Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE SC URBAN INVEST SRL

 

                       

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. .... din .....06.2018

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC URBAN INVEST SRL prin Pancu Marian, cu sediul in jud. Brasov, orasul Brasov, Str. Stefan Baciu, nr.2, ap.1, înregistrată la APM Brasov cu nr. 4816 din 22.03.2018 (solicitare electronica nr.208 din 22.03.2018),în baza:

 

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

si ca urmare a completarilor depuse la dosar sub nr.8576/31.05.2018, nr.10189/28.06.2018,

 

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide,  ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 18.06.2018, că proiectul Obtinere A.C. pentru lucrari preliminare lucrarilor de construire propriu-zise: lucrari de degajare, nivelare si lucrari amenajari si constructii cu caracter provizoriu necesare in vederea organizarii executarii  lucrarilor de baza”, propus a fi realizat in jud. Brasov, loc. Brasov, Str. Carpatilor, nr.93  (C.U. nr. 207 din 05.02.2018  emis de Primaria Municipiului Brasov), nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.   

 

    Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

  1. proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, la pct. pct. 10, lit. b) proiecte de dezvoltare urbana, inclusiv constructia centrelor comerciale si a parcarilor auto, coroborat cu pct.13 lit.a) orice modificari sau extinderi, ale proiectelor  executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  4. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

  1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului

Proiectul propune realizarea de lucrari preliminare lucrarilor de construire propriu-zise, respectiv lucrari de degajare, nivelare si lucrari de amenajari ce constau in realizarea a doua constructii cu caracter provizoriu - cladire de birouri cu showroom si hala, cu destinatia depozit de materiale de constructii, pe terenul in suprafata de 95015 mp situat in intravilanul municipiului Brasov, judet Brasov.

            Destinatia terenului conform P.U.G. Brasov este de ”M2- subzona mixta situata in afara limitelor zonei protejate, cu cladiri avand regim de construire continuu sau discontinuu si inaltimi maxime pana la P+14-15 niveluri, cu accente inalte”.

            Accesul se realizeaza din str. Carpatilor si str. Poienelor.

            Zona care face obiectului lucrărilor pregătitoare este pe terenul fostei fabrici Prefa Braşov ce producea elemente prefabricate din beton, beton celular autoclavizat, stâlpi electrici, pavele, tuburi, prelucrare granit, tâmplărie aluminiu- şi PVC. Fundaţiile vechilor structuri din cadrul fabricii Prefa au rămas parţial nedemolate. De asemenea au rămas nedemolate şi trasee parţiale ale unor canale tehnice.

            Lucrările preliminare constau din:

1. Lucrări de degajare, ce presupun îndepărtarea vegetaţiei ierboase şi arborescente;

2. Lucrări de curăţare a zonei de deşeuri şi alte resturi menajere aruncate pe terenul de peste 9.5 ha, ce s-au acumulat de la data preluării acestuia până în prezent. Aceste deşeuri şi resturi menajere vor fi colectate şi transportate în locurile special amenajate şi autorizate de către Primăria Municipiului Braşov;

3.Lucrări de spargere şi demolare a fundaţiilor rămase după demolarea vechilor hale şi clădiri ale fabricii Prefa, cu ajutorul picamerelor hidraulice sau electrice manuale sau montate pe buldo-excavatoare sau excavatoare, după caz. Din betoanele rezultate vor fi îndepărtate unde este cazul armăturile, iar betonul va fi concasat şi folosit ulterior în amenajarea terenului de sub patul străzilor, parcărilor sau trotuarelor şi a fundaţiilor clădirilor proiectate.

Îndepărtarea acestor fundaţii este necesară pentru eliminarea diferenţelor de rigiditate a stratului suport pentru fundaţiile viitoarelor străzi, parcări, trotuare şi clădiri ce pot duce la apariţia şi propagarea fisurilor în aceste structuri. Pentru străzi, parcări şi trotuare, fundaţiile din beton trebuie să fie scoase până la -1.50 m sub patul acestora. Pentru structurile civile (clădiri de locuinţe sau birouri, parcări supraterane sau subterane) aceste betoane rămase din vechile clădiri ale fabricii, trebuie îndepărtate până la -3.0 m sub fundaţia proiectată a acestora.

4.Lucrări de scoatere şi îndepărtare reţele tehnice dezafectate (ţevi încălzire termică, aer comprimat, canale tehnice, cabluri electrice etc.). Ţevile din reţelele tehnice dezafectate rămase în amplasament după demolarea fabricii Prefa, în funcţie de diametru şi material (metal sau beton) vor fi tăiate în segmente mai mici, uşor manevrabile şi transportabile din punct de vedere al greutăţii şi dimensiunilor, scoase şi reciclate:

  • ţevile metalice pot fi reciclate ca fier vechi la centrele de profil;
  • ţevile, tuburile sau canalele tehnice din beton pot fi sfărâmate şi concasate, iar materialul rezultat folosit la amenajarea terenului

5. Lucrări de terasamente generale, ce presupun îndepărtarea stratului vegetal parţial ce nu poate fi folosit pentru amenajarea terenului, umplerea şi compactarea golurilor rămase după extragerea fundaţiilor vechi, a ţevilor, canalelor tehnice etc., nivelarea generală a terenului cu excavatoare sau buldozere pentru realizarea unei suprafeţe unitare ca planeitate şi capacitate portantă, ce va fi suportul viitoarelor străzi, parcări, trotuare, spaţii verzi şi clădiri.

6. Realizarea a doua constructii cu caracter provizoriu, o cladire de birouri cu showroom si o hala, cu destinatia depozit de materiale de constructii.

Cladirea de birouri are un singur corp dezvoltat la parter si doua etaje. Inaltimea incaperilor, atat la parter, cat si la etaj, este de 2,50 m. Constructia este realizata din alaturarea si suprapunerea a 5 containere, 4 containere avand dimensiunile de 13,7m x 4,8m x 2,9m, iar al 5-lea de 9,95m x 2,9m x 2,4m.

Accesul in cladire se va face atat pietonal cat si auto din strada Carpatilor.

Destinatiile spatiilor de la parter vor fi: windfang, hol si scara, grup sanitar, spatiu tehnic, showroom si birou receptie (total suprafata utila=64,87mp). Accesul in cladire se va face prin intermediul unei rampe.

La primul etaj vor fi doua birouri si holul cu scara. Vor exista si 2 logii aferente celor doua birouri, si 2 terase (total suprafata utila=54,02mp).

La al doilea etaj se va face accesul pe o terasa circulabila generoasa prin intermediul casei de scara  (total suprafata utila=60,48mp)..

Pentru accesul intre etaje, vor exista doua scari pe structura metalica, prima facand legatura intre parter si primul etaj, iar a doua intre etajul 1 si etajul 2, respectiv terasa circulabila.

Hala este dezvoltata pe parter si are dimensiunile 40,1m x 15,17m x7,10m (total suprafata utila 591,48 mp).

In apropierea accesului pe teren se prevede  o platforma betonata (suprafata 50 mp). Aceasta platforma are rolul de platforma spalare autovehicule, avand de asemenea in componenta sa o rigola de colectare si scurgere a apelor.

Sistemul constructiv pentru cladirea de birouri consta in:

- fundatii izolate de beton armat

- stalpi metalici

-structura metalica aferenta 5 containere, 4 containere avand dimensiunile de 13,7m x 4,8m x 2,9m, iar al 5-lea de 9,95m x 2,9m x 2,4m

- pereti exteriori din inchiderile containerelor, izolati pe interior sau exterior, dupa caz

- plansee din structura metalica aferenta containerelor, peste care se toarna o sapa armata de beton

-pereti de compartimentare din gipscarton fono si termoizolati cu vata minerala

- acoperis terasa hidro si termoizolata

Sistemul constructiv pentru hala consta in fundatii izolate de beton armat, stalpi si grinzi metalice

Sistemul constructiv pentru platforma betonata consta in placa de b.a.

Acoperisul cladirii este de tip terasa.

Inchiderile exterioare si compartimentarile interioare se vor realiza din structura de inchidere aferenta containerelor, pe care se va aplica un termosistem tip BAUMIT de 15 cm, ale caror goluri de ferestre si usi vor avea tamplarii din PVC cu geam termopan.

Compartimentarile interioare de 15 cm grosime se realizeaza din gipscarton pe structura de 10 cm fonoizolata cu vata minerala; peretii de gipscarton vor fi in totalitate dublu placati pentru o mai buna rezistenta mecanica si pentru o mai buna izolare fonica.

Finisajele interioare - pardoseala din placi de gresie, peretii placati cu faianta sau zugraviti cu vopsea lavabila dupa caz,  pardoseala parchet stratificat, tamplaria din PVC cu geam termopan.

Finisajele exterioare - peretii exteriori vor fi placati cu lemn si tencuieli decorative cu granulatii diferite, exceptie facand peretii exteriori aferenti corpului vertical, de acces, ce nu va fi placat, pentru a lasa aparenta inchiderea de tabla cutata a containerului. Ferestrele si usile exterioare din PVC cu geam termopan si usi de container.

Echipare edilitara

Toate utilitatile se afla in zona, racordurile de gaz metan, energie electrica, apa canal dimensionate la debitele de consum si se vor duce pana la amplasament.

Incalzirea/racirea spatiilor si incalzirea apei necesare cladirilor ce urmeaza a se utiliza provizoriu se va face electric.

Pentru alimentarea cu apa si evacuare ape uzate menajere si pluviale a fost emis Avizul de principiu favorabil nr.1297/21.06.2018 de catre Compania Apa Brasov SA.

Organizarea de santier se va realiza pe o zona clar delimitata in incinta proprietatii, cu imprejmuire provizorie si nu va afecta restul proprietatii beneficiarului.

            In interiorul zonei imprejmuite se vor amplasa toate elementele necesare santierului: containere-baraci pentru birou/vestiar/depozitarea materialelor marunte, bancurile de lucru, targile, schele, utilaje, etc., platforma de depozitare deseuri si grupuri sanitare ecologice.

            Tabloul electric pentru santier se va alimenta de la postul trafo existent, prin contorizare separata.

La terminarea lucrarilor terenul inconjurator care a fost folosit sau afectat intr-un fel sau altul, va fi curatat, eliberat de materiale si resturi de materiale, nivelat si adus la starea de dinaintea inceperii lucrarilor.

b) cumularea cu alte proiecte–nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri deseurile rezultate in urma desfasurarii lucrarilor de construire prevazute prin proiect vor fi stocate selectiv, pe suprafete betonate, in spatii special amenajate si vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate, dupa caz;

- deseurile menajere se vor colecta in europubele si se vor preda catre societati autorizate in vederea eliminarii;

- se va evita depozitarea necontrolata a deseurilor rezultate;

-  se va mentine curatenia in spatiul destinat depozitarii, fiind interzisa arderea lor in recipientii de colectare precum si aruncarea lor langa recipientii de colectare sau depozitarea lor pe terenuri virane sau pe domeniul public;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort –

În perioada derularii lucrarilor, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de executie care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de STAS 10.009/88. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

g) riscurile pentru sanatatea umana – nu este cazul;

 

2. Amplasarea proiectelor:.

2.1. utilizarea existenta a terenului: terenul studiat este situat in  jud. Brasov, municipiul Brasov, proprietate privata; folosinta actuala: teren categoria curti constructii si altele in suprafata de 95015 mp; destinatia conform PUG Brasov ”M2- subzona mixta situata in afara limitelor zonei protejate, cu cladiri avand regim de construire continuu sau discontinuu si inaltimi maxime pana la P+14-15 niveluri, cu accente inalte” in conformitate cu  C.U. nr.207 din 05.02.2018  emis de Primaria Municipiului Brasov;

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite –in aglomerarea Brasov este depasita valoarea limita pentru NO conform prevederilor legale in vigoare ( Lg 104/2011; OM nr. 1206/2015);

h) ariile dens populate: terenul pr care este amplasat proiectul este delimitat de strada Carpatilor la S-V, strada Poienelor la S-E, strada Liviu Cornel Babes la N-V si strada Cocorului la N-E, loc. Brasov, judetul Brasov;

 

3. Tipurile si caracteristicile impactului potential:

a) importanta si extinderea spatiala a impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul ;

b) natura impactului -  nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea si complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor propuse prin proiect ;

f) debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate -  nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul;

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  • proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  5. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect;
  6. Se va respecta programul de lucru impus de Primaria Municipiului Brasov in concordanta cu programul de odihna a locuitorilor din zona in conformitate cu Legea nr. 61/1991 cu modificarile si completarile ulterioare, privind linistea publica, pe toata perioada de executie a lucrarilor;
  7. Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se  vor lua masuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa;
  8. Deşeurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;
  9. Se va evita depozitarea necontrolata a deseurilor rezultate;
  10. Se va mentine curatenia in spatiul destinat depozitarii deseurilor, fiind interzisa arderea deseurilor in recipientii de colectare precum si aruncarea lor langa recipientii de colectare sau depozitarea lor pe terenuri virane sau pe domeniul public;
  11. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma implementarii proiectului;
  12. Vor fi luate  măsuri pentru limitarea vibratiilor  produse de sapatura   prin  utilizarea  de  tehnologii performante  de executie și  de fundare, în vederea  incadrarii valorilor parametrilor vibratiilor in limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;
  13. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate.
  14. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii, dupa caz:
  • utilizarea materialelor speciale (folie de plastic, plasa, etc.) cu care se va acoperi pamantul excavat, pana la reutilizarea sau transportarea lui;
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;

14)Se vor lua urmatoarele masuri de reducere a NO2 si NOx:

  • se vor adopta măsuri de control al emisiilor provenite de la instalațiile de ardere (ex: centrale termice cu arzator cu NOx scazut, centrale cu convectie, etc.);
  • se vor adopta pe cat posibil tehnologii verzi de producere a energiei din surse regenerabile pentru generarea curentului electric, producerea de apă calda, etc. (energia solară, energia apei, energia geotermică, etc.);
  • se vor evita eliminarea emisiilor la nivelul de respiraţie prin realizarea coşurilor de evacuare/dispersie conform cerinţelor OM 462/1993, ţinând seama de:
  • efectele pe scurtă durată ale emisiilor provenite din instalaţii (sarcină integrală a instalaţiei şi condiţiile cele mai defavorabile de emisie şi combustibil);
  • condiţiile meteorologice de dispersie favorabile (amplasare în care vânturile sunt canalizate, prezintă direcţie predominantă);
  • existenţa unor obstacole în apropierea coşului (clădiri, vegetaţie).
  1. Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  2. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  3. In cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  4. Nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate in emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada executiei lucrarilor cat si dupa aceasta;
  5. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  6. Se vor alege trasee optime din punct de vedere al protectiei mediului, pentru deplasarea vehiculelor care transporta materiale de constructie care pot elibera in atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va face pe cat posibil cu vehicule dotate cu prelate;
  7.  Transportul materialelor si transportul utilajelor grele se va realiza pe traseele stabilite, astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona;
  8.  Titularul proiectului raspunde pentru refacerea zonelor afectate de implementarea proiectului;
  9. Se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării lucrarilor propuse prin proiect; Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  10. Organizarea de şantier, pentru lucrările prevăzute prin proiect, va respecta obligatoriu măsurile specifice pentru reducerea şi/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sănătăţii umane si mediului înconjurător. Se vor avea în vedere:

 • împrejmuirea corespunzătoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc;

 • organizarea de şantier se va realiza astfel încât impactului generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;

 • organizarea de şantier va fi amenajată astfel încât să asigure facilităţile de bază conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare (alimentarea cu energie electrică, alimentarea cu apă pentru asigurarea necesităţilor igienico–sanitare, facilităţi pentru depozitarea temporară a materialelor, facilităţi pentru personal (baracă birou, vestiare muncitori, punct prim ajutor, toaleta ecologică), împrejmuire cu gard din panouri metalice pentru protecţia organizării de şantier si a vecinătăţilor), după caz;

• întreţinerea corespunzătoare a utilajelor/mijloacelor de transport utilizate in lucrările de construcţii în vederea evitării scurgerilor de combustibili şi uleiuri uzate pe sol/apă şi de alte substanţe toxice si periculoase;

• se interzice stocarea temporară si depozitarea carburanţilor si substanţelor periculoase în zona aferenta amplasamentului;

• în perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si a utilajelor utilizate;

• este interzisă părăsirea incintei organizării de şantier cu roţile autovehiculelor şi/sau caroseria murdară;

• alimentarea cu carburanţi, repararea şi întreţinerea mijloacelor de transport şi a utilajelor folosite pe şantier se va face numai la societaţi specializate şi autorizate;

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov atrage după sine suspendarea şi/sau anularea acesteia, după caz, conform prevederilor legale.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Conform prevederilor ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

     Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  

DIRECTOR EXECUTIV,

    Ciprian BANCILA                                                                                        

                                                                                                              SEF SERVICIU A.A.A,  

                                                                                                       Daniela BIRAU

                                                                                                    

 

 

             INTOCMIT:

  consilier Teodora MUNTEANU