Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE „Spalatorie auto self-service (manuala)” SC TOP SANPETRU B & P SRL

                        

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

-PROIECT -

....

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC TOP SANPETRU B & P SRL, cu sediul in jud. Brasov, com. Sanpetru, str. Renasterii, nr. 40, ...., înregistrată la APM Brasov cu nr. 12370 din 06.08.2018,  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

si ca urmare a completarilor depuse la dosar sub nr. 13123/21.08.2018,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 27.08.2018, că proiectul „Spalatorie auto self-service (manuala)”, propus a fi amplasat în jud. Brasov, com. Sanpetru, str. Calea Harmanului, f.n., identificat prin C.F. nr. 101976, nr. cad. 101976, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.   

    Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

  1. proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, pct.10, lit. a) proiecte de dezvoltare a unităţilor/zonelor industriale;     
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  4. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

  1. Caracteristicile proiectului:

            a) dimensiunea si conceptia intregului proiect:

Prin proiect se propune amplasarea unei construcţii  cu regim de inaltime P, cu destinaţia de spălatorie auto, self service, cu actionare manuala, pe platforma betonata, constructie deschisa si acoperita cu o copertina metalica.

          Amplasamentul in suprafata de 867 mp se afla situat in intravilanul com.Sanpetru , fiind proprietatea dnei. Bart Letitia,  identificat prin C.F. nr.101976 - Sanpetru,  nr.cad. 101976 si pentru care s-a incheiat Contract de constituire a dreptului de superficie, autentificat cu nr.2697/2018.

Accesul în construcţie se va realiza printr-o alee  betonata din str. Calea Harmanului.

Funcţiuni şi suprafeţe proiectate:

- platforma spalatorie                       S= 90,00mp;                                   

- anexa instalatii si echipamente    S= 30,00mp;

  • Aria circulatiilor carosabile (zona dale inierbate) este de 541 mp
  • Aria spatiului verde este de 150 mp
  • Aria zonelor de aspirare = 28 mp/fiecare.

Spalatoria va fi formata din o zona acoperita care va cuprinde  3 posturi pentru spalatorie si un spatiu tehnic inchis si va fi prevazuta cu 2 module de aspirare amplasate pe latura de nord a terenului studiat.

Spalatoria va functiona in regim de autoservire dotata cu toate instalatiile de apa, canalizare, gaz, electricitate , necesare functionarii cu program nonstop.

   Toate spatiile sunt acoperite cu o structura usoara închideri cu panouri usoare la anexa.

 

Alimentarea cu apă cu debit de Qe=25 l/sec se va realiza printr-o conducta noua din polietilenă ce se va racorda la reteaua existenta pe str. Zmeurei, conform Avizului nr.1171/2018eliberat de Compania Apa Brasov SA.

Alimentarea cu apă rece şi caldă a posturilor de spalare auro se va realiza prin conducte din polipropilenă/polietilena   montate îngropat în sapa si introduse in tuburi de protectie din PVC, nişe tehnice sau în şliţuri practicate în zidărie şi vor fi izolate pentru prevenirea condensului şi a îngheţului.

Evacuarea apelor uzate menajere se va realiza prin extinderea colectorului public de canalizare menajera, existent pe str. Zmeurei, printr-o retea exterioara de canalizare executata din tuburi PVC-KG cu De 200 mm si L=21.

Evacuarea apelor uzate, potential impurificate, de pe platformele de spalare auto se vor colecta prin rigolele proiectate la fiecare post de spalare, cu lungimea de 2 m. Acete rigole au rolul de colectare si decantarea impuritatilor/desnisipator. Din aceste rigole apa decantata se va scurge printr-o conduta din PVC-KG de 160 mm in  reteaua de canalizare prevazuta cu un separaor de hidrocarburi ce poate prelua un  debit de 3 l/sec. Se vor monta 4 guri de scurgere, perimetral pe spatiul carosabil Dn 100. Din cele 4 guri apa colectata va fi trimisa prin conducte PVC-KG de 160 mm la caminul de canalizare pluviala CP 2. Din caminul CP2 apele pluviale vor fi evacuate in separatorul de hidrocarburi proiectat pentru un debit de 12 l/sec. Din SPP apele pluviale vor fi deversate intr-un bazin proiectat cu Vutil=12 mc, executat din material plastic, ce va fi utilizat ca si stocare ape epurate, utilizate ulterior si la udarea zonei verzi.

Apele pluviale de pe zonele de circulatie auto, se vor colecta prin guri de scurgere carosabile si se vor deversa prin reteaua de canalizare cu impuritati aferenta incintei, retea in care apele vor trece prin separatorul de hidrocarburi dupa care se vor deversa in reteaua de canalizare a localitatii.     

Apele conventional curate de pe acoperis se vor scurge liber, la nivelul solului. 

Pentru producerea agentului termic necesar încălzirii s-a prevăzut montarea unei centrale termice cu functionare pe combustibil gazos cu o putere termică utilă de 75 kW ce va acoperi necesarul de căldură pentru încălzire şi pentru preparare apă caldă menajeră.

Organizarea de santier: va fi amenajata in incinta proprietatii, pe o suprafață restrânsă.

Lucrările de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei: după terminarea lucrărilor, terenul afectat de lucrari va fi adus la starea initiala. Vor fi îndepărtate deșeurile depozitate în urma executării lucrărilor de construcții.

b) cumularea cu alte proiecte existe si/sau aprobate la data verificarii amplasamentului nu erau in desfasurare alte proiecte;

c) utilizarea resurselor naturale in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii – nu este cazul;

d) productia de deseuri –Deseurile se vor depozita in tomberoane în funcţie de natura lor, colectate şi transportate de societăţi specializate. Depozitarea tomberoanelor se va realiza pe o platforma betonata.

Colectarea, stocarea, transportul deşeurilor menajere şi de construcţie se va realiza in conformitate cu Legea nr. 211/ 2011, republicata, cu completarile si modificarile ulterioare.

e) poluarea si alte efecte negative  –

În perioada de construcţie si de functionare, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscul de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice – nu este cazul;

g) riscurile pentru sanatatea umana – nu este cazul.

 

2. Amplasarea proiectelor:.

a) utilizarea actuala si aprobata a terenurilor – terenul studiat este situat in intravilanul comunei Sanpetru, in conformitate cu Certificatul de Urbanism nr. 110 din 02.03.2018  emis de Primaria Comunei Sanpetru; Zona a fost reglementata prin PUZ aprobat prin HCL nr. 54 din 28.06.2007, destinatia terenului fiind de „zona aferenta constructiilor comerciale”.

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si subteranulul acestuia – nu este cazul;

c)  capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

ii) zonele costiere si mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane si forestiere – nu este cazul;

iv) rezervatii si  parcuri naturale – nu este cazul;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei in vigoare: zone Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice; zonele prevazute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul si marirea zonelor de protectie sanitara si hidrogiologica – nu este cazul;

vi) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevazute de  legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri- nu este cazul

vii) zonei cu densitate mare a populatiei – nu este cazul;

viii) peisajele si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

 

3. Tipurile si caracteristicile impactului potential:

a) importanta si extinderea spatiala a impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul;

b) natura impactului -  nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea si complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  propuse prin proiect ;

f) debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate -  nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul;

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele: proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se vor respecta conditiile impuse prin toate avizele obtinute pentru proiectul propus;
  4. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  5. Se vor respecta distantele fata de zonele locuite reglementate prin Ord. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei;
  6. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate; vor fi evacuate ritmic.
  7. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor), reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate.
  8. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  1. Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  2. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  3. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  4.  Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Dupa intocmirea procesului verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor de realizare a proiectului, societatea care va desfasura activitatea in urma implementarii acestuia, are obligatia de a solicita si obtine autorizatia de mediu.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov  se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

 

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

 

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    

DIRECTOR EXECUTIV,

    Ciprian BANCILA                                                                                        

                                                                                                              SEF SERVICIU A.A.A,  

                                                                                                       Daniela BIRAU

                                                                                                      

    

  INTOCMIT:   consilier Codruta SAUCA