Back

DEI SC AGRO CS ROMANIA SRL DEPOZIT

 

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. număr din .10.2018

....

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC AGRO CS ROMANIA SRL, cu sediul in sat.Mandra, com.Mandra, nr.57B, jud.Brasov, ...., înregistrată la APM Brasov cu nr. 8935/06.06.2017,  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarilor depuse la dosar sub nr.14900/26.09.2018 si nr.15457/ 04.10.2018,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 01.10.2018, că proiectul Construire cladire pentru depozitare produse din domeniul horticulturii, administrare depozit si ambalare fertilizanti propus a fi realizat in judetul Brasov, com.Mandra, sat.Mandra, nr.57B, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.  

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

  • proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, pct.13 lit.a) Orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;
  • titularul a mediatizat in presa locala si APM Brasov pe pagina web atat solicitarea de obtinere a acordului de mediu, cat si decizia de continuare a procedurii privind emiterea aprobarii de dezvoltare a proiectului;
  • lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  • in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:    

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea si conceptia intregului proiect:

Prin proiect se propune construirea unei cladiri pentru depozitare produse din domeniul horticulturii, administrare depozit si ambalare fertilizanti.

Depozitul propriu-zis ar urma sa aiba un regim de inaltime parter, cu suprafata de aproximativ 4977 mp.

Pe latura de sud a depozitului este proiectata o anexa (regim de inaltime parter + etaj) cu suprafata de aproximativ 570 mp care va cuprinde spatii de birouri si spatiile tehnice necesare administrarii si functionarii depozitului, precum si ambalarii fertilizantilor lichizi.

Pe latura estica a depozitului s-a proiectat o platforma de beton ( latime aprox. 3,5 m), partial acoperita cu copertina, pentru operatiunile de incarcare-descarcare a produselor comercializate.

Alimentarea cu apa potabila: va fi asigurata din sursa subterana proprie, un foraj de medie adancime.

Instalatii de captare – foraj de medie adancime cu H=55 m, prevazut cu cabina de foraj semiingropata, realizata din beton armat, in care vor fi amplasate : tabloul de comanda si protectie a pompei submersibile, instalatiile hidraulice (vane) si un apomentru pentru contorizarea debitului de apa prelevat din foraj.

Reteaua de aductiune – realizata din conducte de refulare in lungime L= 229 m.

Instalatii de inmagazinare : rezervor metalic, cilindric, suprateran, cu V= 50 mc echipat cu grup de pompare compus din 2 pompe active + 1 pompa de rezerva.

Reteaua de distributie apa de tip ramificat : din rezervor apa va fi condusa printr-o conducta in lungime de 13 m intr-un camin distributie din care vor pleca doua ramuri de distributie apa :

  • Ramura sudica va fi realizata din conducte PEHD De 110 mm in lungime totala de 115 m ce va alimenta cu apa constructiile din zona sudica.
  • Ramura sudica va fi realizata din conducte PEHD De 110 mm in lungime totala de 303.5 m ce va alimenta cu apa constructiile din zona nordica.

Apa pentru stingerea incendiilor : va fi asigurata din put sapat (de mica adancime) echipat cu pompa submersibila. De la putul sapat, apa va fi trimisa la cele 2 rezervoare de inmagazinare (R2 = 300 mc si R3 = 400 mc), prin conducte PEHD De 110 PN 10 mm, cu lungimea aproximativa de 131,5 m.

R2= 300 mc va alimenta cu apa reteaua inelara de hidranti de incendiu exteriori, prin intermediul unui grup de pompare.

Reteaua de alimentare cu apa pentru hidrantii exteriori si interiori va fi realizata din conducte PEHD Dn 160 mm, in lungime totala de 1136 m.

R3= 400 mc va alimenta cu apa reteaua de sprinklere ESFR K242 prin intermediul unui grup de pompare.

Reteaua de alimentare cu apa pentru instalatoa de sprinklere va fi realizata din conducte PEHD Dn in lungime 388,5 m.

Evacuarea apelor uzate menajere:

Apele uzate menajere: vor fi colectate printr-o retea de canalizare exterioara de tip ramificat, in lungime toatala de 333, 75 m si stocate intr-un bazin de stocare etans, vidanjabil confectionat din fibra de sticla cu un volum util de 15 m3.

Apele  pluviale:

            Apele meteorice convetional curate de pe acoperisul cladirilor si de pe platformele de depozitare turba, drenul din vestul amplasamentului si cele de pe drumul din partile de sus si de est (limitrof platformelor si sediului administrativ care va fi utilizat doar pentru circulatii pietonale) vor fi colectate prin guri de scurgere si printr-o retea pluviala principala si lungimea L= 1483 m pana in caminul colector al tututor apelor pluviale (CP 35).

Din caminul colector CP35, apele pluviale convetional curate si apele pluviale epurate vor fi deversate in canalul de desecare limitrof amplasamentului, prin intermediul unei conducte, L=17 m si o gura de versare.

Apele meteorice de pe zonele de circulatie auto (drunul la poarta pana la statia de distributie carburanti), vor colectate prin guri de scurgere si rigole si vor fi conduse prin conducte si L= 230 m intr-un separator de hidrocarburi si produse petroliere. Apele epurate vor fi deversate in caminul colector al apelor pluviale CP35, amplasat la cca 10 m de separatorul de hidrocarburi.

Apele meteorice din zona statiei mobile de distributie a carburantilor vor fi colectate printr-o rigola de beton cu L= 8 m si l= 0,5 m si vor fi conduse printr-o conducta din PVC Dn 200 mm si L= 13 m, in conducta principala de colecatare a apelor pluviale impurificate de pe drumul de acces de la poarta pana la statia de distributie carburanti si impreuna cu aceste ape vor ajunge in separatorul de hidrocarburi. Lungimea totala a retelei de canalozare pluviala va fi de cca 1500 m.

Statii si instalatii de epurare ape pluviale:

Separator de nisip si hidrocarburi petroliere, prevazut cu filtru de coalescenta de tip KCI/KCS si obturator automat.

Separatorul de hidrocarburi este din polietilenta de inalta densitate cu forma paralelipedica (L= 4,67 m, l= 1,85 m, si H= 2,12 m), Vtotal= 12500 litri din care volum maxim al lichidelor usoare separate este V= 5850 l.

Organizarea de santier se va realiza în incinta proprietăii, cu împrejmuire provizorie și va cuprinde:

  • se amplaseaza baraci tip container pentru personalul tehnic si muncitori (birouri, sala de sedinta, vestiare etc.)
  • de asemenea se mai amplaseaza baraci tip container pentru depozitarea materialelor, sculelor, uneltelor;
  • toate locurile cu risc de accidente vor fi imprejmuite si semnalizate corespunzator existand persoana specializata pentru aceasta activitate.
  • pentru asigurarea cerintelor igienice se amplaseaza WC ecologic;
  • containere pentru colectarea selectiva a deseurilor rezultate de pe santier;

  La iesirile din santier vor fi  prevazute instalatii de curatat camioanele prevazute cu bazin si apa pentru curatarea rotilor acestora. Nu vor fi afectate proprietatile private invecinate sau domeniul public.

b) cumularea cu alte proiecte existe si/sau aprobate nu este cazul;

utilizarea resurselor naturale in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii – nu este cazul;

d) productia de deseuri – nu este cazul;

e) poluarea si alte efecte negative  –

În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscul de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice-

lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident;

g) riscurile pentru sanatatea umananu este cazul; 

2. Amplasarea proiectelor:

a) utilizarea actuala si aprobata a terenurilor - terenul afectat de lucrari este situat in intravilanul comunei Mandra, cu folosinta actuala „imobil in suprafata de 48163 mp – ferma zootehnica”, destinatie conform P.U.G. la data prezentei: zona unitati agricole, in conformitate cu C.U. nr. 30 din 06.08.2017 cu termen de valabilitate pana la data de 06.08.2019 emis de Primaria Mandra.  

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si subteranulul acetuia – nu este cazul;

c) capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

ii) zonele costiere si mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane si forestiere – nu este cazul;

iv) rezervatii si  parcuri naturale – nu este cazul;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei in vigoare: zone Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice; zonele prevazute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul si marirea zonelor de protectie sanitara si hidrogiologica – nu este cazul;

vi) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevazute de  legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri- nu este cazul;

vii) zonele cu densitate mare a populatiei – nu este cazul;

viii) peisajele si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

3. Tipurile si caracteristicile impactului potential:

a) importanta si extinderea spatiala a impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul ;

b) natura impactului -  nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea si complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor propuse prin proiect;

f) debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate -  nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul;

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  • proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;     

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005, aprobată prin Legea nr. 265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Se vor respecta conditiile  impuse de ceilalti avizatori prin avizele obtinute si proiectul inaintat spre avizare; 
  3. Deşeurile rezultate pe parcursul derulării lucrărilor de execuție vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;
  4. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate pe parcursul execuției lucrărilor;
  5. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  6. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  7. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  8. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  9. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect.
  10. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  11. Vor fi luate  măsuri pentru limitarea vibratiilor  produse de sapatura   prin  utilizarea  de  tehnologii performante  de executie și  de fundare, în vederea  incadrarii valorilor parametrilor vibratiilor in limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;
  12. Se vor respecta conditiile impuse in Avizul de Gospodarire a Apelor  nr. 216 din 14.09.2018 emis de Sistemul de Gospodarire a Apelor Brasov;
  13. Organizarea de şantier, pentru lucrările prevăzute prin proiect, va respecta obligatoriu măsurile specifice pentru reducerea şi/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sănătăţii umane si mediului înconjurător.

 Se vor avea în vedere:

 • împrejmuirea corespunzătoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc;

 • organizarea de şantier se va realiza în interiorul amplasamentului astfel încât impactului generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;

 • organizarea de şantier va fi amenajată astfel încât să asigure facilităţile de bază conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare (alimentarea cu energie electrică, alimentarea cu apă pentru asigurarea necesităţilor igienico–sanitare), facilităţi pentru depozitarea temporară a materialelor, facilităţi pentru personal (baracă birou, vestiare muncitori, punct prim ajutor, toaleta ecologică), împrejmuire cu gard din panouri metalice pentru protecţia organizării de şantier si a vecinătăţilor), după caz;

• întreţinerea corespunzătoare a utilajelor/mijloacelor de transport utilizate in lucrările de construcţii în vederea evitării scurgerilor de combustibili şi uleiuri uzate pe sol/apă şi de alte substanţe toxice si periculoase;

• se interzice stocarea temporară si depozitarea carburanţilor si substanţelor periculoase în zona aferenta amplasamentului;

• în perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si a utilajelor utilizate;

• este interzisă părăsirea incintei organizării de şantier cu roţile autovehiculelor şi/sau caroseria murdară;

• alimentarea cu carburanţi, repararea şi întreţinerea mijloacelor de transport şi a utilajelor folosite pe şantier se va face numai la societaţi specializate şi autorizate;

In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din Oug. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”

In cazul unor poluari accidentale proiectantul si constructorul raspund in solidar;

La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de

evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov  se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor Ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

    - art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;

    - art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Prezenta decizie poate fi contestata, in conformitate cu prevederile HG nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

       

                     

    DIRECTOR EXECUTIV,

       Ciprian BANCILA                                                                       

                                                                                                       SEF  SERVICIU A.A.A,  

                                                                                                Daniela BIRAU

         

 

   INTOCMIT:

     cons. Costel BUCATARU