Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE „Statie alimentare cu combustibil” SC CITY PROPERTIES SRL


Ministerul Mediului

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

Agenţia pentru Protecţia Mediului Brașov

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE 

-         {C}PROIECT -

 

Ca urmare a solicitării depuse de  SC CITY PROPERTIES SRL, cu sediul  in jud. Brasov, mun. Brasov, B-dul 15 Noiembrie, nr. 80, bl. C24, ap. 18, pentru proiectul „Statie alimentare cu combustibil”, propus a fi amplasat în jud. Brasov, com. Halchiu, DN 13, f.n., înregistrată la APM Brasov cu nr. 16701/17.10.2017 si nr. ELO 1422/09.10.2017, completata cu nr. 19250/04.12.2017 si  nr. 20043,

               - în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului

               - in baza O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei salbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

                Autoritatea competentă pentru protecţia mediului decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 18.12.2017, că proiectul „Statie alimentare cu combustibil”, propus a fi amplasat în jud. Brasov, com. Halchiu, DN 13, f.n. (certificat de urbanism nr. 28 din 23.06.2016 emis de Primaria Comunei Halchiu), nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

a) proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa 2, pct.6, lit. c) instalaţii de depozitare a produselor petroliere, petrochimice şi chimice, altele decât cele prevăzute în anexa nr. 1;

b) titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

c)   lipsa observatiilor din partea publicului;

d)  in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

            1.  Caracteristicile proiectului

a) Marimea proiectului: :  prin proiect se propune, pe un teren in suprafata de 46773 mp aflat in intravilanul localitatii Halchiu, construirea unei statii mixte de distributie carburanti (benzine, motorine, GPL) prin amplasarea de constructii si instalatii pentru depozitarea, vehicularea şi livrarea carburanţilor precum şi construcţii anexe şi auxiliare specifice sau pentru diverse servicii la utilizatori, astfel:

 

- Cabina statie cu pavilion comercial, casierie, restaurant fast-food, bucatarie, camera odihna soferi, dusuri, spatii tehnice, grupuri sanitare, birou. Constructia va fi in regim de parter  cu structura metalica, cu inchideri din panouri tip sandwich. Suprafata utila: 667.34 mp;  Suprafata desfasurata: 740.37 mp .

- Ansamblu distributie benzina –motorina, compus din:

{C}{C}o   {C}instalatii de depozitare:

{C}{C}§  {C}{C}2 rezervoare carburanti de 100 mc, bicompartimentate, cilindrice orizontale, cu pereti dubli, montate subteran, cu instalatii pentru recuperarea emsiilor de COV; volume stocate-100 (2x50) mc benzina si 100 (2x50) mc motorina;

{C}{C}§  {C}{C}bloc guri aerisire, cu instalatii si dispozitiv pentru limitarea emisiilor COV;

{C}{C}o   {C}pompe de distributie: 5 bifrontale, 3 multiprodus/6 furtunuri-cu sisteme de recuperare vapori de benzina, debite 4÷40 l/min/furtun-si 2 motorina/4 furtunuri, debite 4(10)-40(130)l/min/furtun;

{C}{C}o   {C}instalatii de incarcare in instalatii de depozitare: camin cu guri de descracre si instalatie de recuperare vapori benzina

{C}{C}o   {C}instalatii, sisteme, echipamente, dispozitive si dotari pentru recuperarea si limitarea emisiilor de COV;

{C}{C}o   {C}instalatii pentru recuperarea vaporilir de benzina aferente instalatiilor de depozitare abenzinei (racorduri de acces si conducte de legatira cu racordul recuperare vapori);

{C}{C}o   {C}instalatii pentru limitarea emisiilor de COV la rezervoare;e de depozitare a benzinei (racorduri de acces si conducte de legatura cu tija de aerisire);

{C}{C}o   {C}sisteme de recuperare vapori benzina aferente pompelor de benzina (instalatie , echipament si dispozitiv);

{C}{C}o   {C}instalatii electrice si de automatizare ;

- Ansamblu distribuitie GPL tip Skid - instalaţie monobloc de distribuţie a gazelor petroliere lichefiate la autovehicule, având în componenţă un recipient de stocare suprateran, cu capacitate de maxim 5.000 l, o pompă centrifugă, o pompă de distribuţie GPL la autovehicule, conducte şi armături aferente.

- Spatiu parcare autoturisme (12 locuri de parcare pentru tiruri si 34 locuri de parcare pentru autoturisme din care 2 pentru persoanele cu dizabilitati).

- Spalatorie auto prevazuta cu 2 linii de spalare auto tip  portal. Suprafata utila  145.5 mp; Suprafata desfasurata  160.06 mp

- Elemente de semnalistica (totem) si steaguri.

- Punct de întreţinere auto (aer-apă), amenajări pentru schimb ulei.

- Platforma deseuri Zona va zi delimitata prin gard de plasa iar deseurile se vor depozita selectiv in pubele speciale ridicate de catre societatea contractata.

- Platforma carosabila. Platforma carosabila a statiei va avea imbracaminte rezistenta la uzura care va fi prevazuta cu pante de scurgerea apelor meteorice. Apele colectate din zona insulelor si zona gurilor de descarcare vor fi colectate separat si directionate spre separatoarele de produse petroliere.

- Statii de epurare ape uzate: In scopul epurarii apelor reziduale ce vor rezulta in urma desfasurarii activitatilor propuse se vor monta separatoare de nisip si hidrocarburi pentru epurarea apelor pluviale potential impurificare, separator de nisip si hidrocarburi pentru preepurarea apelor tehnologice rezultate de la spalatoria auto si o statie de epurare mecano-biologica pentru epurarea apelor uzate menajere si a apelor tehnologice preepurate.

- Dotari hidroedilitare: foraj propriu pentru asigurarea sursei de apa, instalatii de inmagazinare apa potabila  (rezervor de inmagazinare V=30 mc), rezervor apa de incendiu (rezervor de inmagazinare V=54 mc) retele de alimentare cu apa si canalizare. 

- Racorduri rutiere la drumurile publice existente, racorduri la retelele tehnico-edilitare si retelele din incinta, trotuare de incinta, spatii verzi, lucrari de securitate si siguranta la incendiu.

Alimentarea cu apa potabila si tehnologica se va face din sursa proprie:  subteran paraul Barsa, c.b.h. VIII-1.50, foraj adancime H=150 m, Qexpl. = 2,77 l/s.  Se va asigura zona de protectie sanitara  cu regim sever a forajului, prin imprejmuire cu gard a unui perimetru cu latura de 10 m, conform HG nr.930/2005.

Alimentarea cu energie electrica a investitiei propuse se va face prin racordarea la reteaua existenta in zona.

Incalzirea spatiilor cat si racierea este asigurata de echipamente ce functioneaza cu energie electrica.

Amenajarea spatiilor specifice lucrarilor de santier si pentru depozitarea materialelor se va face in incinta imobilului.

Lucrari necesare organizarii de santier:

  • imprejmuirea/semnalizarea zonei de lucru cu panouri metalice sau banda de semnalizare;
  • amenajarea spatiilor specifice lucrarilor de santier si pentru depozitarea materialelor se va face in incinta imobilului
  • amenajarea de  grupuri sanitare ecologice pentru muncitori la locul de munca
  • amenajarea utilitatilor pentru organizarea de santier, respectiv asigurarea alimentarii cu apa potabila se va face cu dozatoare de apa potabila
  • colectarea deseurilor menajere se va realiza in pubele ecologice
  • aprovizionarea cu materiale se va efectua in mod esalonat, in functie de faza de lucru

depozitarea materialelor de constructie se va face in zone special amenajate

b) cumularea cu alte proiectein zona nu sunt in derulare alte proiecte;

c) utilizarea resurselor naturale nu e cazul;

d) productia de deseuri:

{C}{C}-           {C}deseurile rezultate in urma desfasurarii lucrarilor de montare/amenajare prevazute prin proiect vor fi stocate selectiv, pe suprafete betonate, in spatii special amenajate si vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate. Deseurile rezultate din activitatea de constructie vor fi colectate separat si transportate  de catre  executantul lucrarilor la unitati autorizate in colectare/valorificare.

{C}{C}-           {C}in perioada de functionare: deseurile generate in urma desfasurarii activitatii, cum sunt: nămoluri depuse pe fundul rezervoarelor de carburanţi ce se curăţă periodic (o data la 5 ani), namoluri de la epurarea apelor pluviale potential impurificate (rezultate de la separatoarele de nisip si hidrocarburi), namoluri de la epurarea apelor uzate menajere si tehnologice (rezultate de la statia de epurare mecano-biologica), deseuri de ambalaje,  vor fi stocate in spatii amenajate si vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate) dupa caz;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort

- pe perioada derularii lucrarilor de amenjare emisiile generate de utilajele de executie/transport; substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993, cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg.104/2011, STAS 12574/ 1987 iar nivelul maxim al zgomotului produs se va incadra in limitele impuse de SR 10009/2017.

- pe perioada desfasurarii activitatii in urma implementarii proiectului:

APA:

Tip apa uzata

Sursa de apa uzata

Componenta

Modul de evacuare / Masuri prevazute

Ape uzate menajere

Cladire statie

Ape uzate menajere de la bucatarie, vestiare, grupuri sociale, birouri cu continut de CBO5, CCO-Cr, MTS, subst.extractibile, detergenti, azotati, azotiti, azot total.

Dupa epurare in statia de tratare mecano-biologica, apele vor fi descarcate intr-un camin colector in care sunt descarcate si apele tehnologice si pluviale epurate.  Evacuarea finala se face in canalul de desecare CNN1059, prin intermediul unei guri de varsare

Bucataria

Dupa preepurare intr-un separator de grasimi apele rezultate de la bucatarie sunt descarcate in conducta de canalizare ce colecteaza apele menajere uzate din cladirea statiei de carburanti si conduse intr-o statie de epurare mecano-biologica cu descarcare in caminul colector in care sunt descarcate si apele tehnologice si pluviale epurate. Evacuarea finala se face in canalul de desecare CNN1059, prin intermediul unei guri de varsare.

Ape uzate tehnologice

Spalatoria auto

Ape uzate tehnologice  cu continut de suspensii ( nisip, pamint de pe autoturismele spalate),  produse petroliere,  detergenti

Dupa preepurare intr-un separator de nisip si produse petroliere prevazut cu filtru cu coalescenta, apele tehnologice sunt epurate final intr-o statie de epurare mecano-biologica cu descarcare in caminul colector in care sunt descarcate si apele menajere.  Evacuarea finala se face in canalul de desecare CNN1059, prin intermediul unei guri de varsare

Ape pluviale potential impurificate

Retea de canalizare ape pluviale (zona de alimentare rezervoare, zona de alimentare autovehicule-pompe, aleile carosabile si pietonale,  parcari de autoturisme si suprafete betonate)

Ape incarcate cu suspensii , produse petroliere

Dupa epurare in separatoare de nisip si produse petroliere prevazute cu filtru cu coalescenta, apele pluviale potential impurificate,  vor fi descarcate intr-un camin colector in care sunt descarcate si apele menajere si tehnologice epurate.  Evacuarea finala se face in canalul de desecare CNN1059, prin intermediul unei guri de varsare.

 

Masuri:

Apele uzate menajere  provenite din cladirea statie de carburanti sunt epurate intr-o statie de epurare mecano-biologica tip iB40 C&V Water Control (Qmax= 6mc/zi) in care sunt descarcate si apele uzate tehnologice preepurate. Statia de epurare mecano-biologica este  compusa din:

{C}{C}-           {C}Bazin de omogenizare si pompare realizat din beton armat cu D=1300 mm, h=3000mm, echipat cu pompa tocator ce trimite apele uzate la statia de epurare.

{C}{C}-           {C}Modul iB40, rezervor din polipropilena cu sectiunea circular cu D=3,0 m si h= 3,0 m impartit in trei zone: primul compartiment (decantor primar), unde are loc sedimentarea substantelor plutitoare si acelor decantabile. In acest compartiment are loc descompunerea anaeroba a substantelor decantate. Apa uzata pretratatav mecanic curge prin preaplin in compartimentul de actovare-epurare biologica, prevazut cu sistem de aerare. Dupa procesul de activare apa curge in decantorul secundar vertical, din care apa epurata este descarcata prin sistemul aer-lift in jgheabul de evacuare si descarcare in emisar prin conducta din PVC Dn 150 mm; Namolul este evacuat hidraulic in bazinul de stocare, din care este vidanjat periodic.

Apele uzate menajere provenite de la bucatarie sunt colectate separat, trecute printr-un separator de grasimi subteran tip AquaClean NG2, cu debitul de 2,0 l/s (V=100l) si apoi descarcate in conducta de canalizare ape uzate menajere ce colecteaza apele uzate din cladirea statie de carburanti.( Epurarea finala se face in statia de epurare  mecano-biologica tip iB40 C&V Water Control in care sunt descarcate si apele uzate menajere).

Apele uzate tehnologice provenite de la spalatoria auto sunt colectate separat, trecute printr-un separator de nisip si hidrocarburi tip Oleapator K-NS -3 (prevazut cu compartiment denisipare cu capacitatea de 300l, compartiment depozitare lichide usoare de 163l, filtru de coalescenta si opritor de difuzie la colmatarea filtrului - Q=3,0 l/s). (Epurarea finala se face in statia de epurare  mecano-biologica tip iB40 C&V Water Control in care sunt descarcate si apele uzate menajere).

Apele pluviale potential impurificate: 

{C}{C}o   {C}Apele pluviale potential impurificate provenite de pe aleile carosabile si pietonale,  parcari de autoturisme si suprafete betonate (Qpl=21,99 l/s) vor fi colectate  printr-o retea de canalizare din conducte PVC-KG cu Dn 200 mm, L=412.5m, cu descarcare intr-un separator de nisip si hidrocarburi petroliere tip Oleapator K-NS -50 (prevazut cu compartiment denisipare cu capacitatea de 5000l, compartiment depozitare lichide usoare de 1485l, filtru de coalescenta si opritor de difuzie la colmatarea filtrului -Qsep.=50 l/s). 

{C}{C}o   {C}Apele pluviale potential impurificate  provenite din zona pompelor de livrare si de pe platforma de descarcare a cisternei vor fi colectate  printr-o retea de canalizare din conducte PVC-KG  cu Dn 250 mm, L=120m, cu descarcare intr-un separator de nisip si hidrocarburi petroliere tip Oleapator K-NS -40 (prevazut cu compartiment denisipare cu capacitatea de 4000l, compartiment depozitare lichide usoare de 1485l, filtru de coalescenta si opritor de difuzie la colmatarea filtrului -Qsep.=40 l/s). 

Apele uzate epurate (menajere, tehnologice de la spalatoria auto si pluviale) care se vor descarca (prin aceeasi gura de varsare) in emisarul autorizat se vor incadra in limitele de calitate maxim admise cf. HG 188/2002 –NTPA -001cu modificarile si completarile ulterioare.

 

AER:

Sursele de poluare a aerului pot fi:

  • Surse fixe- prin emisiile difuze de compusi organici volatili (COV) de la instalatia de distributie a carburantilor. Emisiile de COV, se pot datora vaporilor de carburant, emişi prin:

{C}{C}         {C}pierderi de lucru:

{C}{C}§  {C}{C}în cursul operaţiunilor de descărcare a combustibililor din autocisterne în rezervoarele de produse petroliere (sursă intermitentă);

{C}{C}§  {C}{C}în timpul alimentării vehiculelor  cu combustibili de la pompele de distribuţie (sursă intermitentă);

{C}{C}         {C}pierderi prin respiraratia rezervoarelor de stocarea combustibililor;

{C}{C}         {C}pierderi prin staţionarea în rezervor – pierderi ce se produc din alte cauze decât respiraţia şi includ pierderile de vapori prin capace deschise, ventile, armături (indicator de nivel, etc.), gură de vizitare, îmbinări neetanşe;

  • Surse mobile -prin emisiile  nedirijate de gaze de eşapament (SO2, NO2, CO, COV, pulberi ) ale autovehiculelor care intră şi ies în statie.

Măsuri:

{C}{C}a)       {C}{C}Pentru reducerea emisiilor de compusi organici volatili (COV) sunt prevazute dotari si instalaţii cu recuperarea vaporilor de carburanţi, astfel:

{C}{C}         {C}Rezervoarele de carburanti sunt etanşate şi dotate cu sisteme de recuperare vapori de hidrocarburi în timpul desfăşurării activitătii de descărcare benzină din autocisterne în rezervor;

{C}{C}         {C}Pompele de distributie carburanti sunt prevăzute cu sisteme de captare şi recuperare a vaporilor degajati;

{C}{C}         {C}Căminul gurilor de descărcare carburanti este prevăzut cu gură pentru recuperarea vaporilor care se conectează la cisterna de aprovizionare carburanti (benzină). În acest mod se realizează egalizarea de presiune şi trec în autocisterna de aprovizionare, eliminându-se posibilitatea evacuării lor în atmosferă.

{C}{C}b)      {C}{C}Caile de acces din incinta statiei sunt asfaltate si, periodic, vor fi curatate prin maturare si/sau spalare cu jet de apa. Autovehiculele vor circula cu viteze reduse, max. 5 km/h, in cadrul amplasamentului.  Având în vedere că în timpul alimentării sau parcării în incinta statiei, motoarele autovehiculelor nu au voie să functioneze, gazele det eşapament ale autovehiculelor ce tranzitează statia de alimentare carburani nu reprezintă o sursă de poluare semnificativă a aerului, aceasta păstrându-se în limitele specifice traficului urban.

- Se va asigura incadrarea in H.G.568/2001 care  limitează emisiile de COV rezultate la descărcarea şi distribuirea benzinei. Emisiile totale anuale de COV în atmosferă în cursul operaţiunilor de încărcare-descărcare a benzinei în instalaţii de depozitare nu vor depăşi valoarea de referinţă 0,01% (în greutate) din cantitatea totală anuală de benzină tranzitată, iar „concentraţia medie orară a vaporilor evacuaţi de la instalaţia de recuperare – unitate adaptată pentru realizarea diluţiei în timpul procesului – nu trebuie să depăşească 35g/Nmc pentru fiecare oră”.

- Se va asigura încadrarea în prevederile STAS 12574/1987 privind imisiile în aerul înconjurător, Legea nr. 104/2011 privind protectia atmosferei .

 

ZGOMOT: Principala sursa de zgomot si vibratii în perioada operatională ar fi reprezentata de circulatia autovehiculelor in interiorul incintei. Acestea se suprapun cu cele rezultate de la circulatia rutieră locală, pe drumurile existente in zona. Nivelul maxim al zgomotului produs, se va incadra in limitele impuse de SR 10009/2017 si  OMS  119/2014.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate:

            Pentru impiedicarea infiltrarii produselor petroliere  in sol si subsol sunt prevazute urmatoarele masuri:

{C}{C}-           {C}Rezervoarele de combustibil sunt cu pereti dubli si dotate cu sistem de detectare a nivelului de carburant si a eventualelor scurgeri.

{C}{C}-           {C}Apele pluviale potential impurificate sunt colectate separat si inainte de a fi evacuate in amisarul autorizat sunt epurate in separatoare de nisip si hidrocarburi prevazute cu filtre de coalescenta.

{C}{C}-           {C}Pentru protectia impotriva unui eventual incendiu, statia de alimentare cu carburanti este prevazuta cu sistem de detectie si alarmare in caz de incendiu, format dintr-o centrala adresabila de detectare, alarmare şi semnalizare incendiu, la care se conecteaza detectoare de incendiu adresabile de tip detectoare de fum si detectoare combinate fum si temperatura (bucatarie), sirene si butoane manuale de alarmare la incendiu.

Referitor la statia de distributie benzine si motorine, prin proiectului tehnic evaluat se vor respecta distantele minime de siguranta intre obiectele din componenta statiei de distributie carburanti si constructiile invecinate, conform tab. 4.5 respectiv tab. 4.6 din Normativul pentru proiectarea, executarea, exploatarea, dezafectarea si postutilizarea statiilor de distributie a carburantilor la autovehicule, indicativ NP 004/2003.

Referitor la instalatia de distributie GPL, proiectul tehnic respecta distantele minime fata de vecinatati , prevazute in tab. 3 din Normativul NP 037/99.

2. Localizarea proiectelor:

2.1. utilizarea existenta a terenului: teren proprietate, situat in intravilanul comunei Halchiu, cu destinatia „zona unitati industriale” conform PUZ aprobat prin HCL nr. 26 din 13.08.2008 si PUD aprobat pentru „Construire STATIE ALIMENTARE CU COMBUSTIBIL” aprobat cu HCL 56/25.11.2016, conform Certificatului de Urbanism nr. 28 din 23.03.2017 eliberat de Primaria Comunei Halchiu.

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite nu este cazul;

      d) parcurile si rezervatiile naturalenu este cazul;

e)ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc.nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica   nu este cazul.

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite nu este cazul;

h) ariile dens populate:  proiectul nu se realizeaza intr-o zona populata;

            i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica nu este cazul.

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectatenu este cazul;

b) natura transfrontiera a impactuluinu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactuluiimpact redus;

d) probabilitatea impactuluiredusa, doar pe perioada executarii lucrarilor;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactuluidurata scurta.

 

   II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele: nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Conditiile de realizare a proiectului:

{C}{C}1)      {C}se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;

{C}{C}2)      {C}se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces;

{C}{C}3)      {C}in conformitate cu prevederile OUG nr. 195/2005 privind Protectia Mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 15 alin (2) lit a), aveti obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actului de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii acestuia, înainte de realizarea modificării;

{C}{C}4)      {C}în cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;

{C}{C}5)      {C}Conform art. 21, alin.(4) din OUG 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioarerăspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului activitatii”;

{C}{C}6)      {C}{C}se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate;

{C}{C}7)      {C}{C}Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;

{C}{C}8)      {C}{C}Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;

{C}{C}9)      {C}{C}Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate si vor fi evacuate ritmic;

{C}{C}10)  {C}{C}Se vor lua masuri pentru evitarea poluarii solului prin depozitarea pe suprafete impermeabile a materialelor si a deseurilor rezultate in urma lucrarilor;

{C}{C}11)  {C}{C}Organizarea de santier se va face pe o arie cat mai restransa in jurul obiectivului, accesul utilajelor facandu-se exclusiv pe drumul de acces existent, depozitarea materialelor se va face in mod organizat doar in cadrul santierului; nu se vor bloca caile de acces pietonale si stradale;

{C}{C}12)  {C}{C}Se va asigura semnalizarea santierului cu panouri de avertizare corespunzatoare;

{C}{C}13)  {C}{C}Se va evita depozitarea necontrolata a deseurilor rezultate;

{C}{C}14)  {C}{C}Se va asigura salubrizarea zonei si mentinerea curateniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizarii constructiilor;

{C}{C}15)  {C}{C}Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor), reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate;

{C}{C}16)  {C}{C}Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10009/2017. Se vor respecta  de asemenea prevederile Ord. MS nr.119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei;\

{C}{C}17)  {C}{C}Se va asigura incadrarea in H.G.nr.568/2001 privind stabilirea cerințelor tehnice pentru limitarea emisiilor de compuși organici volatili rezultați din depozitarea, încărcarea, descărcarea şi distribuţia benzinei la terminale şi la staţiile de benzină

{C}{C}18)  {C}{C}Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;

{C}{C}19)  {C}{C}In cazul unor poluari accidentale proiectantul si constructorul raspund in solidar;

{C}{C}20)  {C}{C}Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect.

 

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea etapelor procedurii de evaluare adecvata.

Proiectul este valabil pe toata perioada de derulare a investitiei.

La finalizarea investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Dupa intocmirea procesului verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor de realizare a proiectului, aveti obligatia de a solicita si obtine autorizatia de mediu.

Conform prevederilor Ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

{C}{C}-       {C}art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;

{C}{C}-       {C}{C}art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

           Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

     Sorin HORNOIU                                                               

                                                                                                 SERVICIUL A.A.A.,

                                                                                           Alexandrina VASILE

 

INTOCMIT: Codruta SAUCA