Back

DI_RENETT TREE_proiect

                    

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE proiect

Nr. din .08.2017

....

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC RENETT TREE SRL, cu sediul în jud. Brasov, com. Bran, sat Predelut, str. Bisericii, nr.8, camera 1, înregistrată la APM Brasov cu nr. 15200/22.10.2015 (solicitare inregistrata electronic cu nr. 3000 din data de 22.10.2015),  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarilor depuse sub nr. 10032/23.06.2016, nr. 12461/04.08.2017 si nr. 12895/09.08.2017,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 07.08.2017, că proiectul „Construire pensiune agroturistica P+E+M”, propus a fi realizat in jud. Brasov, com. Bran, sat Predelut, str. Bisericii, nr.10 (conform certificatelor de urbanism nr. 156/15.10.2015 si nr. 88/23.06.2016) si finantat cu fonduri FEADR, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate. 

 

    Justificarea prezentei decizii:

       I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, la pct. 10, alin. b) - proiecte de dezvoltare urbana, inclusiv constructia centrelor comerciale si a parcarilor auto;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  4. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

            1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului: prin proiect se propune construirea si dotarea specifica a unei pensiuni agroturistice avand regimul de inaltime P+E+M si suprafata totala construita de 285,5 mp, care sa cuprinda 8 camere cu bai proprii, spatiu alimentatie si ateliere pentru activitati recreative. Imobilul va fi construit pe un teren liber de constructii in suprafata de 2000 mp si aflat in proprietatea privata a lui Rachileanu Dorina si Rachileanu Vasile, teren care face obiectul contractului de comodat nr. 001/15.01.2015 incheiat intre SC RENETT TREE SRL si proprietari.

Structura functionala a imobilului:

Parter: Hol primire, sala de mese, bucatarie cu anexe, atelier activitati turisti (olarit), vestiar cu grup sanitar pentru personal, grupuri sanitare pe sexe, spalatorie.

Etaj: 5 camere cu bai proprii si balcoane, hol, casa scarii, 2 zone de pod, 2 terase.

Mansarda: 3 camere cu bai proprii si balcoane, hol, scara.

Terenul prezintă următorii indici:

S teren = 2000,00 mp

S construita =  285,50 mp

S desfasurata = 683,00 mp

POT = 14,28 %

CUT = 0.34

POTmaxim = 20 %

CUTmaxim = 0.5

Alimentarea cu apă potabilă: - Alimentarea cu apa potabila se va face prin racordarea la reteaua de distributie apa potabila  a comunei Bran;

Evacuarea apelor uzate: - Evacuarea apelor uzate menajere se va face prin racordarea la reteaua de canalizare a comunei Bran; Apele pluviale vor fi colectate prin jheaburi si burlane si vor fi directionate catre spatiile verzi.

Alimentarea cu apa si evacuarea apelor uzate menajere se executa conform Avizului de principiu favorabil nr. 3438/06.07.2017 emis de SC Utilitati Publice Bran SRL.

Alimentarea cu energie electrică: - Necesarul de energie electrica va fi asigurat de la reteaua electrica din zona.

Alimentarea cu gaze naturale: - Alimentarea cu gaze naturale se va face din reteaua centralizata existenta in  zona.

Energia termica va fi asigurata de o centrala termica alimentata cu peleti. Apa calda menajera va fi asigurata cu ajutorul a trei panouri solare.

Lucrari necesare organizarii de santier: in vederea inceperii executarii lucrarilor, prin proiect s-au prevazut urmatoarele:

- organizarea de santier va consta in amplasarea unor containere pentru birouri, vestiare muncitori,  cabine WC ecologice, puncte PSI, containere pentru colectarea selectiva a deseurilor rezultate de pe santier si platforme pentru materiale in proximitatea limitei sudice a proprietatii;

- toate activitățile necesare executării lucrărilor de constructii se vor desfășura în interiorul proprietatii;

- organizarea de santier nu va afecta domeniul public.

Lucrările de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei:                

Zonele afectate de lucrari vor fi aduse la starea initiala iar suprafetele de teren ramase libere se vor amenaja si intretine ca spatii verzi.

 

b) cumularea cu alte proiecte – la momentul verificarii amplasamentului nu erau in derulare alte proiecte;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in urma desfasurarii lucrarilor de construire prevazute prin proiect (fier, otel, amestecuri metalice si de beton, deseuri de lemn, ambalaje) si deseurile municipale amestecate vor fi stocate selectiv, pe suprafete betonate, in spatii special amenajate si vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate, dupa caz;

Deseurile menajere rezultate in urma implementarii proiectului vor fi colectate ecologic si vor fi preluate de firma specializata, conform Avizului de principiu favorabil nr. 3438/06.07.2017 emis de SC Utilitati Publice Bran SRL

 

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort – În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate:  - lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

 

2. Localizarea proiectelor:

2.1 utilizarea existenta a terenului:  terenul studiat in suprafata totala de 2000 mp este situat in intravilanul comunei Bran in conformitate cu CU nr. 156/15.10.2015 si nr. 88/23.06.2016, emise de Primaria Comunei Bran, avand destinatia conform PUG aprobat cu HCL: zona de locuinte si functiuni complementare.

Terenul se invecineaza cu terenuri private si drum public.

 

2.2 relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora - nu este cazul;

2.3 capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite -nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale - nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. -  nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite: - nu este cazul;

h) ariile dens populate - proprietati private;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica - nu este cazul.

 

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  masurile prevazute prin proiect vor asigura protectia factorului  de mediu si protectia factorului  uman;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – prin proiect au fost prevazute masurile necesare astfel incat, in perioada de aplicare a proiectului sa nu existe impact asupra factorilor de mediu;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  propuse prin proiect;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

 

    II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

  1. proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate si vor fi evacuate ritmic;
  5. Se vor lua masuri pentru evitarea poluarii solului prin depozitarea pe suprafete impermeabile a materialelor si a deseurilor rezultate in urma lucrarilor;
  6. Organizarea de santier se va face pe o arie cat mai restransa in jurul obiectivului, accesul utilajelor facandu-se exclusiv pe drumul de acces existent, depozitarea materialelor se va face in mod organizat doar in cadrul santierului; nu se vor bloca caile de acces pietonale si stradale;
  7. Se va asigura semnalizarea santierului cu panouri de avertizare corespunzatoare
  8. Se va evita depozitarea necontrolata a deseurilor rezultate;
  9. Se va asigura salubrizarea zonei si mentinerea curateniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizarii constructiilor;
  10. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor), reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate;
  11. Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr.119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei;
  12. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei sau a soluţiilor speciale care măresc eficienţa apei în fixarea prafului la:  stropirea căilor de acces în şantier, a zonei de descărcare a materialelor de construcţie.
  • minimizarea, prin realizarea pe amplasament numai a lucrărilor strict necesare în ceea ce priveşte  activităţile generatoare de praf : ex. tăierea, măcinarea, şlefuirea, căderi de material, spargerea betonului, etc.
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea/spalarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  • oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  1. Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  2. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  3. In cazul unor poluari accidentale proiectantul si constructorul raspund in solidar;
  4. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces revine în totalitate titularului de proiect;
  5. Darea in functiune a pensiunii se va face numai dupa bransarea acesteia la sistemul hidroedilitar.

 

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor decizie se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor Ordinului MMP nr. 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

      Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

      Sorin HORNOIU

                                               

 

SEF SERVICIU A.A.A.,      

                                                                                                              Alexandrina VASILE                                                                                                                                                            

 INTOCMIT:                                                                                                

 Consilier Simona PASCU