Back

DI_proiect_VERMAN DUMITRU SI VERMAN ELENA

 

                       

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. din 31.05.2017

....

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de VERMAN DUMITRU si VERMAN ELENA, cu domiciliul în Str. MIHAIL EMINESCU, Nr. 110, oras Râşnov, Judetul Braşov, înregistrată la APM Brasov cu nr. 9905/20.06.2017,  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarilor depuse sub nr. 10779/05.07.2017 si nr.11991/27.07.2017 (solicitare inregistrata electronic cu nr. 703 din data de 16.06.2017),

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 10.07.2017, că proiectul „Schimbare de destinatie din locuinta in pensiune si spatiu comercial, recompartimentare interioara, etajare si extindere” propus a fi realizat în jud. Brasov, oras Rasnov, str. P-ta Unirii, nr.3, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate. 

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, la pct. 13, alin. a) Orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  4. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

            1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului: prin proiect se propune schimbarea de destinatie a imobilului, din locuinta in pensiune si spatiu comercial si consta in realizarea unei pensiuni turistice cu 15 camere cu bai proprii si 3 camere tip apartament.

Terenul in suprafata de 979,00 mp si constructia avand suprafata construita de 381mp, se afla in proprietatea privata a titularilor.

Cladirile existente cu functiunea de locuinta (C1+C2), in suprafata construita la sol de 381mp, cu regim de inaltime subsol partial + parter + pod inalt vor fi recompartimentate. In corpul C1 se va amenaja si o zona de mic dejun (salon restaurant), aceasta fiind accesibila din strada Unirii, cat si din zona cu spatii de cazare. La parterul corpului C2 se propune realizarea unui spatiu comercial bicompartimentat cu acces principal din strada Unirii si acces secundar din incinta. De asemenea, se propune construirea unui corp de cladire (C3) cu regim de inaltime P+E, care se va alipi la corpul de cladire C1.

Capacitatea de cazare a pensiunii este de 40 persoane: 19 persoane in corpul propus (C3) si 21 persoane in corpurile C1 si C2.

Suprafata construita la subsol (C1+C2) este de 131,00 mp, suprafata construita la sol (C1+C2+C3) = 474,00 mp, iar suprafata construita la etaj (C1+C2+C3) este de 500,00 mp

Spatiile interioare vor fi compartimentate astfel:

  • SUBSOL(C1) : 2 spatii tehnice;
  • SUBSOL(C2) : 2 spatii de depozitare;
  • PARTER(C1+C3)  : 3 saloane - restaurant, in suprafata totala de circa 100 mp, cu o capacitate maxima de 88 locuri, bucatarie, hol de acces, vestiar, 3 holuri, 2 grupuri sanitare, receptie, hol scara, oficiu, 4 camere duble dotate cu bai proprii.
  • PARTER(C2)  : 2 Spatii comerciale, un spatiu de depozitare, un grup sanitar.
  • ETAJ(C1+C2) : hol/ casa scarii, un spatiu de depozitare, hol, 11 camere duble dotate cu bai proprii, 1 apartament compus din salon, camera si baie.
  • ETAJ(C3) : hol/ casa scarii, hol, 4 camere cu bai proprii, 1 apartament compus din salon, camera, baie si 1 apartament compus din 2 camere si 2 bai.

In curtea interioara exista posibilitatea amenajarii a 4 locuri de parcare.

Alimentarea cu apă potabilă: - alimentarea cu apa potabila se va realiza din reteaua oraseneasca de alimentare cu apa, conform Aviz nr.1274/22.03.2017 emis de S.C. GOSCOM CETATEA RASNOV S.A.;

Evacuarea apelor uzate: - apele uzate menajere vor fi evacuate in reteaua de canalizare oraseneasca, conform Aviz nr.1273/22.03.2017 emis de S.C. GOSCOM CETATEA RASNOV S.A.;

Apele pluviale: - apele pluviale provenite de pe constructie vor fi colectate prin jgheaburi si burlane si vor fi directionate spre spatiile verzi;

Depozitarea deșeurilor rezultate din lucrari se face in europubele amplasate corespunzător, colectarea lor facându-se în baza contract incheiat cu S.C. GOSCOM CETATEA RASNOV S.A.;

Deseurile menajere vor fi colectate in pubele ecologice si preluate de S.C. GOSCOM CETATEA RASNOV S.A., pe baza de contract.

Alimentarea cu gaze naturale – alimentarea cu gaze naturale se va face din reteaua centralizata. Incalzirea imobilelor si prepararea apei calde se va face cu ajutorul a doua centrale termice alimentate cu gaz metan, una de 70 KW pentru incalzire si inca una de 36KW pentru preparare apa calda.

Alimentarea cu energie electrică  - necesarul de energie electrica este asigurata din reteaua de energie electrica centralizata;

 

Lucrari necesare organizarii de santier: in vederea executarii lucrarilor, prin proiect s-au prevazut urmatoarele:

  • organizarea de santier se va realiza in incinta proprietatii, in curtea interioara a imobilului, unde se va amplasa o toaleta ecologica si pubele pentru depozitarea materialelor;
  • toate activitățile necesare executării lucrărilor de constructii se vor desfășura în interiorul proprietatii;
  • organizarea de santier nu va afecta domeniul public.

Lucrările de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei:                

La finalizarea investitiei vor fi efectuate lucrari de amenajare a terenului, astfel incat terenul sa fie adus la starea initiala.

 

b) cumularea cu alte proiecte –nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d)productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului/ exploatare a investitiei vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort – În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Pentru protectia impotriva zgomotului generat in timpul lucrarilor de excavatie se vor amplasa panouri de protectie confectionate din policarbonat (dimensiuni 1/1.5 metrii).

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr.119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate:  - lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

 

2. Localizarea proiectelor:

2.1. utilizarea existenta a terenului:  terenul studiat in suprafata totala de 979 mp este situat in intravilanul orasului Rasnov (conform extras C.F. nr. 101182 Rasnov, nr. top 1166), avand folosinta actuala de  curti constructii stabilita prin PUG  aprobat cu HCL nr. 3/2000 si prelungit cu HCL nr. 273/2015. Imobilul are ca si vecinatati case de locuit si drum public.

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora - nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite - nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale - nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. -  nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite: - nu este cazul;

h) ariile dens populate - proprietati private;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica - nu este cazul.

           

            3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate – masurile prevazute prin proiect vor asigura protectia factorului  de mediu si protectia factorului  uman;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – prin proiect au fost prevazute masurile necesare astfel incat, in perioada de aplicare a proiectului sa nu existe impact asupra factorilor de mediu;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  propuse prin proiect;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

 

            Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se vor respecta conditiile prevazute in actul de reglementare nr.642/A/12.04.2017 emis de DSP Brasov, si anume:
  • Bloc alimentar - se vor asigura circuite unidirectionale pe flux tehnologic, fara intersectarea fazelor salubre cu cele insalubre, peretii vor fi impermeabilizati 1,80m inaltime, pavimentul va fi usor lavabil prevazut cu sifoane de pardoseala;
  1. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate; vor fi evacuate ritmic.
  2. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor), reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate;
  3. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma derulării lucrărilor propuse;
  4. Pe amplasament nu se vor depozita carburanți, alimentarea utilajelor se va realiza la stațiile de carburanți;
  5. În cazul poluării accidentale a solului cu produse petroliere şi uleiuri minerale de la vehiculele grele şi echipamentele mobile se va proceda imediat la decopertarea solului contaminat, stocarea lui în saci, tratarea de către firme autorizate, depozitarea în depozite de deşeuri autorizate;
  6. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect;
  7. Se vor restrânge la minim suprafeţele ocupate de organizarea de şantier;
  8. Materialele vor fi transportate la lucrare pe măsura utilizării lor şi se vor depozita în ambalajele originale, respectându-se instrucţiunile prevăzute în Fişele tehnice de securitate, astfel încât să se elimine posibilitatea scurgerii acestora pe sol;
  9. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  • utilajele şi mijloacele de transport folosite la executarea lucrărilor trebuie să corespundă cerinţelor tehnice ale nivelului acustic.
  1. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  2. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  3. Nivelul de zgomot pe perioada de functionare a pensiunii se va incadra in limitele impuse de SR 10009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr.119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei. Se va respecta limita maxima a nivelului de zgomot, de 50dB  la 2m de fatadele locuintelor invecinate.
  4. În timpul executării lucrărilor, constructorul va soluţiona reclamaţiile şi sesizările apărute din vină proprie datorate nerespectării legislaţiei de mediu. Constructorul va avea în vedere ca execuţia lucrării sau nu creeze blocaje ale căilor de acces particulare sau căilor învecinate amplasamentului.

 

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor decizie se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

   

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

      Sorin HORNOIU

        

                                                                                                           

SEF SERVICIU A.A.A.,        

                                                                                                              Alexandrina VASILE                                                                           

                                                                                    

 INTOCMIT,                                                                                                 

 Consilier Simona PASCU