Back

DI Muu Muu farm - proiect

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. ... din ................

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de ABDEL – RAZEQ MURAD, cu domiciliul in jud. Brasov, mun. Brașov, B-dul 15 Noiembrie, nr. 80, bl. O4 apt. 1, înregistrată la APM Brașov cu 8722 din 15.05.2019 în baza:

  • Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, aprobata cu cu modificǎri și completǎri prin Legea nr. 49/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;

și ca urmare a completărilor depuse la dosar cu nr. 10477/11.06.2019; nr. 13304/01.08.2019 și 13517/05.08.2019 autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 29.07.2019, că proiectul „Construire fermă viței și abator” finanțat prin FEADR submăsura 4.1. Investiții în exploatații agricole, propus a fi amplasat in jud. Brasov, com. Crizbav, sat Crizbav, str. DE 631/2 nr. F.N, identificat prin CF 2269 Crizbav, nr. cad. 2269 (C.U. nr. 40 din 28.08.2019 emis de Primăria Comunei Crizbav), nu se supune evaluarii impactului asupra mediului, nu se supune evaluarii adecvate si nu se supune evaluarii impactului asupra corpurilor de apa.  

 

    Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1.  proiectul se încadreaza în prevederile Legii nr. 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, Anexa 2, la pct. 1. e) instalații pentru creșterea intensivă a animalelor de fermă, altele decât cele incluse în anexa 1 coroborat cu pct. 7 f) abatoare;        
  2. titularul și APM Brașov au mediatizat în presa locală cât și pe pagina web atât depunerea solicitării acordului cât și decizia etapei de încadrare;
  3. lipsa observațiilor din partea publicului interesat;
  4. în urma analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevăzute în Anexa 3 din Legea nr. 292/2018, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din următoarele considerente:

 

  1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și conceptia întregului proiect:

            Proiectul prevede  construirea unei ferme pentru cresterea si abatorizarea taurasilor. S-au prevazut a se realiza urmatoarele lucrari:

ADAPOSTURI

Proiectul prevede doua adaposturi cu o capacitate de 300 taurasi fiecare, in total 600 de taurasi. Suprafata unui adapost este de 1675 mp si cuprinde 28 de boxe, fiecare boxa avand o suprafata de 42,57 mp. Adaposturile de animale (2 adaposturi, fiecare cu Ac= 1675 mp) vor avea o structura constructiva alcatuita din fundatii izolate si placa de beton armat la parter, stalpi din beton armat, acoperis cu structura metalica, inchideri din zidarie, invelitoare din panouri metalice termoizolante, cu accesoriile aferente: opritori de zapada, coame, jgheaburi si burlane din table. Fiecare adapost cuprinde o alee centrala cu o latime de 3,1 m, doua culoare tehnologice cu o latime de 1 m fiecare si cate 28 de  boxe cu o suprafata de 42,57 mp fiecare, cu o capacitate totala de 300 de capete de bovine/adapost.

La interior boxele sunt realizate din grilaje metalice

In profil transversal spatiile sunt structurate in urmatoarele zone:

-           Culoare tehnice

-           Zona stabulatie

-           Zona furajare

-           Alee furajare

-           Zona furajare

-           Zona stabulatie

MAGAZIN si ABATOR MODULAR

Miniabatorul este compus din:

  1. Modul echipat pentru abatorizare bovine
  2. Modul echipat pentru sala de golire burti, vestiar si birou veterinar
  3. Modul echipat pentru transare si magazin desfacere
  4. Instalatie de flotatie pentru apele rezultate din abatorizare cuprinzand urmatoarele:  - masina de flotatie cu sistem cu aer comprimat, dispozitiv de evacuare parte solida rezultata din procesul de flotatie, grup de presurizare, sistem floculare reactivi, sistem de evacuare namoluri, grup de pregatire si dozare a reactivilor, tablou electric

Evidentierea zonelor si functionalitatilor, in concordanta cu fluxul tehnologic de abatorizare.

  • rampa acces
  • spatiu sangerare
  • platforma pneumatica pentru transbordare
  • platforma pentru jupuire/eviscerare/despicare
  • cantarul aerian
  • celula de frig
  • zona de transare
  • depozit material igienizare
  • vestiar haine de strada/ vestiar haine de lucru/dus/wc
  • sala de burti
  • subproduse
  • birou
  • zona de livrare
  • magazine desfacere cu vitrina de frig

Containerul este pe un singur nivel, cu inaltimea maxima de 5,182 m, necesara pentru amplasarea cantarului aerian si a macaralei electrice de sfertuire. Accesul animalelor in abatorul containerizat se va realiza prin Rampa de acces, unde are loc asomarea. Urmeaza operatiunile de sangerare, jupuire, eviscerare, despicare, sfertuire, transare.

FILTRU SANITAR

Filtrul sanitar este compus din containere prefabricate din metal, complet echipate, care se achizitioneaza si se monteaza pe o platforma betonata. Ac= 30 mp

SILOZ

Constructia - regim de inaltime parter, structura BA, acoperis tip sarpanta metalica, fundatii continue. Ac = 1404 mp

GOSPODARIE DE APA 

Constructia - structura metalica din profile de teava patrata 10x10 cm si fundatii de beton armat. Inchideri exterioare: din panouri termoizolante la pereti si acoperis. Tamplarie metalica. Ac = 25 mp

INSTALATIE DE FLOTATIE PENTRU APELE REZULTATE DIN ABATORIZARE

Tehnologia de epurare consta intr-o tratare chimico-fizica cu flotatie DAF.

Debit maxim evacuat de tratat  = 1 mc/zi

Debit orar flotatie                     =  300 l/h

Tip de epurare propus               = Flotatie DAF

PLATFORMA DE DEJECTII     SC* = 2115  mp    

Constructia va avea parapeti din beton armat cu grosimea de aprox. 25 cm si inaltimea de aprox. 2 m si fundatii continue.

SOPRON      SC* = 1647 mp    

Sopronul va avea structura alcatuita din fundatii izolate si placa de beton armat la parter, stalpi din beton armat, sarpanta din metal, invelitoare din table cutata, cu accesoriile aferente: opritori de zapada, coame, jgheaburi si burlane din tabla.

DRUMURI, PLATFORME SI IMPREJMUIRE

  • SC* drumuri, alei si platforme = 3180 mp; Zone verzi = 2956 mp

Reteaua de drumuri si platforme care se vor construi in incinta fermei vor fi pietruite si betonate (beton rutier) amenajate cu spatiu verde.

Solutia constructiva: structura de piatra sparta la baza, betonata.

IMPREJMUIRE   - 965m

Imprejmuirea va avea o lungime totala de 965 m. Se va realiza din panouri de plasa metalica, prinsa de stalpi metalici. Stalpii vor avea fundatii isolate din beton.

Se vor amplasa si 2 porti: poarta pentru accesul auto in incinta si poarta pentru accesul pietonal.

Total AC constructii noi=8645mp

Total ACD constructii noi=8645mp

POT/INCINTA 1= 58,5%

CUT/INCINTA 1= 0,585

 

Alimentarea cu apa

Terenul nu dispune de retea de apa in apropiere, din acest motiv solutia aleasa este executia unui foraj de explorare de 100 m adancime

Apele uzate menajere vor fi colectate intr-un bazin vidanjabil  betonat cu capacitatea de 10 mc. Apele menajere vor fi vidanjate de o societate autorizata cu care va exista contract de prestari servicii si  vor fi transportate la statii de epurare autorizate.

  Apele uzate tehnologice

Purinul rezultat de la taurasi va fi colectat prin intermediul unui canal si va fi directionat spre un colector tehnologic amplasat in capatul adapostului de unde va fi evacuat catre bazinul vidanjabil de 300 mc prin intermediul unei sistem de conducte de canalizare de PVC cu diametre cuprinse intre 160 ÷ 250 mm in lungime de 300 ml si camine de vizitare.

Fiecare adapost de animale este prevazut cu doua zone de furajare si doua zone de stabulatie, cate una de fiecare parte a culoarului de furajare. Fiecare zona de stabulatie este prevazuta cu canal de colectare a purinului si colector tehnologic.

Apele uzate tehnologice provenite din curatirea si igenizarea adaposturilor vor fi colectate in cele doua colectoare tehnologice de 1m x 1m x 0,5 m din interiorul adaposturilor.

Scurgerile din bazinul vidanjabil tehnologic vor fi monitorizate prin intermediul a doua foraje de monitorizare

Canalizarea apelor pluviale

Apele pluviale de pe acoperisul adaposturilor (conventional curate)  se vor colecta prin jgeaburi si burlane cu descarcare libera pe spatiul verde inconjurator.

Apele pluviale provenite de pe suprafetele betonate vor fi colectate prin rigole si guri de scurgere, trecute prin separator de  hidrocarburi petroliere si descarcate in rigola drumului de acces

Organizarea de santier se va organiza în cadrul amplasamentului deținut de beneficiar.

 

b) cumularea cu alte proiecte existe și/sau aprobate – In zona mai exista proiect pentru ferma de vitei SC Agro Murad SRL

c) utilizarea resurselor naturale în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversitatii – nu este cazul;

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate

- deșeurile de orice natură vor fi stocate selectiv în spații special destinate și predate către societăți specializate autorizate;

e) poluarea și alte efecte negative

În perioada de execuție, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare vor fi luate toate măsurile în vederea limitarii generarii de praf de catre prestatorul lucrărilor de execuție care va avea în vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic și sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor încadra în valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificările și completările ulterioare coroborat cu Legea. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va încadra în limitele impuse de SR 10.009:2017. Se vor respecta de asemenea prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igienă și sănătate publică privind mediul de viata al populatiei cu modificarile și completarile ulterioare.

Se vor respecta deasemenea prevederile Ord. MS nr. 119/2014, actualizat 2018, privind aprobarea Normelor de igienă și sănătate publică privind mediul de viata al populatiei cu modificarile și completarile ulterioare, in special in ceea ce privește amplasarea platformelor de colectare a deseurilor față de locuințe;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform informațiilor științifice – lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente; prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident. 

g) riscurile pentru sănătatea umanăpentru proiectul propus titularul a obținut Notificare – Asistență de Specialitate nr. 1230/A/01.07.2019 emisă de DSPJ Brașov;

 

2. Amplasarea proiectelor:

a) utilizarea actuală și aprobata a terenurilor

                 Conform CU nr. 28 din 28.08.2018 emis de Primaria Comunei Crizbav, terenul este situat in intravilanul comunei Crizbav, este proprietatea lui Tarita Cristina – Nicoleta, cu titlul de drept cumparare ca bun propriu conform celor inscrise sub B2 din CF 2269 Crizbav, nr. cad. 2269, s-a notat dreptul de superficie pe o perioada de 25 de ani pentru S.C. MUU MUU FARM SRL, folosință actuală: teren arabil de 10.781 mp, Destinația este de zonă agro zootehnică conform PUZ aprobat prin HCL nr.11/14.03.2013 – Infintare ferma curcani 

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale, inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea, în zona și din subteranul acesteia – nu este cazul;

c) capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala următoarelor zone:

1) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

2) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

3) zonele montane și forestiere – nu e cazul;

4) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – nu este cazul;

5) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: zone Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei salbatice; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul și marirea zonelor de protectie sanitara și hidrogeologica – nu este cazul;

6) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute de legislatia nationala și la nivelul Uniunii Europene și relevante pentru proiect sau în care se considera ca exista astfel de cazuri – nu este cazul

7) zone cu o densitate mare a populatiei – nu este cazul;

8) peisajele și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potential:

a) importanta și extinderea spatiala a impactului: zona geografica și dimensiunea populației care poate fi afectată – nu este cazul;

b) natura impactului - nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea și complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrărilor propuse prin proiect ;

f) debutul, durata, frecventa și reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrărilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate - nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul;

 

II. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii  adecvate, sunt următoarele: proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei salbatice, cu modificarile și completarile ulterioare;

III. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra corpurilor de apa:  proiectul se incadrează in art 48 și 54 din Legea apelor nr. 107/1996 cu modificările și completările ulterioare. Titularul  deține Avizul de gospodărire a apelor Nr. 173 din 28.06.2019 emis de SGA Brașov

Masurile și condițiile de realizare a proiectului in conformitate cu Avizul de gospodărire a apelor Nr. 173 din 28.06.2019 emis de SGA Brașov:

 

  1. Se vor respecta proiectul înaintat spre avizare și condiţiile impuse prin Certificatul de Urbanism;
  2. Elaboratorul documentaţiei tehnice îşi asumã responsabilitatea exactitãţii datelor şi informaţiilor cuprinse în prezentul proiect, conform Ordinului 662 din 2006, cap. II. Procedura de emitere a avizului de gospodãrirea apelor - secţiunea 1. Avizul de gospodãrirea apelor, art. 18 (2).
  3. Bazinele de stocare ape uzate menajere, tehnologice și stocare purin se vor realiza etanșe, cu radierul și  pereții betonați prevăzuți cu hidroizolație, pentru a evita infiltrațiile de ape uzate în sol și în acviferul acvatic. La punerea în funcțiune se vor prezenta procesele verbale de verificare a lucrărilor ce vor devein ascunse;
  4. Monitorizarea calității acviferului freatic se va face semestrial, pentru următorii indicatori de calitate: CBO5, CCO-Cr, azot amoniacal, azotiți, azotați, azot organic, fosfor total, ph;
  5. Limitele de calitate vor fi stabilite în funcție de valoarea de referință rezultată din prima analiză efectuată după realizarea puțurilor. Buletinele de analiză vor fi emise de un laborator acreditat; 
  6. Pe toata perioada de executie a lucrarilor se vor lua masurile care se impun pentru evitarea producerii de poluari accidentale. Orice poluare accidentala produsa de beneficiar va fi anuntata in timp util la dispecerat SGA Brasov, telefon 0268/414567;
  7. Se interzice depozitarea si/sau aruncarea deșeurilor de orice fel pe malurile cursurilor de apă sau în albiile acestora;
  8. Orice modificare de soluţie se va prezenta ăn vederea avizării; În caz contrar avizul emis este considerat nul;
  9. Beneficiarul are obligatia, conform Legii Apelor 107/1996, sa anunte la SGA Brasov data inceperii lucrarilor, cu cel putin 10 zece zile inaintea inceperii acestora.
  10. La finalizarea lucrărilor beneficiarul este obligat să prezinte la SGA Brașov documentație tehnică de fundamentare, întocmită de către o firmă atestată MAP, pentru obținerea Autorizație de gospodărire a apelor.

 

Condițiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuție lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  5. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect;
  6. Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se vor lua măsuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa;
  7. Deșeurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale și stradale;
  8. Se va evita depozitarea necontrolata a deșeurilor rezultate;
  9. Se va asigura salubrizarea zonei și mentinerea curateniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizarii lucrărilor;
  10. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor și a deșeurilor rezultate în urma implementarii proiectului;
  11. Vor fi luate măsuri pentru limitarea vibratiilor produse de sapatura prin utilizarea de tehnologii performante de execuție și de fundare, în vederea încadrarii valorilor parametrilor vibratiilor în limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;
  12. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor), reparatiile mijloacelor de transport/utilajelor se vor executa doar la societati autorizate;
  13. Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate în stationare, în zona șantierului;
  14. Respectarea duratei de execuție a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  15. În cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  16. Nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate în emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada execuției lucrărilor cat și dupa aceasta;
  17. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările și completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil și de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  18. Se vor alege trasee optime din punct de vedere al protectiei mediului, pentru deplasarea vehiculelor care transporta materiale de constructie care pot elibera în atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va face pe cat posibil cu vehicule dotate cu prelate;
  19.  Transportul materialelor și transportul utilajelor grele se va realiza pe traseele stabilite, astfel încat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona;
  20.  Titularul proiectului raspunde pentru refacerea zonelor afectate de implementarea proiectului;
  21. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  22.  Organizarea de șantier va respecta obligatoriu măsurile specifice pentru reducerea şi/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sănătăţii umane și mediului înconjurător. Se vor avea în vedere:

• împrejmuirea corespunzătoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc;

• organizarea de șantier se va realiza astfel încât impactului generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;

• organizarea de șantier va fi amenajată astfel încât să asigure facilităţile de bază conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările și completările ulterioare, după caz;

• întreţinerea corespunzătoare a utilajelor/mijloacelor de transport utilizate în lucrările de construcţii în vederea evitării scurgerilor de combustibili și uleiuri uzate pe sol/apă și de alte substanţe toxice și periculoase;

• se interzice stocarea temporară și depozitarea carburanţilor și substanţelor periculoase în zona aferenta amplasamentului;

• în perioada de execuție a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor și a utilajelor utilizate;

  1. În vederea menținerii calității aerului, în parametri optimi, în zona amplasamentului, se vor respecta următoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului în cantitatile, frecventa și proportiile necesare, în zona de lucru, la sfarșitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrărilor, s-a îndepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activităților generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua măsuri de acoperire, îngradire, închidere a stocurilor de materiale de constructie sau deșeuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea rotilor vehiculelor care ies de pe șantier;

 

În conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările și completările ulterioare:

 - art. 15 alin (2) lit a - ”Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum și asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării”;

- art. 21, alin.(4) ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului și a publicului revine titularului proiectului”.

 

Pentru legalitatea si autenticitatea documentelor depuse la dosar se face raspunzator titularul proiectului.

           

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului de evaluare adecvata si de evaluare asupra corpurilor de apa.

 

           Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuției lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov se sanctioneaza conform prevederilor legale în vigoare.

         

Conform prevederilor Legii nr. 292/2018 :

 - anexa 5, art. 43, alin. (3) la finalizarea proiectelor publice si private care au facut obiectul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, autoritatea competenta pentru protectia mediului care a parcurs procedura verifica respectarea prevederilor deciziei etapei de incadrare;

 - anexa 5, art. 43 alin. (4) procesul - verbal intocmit in situatia prevazuta la alin. (3) se anexeaza si face parte integranta din procesul - verbal de receptie la terminarea lucrarilor.

 - anexa 5, art. 34, alin. (1) titularul de proiect are obligația de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, acordului de mediu și anterior emiterii aprobarii de dezvoltare;

    -anexa 5, art. 34, alin (2) notificarea prevazuta la alin. (1), insotita de raportul de verificare intocmit in conformitate cu prevederile art. 20 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 292/2018 de catre verificatorul de proiecte atestat in conditiile legii pentru cerinta esentiala D) igiena, sanatate si mediu inconjurator prevazuta la art. 3 din Ordinul ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice nr. 2264/2018 sau dupa caz de punctul de vedere al autoritatii competente emitente a aprobarii de dezvoltare conform art. 20 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 292/2018, se depune în termen de 10 zile de la data aparitiei necesitatii modificarii/extinderii;

   -art. 18, alin. (13 ) in cazul in care una dintre deciziile prevazute la alin. (8) si (9) nu se emite in termen de 5 ani de la emiterea acordului de mediu, titularul proiectului este obligat sa se adreseze autoritatii de mediu emitente in vederea confirmarii faptului ca acordul de mediu nu este depasit.

           

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

    Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor <LLNK 12004   554 12 2N1   0 47>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

    Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

    Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

    Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

    Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale <LLNK 12004   554 12 2N1   0 18>Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

                                           

                                                 DIRECTOR EXECUTIV,

                                                      Ciprian BĂNCILĂ                                                                                        

                              

                                                                    

 

  ȘEF SERVICIU A.A.A,                                                              ȘEF BIROU C.F.M.,

     Daniela BIRĂU                                                                        Sorin HORNOIU

    

     

 

                                                                                           

             ÎNTOCMIT:                                                                       ÎNTOCMIT:

  Consilier Daniela LUNGU                                         Consilier Viorel MAREAN