Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE „Schimbare de destinatie a cladirii in pensiune agroturistica, recompartimentari interioare si modificari acoperis SC BAZALTKERT RAKOS SRL

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

Nr... din.11.2018

 

 

Ca urmare a notificarii adresate de SC BAZALTKERT RAKOS SRL cu sediul in jud. Brasov, com.Racos, str.Bethlen, nr.16, înregistrată la APM Brasov cu nr. 9798 din 19.06.2018,  completata cu nr. 15148 din 02.10.2018 si nr. 16533 din 24.10.2018, in baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

autoritatea competenta pentru protectia mediului Brasov decide,

ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedinței Comisiei de Analiza Tehnica, din data de 16.10.2018, ca proiectul „Schimbare de destinatie a cladirii in pensiune agroturistica, recompartimentari interioare si modificari acoperis”, propus a fi realizat in jud. Brasov, com.Racos, str.Bethlen, nr.16 (C.U. nr. 190 din 23.05.20178 emis de Consiliul Judetean Brasov), nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

  • proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului  in Anexa 2, pct.13, lit. a) Orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;
  • titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  • lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  • in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea si conceptia intregului proiect:

Pe terenul pe care se va realiza investitia, in suprafata de 2981 mp, exista o cladire cu regim de inaltime P, cu suprafata de 389 mp, si un spatiu pentru depozitare cu regimul de inaltime P, avand suprafata de 115 mp.

Prin schimbarea destinatiei corpului principal de cladire in pensiune agroturistica se vor realiza urmatoarele lucrari principale:

  • recompartimentari interioare;
  • inaltarea coamei acoperisului initial (de cota +6,79) la cota +8,80, pastrandu-se forma initiala;

Caracteristicile principale ale constructiei sunt urmatoarele:

  • regimul de inaltime P;
  • S construita (parter) = 389, 00 mp;
  • S construita  desfasurata = 389, 00 mp;
  • H max cornisa propus: + 4,23 mp;
  • H max coama propus: + 8,80 mp;
  • Cota terenului amenajat CTA = - 0,30 fata de cota ± 0,00 a parterului;
  • H max = + 9,10 m (de la CTA);

Prin recompartimentarea cladirii vor exista urmatoarele spatii specifice unei pensiuni:

  • Receptie: 18,58 mp;
  • Hol: 70,83 mp;
  • Sala de mese: 83,79 mp, cu bucatarie pentru uzul turistilor: 19, 35 mp;
  • Depozit cu centrala termica: 8,85 mp;
  • Grupuri sanitare pe sexe, aferente receptiei si salii de mese: 8,84 mp;
  • 5 camere duble – 15,10 mp/camera si o camera dubla -15,28 mp, cu 6 bai: 3,87 mp, camera baie;

In incinta exista o a doua constructie cu destinatie de spatiu  de depozitare, asupra careia nu se intervine.

Accesul in incinta se face din strada Bethlen, atat pietonal, cat si auto. Strada Bethlen face legatura cu DJ 131C, pe o lungime de 137, 5 m pana la proprietatea studiata. Aleile interioare si zona de parcare ( pentru doua autovehicule) se vor amenaja cu piatra cubica.

Alimentarea cu apa potabila: alimetarea cu apa se va face din sistemul centralizat de alimentare cu apa a comunei Racos prin intermediul un bransament PEHD De 50 mm, in lungime de 13 m

Reteaua interioara de apa va fi din PEHD De 50 mm, L= 35 m, montata ingropat intre caminul de apometru si zona de intrare in cladire, in dreptul centralei termice.

Evacuarea apelor uzate menajere: vor fi deversate in reteaua de canalizare din cadrul investitiei „Canalizare si statie de epurare ape uzate menajere localitatea Racos, judetul Brasov”, pentru care a fost incheiat Contractul de finantare nr.1053/20.02.2018 intre MDRAP si UAT Racos, in cadrul Programului National de Dezvoltare Locala (PNDL II).

Racordul de canalizare va fi alcatuit din tuburi PVC-KG Dn 160 mm, Ltotal= 14 m, cu descarcare in reteaua de canalizare de pe strada Bethlen, inclusa in investitia in curs executie.

Reteaua de canalizare din incinta va fi compuse din tuburi PVC-KG Dn 160 mm, Ltotal= 55 m, cu camine de vizitare la iesirea din cladire si la schimbirile de directie;

            Se propune un separator de grasimi pentru montaj sub chiuveta D= 320 mm, H= 300 mm, q= 0,3 l/s, cu conector D40 mm, in zona spalatorului de bucatarie.

Apele pluviale se vor evacua prin jgheanuti si burlane aferente sarpantei, cu evacuare la rigolele strazii Bethlen. La sistematizarea incintei si pavarea cu piatra cubica se va avea in vedere orientarea zonei de nord catre spatiul verde amenajat.

Solutiile de alimentare cu apa si evacuarea apelor uzate menajere/pluviale au fost aprobate prin avizului nr. 2106/12.09.201, emis de Compania Apa Brasov SA si  notificarea pentru inceperea executiei nr.40/19.09.2018 emis de SGA Brasov;

Organizarea de santier se va realiza în incinta proprietăii si va cuprinde:

  • toate locurile cu risc de accidente vor fi imprejmuite si semnalizate corespunzator existand persoana specializata pentru aceasta activitate.
  • containere pentru colectarea selectiva a deseurilor rezultate de pe santier;

b) cumularea cu alte proiecte existe si/sau aprobate nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii – nu este cazul;

d) productia de deseuri – nu este cazul;

e) poluarea si alte efecte negative  –

În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei, actualizat 2018.

f) riscul de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice-

lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident;

g) riscurile pentru sanatatea umananu este cazul; 

2. Amplasarea proiectelor:

a) utilizarea actuala si aprobata a terenurilor - terenul afectat de lucrari este situat in intravilanul comunei Racos, cu folosinta actuala „curti constructii” si destinatie actuala: zona istorica, in conformitate cu C.U. nr. 190 din 23.05.2018, emis de Consiliul Judetean Brasov.  

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si subteranulul acetuia – nu este cazul;

c) capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

ii) zonele costiere si mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane si forestiere – nu este cazul;

iv) rezervatii si  parcuri naturale – nu este cazul;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei in vigoare: zone Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice; zonele prevazute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul si marirea zonelor de protectie sanitara si hidrogiologica – nu este cazul;

vi) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevazute de  legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri- nu este cazul;

  • vii) zonele cu densitate mare a populatiei –
    • La Nord: nr.top 656, 657; nr.top 658, 659;
    • La Sud: str.229 (asfalt);
    • La Est: nr.top 610/8/1; nr.top.610/8/2;
    • La Vest: nr.top. 610/5;

viii) peisajele si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

3. Tipurile si caracteristicile impactului potential:

a) importanta si extinderea spatiala a impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul ;

b) natura impactului -  nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea si complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor propuse prin proiect;

f) debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate - nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul;

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  • proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;     

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005, aprobată prin Legea nr. 265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Deşeurile rezultate pe parcursul derulării lucrărilor de execuție vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;
  3. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate pe parcursul execuției lucrărilor;
  4. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  5. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  6. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  7. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  8. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect.
  9. Se vor lua urmatoarele masuri de reducere a NO2 si oxizi de azot:

- se vor adopta măsuri de control al emisiilor provenite de la instalațiile de ardere (ex: centrale termice cu arzator cu NOx scazut, centrale cu convectie, etc.);

- se vor adopta pe cat posibil tehnologii verzi de producere a energiei din surse regenerabile pentru generarea curentului electric, producerea de apă calde, etc. (energia solară, energia apei, energia geotermică, etc.);

- se vor evita eliminarea emisiilor la nivelul de respiraţie prin realizarea coşurilor de evacuare/dispersie conform cerinţelor OM 462/1993, ţinând seama de:

  • efectele pe scurtă durată ale emisiilor provenite din instalaţii (sarcină integrală a instalaţiei şi condiţiile cele mai defavorabile de emisie şi combustibil),
  • condiţiile meteorologice de dispersie favorabile (ampalasare în care vânturile sunt canalizate, prezintă direcţie predominantă),
  • existenţa unor obstacole în apropierea coşului (clădiri, vegetaţie).
  1. Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; se  vor lua masuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa.
  2. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  3. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, in perioada realizarii lucrarilor de constructie, se vor respecta urmatoarele conditii:
    • utilizarea materialelor speciale (folie de plastic, plasa, etc.) cu care se va acoperi pamantul   excavat, pana la reutilizarea sau transportarea lui;
    • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
    • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, macinare, spargerea betonului, nisip, pietris, activitati de sablare/slefuire, etc.);
    • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
    • curatarea/spalarea vehiculelor care ies de pe santier;
    • oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  4. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  5. Nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate in emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada executiei lucrarilor cat si dupa aceasta;
  6. In conformitate cu Legea Apelor nr. 107/1996 cu completarile si actualizarile ulterioare, art.16  aliniatul 1, literele a, b si c, pentru protectia resurselor de apa, se interzice:
  • Darea in functiune de noi ansambluri de locuinte fara punerea concomitenta in functiune a retelelor de canalizare, racordate la o statie de epurare ;
  • Realizarea de lucrari noi pentru alimentarea cu apa potabila ori extinderea celor existente, fara realizarea sau extinderea corespunzatoare si concomitenta a retelelor de canalizare;
  1. Vor fi luate  măsuri pentru limitarea vibratiilor  produse de sapatura   prin  utilizarea  de  tehnologii performante  de executie și  de fundare, în vederea  incadrarii valorilor parametrilor vibratiilor in limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;
  2. Organizarea de şantier, pentru lucrările prevăzute prin proiect, va respecta obligatoriu măsurile specifice pentru reducerea şi/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sănătăţii umane si mediului înconjurător.

 Se vor avea în vedere:

 • împrejmuirea corespunzătoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc;

 • organizarea de şantier se va realiza în interiorul amplasamentului astfel încât impactului generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;

 • organizarea de şantier va fi amenajată astfel încât să asigure facilităţile de bază conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare (alimentarea cu energie electrică, alimentarea cu apă pentru asigurarea necesităţilor igienico–sanitare), facilităţi pentru depozitarea temporară a materialelor, facilităţi pentru personal (baracă birou, vestiare muncitori, punct prim ajutor, toaleta ecologică), împrejmuire cu gard din panouri metalice pentru protecţia organizării de şantier si a vecinătăţilor), după caz;

• întreţinerea corespunzătoare a utilajelor/mijloacelor de transport utilizate in lucrările de construcţii în vederea evitării scurgerilor de combustibili şi uleiuri uzate pe sol/apă şi de alte substanţe toxice si periculoase;

• se interzice stocarea temporară si depozitarea carburanţilor si substanţelor periculoase în zona aferenta amplasamentului;

• în perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si a utilajelor utilizate;

• este interzisă părăsirea incintei organizării de şantier cu roţile autovehiculelor şi/sau caroseria murdară;

• alimentarea cu carburanţi, repararea şi întreţinerea mijloacelor de transport şi a utilajelor folosite pe şantier se va face numai la societaţi specializate şi autorizate;

In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din Oug. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”

In cazul unor poluari accidentale proiectantul si constructorul raspund in solidar;

La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Dupa intocmirea procesului verbal de constatare a respectarii tutoror conditiilor de realizarii a proiectului, aveti obligatia de a solicita si obtine autorizatia de mediu, dupa caz.

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de

evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov  se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor Ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

    - art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;

    - art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Prezenta decizie poate fi contestata, in conformitate cu prevederile HG nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.                         

   

DIRECTOR EXECUTIV,

    Ciprian BANCILA                                                               

      

                                                                                                       SEF  SERVICIU A.A.A,  

                                                                                                Daniela BIRAU

            INTOCMIT:

     cons. Costel BUCATARU