Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE SC TOHAN SA

DECIZIA  ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr.    / I din       2017

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de S TOHAN SA  cu sediul  in Jud. Brasov, Or. Zarnesti, Aleea uzinei, nr. 1, înregistrată la APM Brasov cu nr.3784/06.03.2017 si electronic nr.1626 / 13.12.2016, în baza

Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului

O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei salbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului Brasov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei CAT din data de 09.02.2015 că proiectul „Completarea instalatiei de neutralizare a apelor uzate provenite din atelierul de preparare fulminat de mercur”,  propus a se realiza in Jud.Brasov, Or. Zarnesti, Aleea Uzinei, nr. 1, (certificat de urbanism nr.434 din 24.10.2016 emis de Primaria Or. Zarnesti),  nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr.2, pct.13, lit.(a) orice modificari ale proiectelor deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;

-in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului:

-titularul  si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare.

Investitia este necesara pentru indeplinirea masurii 11.1 cuprinsa in Masuri si lucrari necesare pentru asigurarea indeplinirii conditiilor de autorizare a folosintei de apa , inclusiv termene de realizare din Autorizatia de Gospodarire a Apelor nr. 126/07.10.2013.

„11.1. Punerea in functiune a instalatiei IPPC – preparare fulminat de mercur este conditionata de realizarea lucrarilor de retehnologizare si completare a instalatiei de epurare ape uzate fulminaterie cu treapta de floculare –coagulare si filtrare pe carbune activ. Pentru realizarea acestor lucrari se va solicita aviz de gospodarire a apelor pe baza unei documentatii intocmite conform legislatiei apelor in vigoare”. 

La alegerea solutiilor tehnice adoptate s-a avut in vedere realizarea unei statii de tratare ape rezultate de la prepararea fulminatului de mercur care sa asigure o exploatare optima, in conditii de siguranta.

Situatia actuala

Statia de tratare a apelor impurificate chimic functioneaza in flux discontinuu, pe sarje, automat, cu dozarea automata a reactivilor de tratare necesari procesului si cu autourmarirea si autodiagnosticarea functionarii intregii instalatii.Procesul este discontinuu, datorită faptului că producţia de fulminat de mercur este discontinuă: câteva saptamani pe an. Se procesează o cantitate de 2,700 kg fulminat de mercur pe şarjă.

Situatia propusa

Completarea instalatiei de neutralizare a apelor reziduale de la operatiile de cernere, spalare, condensare de la fabricarea fulminatului de mercur, prin metoda de precipitare cu sulfura de sodiu, cu o treapta de coagulare-floculare si o treapta de filtrare pe carbune activ pentru ca la deversarea acestora in reteaua de canalizare sa indeplineasca cerintele calitative impuse de normativele in vigoare  (conform NTPA 001/2005) si cerintele impuse prin acceptul de evacuare.

            Instalatia de tratare proiectata va fi amplasata in spatiul pus la dispozitie de beneficiar, dotat cu utilitatile necesare functionarii echipamentelor specificate in proiect, respectiv locatia Statiei de neutralizare a apelor reziduale rezultate de la fabricarea fulminatului de mercur ce apartine S. TOHAN S.A Zarnesti, Aleea Uzinei nr.1, jud. Brasov.

            Personalul minim prevazut pentru deservirea si exploatarea instalatiei va fi de doua persoane si vor interveni periodic pentru prepararea reactivilor folositi in procesul tehnologic de neutralizare, intretinerea si spalarea electrozilor sau in situatiile de avarii si dereglari in instalatie.

            Avariile si dereglarile in instalatie sunt sesizate optic in zona in care exista personal de interventie si urmarire.

            Instalatia de tratare ape reziduale (Capacitate de tratare   74 litri/zi) are urmatoarea componenta:

Nr.

crt.

Denumire utilaj/ instalatie

Nr.

buc

1

Bazin de colectare (V=0,5 mc), L=1000 mm, l=1000mm, h=500 mm,  beneficiar

1

1’

Bazin de tratare ape uzate  (V=0,5 mc), L=1000 mm, l=1000mm, h=500 mm,  beneficiar

1

2

Baie de preparare solutie de neutralizare  sulfura de sodiu, V=180 l ; L=600mm, H=500 mm, l=600 mm, beneficiar

1

3

Rezervor preparare solutie de coagulant realizat din polipropilena cu volumul util de 100 l si dimensiunile : Ø600 x 500 mm.

1

4

Bazin de reglare pH realizat din polipropilena V= 0,4 mc, dimensiuni Ø=700 mm, H=1000 mm, prevazut cu sistem de agitare cu aer

1

5

Rezervor de preparare/dozare hidroxid de sodiu 10-20 %, realizat din polipropilena avand volumul util de 100 l,  dimensiuni Ø 600 mm x H=500 mm, prevazut cu stut de alimentare cu apa si sistem de barbotare aer

1

6

Rezervor de preparare/dozare agent floculant tip Henkel Ferracryl 8723 1 %0, realizat din polipropilena avand volumul util  de 100 l,  dimensiuni Ø 600 mm x H=500 mm, prevazut cu stut de alimentare cu apa si sistem de barbotare aer

1

7

Bazin decantor cu volumul de 2,7 mc ce apartine beneficiarului cu dimensiunile :

L = 2500 mm, l  =1800 mm, H = 650 mm

1

8

Bazin ape limpezite si control final pH, realizat din polipropilena avand volumul de 0,4 mc dimensiuni Ø 700 mm, H=1000 mm

1

9

Pompa transvazare ape  limpezite spre coloana de filtrare cu carbune activ

Q=220 l/h

1

10

Filtru mecanic cu cartus filtrant

Lungime: 385 mm;  Diametru: 144 mm; Greutate: 2 Kg; Conexiuni: 1 tol;

1

11

Filtru cu carbune activ  Debit maxim 1,5 mc/h, dimensiuni Ø 260 mm x inaltime 1650 mm , greutate 45 kg, racord 1”, debit spalare inversa 1,5 mc/h. timp de contact minim 15 minute.

1

12

Echipament de automatizare cu  dimensiuni de 800 x 600 x 210 mm compus din : -           tablou de automatizare 

       -    tabloru adaptoare masura

       -    cutii jonctiuni

       -    electrozi de pH – 2 buc

       -   electrod de rH - 1 buc

       -    senzori de nivel –2 +4 buc

 

13

Sistem barbotare aer

1 set

14

Bay-passuri cu electroventile de dozare reactivi,  debit 3-5 l/minut, alimentare 24 V

4

15

Conducte, armaturi, robineti

1 set

16

Montaj utilaje, legaturi hidro, conducte, robineti din polipropilena

1 set

17

Montaj utilaje, montaj echipamente electrice

1 set

c) cumularea cu alte proiecte- nu este cazul;

d) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

e) producţia de deşeuri –

.

 

f) emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort-reduse, doar la faza de lucrari;

  

 

g) riscul de accident, ţinându-se seama în special de substantele şi de tehnologiile utilizate;

           

 

2. Localizarea proiectului

    Se ia în considerare sensibilitatea mediului în zona geografică posibil afectată de proiect, avându-se în vedere în special:proiectul este localizat in incinta industriala a societatii.

    2.1. utilizarea existenta a terenului- intravilan – zona industriala -oras Zarnesti;

    2.2. relativă abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea şi capacitatea regenerativa a acestora- nu este cazul;

    2.3. capacitatea de absorbţie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

    a) zonele umede- nu e cazul;

    b) zonele costiere- nu e cazul;

    c) zonele montane şi cele împădurite – nu este cazul;

    d) parcurile şi rezervaţiile naturale-nu este cazul;

    e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare: nu este cazul;

    f) zonele de protecţie specială, mai ales cele desemnate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi a faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin OUG 154/2008, sau zonele în care se efectuează determinări pentru includerea lor în zone clasificate de ordonanta de urgenta menţionată anterior, zonele desemnate prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare: nu este cazul;

     g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depasite-nu e cazul;

     h) ariile dens populate- nu e cazul;

     i) peisajele cu semnificatie istorica, culturală şi arheologică- nu e cazul.

3. Caracteristicile impactului potenţial: se iau în considerare efectele semnificative posibile ale proiectelor, în raport cu criteriile stabilite la pct. 1 şi 2, cu accent deosebit pe:

    a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate- nu e cazul;

    b) natura transfrontiera a impactului- nu e cazul;

    c) mărimea şi complexitatea impactului- impact  nesemnificativ;

    d) probabilitatea impactului- nu e cazul;

    e) durata, frecventa şi reversibilitatea impactului- nu e cazul;

 

II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:- nu este cazul

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

-respectarea legislaţiei de mediu în vigoare, a condiţiilor impuse de ceilalţi avizatori şi a proiectului înaintat spre avizare;

- pe parcursul derularii proiectului, emisiile de poluanti in mediu  se vor incadra in limitele impuse de legislatia in vigoare;

- se va evita alimentarea cu combustibil in zona de lucru;

-in conformitate cu prevederile Ordonantei de Urgentă a Guvernului nr. 195/2005 aprobată prin Legea nr. 265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin(2) lit a - «  Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării »;

Proiectul propus nu necesită parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului  asupra mediului si de evaluare adecvata.

Prezenta decizie  este valabila  pe toata perioada derularii investitiei.

          La finalizarea investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private .

 

           Solicintantul este obligat ca la finalizarea investitiei sa notifice Agentia  pentru Protectia  Mediului Brasov si  sa solicite revizuirea autorizatiei integrate de mediu. 

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

      Sorin  HORNOIU

                                                                                        SERVICIUL  A.A.A.,

                                                                                               Alexandrina VASILE

 

 

INTOCMIT: Consilier Liliana BARBU