. Negoiu, nr. 147, înregistrată la APM Brasov cu nr. . 5328 din 02.04.2018,  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarii documentatiei cu nr. 8289/23.05.2018 si nr. 10361/03.07.2018,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 18.06.2018, că proiectul „Amplasare statie mobila de carburanti (motorina)”, propus a fi amplasat în jud. Brașov, mun. Fagaras, str. Negoiu, nr. 147, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate. 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

a) proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in in Anexa 2, pct.6, lit. c)  instalaţii de depozitare a produselor petroliere, petrochimice şi chimice, altele decât cele prevăzute în anexa nr. 1;                 

b) titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

c)  in lipsa observatiilor din partea publicului;

d) in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

           1.  Caracteristicile proiectului

a) Marimea proiectului:

Prin proiect se propune amplasarea unei statii mobile de alimentare cu combustibil (motorina) a autovehiculelor detinute de societate, pe un teren proprietate cu suprafata totala de 3304 mp.

  Statia va consta dintr-un echipament standar (rezervor metalic cu capacitatea de 6000 litri) amplasat suprateran, pe platforma betonata, existenta, ocupand o suprafata de 2.42m x 2m.

Rezervorul va fi construit din tabla de otel carbon, prevazut cu suporti pentru prevenirea rasturnarii, fiind amplasat in interiorul unei cuve de retentie cu capacitatea de 50% din volumul rezervorului.

Deasupra rezervorului se va amplasa o copertina.

Rezervorul va fi dotat cu pompa de alimentare.

 In perioada de utilizare a rezervorului se va utiliza energie electrica pentru functionarea pompei de carburant. Energia electrica se va asigura prin conectarea la reteaua existenta in cadrul societatii sau prin intermediul unui genetarator. Rezervorul are rolul de alimentare cu combustibil a autovehiculelor proprii.

Aprovizionarea cu carburant se va realiza direct din autocisterne de la statiile de alimentare autorizate.

            b) cumularea cu alte proiecte – societatea a depus la APM Brasov proiectul „Centru colectare deseuri de ambalaje nepericuloase; Centru colectare deseuri periculoase; Centru pentru demontarea si dezasamblarea masinilor si echipamentelor scoase din uz pentru recuperarea materialelor”;

           c) utilizarea resurselor naturale nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de executie (materiale de constructii) a proiectului vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;

           e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort

APA:  Apele pluviale impurificate provenite din zona pompei de carburanti si din zona gurii de descarcare sunt colectate in sistem separativ fata de apele conventional curate. Acestea sunt preluate prin intermediul gurilor de scurgere si sunt dirijate prin reteaua de canalizare a apelor impurificate catre separatorul de hidrocarburi pentru epurare.

SOL: Pentru eventualele scurgeri de carburant (motorina) s-au prevazut urmatoarele dotari:

  • Rezervorul va fi dotat cu o cuva de retentie cu capacitatea de 50% din volumul rezervorului.
  • Rezervorul va fi amplasat pe o suprafata betonata.

AER: Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011 si STAS 12574/1987 pentru imisii (de la autovehicule).

ZGOMOT: Nivelul maxim al zgomotului produs, se va incadra in limitele impuse de SR 10009/2017 si  OMS  119/2014.

          f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate: cuva de retentie va prelua motorina in cazul fisurarii rezervorului sau a eventualelor scurgeri accidentale de carburat.

2. Localizarea proiectelor: in intravilanul municipiului Fagaras

2.1. utilizarea existenta a terenului: curti constructii in suprafata de 3304 mp (C.U. nr. 32 din 06.03.2018 emis de Primaria Municipiului Fagaras);

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturalenu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc.nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

     g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite nu este cazul;

     h) ariile dens populate - nu este cazul;

      i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica nu este cazul

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate nu este cazul;

b) natura transfrontiera a impactuluinu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactuluiimpact redus;

d)probabilitatea impactuluinu este cazul;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactuluinu este cazul.

 

   II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele: proiectul propus nu intra sub incidenta OUG 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor natural, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
  2. pe tot parcursul derulării lucrărilor de execuţie se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate;
  4. nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate in emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada executiei lucrarilor cat si dupa aceasta;
  5. in conformitate cu prevederile OUG nr. 195/2005 privind Protectia Mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 15 alin (2) lit a), aveti obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actului de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii acestuia, înainte de realizarea modificării;
  6. în cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  7. conform art. 21, alin.(4) din OUG 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

10) substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra incadra in valorile limita pentru emisii stabilite de Ord. nr. 462/1993 al MAPM, coroborat cu Legea 104/2011;

11) nivelul maxim al zgomotului produs, se va incadra in limitele impuse de SR 10009/2017 si  OMS  119/2014.

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea etapelor procedurii de evaluare adecvata.

Proiectul este valabil pe toata perioada de derulare a investitiei.

La finalizarea investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Dupa intocmirea procesului verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor de realizare a proiectului, societatea care va desfasura activitatea in urma implementarii acestuia, are obligatia de a solicita si obtine autorizatia de mediu sau revizuirea acesteia, dupa caz.

        Conform prevederilor Ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Nerespectarea prevederilor prezentului acord de mediu se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

           Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

     Ciprian BANCILA                                                               

                                                                                                  

              SEF  SERVICIU A.A.A.,

                                                                                                  Daniela BIRAU

 

 

 

INTOCMIT: Consilier Codruta SAUCA