Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE „Schimbare destinatie din locuinta in pensiune” OLARU ADRIAN IOAN

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

Nr.        din             2017

 

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de OLARU ADRIAN IOAN, cu sediul in Jud.Brasov, Mun. Brasov, str.Zorilor, nr. 16, bl. P 10, sc. B, ap.29, inregistrata  la APM Brasov cu nr. 10585 din 04.07.201710585 din 04.07.2017 in baza:

-HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului;

-OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobata cu Legea nr. 49/2011;

autoritatea competenta pentru protectia mediului Brasov decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica, din data de 24.07.2017, ca proiectul „Schimbare destinatie din locuinta in pensiune”, propus a fi realizat in  jud. Brasov, com.Bod, sat Bod, str. Ciucas, nr. 2, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

           

       Justificarea prezentei decizii:

I.Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

  1. proiectul   intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului  in Anexa 2, la punctul 10, lit. b) proiecte de dezvoltare urbana, inclusiv constructia centrelor comerciale si a parcarilor auto;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare, nu s-au inregistrat observatii din partea publicului;
  3. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact se mnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

           

       1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului: Prin proiect se propune schimbarea destinatiei  din locuinta  P+E  cu suprafata construita de 225,05 mp, in pensiune prin schimbarea destinatiei incaperilor in conformitate cu cerintele de functionare ale acesteia, obtinundu-se, la etajul cladirii - 6 camere de cazare  cu o capacitate de cazere maxim 12 locuri, fiecare camera  dotata cu grup sanitar propriu si la parterul cladirii -spatii anexe necesare activitatii , bucatarie, camara,  grupuri sanitare, centrala termica, spalatorie,  spatii recreere, loc de luat masa.

Toate modificarile necesare acestei schimbari de destinatie nu aduc schimbari la nivel structural, ele fiind doar inchideri perimetrale  ale terasei cu geamuri termopan.

Spatiu de parcarea  al autorismelor se va asigura in incinta proprietatii si va fi pavat cu dale prefabricate pe pat de nisip.

Utilităţi Constructia fiind existenta dispune de toate utilitatile ( alimentare cu apa, canalizare, retea electrica, retea de gaz metan, telefonie, etc.).

Lucrarile de organizare de santier: nu este cazul, cladirea este existenta se vor face igenizari recompartimentari, nu se vor constitui depozite de materiale de constructie.

b) cumularea cu alte proiecte –nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri – Deseurile rezultate la faza de amenajare constructie existenta se vor colecta selectiv si vor fi preluate de societati auitorizate prin grija constructorului. La faza de functionare a imobilului colectarea deseurilor menajere se v-a face organizat in locuri inchise special amenajate in pubele tipizate. Acestea vor fi preluate prin contract de catre o firma de salubritate. 

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort –

APA: Apele uzate menajere de la bucatarie si grupurile sanitare sunt preluate prin colectoare din tuburi de polipropilena si evacuate la conducta stradala existenta.

            Apele pluviale de pe acoperis sunt preluate prin scocurile si burlanele existente si se scurg la nivelul solului. 

AER: centrala termica de 42 kw ce functioneaza cu gaz metan si are cos evacuare gaze arse cu tiraj fortat.

Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/201.

ZGOMOTULUI SI VIBRATIILOR

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate –nu este cazul. 

 

2. Localizarea proiectelor:.

          2.1. utilizarea existenta a terenului  -  terenul in suprafata de 703 mp, situat in intravilanul com.Bod, cu destinatia  curti constructii.

            2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite- nu este cazul ;

h) ariile dens populate –nu este cazul ;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica – nu este cazul

           

            3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate – nu este cazul ;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – impact redus;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  propuse prin proiect ;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

-proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

-proiectul propus nu necesita parcurgerea etapelor  procedurii de evaluare adecvata.

 

            Conditiile de realizare a proiectului:

-Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

           

      Proiectul propus nu necesită parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesită parcurgerea procedurii de evaluare adecvată.

              La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

           Nerespectarea prevederilor prezentei decizii se sanctioneaza conform prevederilor legale in  vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Prezenta decizie poate fi contestata, in conformitate cu prevederile HG nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

    Sorin HORNOIU                                                              

                                                                                               SEF SERVICIU A.A.A.,  

                                                                                                Alexandrina VASILE

 

 

 

INTOCMIT:

Liliana BARBU